Strona 2 z 2

: śr lis 20, 2013
autor: SPS
Hmm... Moc elektryczna to iloczyn napięcia i natężenia, a zatem łączna wynosi 448 W. Nie wydaje mi się by rezerwa miała wynosić tylko 70W. Na co miałoby iść 448-70=378W ? Chyba że coś źle liczę...

: śr lis 20, 2013
autor: Konrad
448W przy 5000rpm ;) ;) ;) lepiej przyjąć, że w instalacji jest 12V bo jest ono na pewno przy każdych obrotach (oczywiście jeśli wszystko jest ok) więc moc to 384W. Te 384W musi zostać rozdzielone między wszystkie odbiorniki w motocyklu a jest ich trochę: lampa przednia, lampa tylna, kieruki, podświetlenie tablicy, cały układ zapłonowy i wtryskowy, zegary. Zapewne alternator jest tak zaprojektowany żeby można było coś jeszcze podłączyć ale na pewno nie mamy do dyspozycji 100 czy 150W. Tak jak pisał Tezis po podłączeniu lightbarów z żarówkami 55W został uszkodzony stator.

: śr lis 20, 2013
autor: Mayones
Do lighbarów proponuje żarówki 35W :ok:

: śr lis 20, 2013
autor: SPS
No pozwolę sobie nie zgodzić się z wartością napięcia roboczego pracującego układu na poziomie 12V i to przy każdej prędkości obrotowej, od biegu jałowego w górę; wynika to z charakterystyki regulatora napięcia. Alternator wytwarza parokrotnie większe napięcie, bo aż 54V lub więcej przy 4.000 obr./min. Regulator ma zatem z czego zejść. Prąd ładowania (za regulatorem) w VN900 to, zgodnie z instrukcją serwisową, 14,2~15,2V (16-20 Electrical system- specifications). W serwisówce są podane specyfikacje elektryczne poszczególnych odbiorników prądu i są one niewielkie. Maksymalne chwilowe natężenie prądu cewki zapłonowej to max. 1,8A, a pracują one przecież naprzemiennie. Pompa paliwa, wtryski, konsola, komputer, czujniki itp. to łącznie parędziesiąt W. Żarówki to: 60W+10W+5W+5W+5W. Wydaje się zatem, że dwukrotna różnica między 55W a 35W (40W) nie powinna stanowić przyczyny przeciążenia alternatora. Musiały być inne przyczyny, np. inne dodatkowe odbiorniki. :soczek:

: śr lis 20, 2013
autor: Konrad
Ok przyjmując, że napięcie średnie jakie dostaniemy będzie na poziomie 14,7V czyli moc alternatora to 470W. Zadałem sobie trochę trudu i ze schematów oraz specyfikacji policzyłem oczywiście w przybliżeniu moc wszystkich odbiorników i:

- zegar (kontroli plus podświetlenie) około 20W
- lampa przednia 60/55W
- kierunki 4x21W
- kierunki (świecące wersja US) 2x5W
- klakson 37W
- podświetlenie tablicy 5W
- lampa tylna 1x21W i 1x5W
- pompa paliwa 80W
- wszelkie czujniki, cewki zapłonowe około 20W
- wentylator około 60W

Wiadomo, że raczej wszystko na raz nie będzie działało ale daje to około 370W zostaje nam w granicach 100W. Jak by nie patrzyć nie jest to za wiele a podłączając lightbary 2x55W jesteśmy w czarnej :dupa: :dupa: :dupa:

: śr lis 20, 2013
autor: Tokar
Mayones pisze:Do lighbarów proponuje żarówki 35W :ok:
To jest opcja i właśnie taką miałem, ale teraz korzystam z opcji LED
Obrazek
Ze 110 Watt zszedłem na 15 :-), do tego jeszcze kierunki w opcji LED po 4x5 Watt i pozycja w kierunkach LED 2x3 Watt da nam w sumie z lightbarem 41 Watt przy standardowych 204 Wattach. Można jeszcze zamienić tylną lampę na LED i zyskujemy kolejne 10-15 Watt :-)
Niestety wszystko to wymaga tzw własnego wkładu finansowego :-)

: śr lis 20, 2013
autor: marecki1981i
Panowie a co sądzicie o lampach CREE ?
Nawet juz spotkałem lampki do motocykla:
http://www.ebay.ie/itm/12V-15W-CREE-LED ... 3382e8c85d

http://www.ebay.ie/itm/12V-15W-LED-CREE ... 4ac5ba8ea4
moze i wyglądają niepozornie ale moc w nich jest a W niewiele wciąga.

Mnie osobiście korci na coś takiego:
http://www.ebay.ie/itm/6inch-18W-CREE-L ... 35ce350cbe
chciałbym to zamontować pod główną lampą jako dodatkowe oświetlenie (gdy potrzeba).

: ndz maja 24, 2015
autor: kacmar
Odświeżę temat - robił ktoś, coś w temacie led i oszczędności poboru prądu przy dodatkowych odbiornikach ?

: śr maja 27, 2015
autor: Marecki1
witam,przerabiałem temat, użyłem dwóch żarówek G4 z halogenów domowych(12v 20w)które wlutowałem w stare oprawki żarówek H3,mały koszt,chwila dłubania i dziala to już u mnie trzeci sezon a co najważniejsze nie obciąża specjalnie alternatora,pozdrawiam..

: sob maja 30, 2015
autor: czarny
Konrad pisze:Ok przyjmując, że napięcie średnie jakie dostaniemy będzie na poziomie 14,7V czyli moc alternatora to 470W. Zadałem sobie trochę trudu i ze schematów oraz specyfikacji policzyłem oczywiście w przybliżeniu moc wszystkich odbiorników i:

- zegar (kontroli plus podświetlenie) około 20W
- lampa przednia 60/55W
- kierunki 4x21W
- kierunki (świecące wersja US) 2x5W
- klakson 37W
- podświetlenie tablicy 5W
- lampa tylna 1x21W i 1x5W
- pompa paliwa 80W
- wszelkie czujniki, cewki zapłonowe około 20W
- wentylator około 60W

Wiadomo, że raczej wszystko na raz nie będzie działało ale daje to około 370W zostaje nam w granicach 100W. Jak by nie patrzyć nie jest to za wiele a podłączając lightbary 2x55W jesteśmy w czarnej :dupa: :dupa: :dupa:
kierunki nigdy nie działają wszystkie naraz wiec minus 42W,

: sob maja 30, 2015
autor: Konrad
czarny pisze:
Konrad pisze:Ok przyjmując, że napięcie średnie jakie dostaniemy będzie na poziomie 14,7V czyli moc alternatora to 470W. Zadałem sobie trochę trudu i ze schematów oraz specyfikacji policzyłem oczywiście w przybliżeniu moc wszystkich odbiorników i:

- zegar (kontroli plus podświetlenie) około 20W
- lampa przednia 60/55W
- kierunki 4x21W
- kierunki (świecące wersja US) 2x5W
- klakson 37W
- podświetlenie tablicy 5W
- lampa tylna 1x21W i 1x5W
- pompa paliwa 80W
- wszelkie czujniki, cewki zapłonowe około 20W
- wentylator około 60W

Wiadomo, że raczej wszystko na raz nie będzie działało ale daje to około 370W zostaje nam w granicach 100W. Jak by nie patrzyć nie jest to za wiele a podłączając lightbary 2x55W jesteśmy w czarnej :dupa: :dupa: :dupa:
kierunki nigdy nie działają wszystkie naraz wiec minus 42W,
Oczywiście, że kierunki nie działają wszystkie jednocześnie wyraźnie napisałem to w moim poście ;) ;) ;)