Ładowanie
Ładowanie
Część, mam wielki problem z ładowaniem mojego vn900.
Wymieniony został już regulator i alternator (był spalony)
Ładowanie podbija mierząc z aku o wartości 0,2-0,5 w zależności od obrotów. Przykładowo na światłach ma 12.0 i podczas jazdy podbija do 12.2
Sprawdzane na kostkach tak jak nakazuje książka serwisowa i wszystkie wartości w normie.
Przebicia brak, a Aku ładowany prostownikiem do 12,8 i dalej bez zmian. Gdzie on ten prąd z ładowania może uciekać jak wartości na kostce przed regulatorem i głównym bezpiecznikiem się zgadzają z książką?
Czy Aku kompletny trup i tylko prądem stałym się teraz da naładować prostownikiem?
Dodam że raz mnie podbiło na wyboju i miałem poprawne ładowanie przez 5 min później znowu ten sam problem, kostki piny poczyszczone
Wymieniony został już regulator i alternator (był spalony)
Ładowanie podbija mierząc z aku o wartości 0,2-0,5 w zależności od obrotów. Przykładowo na światłach ma 12.0 i podczas jazdy podbija do 12.2
Sprawdzane na kostkach tak jak nakazuje książka serwisowa i wszystkie wartości w normie.
Przebicia brak, a Aku ładowany prostownikiem do 12,8 i dalej bez zmian. Gdzie on ten prąd z ładowania może uciekać jak wartości na kostce przed regulatorem i głównym bezpiecznikiem się zgadzają z książką?
Czy Aku kompletny trup i tylko prądem stałym się teraz da naładować prostownikiem?
Dodam że raz mnie podbiło na wyboju i miałem poprawne ładowanie przez 5 min później znowu ten sam problem, kostki piny poczyszczone
Re: Ładowanie
Dodatkowych informacji na wyjściu alternatora napięcie poprawne 54v
Na wyjściu z regulatora na jałowych obrotach 12,5-13v na 3000 obr 20v
Na wyjściu z regulatora na jałowych obrotach 12,5-13v na 3000 obr 20v
-
- Posty: 1269
- Rejestracja: czw cze 07, 2012
- Miejscowość: Warszawa
- Motocykl: VN 800 classic
- VROC: 0
Re: Ładowanie
No to pewno akumulator do wymiany.
Re: Ładowanie
Akumulator wymieniony, bez zmian
Re: Ładowanie
Spadki napięć mogą być też na masie. Sprawdź masę obudowy regulatora napięcia. Nie bardzo rozumiem co napisałeś wyżej " na 3000 obr 20v" 

...mam na motocyklu gniazdo do zapalniczki, czy ktoś zatem wie gdzie można kupić motocyklową popielniczkę ?..
Re: Ładowanie
Nowy alternator przejechane 400km. Na wyjściu teraz podaje max 20V za regulatorem 5V. Oddaje do mechanika
Re: Ładowanie
Akumulator naładowany do maksimum i pokazujący 12,8 to trochę słaby wynik oznaczający że trzeba pomyśleć o nowym, choć przy dobrym ładowaniu powinien jeszcze pochodzić. Natomiast napięcie ładowania 12,5-13 V to za mało - prawidłowe napięcie ładowania to 14,2-15,2V więc raczej regler padł. Skoro wstawiłeś inny regler (nie napisałeś czy to używka czy fabrycznie nowy oryginał czy też nowy zamiennik) to może i ten drugi jest uszkodzony lub źle działa - sprawdź na trzecim lub jak masz od kogo to pożycz na chwilę aby się upewnić.
Re: Ładowanie
Jestem tutaj nowy i mam pytanie , jak w VN 750A sprawdzić alternator i regulator napięci , bo mi nie ładuje.
- Tex66
- Posty: 1205
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: Ładowanie
Nie miałem, nie mam i mieć nie będę VN 750, ale tak z ciekawości sprawdziłem ile czasu trwa przygotowanie czegoś, co da odpowiedź na pytanie które postawiłeś w swoim poście.
Mając Instrukcję Serwisowa VN 750 edytowalną i w języku polskim mi zajęło około 30 min, prawdopodobnie wykonanie czegoś takiego na podstawie IS w języku angielskim i w PDF. nieedytowalnym, tu czas może wydłużyć się dwukrotnie lub więcej.
Czekasz już trzy dni i zero pomocnego odzewu, więc gdybyś sam chciał odpowiedzieć sobie na zadane pytanie w swoim poście, już dawno znałbyś odpowiedź, oczywiście przy założeniu że posiadasz IS swojego modelu VN-a, a którą to ostatecznie IS można pobrać z sieci (nieedytowalna i w języku angielskim), co zgodne z prawem akurat nie jest.
Czy uzyskasz tu jeszcze pomocną odpowiedź, tego nie wiem, więc w tej sytuacji sugerowałbym samemu zajrzeć do Instrukcji Serwisowej VN 750 i będzie dużo szybciej. Może nie dowiesz się wszystkiego, bo problematyka ładowania jest tu najskromniej wyjaśniona ze wszystkich pozostałych modeli Vulcanów, ale odpowiedź na pytanie „jak w VN 750A sprawdzić alternator i regulator napięcia, bo mi nie ładuje” uzyskasz.
Na pewno nie dowiesz się z Instrukcji Serwisowej VN 750 jakie winno być napięcie prądu przemiennego na każdej z trzech faz alternatora, bo z jakiegoś powodu producent tych wielkości nie zamieścił, dane te można jednak znaleźć w sieci. Dobrze jest to wiedzieć, żeby móc porównać i odnieść się do napięcia z każdej z trzech faz alternatora.
Ale na temat rezystancji cewek stojana już się dowiesz, przeczytasz też, jak sprawdza się czy żadna z faz alternatora nie ma przebicia do masy, jak sprawdza się regulator/prostownik, sprawdzając regulator zacznij od sprawdzenia rezystancji jego zacisku monitorującego. Przeczytasz również jak sprawdzić ciągłość/brak przerwy w całym obwodzie ładowania.
Tak to wygląda w formie graficznej i poglądowo.

Powodzenia
Mając Instrukcję Serwisowa VN 750 edytowalną i w języku polskim mi zajęło około 30 min, prawdopodobnie wykonanie czegoś takiego na podstawie IS w języku angielskim i w PDF. nieedytowalnym, tu czas może wydłużyć się dwukrotnie lub więcej.
Czekasz już trzy dni i zero pomocnego odzewu, więc gdybyś sam chciał odpowiedzieć sobie na zadane pytanie w swoim poście, już dawno znałbyś odpowiedź, oczywiście przy założeniu że posiadasz IS swojego modelu VN-a, a którą to ostatecznie IS można pobrać z sieci (nieedytowalna i w języku angielskim), co zgodne z prawem akurat nie jest.
Czy uzyskasz tu jeszcze pomocną odpowiedź, tego nie wiem, więc w tej sytuacji sugerowałbym samemu zajrzeć do Instrukcji Serwisowej VN 750 i będzie dużo szybciej. Może nie dowiesz się wszystkiego, bo problematyka ładowania jest tu najskromniej wyjaśniona ze wszystkich pozostałych modeli Vulcanów, ale odpowiedź na pytanie „jak w VN 750A sprawdzić alternator i regulator napięcia, bo mi nie ładuje” uzyskasz.
Na pewno nie dowiesz się z Instrukcji Serwisowej VN 750 jakie winno być napięcie prądu przemiennego na każdej z trzech faz alternatora, bo z jakiegoś powodu producent tych wielkości nie zamieścił, dane te można jednak znaleźć w sieci. Dobrze jest to wiedzieć, żeby móc porównać i odnieść się do napięcia z każdej z trzech faz alternatora.
Ale na temat rezystancji cewek stojana już się dowiesz, przeczytasz też, jak sprawdza się czy żadna z faz alternatora nie ma przebicia do masy, jak sprawdza się regulator/prostownik, sprawdzając regulator zacznij od sprawdzenia rezystancji jego zacisku monitorującego. Przeczytasz również jak sprawdzić ciągłość/brak przerwy w całym obwodzie ładowania.
Tak to wygląda w formie graficznej i poglądowo.

Powodzenia
Tex66
Kto jest online
Jest 1 użytkownik online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 1 gość
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość
Dzisiaj urodziny obchodzą
- DariuszKukla (56)
- Daro81 (44)
- Leinad (46)
- Loczek (47)
- lvovich (70)