Strona 1 z 2
Pas napędowy - VN 800
: pt sty 31, 2014
autor: Shepherd
Wiem że części posiadaczy VN 800 do szczęścia brakuje pasa w 800-ce. Zdania oczywiście są podzielone, ja na początku też zastanawiałem się nad taką modyfikacją. Jasności w mojej głowie dokonał kiedyś zapytany o takie rozwiązanie wykładowca biegły z mechaniki i budowy maszyn na Politechnice Lubelskiej. Twierdził on że skoro konstruktorzy Kawasaki nie zastosowali takiego rozwiązanie to mieli ku temu jakieś przeszkody, Powiedział również że montaż pasa napędowego w zamian łańcucha może nieść za sobą konsekwencje w uszkodzeniu silnika. Rozmowa miała miejsce 2 lata temu, ale jak sobie przypominam chodziło o to że zastosowany łańcuch pracuje z jakimś tam luzem, a praca pasa odbywa się z ciągłym napięciem. Nie wiem ile w tym prawdy, bo nie sprawdzałem.
Wracam do tego tematu, bo znalazłem zestaw do VN 800 na przekładkę z łańcucha na pas.
Link do ogłoszenia -
kliknij -
: pt sty 31, 2014
autor: crazytomi
To po takiej modyfikacji jak staniesz koło HD będziesz jak swój

Mój napęd wymieniłem 2 lata temu i jeszcze jest ok, jakby cena tego zestawu nie była w euro to wielu by się skusiło, zobaczymy czy kogoś poniesie

: pt sty 31, 2014
autor: Shepherd
crazytomi pisze: zobaczymy czy kogoś poniesie
Tomek, sam jestem ciekawy, najbardziej efektów.
: pt sty 31, 2014
autor: Konrad
: pt sty 31, 2014
autor: Shepherd
Konrad, Wiem jak to wygląda ekonomicznie, za taka kasę można kupić kompletną 800-kę do jazdy.

: pt sty 31, 2014
autor: dodeks
Kurcze! Nie rozumiem tylko co niby zaszkodziło by silnikowi w ewentualnej przekładce???
: pt sty 31, 2014
autor: Krzycho
Tu jest taniej coś podobnego:
LINK
: pt sty 31, 2014
autor: Smoku
Na forum jest przynajmniej jedna taka 800tka.
W łańcuchu przeszkadza mi tylko i wyłącznie brud.
A co do tego, że to nie zadziała na dłuższą metę to chyba Sheriff mi to wytłumaczył dość sensownie. Ale nie podejmę się wywodu co i jak.

: pt sty 31, 2014
autor: Banan
Smoku ty i brud
Myślę że problemem mogą być łożyka w przekładni które na dłuższą metę mogą nie wytrzymywać

obciążeń jakie stawia dużo mocniej napięty pas napędowy.
: pt sty 31, 2014
autor: Skrobel
Kurka, no właśnie ja parę dni temu też trafiłem na tą ofertę w Scootworks. Mnie się podoba, a cena nie odstrasza tak jak ta Shepherda. I nawet maila wysłałem do Sławka.
Ciekaw jestem czemu nie miałoby to zadziałać?
@Banan, w opisie napisali "LOW belt tension"
: pt sty 31, 2014
autor: Smoku
Banan pisze:
Myślę że problemem mogą być łożyka w przekładni które na dłuższą metę mogą nie wytrzymywać

obciążeń jakie stawia dużo mocniej napięty pas napędowy.
O to to
Słyszałem o 2000km..
Więc zapomniałem o tym szybko.
I pucuję dalej

: pt sty 31, 2014
autor: Krzycho
TU ktoś pisze, że przejechał na takim zestawie już 98 tys. mil...
: pt sty 31, 2014
autor: Badger
Krzycho pisze:TU ktoś pisze, że przejechał na takim zestawie już 98 tys. mil...
brzmi to jak wypowiedź producenta, który udaje użytkownika
kiedyś się tym mocno interesowałem, i praktycznie wszystkie opinie stwierdzały, że nie warto, głównie w kwestii łożysk. Podobno też większość zestawów powoduje skoszenie tego pasa i zdecydowanie szybsze jego zużywanie niż standardowo.
Tak więc odpuściłem sobie tą fanaberię i zakupiłem motoilera i zapas pasty do czyszczenia opon

: pt sty 31, 2014
autor: Mayones
Mnie się pas podoba jak cholera, ale tylko z dużym pięknym tylnym kołem pasowym, te zestawy do 8setki to takie ni hu hu, także do wyboru mam 900, 1700, 2000 w przyszłości
PS jakby co to natrafiłem kiedyś w necie na 8setkę z podwójnym łańcuchem, to dopiero była moc

choć wtedy trzeba by dwie puszki smaru na sezon

: pt sty 31, 2014
autor: Lecho
Była kiedyś taka reklama PZU ........... "można tylko po co?"
Najlepiej wczesną wiosną pojechać w jakąś długo trasę i konsekwentnie tak trzymać do późnej jesieni.

: pt sty 31, 2014
autor: Mayones
: sob lut 01, 2014
autor: Zdziś
Siema luknijcie na komentarz autora filmiku chyba coś pisze o tym pasie ale ja angielski nie kaman
http://www.youtube.com/watch?v=5EQU6AO71Z4
: sob lut 01, 2014
autor: Shepherd
Zdziś, Ja też nie jestem biegły, ale właściciel chyba nie chwali za bardzo pasa. Pas chyba pękł, a firma która to sprzedaje odcina się od jakości towaru.
Żaden ze mnie translator, to tak na szybko co pamiętam ze szkoły.
: sob lut 01, 2014
autor: RomanVN
Pas jest pewną zaletą , nie wpływa na pewno na zużycie łożysk ,łożyska pracują najciężej przy przekazywaniu napędu na koło , pas ma też odpowiedni naciąg nie napina się go jak strunę ,przebieg takich pasków jest; zalecana wymiana co 50 tyś, kilometrów, ja w Harleyu miałem przejechane 75 tyś i było OK , a w tym co jeżdżę HD to miałem uszkodzenie mechaniczne ,,dostał się kamień ,, pękł przy 27000 km. najlepszy napęd to ;
1 Wał
2 Pas
3,Łańcuch ,łańcuch to wiadomo trochę brudzi ,trzeba często smarować ,myć i smarować.
: sob lut 01, 2014
autor: Smoku
RomanVN pisze:Pas jest pewną zaletą , nie wpływa na pewno na zużycie łożysk ,łożyska pracują najciężej przy przekazywaniu napędu na koło , pas ma też odpowiedni naciąg nie napina się go jak strunę ,przebieg takich pasków jest; zalecana wymiana co 50 tyś, kilometrów
Romanie mówisz o czymś, co jest skonstruowane do przenoszenia w ten sposób napędu.
A tu chodzi o przeróbkę, która wedle wszelkich znaków na niebie i ziemi nie daje rady.