Strona 1 z 2
					
				VN800 naprawa błotnika tylnego
				: sob wrz 22, 2012
				autor: Pantani
				
 
W wyniku pewnej sytuacji drogowej uszkodzeniu uległ tylny błotnik w moim VN800.
Kolizja to temat do osobnej dyskusji (kierowca pokazał mi kto jest twardszy i popchnął mnie gdy czekaliśmy na zielone światło).
Wracając do tematu. 
Motocykl ma zgięty błotnik, w miejscu "przełamania" odpadł lakier (mam nadzieję że uda mi się wkleić fotkę).
Naprawa będzie z OC kierowcy. 
Czy takie uszkodzenie można "wyklepać", czy uda się dobrać  lakier (bordo 98r)?
I ostatnie (proszę sie nie śmiać), gdzie szukać warsztatu do naprawy? może być samochodowy?  
 
link do fotki
 
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bc1 ... b8e8f.html 
			 
			
					
				
				: sob wrz 22, 2012
				autor: Gasman
				Wyklepac sie da ale problem polega na tym ze nie kazdemu blacharzowi sie bedzie chcialo az tak z tym bawic, zwykle jest tak ze troche poklepia a reszta szpachlowka. lakier da sie dobrac jak do kazdego pojazdu, i tu kolejny problem czy bedzie sie chcialo magikom bawic w dobieranie koloru. Wiem z doswiadczenia ( mojej zony koleznka prowadzi mieszalnie lakirow samochodowych  i naprawde jej sie chce czasami i 2 godziny sidzi zeby dobrac jakis lakir zwlaszcza do aut wynalazkow)
A szybko potrzbujesz to zrobic czy mozesz poczekac? bo mam akurat tylny blotnik w tym kolorze tylko tez przelamamny ale nizej-duzo nizej( nie dam ci fotek bo jestem poza granicami kraju do poczatku pazdziernika). jakby cos to mozna z dwoch jeden zrobic jak ci pasuje. kupilem kiedys blotnik bo chcialem taka mala zmote zrobic ale pomysl upadl.
			 
			
					
				
				: ndz wrz 23, 2012
				autor: adamli
				Ja wymieniłe pogięty błotnik a lakier dorałem --gość dorabia farbki do motocykli,posiada próbki kolorów stosownych przez Kawasaki.
Mnie to kosztowało 89.-+65.-błotnik z przesyłką
Lakier metaliczny w areozolu
Lakier bezbarwny w areozolu
Papier ścierny  o granulacji 2000 do szlifowania bezbarwnego
 
Naprawa zajęła mi  z 8 godzin rozłożone na 3 dni(przygotowanie najdłużej,podkład antykorozyjny szlifowanie podkładu ,lakier bazowy kilka warstw potem bezbarwny również kilka warstw .Po wyschnięciu lakieru woda i papier 2000 żeby zeszlifować na gładko bezbarny i na koniec pasta polerska . 

 
			 
			
					
				
				: ndz wrz 23, 2012
				autor: jurekawasaki
				Ja bym szukał używki i ja polakierował .Według mnie tak złamany i zarazem osłabiony element przy każdym  nie wielkim  naprężenie będzie pękał .Jeśli nie kupisz no to dobry fachman po wzmocnieniu pęknięcia od spodu też na pewno sobie z tym poradzi, i będzie ok .
Pozdrawiam. 

 
			 
			
					
				
				: ndz wrz 23, 2012
				autor: bodzio61
				jest żelazna zasada ;;;kiedy wina jest nie z naszej przyczyny,,to zawsze montujemy nowe oryginalne części to nie samochód że to i tamto podpicujemy i git,,niech łajzy z puszek wiedzą jak się płaci za dotykanie motocykli.pozdrawiam b61.
			 
			
					
				
				: pn wrz 24, 2012
				autor: SAURO
				A jebnołeś kolesiowi z bańki albo chociaż kaskiem ? tak na otrzeźwienie żeby to co nazywają mózgiem zaczeło mu funkcjonować  

 
			 
			
					
				
				: śr wrz 26, 2012
				autor: Pantani
				SAURO pisze:A jebnołeś kolesiowi......
Przyznam że pokusa była duża!  
 
Ze względu na konieczność wezwania policji musiałem się powstrzymać  

 
			 
			
					
				
				: czw wrz 27, 2012
				autor: Lacik
				bodzio61 pisze:jest żelazna zasada ;;;kiedy wina jest nie z naszej przyczyny,,to zawsze montujemy nowe oryginalne części to nie samochód że to i tamto podpicujemy i git,,niech łajzy z puszek wiedzą jak się płaci za dotykanie motocykli.pozdrawiam b61.
kierowca nic nie placi, to bedzie szlo z jego OC. Pozatym firmy ubezpieczeniowe maja takie przeliczniki ze jak by zechcial robic na oryginalnych czesciach to bedzie musial dolozyc ze swojej kieszeni. Pozostaje :
 -kupic uzywke i malować,
 -kupic uzywke w takim samym kolorze,
- wyklepac i pomalowac stary blotnik 
Mowie na przykladzie samochodu, ale mysle ze w motocyklach jest tak samo.
 
			 
			
					
				
				: czw wrz 27, 2012
				autor: Mayones
				z oc sprawcy zawsze robi się na oryginalnych częściach, najlepiej bezgotówkowo i zaznaczeniem! że przed naprawą otrzymasz wycenę i tę samą wycenę serwis przekaże do ubezpieczyciela, muszą zapłacić, jeżeli zgłosicie to w TU i oni zapłacą "jałmużnę" to wtedy jedynie zrobić na swój koszt i z rachunkami za naprawę do TU jak się miga to do firmy która wydoi należne nam pieniądze z TU, i serwisy i TU wyliczają koszty wg tego samego źródła, tylko TU ma jeszcze amortyzację części, więc skoro masz 5 letnie moto to 5 letni błotnik, paranoja.
zadaniem TU jest wydojenie klienta.
			 
			
					
				
				: wt paź 02, 2012
				autor: studioaerografu
				Jak będziesz miał problem z warsztatem na miejscu u siebie to wrzuć w paczkę i Ci to opanujemy 

 Twój błotnik to drobnostka, a już kilka forumowych "wgniotek" naprawialiśmy 

 
			 
			
					
				
				: wt paź 02, 2012
				autor: Pantani
				studioaerografu pisze: Twój błotnik to drobnostka, a już kilka forumowych "wgniotek" naprawialiśmy 

 
 
 super, dzięki za info
Na razie mam decyzję z PZU, błotnik do wymiany. Trwa procedura wyceniania.
Wiem już że oryginalna część zamienna jest fabrycznie polakierowana. 
Mam nadzieję że ubezpieczenie pokryje wymianę w autoryzowanym serwisie kawaski.
 
			 
			
					
				
				: wt paź 02, 2012
				autor: Mayones
				daj znać na ile Ci PeZetU wyceniło, oby z nadwyżką 

 
			 
			
					
				
				: pn kwie 08, 2013
				autor: Pantani
				Jest okazja, wiec napiszę jak zakończyła się naprawa mojego moto.
Pzu zakwalifikowało błotnik do naprawy ale przy wypłacie gotówki zaproponowali mi tylko 40% wartości (ok700zl). Trochę mało, postanowiłem wstawić moto do autoryzowanego serwisu i podpisałem umowę na rozliczenie bezgotówkowe. 
W czasie zimowej przerwy motocykl udało się naprawić, podziękowania dla serwisu Monsterbike  
  
 
Vulcan wrócił do dawnej formy.
 Dziś pierwsza jazda, czekając na badanie techniczne zrobiłem kilka fotek telefonem (niestety marnej jakości).

 
			 
			
					
				
				: pn kwie 08, 2013
				autor: konto usunięte
				Ładnie, ostatecznie masz nowy błotnik, czy stary po remoncie? W ogóle to ładne moto 

 czym zasłoniłeś otwory po tylnej lampie?
 
			 
			
					
				
				: pn kwie 08, 2013
				autor: Pantani
				
 na motocyklu mam błotnik z wersji lampa na dole, tablica na górze (oryginalnie było odwrotnie). Otwory na podstawkę tablicy mają małą średnicę (6mm?) można wkręcić śrubki, ja zatkałem je polakierowanymi zatyczkami (takie plastikowe meblowe 
  
 )
 
			 
			
					
				
				: pn kwie 08, 2013
				autor: Shepherd
				Pantani,   

  za solówkę, (kocham motocykle solo)
wydaje mi się że taki typ siedzenia lepiej by pasował, 
 

 
			 
			
					
				
				: wt kwie 09, 2013
				autor: Seren
				tak będąc przy temacie błotników, może się ktoś orientuje
czy błotnik od classika pasuje do wersji 800A ? czy przy podmiance będzie pasowało siodło?
			 
			
					
				
				: wt kwie 09, 2013
				autor: Smoku
				Podobno wszystko dobre, co się dobrze kończy 
 
Najważniejsze, że odzyskał blask i jesteś zadowolony.
To jak już "rozbrajamy " Twojego Vulcana to ja mam pytanie, co to za wydechy?
 
			 
			
					
				
				: wt kwie 09, 2013
				autor: Shepherd
				Seren pisze:tak będąc przy temacie błotników, może się ktoś orientuje
czy błotnik od classika pasuje do wersji 800A ? czy przy podmiance będzie pasowało siodło?
Na 99 % pasuje, (nie robiłem takiej operacji) ale rama jest taka sama mocowanie błotnika też, jedyna różnica to profil błotnika, wiec jeśli chodzi o zamiane błotnika to nie powinno być żadnego problemu z zamocowaniem go.
 
			 
			
					
				
				: wt kwie 09, 2013
				autor: Pantani
				Smoku pisze:
To jak już "rozbrajamy " Twojego Vulcana to ja mam pytanie, co to za wydechy?
Vance and hines straightshots, wygląd świetny gorzej z hałasem jaki produkują  
 
Świeży nabytek, nie wiem jak się sprawdzą do jazdy po mieście.