Strona 1 z 3

VN800 regulacja zaworów

: pt sie 10, 2012
autor: Wróbelek
Witam mam pytanie do was, czy żeby wymienić płytki zaworowe muszę wałki zdejmować?? Czy magiczny klucz wystarczy. Bo na zimnym silniku na drugim cylindrze słychać cykanie. Pytam bo ostatnio koledze pomagałem w r6 i nie obyło się bez zdejmowania wałków i ustawiania rozrządu.

Oraz mam pytanie mógłby ktoś mi opisać wymianę tych gum balancera?? Bo nie wiem czy one są po obu stronach czy jak. Bo mi szarpanie dochodzi z lewej strony. Pozdrawiam Michał

: pt sie 10, 2012
autor: jurekawasaki
Wymiana gum została dokładnie opisana , a co do wymiany płytek to w celu jej wymiany wystarczy odsunąć w bok dźwigienkę (sprężyna ją dopycha do pozycji w której pracuje.) płytkę wyjąć małym magnesem .

: pt sie 10, 2012
autor: Mayones
ile taka regulacja zaworów zajmuje czasu ?
też mam cyk cyk cyk cykl :D muszę wyregulować, ale chyba sam się za to nie będę brał :scrach:

: sob sie 11, 2012
autor: Wróbelek
Jurek dzieki za informacje:) BO już sie bałem żę będę musiał wałki zdejmować:) A przy okazji zapytam we VN-ie 1500 tez sa płytki czy samo regulatory hydrauliczne?? (VN 1500 Classic 2002 rok na gaźnikach).

: sob sie 11, 2012
autor: jurekawasaki
Wróbelek Vn 1500 ma Hydraulikę .

: ndz sie 12, 2012
autor: Pantani
Mayones pisze:ile taka regulacja zaworów zajmuje czasu ?
:) regulacja jest prosta i szybka pod warunkiem że masz płytkę na wymianę. Ja robiłem sam i okazało się że luz jest ok, inaczej musiałbym zostawić moto, szukać/zamawiać odpowiednią płytkę itd
Zdejmujesz zbiornik a następnie pokrywy zaworów, nic skomplikowanego a warsztaty życzą sobie ponad 200zł za samą robociznę.

: ndz sie 12, 2012
autor: Gasman
Jest dokladnie tak jak pisze Pantani, pomierzysz -obliczysz jakie potrzbujesz, jak nie masz plytek to zamowisz w larsonie czy gzdiekolwiek indziej i na drugi dzien masz kurierem jak ci zalezy na czasie.

: pn sie 13, 2012
autor: Mayones
no u mnie serwis życzy sobie 350 zł :mad: , znajomy zaufany mechanik max 200 zł, 200 zł to akceptowalny dla mnie koszt, choć może jednak sam nad tym pomyślę , w końcu kupiłem moto żeby w nim także móc "pogrzebać" :ok:
jeżeli chodzi o takie płytki:
http://allegro.pl/hot-cams-plytki-zawor ... 37216.html
to jest cały kpl z róznymi rozmiarami i trzeba sobie szczelinomierzem "zbadać" jaką grubość zastosować, czy jest jedna grubość płytek do VN 800 w danym roczniku ?

: pn sie 13, 2012
autor: Gasman
Srednica jest jedna, grubosci rozne w zaleznosci od tego czy luz zaworowy robi ci sie wiekszy czy mniejszy-moze byc tak ze na kazdym zaworze masz inna grubosc plytki a moze byc tez ze dwie lub trzy beda tej samej grubosci - wszystko zalezy od tendencji luzu zaworowego- generalnie trzeba mierzyc i zakladac ciensze lub grubsze tak aby luz byl taki jak podaje serwisowka.

: pn sie 13, 2012
autor: Pantani
Mayones pisze: jeżeli chodzi o takie płytki:
http://allegro.pl/hot-cams-plytki-zawor ... 37216.html
to jest cały kpl z róznymi rozmiarami i trzeba sobie szczelinomierzem "zbadać" jaką grubość zastosować, czy jest jedna grubość płytek do VN 800 w danym roczniku ?
Ta cena dotyczy chyba sztuki a nie kompletu.
W serwisówce jest specjalna tabela do przeliczania grubości przy wymianie, musisz się zapoznać i wszystko będziesz wiedział :ok:

: pn sie 13, 2012
autor: Mayones
tak 1 szt, ok zajrzę do tabelki dzięki :ok:
ktoś ma może nr str z tą tabelą w mojej serwisówce nie działa CRTL+F :(

: pn sie 13, 2012
autor: Gasman
Mayones , strona 4-18 Engine top end. Chyba ze masz inna serwisowke.
ja sie pokusilem o wydrukowanie tego( circa ponad 500 stron :razz: razem z suplementami) .jakos latwiej mi sie po tym poruszac jak mam na papierze- umnie tez nie wszystkie skroty klawiszowe dzialaja w PDf-ach.

: pn sie 13, 2012
autor: Mayones
:ok: dzięki jest na 4-18 :ok:

: pn sie 13, 2012
autor: Wróbelek
Płytki najlepiej zmierzyć mikrometrem (koszt ok 40zł). Bo jak zmieniałem w R6 to wybity był numer na płytce i w tabeli był inny wymiar niż po zmierzeniu mikrometrem. ;)

: pn sie 13, 2012
autor: Rikardo
Co do regulacji to warto to robić na zimnym silniku, który przestał bez ruchu ok 12 godzin.

: sob sty 26, 2013
autor: Mayones
A więc Panowie w końcu wziąłem się za moje zawory i mam kilka (pewnie banalnych) pytań, ale wolę mieć potwierdzenie zorientowanych w temacie :ok:
- zawory ssące to te bliżej gaźnika, wydechowe te bliżej wydechów ?
- czy zakręcenie wałem w prawo ma jakieś szkodliwe następstwa ?
- linia na zębatce wałka rozrządu niekoniecznie musi się pokrywać ze znacznikami na wale ?
- do regulacji zaworów ustawiamy znacznik na wale, czy linia na zębatce rozrządu ma być równoległa do góry cylindra ?
- zawory ssące i wydechowe mierzymy przy jednym ustawieniu wału tym tzw GMP ?

: ndz sty 27, 2013
autor: RAFAŁ 17
Fajny temat o tych zaworach, bardzo przyda mi się bo akurat mam ten sam dylemat z cykaniem na zimnym silniku drugi cylindrze . Pytałem w serwisie i za ustawienie wołają do 300zł. Co prawda z zawodu jestem mechanikiem ale nigdy nic nie miałem wspólnego z tym zawodem, no i moja przygoda z motongami nie dawno się zaczeła więc jestem skazany chyba na serwis. :(

: ndz sty 27, 2013
autor: Mayones
No i ok luzy pomierzone, dwie płytki w normie reszta do podmiany :ok: ogólnie zauważyłem, że luzy się zmniejszają.

: ndz sty 27, 2013
autor: bartazzz
jak masz dobrego mechanika to będzie miał na wymianę. Robiłem kiedyś regulację w xj 700 s maxim i się okazało że większość szło pozamieniać ze sobą a tylko 2 lub 3 były do wymiany i akurat kolega mechanik miał takie na stanie, ( miał ich więcej) Jak u kogoś akurat pasuje to można płytki szlifować i to wychodzi taniej od zakupu nowej.

: ndz sty 27, 2013
autor: Wróbelek
U mnie było tak że po pomierzeniu mikrometrem płytek dało się pozamieniać kilka o ile pamiętam z wydechowych poszły na ssące. I miałem wybite numery na niektórych płytkach a po zmierzeniu mikrometrem wymiar był trochę inny. O ile dobrze pamiętam to serwisówka mówi że po ustawieniu GMP kreski na wałkach rozrządu powinny być ustawione równolegle to krawędzi głowicy.