Strona 1 z 1
słabe ładowanie w vn 800 classic
: ndz maja 13, 2012
autor: romek2804
witam
mam problem z ładowaniem w mojej kawce vn 800 classic a mianowicie podaje za slaby prąd ładowania przy zapalonym silniku podaje jakieś 13V myślałem że to regulator napięcia ale wymieniłem na nowy i nic nie pomogło więc może ktoś mi podsunie jakiś pomysł gdzie dalej szukać przyczyny braku "normalnego" lądowania z góry dziękuje i pozdrawiam wszystkich klubowiczów
Romek
: ndz maja 13, 2012
autor: Misiorro
a jak gdy troszke odkrecisz? powinienes "dostac" dodatkowego volta przy srednich obrotach.
: ndz maja 13, 2012
autor: romek2804
no właśnie o tym nie napisałem więc jak odkręcam gazik to niema żadnej zmiany czy na małych czy na dużych obrotach miernik nie wskazuje najmniejszego wahnięcia napięcia
: ndz maja 13, 2012
autor: Mars
Jak dodaje się gazu, to światło przedniego reflektora musi się rozjaśnić. Skoro nie regulator, to pewnie alternator.
: ndz maja 13, 2012
autor: romek2804
pewnie tak ale myślałem ze alternator posiada układ prostowniczy który można by wymienić nie rozbierając alternatora ( przypuszczam tak bo nigdy nie rozbierałem vn ) ale patrząc ze jednak podaje to 13V to najprawdopodobniej będzie alternator więc może koledzy z większym doświadczeniem podpowiedzieli by mi jak sprawdzić sam alternator
: pn cze 18, 2012
autor: Mayones
podobny problem mam i ja, jak pośmigam z lightbarami to lipa z odpaleniem myślalem że to rozrusznik, niemniej jednak przy średnich obrotach podaje kilka amper ale troszke za mało na wolnych obrotach bez gazu no a VN to nie szlifierka żeby kręcić do zamknięcia licznika
![:D](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
, pytanie czy alternator jest na pasku na zębatkach co w przypadku słabego ładowania proponujecie ?
ogólnie prąd na aku jest ok wartość 13,5-14,2 na mierniku, ale z amperami już nieco gorzej
![:scrach:](./images/smilies/scratch.gif)
: wt cze 19, 2012
autor: Daromax
![:)](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Zmierzyć uzwojenia alternatora może któreś padło mierzy się to na kostce
![:ok:](./images/smilies/AC08.gif)
: wt cze 19, 2012
autor: Mayones
a dokładniej gdzie na kostce jak i czym ?
póki co zamówiłem sobie multimetr to będę się bawił w pomiary
![:)](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
na pewno już wiem gdzie i jak zmierzyć czy regulator napięcia jest ok
: ndz kwie 17, 2016
autor: Jancio
podpinam sie pod temat.
Jakie powinno byś ładowanie na wolnych obrotach?
U mnie jest ok 12,5 V jak dodaje gazu to rośnie do 14 V.
Mam coś z regulatorem, alternatorem czy ten typ tak ma.
: ndz kwie 17, 2016
autor: Kolba
mam tak samo w 900 jak podepnę voltomierz pod gniazdo zapalniczki na wolnych obrotach zimnym silniku z ssaniem 13.5 bez ssania jest 12.5 gdy jade największe ładowanie mam na trójce przy spokojnej jeździe 14 v uważam ze wszystko jest ok
: pn kwie 18, 2016
autor: Pendejo
@Jancio
podkręć wolne obroty pokrętłem przy puszce filtra powietrza. Z doświadczenia wiem, że jak się ustawia na słuch to często są zbyt niskie, bo moto fajnie pyrka na wolnych, ale niestety nie ładuje.
Ja wolne obroty ustawiłem z multimetrem podkręcałem aż ładowanie było w miarę ok i tak zostawiłem.
: czw kwie 21, 2016
autor: Jancio
Pendejo pisze:@Jancio
podkręć wolne obroty pokrętłem przy puszce filtra powietrza. Z doświadczenia wiem, że jak się ustawia na słuch to często są zbyt niskie, bo moto fajnie pyrka na wolnych, ale niestety nie ładuje.
Ja wolne obroty ustawiłem z multimetrem podkręcałem aż ładowanie było w miarę ok i tak zostawiłem.
czyli ten typ tak ma, już myślałem że zamiast jeździć będę musiał robić
![:mad:](./images/smilies/mad.gif)
: pt kwie 22, 2016
autor: Mayones
VN 800 to prawie bezawaryjny sprzęt
![:ok:](./images/smilies/AC08.gif)
w myśl zasady - jak dbasz tak masz
![:mrgreen:](./images/smilies/mrgrin.gif)
: pt kwie 22, 2016
autor: Lecho
Ja ustawiałem wolne obroty tak żeby światło lampy mi nie pulsowało.
Niestety 800 tak miała, że jak skręciło się żeby ładnie gulgotał, to światła przygasały - czyli ciągnął z akumulatora.
![:ok:](./images/smilies/AC08.gif)