Kiedy powinien załączyć się wentylator?

gorgoth82
Posty: 2
Rejestracja: pt lis 17, 2023
Motocykl: Kawasaki VN 800

Kiedy powinien załączyć się wentylator?

Post autor: gorgoth82 » sob maja 04, 2024

Mam taki problem, że już 3 razy zapaliła mi się kontrolka temperatury raz w zimę kiedy przepalałem motocykl, i ostatnio raz na światłach i raz po dojechaniu do domu po trasie ok 30 km. Z tego co logika mi mówi to że coś jest z wentylatorem i kapie mi płyn na pokrywę jednego z cylindrów. (płynu jest full sprawdziłem) To wiem, że muszę zrobić. Ale mam takie pytanie ponieważ jestem początkujący i motocykl kupiłem w listopadzie. Kiedy powinien się załączyć wentylator? Czy przy sprawnym układzie chłodzenia kontrolka ma prawo się zapalić? Czy na jałowym biegu w temp 10 stopni silnik może się tak podgrzać że się kontrolka zapala? Może głupie pytania ale totalnie nie mam doświadczenia i chciałbym prosić o pomoc w tych rozterkach.

Awatar użytkownika
Jurek
Posty: 1193
Rejestracja: czw cze 07, 2012
Miejscowość: Sulejówek
Motocykl: VN 800 classic "Samuraj"
VROC: 35044

Re: Kiedy powinien załączyć się wentylator?

Post autor: Jurek » ndz maja 05, 2024

Odpowiem ci tak na szybko z własnego doświadczenia, bo lepiej żebyś nie jeździł z taką usterką. Wentylator powinien się załączyć po ok. 10-15 min. pracy na wolnych obrotach na postoju. Oczywiście czas zależy od temperatury zawnętrznej. Jeśli się nie załącza to musisz sprawdzić wentylator i czujnik temperatury w układzie chłodzenia. Możliwe, że w układzie elektrycznym masz przepalowy bezpiecznik. Musisz to sprawdzić na schemacie elektrycznym.

gorgoth82
Posty: 2
Rejestracja: pt lis 17, 2023
Motocykl: Kawasaki VN 800

Re: Kiedy powinien załączyć się wentylator?

Post autor: gorgoth82 » ndz maja 05, 2024

Dzięki za pomoc.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 1 użytkownik online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 1 gość

Najwięcej użytkowników (176) było online śr wrz 15, 2021