Strona 1 z 1
Problem z Paliwem
: pn sie 10, 2015
autor: Darecki
Dziś zostałem unieruchomiony. A doszło do tego tak. Podjechałem na stację zatankowałem do pełna i po odpaleniu silnik zgasł. Ponowne uruchomienie po kilku - kilkudziesięciu sekundach kręcenia rozrusznikiem i silnik zaskoczył jak na ssaniu. Po odpuszczeniu gazu znowu zdechło.
Jeszcze raz odpaliłem tym razem szybciej poszło ruszyłem ale nie mogłem odpuścić manetki gazu bo na wolnych gasł. Po przejechaniu kilkuset metrów musiałem zjechać na pobocze bo okazało się że cieknie mi paliwo i to zdrowo.
Paliwo wyciekało tymi rurkami
i

Może miał ktoś podobne problemy i wie co z tym zrobić
Re: Problem z Paliwem
: pn sie 10, 2015
autor: Darecki
Darecki pisze:Dziś zostałem unieruchomiony. A doszło do tego tak. Podjechałem na stację zatankowałem do pełna i po odpaleniu silnik zgasł. Ponowne uruchomienie po kilku - kilkudziesięciu sekundach kręcenia rozrusznikiem i silnik zaskoczył jak na ssaniu. Po odpuszczeniu gazu znowu zdechło.
Jeszcze raz odpaliłem tym razem szybciej poszło ruszyłem ale nie mogłem odpuścić manetki gazu bo na wolnych gasł. Po przejechaniu kilkuset metrów musiałem zjechać na pobocze bo okazało się że cieknie mi paliwo i to zdrowo.
Paliwo wyciekało tymi rurkami
i

Może miał ktoś podobne problemy i wie co z tym zrobić
: pn sie 10, 2015
autor: Przemo
podobne tematy i problemy:
http://www.vulcaneria.pl/viewtopic.php?t=10005
http://www.vulcaneria.pl/viewtopic.php?t=10039
http://www.vulcaneria.pl/viewtopic.php?t=4231
czyli pewnie gazior do czyszczenia lub wymiana jakiś elementów (jak w moim przypadku iglicy z pływakiem), bo ci zalewa gaźnik
: pn sie 10, 2015
autor: Darecki
A po przełączeniu kranika na PRI (środkowa pozycja) paliwo powinno wyciekać tymi rurkami?
Wcześniej tego chyba nie było
: pn sie 10, 2015
autor: Badger
PRI służy do spuszczenia paliwa z baku i do jazdy się tego nie używa.
Ewidentnie objawy wskazują na zawieszony pływak w gaźniku. Puknij zdecydowanie w niego kilka razy i powinno być ok. A przy okazji czeka Cię czyszczenia gaźnika.
: pn sie 10, 2015
autor: Darecki
Dobra to by wyjaśniło dla czego po przekręceniu kranika wycieka, w sumie to go jeszcze nie używałem do tego celu. Czyli przy zawieszonym pływaku nadmiar paliwa jest wywalany tą grubszą rurką na zewnątrz. A co z tą cienką rurką z pierwszego zdjęcia, dlaczego i z tej cieknie? Z parkingowych oględzin posiadając tylko multitoola nie dotarłem do miejsca jej zamocowania. Ale wydaje mi się że jest do osłony filtra poprowadzona.
: pn sie 10, 2015
autor: Przemo
bo paliwo się przelewa przez gaźnik do filtra, i dołem filtra leci tą rurką. Górny wężyk jest od membrany chyba.
kranik łatwo sprawdzić czy nie jest do naprawy. Przy wyłączonym silniku paliwko powinno lecieć tylko na PRI, jeżeli leci Ci także na ON to masz kranik do naprawy, bo powinno lecieć tylko na włączonym silniku gdy wytwarza się podciśnienie.
druga sprawa na PRI nie powinno przelewać bo pływak z iglicą powinien odciąć paliwko, a skoro tego nie robi, to ci wywala każdą dziurą paliwo
PRI służy też do zalania gaźnika jak się go demontowało i nie ma w sobie ani grama paliwka, wtedy się odkręca PRI, komora pływaka wypełnia się paliwem, pływak odcina i gaźnik gotowy do odpalania motocykla.
Podstawowa naprawa taka jak Badger napisał, walenie w gazior, aby się odblokował pływak i potem zabawa w czyszczenie i szukanie przyczyn.
: pn sie 10, 2015
autor: Duch
ja PRI czasami urzywałem jak chciałem gnać jak wariat 170-180,przy standardowym ustawieniu brakowało paliwa po 2-3 minutach

: pn sie 10, 2015
autor: Darecki
Kilka celnych "uwag" w gaźnik za pomocą kawałka pręta aluminiowego i udało się odblokować pływak. Dzięki za pomoc. Dla pewności trzeba będzie przeczyścić ten gaźnik. A pokusiło mnie i nalałem lotosowej 95

: wt sie 11, 2015
autor: Badger
Darecki pisze:A pokusiło mnie i nalałem lotosowej 95
myślę, ze nie miało to większego znaczenia w tym przypadku - raczej działa syf w baku, rdza ze ścianek wewntrznych zbiornika.
Stara zasada - dłuzszy postój motocykla = bak zalany pod korek
: wt sie 11, 2015
autor: Mayones
Badger pisze:Stara zasada - dłuzszy postój motocykla = bak zalany pod korek
Ponoć w naszych obecnych ocynkowanych nie trzeba

ale polecam załozenie dodatkowego filterka pod kranikiem, najlepiej takiego szklanego.