Strona 3 z 3

: pt lip 19, 2013
autor: MadDog
no to jest najgorsza część ;D trzeba się tam pomęczyć...
teraz nie mam czasu sie rozpisywać więc tak po krótce.
Będe pisał z pamięci, jak to robiliśmy, więc może wystąpić mała niedokładność. ;)

Najlepiej jest to robić w 2 osoby. Jedna kluczem musi zablokować zębatke po lewej(najlepiej oczkowym) oczywiście na tej nakrętce co tam jest. Nasadka na śrube i magiczny zacisk na rotor. zablokować rotor, zębatke i wykręcić. następnie wkręcić dokupioną śrubę i uderzać w nią młotkiem by wypchać rotor. Dalej to już powinno pyknąć.
Wiem że na pewno była potrzebna ta dodatkowa śruba żeby w nią walnąć by rotor wyleciał. Też się męczyliśmy trochę, żeby to ogarnąć ale w końcu dało radę ;)

Zalecam zajrzeć do angielskiego manuala i tej niemieckiej instrukcji, troche porozkminiać i powinieneś to zrobić ;)

: śr sie 07, 2013
autor: ciecio
Udało mi się szczęśliwie zakończyć wymianę, chociaż trwało to tydzień.
Wszystko przez śrubę zębatki, którą zerwałem.
Okazało się, że nie mam w rękach pomiaru siły dokręcania :)
Do momentu ukręcenia śruby miałem za sobą 10 godzin w pocie i znoju.

Kilka informacji dla tych, którzy zdecydują się na samodzielną wymianę stabilizatorów, zwanych również balancerami.
Klucz dynamometryczny i śruba do ściągnięcia rotora alternatora to absolutne minimum, jeżeli chodzi o narzędzia.
Chwytak rotora dał się zastąpić.
Skorzystałem z porady z niemieckiej instrukcji, tj. włączony bieg i hamulec tylny, chociaż piszą też w instrukcji, że można w ten sposób uszkodzić korbowód, hmmmm.

Reasumując, nie polecam samodzielnej wymiany.
A jeżeli już ktoś się zdecyduje, to warto przeczytać kilka razy manuale (angielski i niemiecki).
No i oczywiście nie zapominajcie o specjalnych narzędziach.
Nieoceniona będzie również pomoc kolegi, bo samodzielne odkręcenie śrub jest praktycznie niemożliwe.

Co do efektu moich prac, to jest zaje....ście :yeee:
Naprawdę efekt końcowy powalił mnie na kolana.

: sob sie 10, 2013
autor: Arek
W ASO Kawasaki są obniżki cen . Za 4 "dumpery" plus 2 "dumpery" i śrubę zapłaciłem 3 dni temu 225zł . Za wymianę krzyknęli 100 - 150 zł . Czekam teraz na części i umawiam VN-a na wymianę .

: pn sie 12, 2013
autor: MadDog
100-150zł? to chyba bez zmiany oleju. Ja tam bym już wlał nowy, nie wlewał tego co zleją...
Uszczelkę też bym wolał wymienić ;P ale ja trochę przewrażliwiony jestem ;P

: czw kwie 10, 2014
autor: Lukanio
Witam. Po 2 sezonach jazdy "klekoczącym" motocyklem uznałem, że już czas się za to zabrać.
Dlatego postanowiłem odświeżyć wyjaśniony już co prawda dogłębnie temat, ponieważ mam jeszcze jedną wątpliwość . Mianowicie chodzi o śrubę od zębatki balancera - logika podpowiada mi że powinien być tam lewy gwint ale wolę się upewnić żeby jej nie urwać. Byłbym wdzięczny za podpowiedź kogoś kto już to robił. Z góry dzięki.

: ndz kwie 13, 2014
autor: ciecio
Ja tą właśnie śrubę zerwałem, ponieważ myślałem tak jak Ty :wall:
Gwint jest prawy

: ndz kwie 13, 2014
autor: Lukanio
Dzięki za podpowiedź, czyli logika czasem bywa myląca :)
W takim układzie myślę, że temat jest całkowicie wyczerpany i każdy powinien sobie poradzić z wymianą.

: pn kwie 14, 2014
autor: MadDog
z tego co pamiętam to tam jest prawy bo jakoś układ blokowaliśmy żeby to odkręcić ;D

poza tym jeśli gwint byłby lewy na śrubach i nakrętkach powinny być oznaczenia, jeśli nie ma nic to na bank jest prawy ;)

: pn kwie 14, 2014
autor: Lukanio
No mam nadzieję, że macie rację. Części mam zamówione, czekam aż dostanę i zabieram się za wymianę. Dorobiłem już sobie ściągacz oraz jak to określa serwisówka"flywheel holder" - czyli trzymacz magneta;) Mam nadzieję, że gładko pójdzie.

: wt kwie 15, 2014
autor: MadDog
gładko nie pójdzie, zapierdać się trzeba przy odkręcaniu jak nie wiem, nie rób tego samemu bo nie ogarniesz ;P

: sob kwie 19, 2014
autor: Lukanio
Gumowe tulejki wymienione, efekt jazdy nieporównywalny, aż dziwnie się przyzwyczaić jak nic nie puka :mrgreen:
Co do samej wymiany, nie miałem żadnych problemów z odkręceniem śrub, trzeba użyć trochę siły zwłaszcza do śruby od zębatki balancera, ponieważ ona jest fabrycznie smarowana środkiem zabezpieczającym gwint przed odkręceniem, trzeba kilka razy puknąć młotkiem w wajchę od nasadki i po sprawie, to samo dotyczy śruby od magneta tyle że ta poszła łatwiej bo nie jest zabezpieczana. Do ściągnięcia magneta użyłem dokupionej w zwykłym sklepie z art. metalowymi śrubę M18x1,5, nawierciłem jej koniec i włożyłem stalową kulkę średnicy 15 mm., poszło dość łatwo. Wymiana tulejek jest dziecinnie prosta, przy składaniu trzeba pamiętać o znakach na zębatce i magnecie. Jedyny problem był z dokręceniem śruby od magneta z należytą siłą, tutaj dobrze jest zapewnić sobie pomoc kolegi żeby przytrzymał narzędzie do chwytania Magneta, ponieważ siła dokręcania jest bardzo duża.
Reasumując każdy kto ma trochę pojęcia na temat automobilizmu powinien sobie poradzić z wymianą.

: sob gru 16, 2017
autor: Wowo
Mam taki zestaw do sprzedania. Szczegóły w dziale Sprzedam

Re: Stukot z lewej strony silnika przy ruszaniu

: sob sie 22, 2020
autor: Volta
Ma Ktoś może na zbyciu komplet gum balansera ?