Strona 2 z 3

: pn sty 28, 2013
autor: Pantani
RAFAŁ 17 pisze:Co prawda z zawodu jestem mechanikiem ale nigdy nic nie miałem wspólnego z tym zawodem, no i moja przygoda z motongami nie dawno się zaczeła więc jestem skazany chyba na serwis. :(
Nie jestem mechanikiem i powiem Ci z własnego doświadczenia że to prosta robota. Jest trochę rozkręcania więc warto zajrzeć w czasie przerwy zimowej. Wszystko dokładnie opisane w serwisówce.

: pn sty 28, 2013
autor: Shepherd
Pantani pisze:
RAFAŁ 17 pisze:Co prawda z zawodu jestem mechanikiem ale nigdy nic nie miałem wspólnego z tym zawodem, no i moja przygoda z motongami nie dawno się zaczeła więc jestem skazany chyba na serwis. :(
Nie jestem mechanikiem i powiem Ci z własnego doświadczenia że to prosta robota. Jest trochę rozkręcania więc warto zajrzeć w czasie przerwy zimowej. Wszystko dokładnie opisane w serwisówce.
ja częściowo z wykształcenia jestem mechanikiem - 2,5 roku studiów na PL - mechanika i budowa maszyn,
Chłopaki z MotoGP wzięli mi motocykl na pełny serwis, i nie żałuje, ja osobiście nie posiadam takiego zaplecza jak oni, podnośniki różnego rodzaju klucze, i dodatkowe pary rąk, zupełnie inna bajka,
Pantani pisze: a warsztaty życzą sobie ponad 200zł za samą robociznę.
Ja zapłaciłem w serwisie 100zł za całkowite załatwienie sprawy z luzami zaworowymi,

: pn sty 28, 2013
autor: RAFAŁ 17
RAFAŁ 17 napisał/a:
Co prawda z zawodu jestem mechanikiem ale nigdy nic nie miałem wspólnego z tym zawodem, no i moja przygoda z motongami nie dawno się zaczeła więc jestem skazany chyba na serwis.

Pantani napisał/a:
Nie jestem mechanikiem i powiem Ci z własnego doświadczenia że to prosta robota. Jest trochę rozkręcania więc warto zajrzeć w czasie przerwy zimowej. Wszystko dokładnie opisane w serwisówce.


Oczywiście że w przerwie zimowej warto by było pogrzebać może i skusiłbym się ale niestety motong jest w Polsce a ja w Holandii siedzę. Jak zjadę na urlop mało czasu żeby cokolwiek zrobić a w kwietniu zabieram motor i :pedzi: . A tak na marginesie to gdzie można znaleźć serwisówkę do vn 800? :scrach:

: pn sty 28, 2013
autor: Shepherd
RAFAŁ 17 pisze:A tak na marginesie to gdzie można znaleźć serwisówkę do vn 800?
podaj email to ci wyśle w pdf - oczywiście nie popolsku

: pn sty 28, 2013
autor: Shepherd
RAFAŁ 17, poszło już do ciebie, :ok:

: wt sty 29, 2013
autor: Mayones
Dobieraliście płytki wg tabelki ? coś mi nie pasi przy wydechowych jakby o jeden wiersz się ktoś ciachnął :D, chyba trzeba dobrać bez jej pomocy.

: wt sty 29, 2013
autor: Wróbelek
Ja wogóle nie zerakłem na tabele. Tylko robiłem tak ze mierzyłem mikrometrem płytke, mierzyłem luz. i wtedy liczyłem ile mi brakuje do odpowiedniego luzu na zaworze. Nieraz wychodziły takie wymiary ze płytki nie mogłem dostać to kupowałem wiekszą płytkę i dawałem do obrobienia na magnesów ce.

: wt sty 29, 2013
autor: RAFAŁ 17
Shepherd pisze:RAFAŁ 17, poszło już do ciebie, :ok:
Shepherd sprawdzałem na poczcie i jeszcze nie mam. :(

: wt sty 29, 2013
autor: Shepherd
RAFAŁ 17 pisze:
Shepherd pisze:RAFAŁ 17, poszło już do ciebie, :ok:
Shepherd sprawdzałem na poczcie i jeszcze nie mam. :(
Wysłałem wczoraj 2 razy i teraz jeszcze raz, zobacz może masz w spamie, Wysyłałem też do Rikardo i do niego doszło,

po wysyłaniu do ciebie otzrymoje wiadomość takiej tresci

To jest system poczty w smtp.poczta.onet.pl gospodarza.

Przepraszam, że trzeba poinformować, że wiadomość nie może
dostarczane do jednego lub więcej odbiorców. Jest załączony poniżej.

W celu uzyskania pomocy, prosimy o przesłanie maila na adres postmaster.

Jeśli tak, prosimy o uwzględnienie tego raportu problemu. można
usunąć swój tekst z załączonego komunikatu zwracanego.

                  System poczty

: wt sty 29, 2013
autor: RAFAŁ 17
Shepherd pisze:
RAFAŁ 17 pisze:
Shepherd pisze:RAFAŁ 17, poszło już do ciebie, :ok:
Shepherd sprawdzałem na poczcie i jeszcze nie mam. :(
Wysłałem wczoraj 2 razy i teraz jeszcze raz, zobacz może masz w spamie, Wysyłałem też do Rikardo i do niego doszło,

po wysyłaniu do ciebie otzrymoje wiadomość takiej tresci

To jest system poczty w smtp.poczta.onet.pl gospodarza.

Przepraszam, że trzeba poinformować, że wiadomość nie może
dostarczane do jednego lub więcej odbiorców. Jest załączony poniżej.

W celu uzyskania pomocy, prosimy o przesłanie maila na adres postmaster.

Jeśli tak, prosimy o uwzględnienie tego raportu problemu. można
usunąć swój tekst z załączonego komunikatu zwracanego.

                  System poczty
No nie wiem co jest grane z tą pocztą podeślę Ci drugiego maila, jak masz jeszcze cierpliwość.

: czw lut 07, 2013
autor: Mayones
Wracając do tematu dziś pierwsze odpalenie :antlers: za trzecim obrotem zaskoczył, aż się lekko na duszy człowiekowi zrobiło :D, z plusów po regulacji zdecydowanie lepszy start na ciepłym - bez udziału manetki wcześniej było ciut gorzej.
A teraz najważniejsze pytanie czy u Was po regulacji CYKAŁO ? mam wrażenie że teraz nieco głośniej cyka u mnie co prawda przed regulacją tylko jeden ssący był prawie w normie, reszta za mały luz w jednym luzu było brak :wall: więc teoretycznie skoro teraz powiększyłem luzy :scrach:
Na manetkę też reaguje nieźle szkoda tylko że śnieg z nieba sypie gęsto i nie ma gdzie sprawdzić "mocy".

: czw lut 07, 2013
autor: Gasman
U mnie z kolei tylko jeden wydechowy byl w normie reszta miala za maly luz. jak zrobilem regulacje i poskladalem mot to pierwsze odpalenie tez mialem podobne wrazenie ze jakos lepiej odpala ale bardziej slychac cykanie. podejrezwam ze nasze uszy sie przyzwyczaily do niecykania bo zaworki mialy za ciasno i po prostu niecykaly.Tez nie nialem okazji przetestowac motonga w trasie -zlozylem go przed Swietami a po sylwetstrze juz wyjezdzalem do roboty.Ale chyba bedzie ok bo nawet wygar z wydechow byl lepszy.

: pn lut 11, 2013
autor: Pantani
Mayones pisze:Dobieraliście płytki wg tabelki ? coś mi nie pasi przy wydechowych jakby o jeden wiersz się ktoś ciachnął :D, chyba trzeba dobrać bez jej pomocy.
:ok: Masz rację !!
Tabela do wydechowych ma pomyłkę. Wystarczy spojrzeć na luz powyżej 0.25mm zalecana jest wymiana płytki 2.55 na płytkę 2.55 (powinno być 2.60) :D
Do wyniku z tabelki trzeba dodawać 0.05mm :ok:

Regulacja zaworów VN 800 Classic

: czw kwie 18, 2013
autor: biggus
Witam,

Mam kilka pytań na temat regulacji zaworów w VN 800 Classic.
W jakim ustawieniu wału ustawia się zawory w VN-nie?
Czy oba gary ustawia się w tym samym momencie?
Są jakieś cechy i znaki nabite w celu ustawienia punktu regulacji zaworów?
Jakie przerwy powinny być na zaworach ssących i wydechowych?
Z tego co się orientuje to są po 2 zawory ssące i 2 zawory wydechowe na cylinder.
Regulacja na "blaszkach".

Proszę o poradę.

Dzięki
biggus
VN 800 Classic

: czw kwie 18, 2013
autor: Krzycho
Zasada jest taka, że zawory reguluje się zawsze jak tłok jest w górnym zwrotnym punkcie (no i jeszcze musi być to ten właściwy z dwóch punktów zwrotnych, które są w trakcie jednego cyklu pracy). Czyli nigdy nie reguluje się obu garów na takim samym ustawieniu wału. W VN 900 trzeba obrócić wał o 305 stopni, żeby przejść od ZZ pierwszego cylindra do ZZ drugiego. Prawdopodobnie w VN 800 jest tak samo, ale nie mam instrukcji serwisowej do tego modelu więc nie jest to pewne.
Znalazłem coś takiego https://www.youtube.com/watch?v=LwgM6NtaCHs . Może Ci pomoże. Z tego co zauważyłem, to na kole zębatym napędzającym wałek rozrządu jest kreska, którą trzeba ustawić w płaszczyźnie głowicy (na filmie zaznaczona białymi kropkami farby).

: czw kwie 18, 2013
autor: Mayones
Znaczniki T, F, R masz widoczne w prawym otworze tym co na filmiku,
luzy ssące 0,10-0,15, wydechowe 0,20-0,25
szczelinomierz z listkami 0,02;0,03 itp, mikrometr i jazda :ok:

: pt kwie 19, 2013
autor: biggus
A co oznaczają te litery i jak się mają do znaków u góry przy łańcuszku?
Czy do tej operacji trzeba spuścić olej z układu?

Proszę o dokładny opis.
Jaki jest koszt tych płytek?

: pt kwie 19, 2013
autor: Krzycho
Moim zdaniem do regulacji zaworów wystarczą Ci kreski na kołach zębatych wałków. Ustawiasz na przednim cylindrze - regulujesz zawory, ustawiasz na tylnym - regulujesz na tylnym. Co do literek, to się domyślam, że T - top (szczyt, górny punkt), F - front (przód), R - rear (tył). Te znaki (literki) w otworze konieczne są do ustawienia wałków rozrządu w stosunku do wału korbowego (w przypadku wymiany łańcuszka rozrządu na przykład), albo w celu precyzyjnego ustawienia wału w TDC co w przypadku regulacji zaworów nie ma aż takiego znaczenia (mam na myśli odchyłkę kilku stopni). Oleju nie trzeba spuszczać, ja bym odkręcił tylko pokrywy zaworów. Wał silnika myślę, że da się obrócić popychając moto na biegu.
Po ustawieniu wału mierzysz luzy jakie masz aktualnie na poszczególnych zaworach. Potem wyjmujesz płytkę, mierzysz jej grubość i na podstawie tych informacji (i luzu jaki ma być) możesz obliczyć grubość płytki, która ma być włożona (robisz to oczywiście dla każdego zaworu). Co do cen płytek, to ktoś podawał wcześniej w tym wątku, coś około 10 zł za szt. W manualu ostrzegają prze podkładaniem czegoś pod za cienkie płytki (kiedyś w samochodach modne były żyletki) i przed szlifowaniem za grubych płytek (chociaż to akurat można zrobić przy użyciu odpowiednich narzędzi, nie pilnikiem...), bo może to grozić poważnym uszkodzeniem silnika.

Z reguły nie staram się studzić czyjegoś zapału do samodzielnych napraw ale myślę, że lepiej dla Ciebie i szczególnie dla Twego moto będzie, jak zlecisz tą regulację komuś kto robił to już wcześniej... Finalnie może to być tańsze rozwiązanie.

: sob kwie 20, 2013
autor: biggus
Ok. Wydaje mi się masz racje jeżeli chodzi o nie odkręcanie bocznej pokrywy.
Ale jak mam stwierdzić, który cylinder mam ustawiać.
Na pewno w górnym położeniu tłoka tylko są dwa cykle.
Pewnie chodzi o sprężanie - jak to stwierdzić, w którym momencie stwierdzić który gar ustawić?

: sob kwie 20, 2013
autor: Krzycho
Wałek rozrządu kręci się 2 razy wolniej od korbowego. Jak ustawisz kreskę na kółku rozrządu w płaszczyźnie głowicy, to na pewno będzie to właściwa pozycja do regulacji dla tego cylindra (górny zwrotny pomiędzy suwem sprężania i pracy). Potem ustawiasz kółko na drugim cylindrze (kreska w płaszczyźnie głowicy) i robisz regulację dla drugiego.