Strona 2 z 2

: śr sty 16, 2019
autor: BogdanLasota
To u mnie wkładka wygląda tak

https://m.fotosik.pl/zdjecie/3e2a0717d51e264c

Widocznie ktoś ją wymienił kiedyś.

: śr sty 16, 2019
autor: ciecio
Hmmm, dziwne, jakieś różnice muszę więc być.
Albo rocznik, albo model, albo typ
Ja miałem VN800A (Custom) z rynku europejskiego, rocznik 1995
Jak wcześniej pisałem, miałem dwa kluczyki

: śr sty 16, 2019
autor: BogdanLasota
No i ja też mam vn800A custom... Sciagnietego z Niemiec...
No trudno, kluczyka nie mam, a u mnie nikt takiego klucza nie jest w stanie dorobić.
Poszukam jeszcze w domu, może znajde coś co otworzy ten zamek. A jak nie to będę wiercił.

: śr sty 16, 2019
autor: ciecio
BogdanLasota pisze:nikt takiego klucza nie jest w stanie dorobić.
Nową wkładkę z kluczem można bez problemu kupić.
Pamiętam, że Larsson miał w przystępnej cenie, ale na allegro też pewnie coś znajdziesz
Oczywiście wcześniejsze rozwiercenie to jedyna opcja

: śr sty 16, 2019
autor: BogdanLasota
No tak, wkładkę z kluczem już znalazłem na allegro. 70 zł.
Tylko po rozwierceniu muszę sprawdzić czy na pewno tak samo wyglądają.

: śr sty 16, 2019
autor: Wydminianin
ciecio pisze:
BogdanLasota pisze:A czy jakiś użytkownik vn 800 może sprawdzić jak jest u niego? Byłbym wdzięczny.
Byłem użytkownikiem VN800 i miałem dwa kluczyki
Na liście części zamiennych są wymienione dwa kluczyki.

W instrukcji PL do VN 800 jest mowa o dwóch kluczykach.
Instrukcja obsługi pisze:Ten motocykl jest wyposażony w dwa kluczyki. Jeden służy do obsługi stacyjki zapłonowej oraz do otwierania korka zbiornika paliwa, schowka na narzędzia, prawej osłony bocznej i zaczepu na kask. Drugi z kluczyków służy do obsługi blokady kierownicy.
Jeśli będziesz potrzebował dodatkowych kluczyków do Twojego motocykla, zamów je u autoryzowanego sprzedawcy Kawasaki, który dorobi je na podstawie oryginalnego kluczyka
Z jednej strony w instrukcji mowa o dwóch kluczykach, lecz po dokładnym przeczytaniu wychodzi mi że jest jeden do wszystkiego. W instrukcji obsługi pkt-y odnośnie schowka,schowka na narzędzia, zaczepu do kasku, wlewu paliwa, blokady kierownicy mowa jest o kluczyku zapłonowym, tak więc do czego ten drugi?

: czw sty 17, 2019
autor: ciecio
Wydminianin pisze: tak więc do czego ten drugi?
"Drugi z kluczyków służy do obsługi blokady kierownicy. "

Wydminianin pisze:lecz po dokładnym przeczytaniu
Gdzie masz napisane, że jest jeden kluczyk do wszystkiego ?

: czw sty 17, 2019
autor: Mayones

: pt sty 18, 2019
autor: Wydminianin
ciecio pisze:
Wydminianin pisze: tak więc do czego ten drugi?
"Drugi z kluczyków służy do obsługi blokady kierownicy. "

Wydminianin pisze:lecz po dokładnym przeczytaniu
Gdzie masz napisane, że jest jeden kluczyk do wszystkiego ?
A w instrukcji w punktach odnośnie blokady itp. bodajże strona 18 polskiej instrukcji. INFORMACJE OGÓLNE i dalej opis poszczególnych podzespołów. Wszędzie jest mowa o kluczyku zapłonowym. W wersji oryginalnej strona 27.

: sob sty 19, 2019
autor: ciecio
Wydminianin pisze:bodajże strona 18 polskiej instrukcji
Podaj konkret, to pogadamy.
Ja wypowiadam się o moich doświadczeniach.
Miałem VN800A i miałem dwa kluczyki, dokładnie tak jak mówi instrukcja.
Nie wykluczam , że w innych rocznikach niż mój było inaczej, ale "bodajże" mnie nie przekonuje.

: ndz sty 20, 2019
autor: Wydminianin
ciecio pisze:
Wydminianin pisze:bodajże strona 18 polskiej instrukcji
Podaj konkret, to pogadamy.
Ja wypowiadam się o moich doświadczeniach.
Miałem VN800A i miałem dwa kluczyki, dokładnie tak jak mówi instrukcja.
Nie wykluczam , że w innych rocznikach niż mój było inaczej, ale "bodajże" mnie nie przekonuje.
Napisałem "bodajże" w kontekście strony w instrukcji ze względu na brak oryginalnej, a posiadanie elektronicznej, gdzie nie widać numerów stron. A w tej elektronicznej wszędzie jest mowa o kluczyku zapłonowym. W angielskiej również, co jednak nie znaczy, że w każdym przypadku tak być musi.

: ndz sty 20, 2019
autor: ciecio
Wydminianin pisze:wszędzie jest mowa o kluczyku zapłonowym
To prawda, ale w instrukcji obsługi w języku angielskim już nie.
Widać, że w polskiej instrukcji jest po prostu błąd w tłumaczeniu.

W oryginale na stronie 27 masz napisane:
"Insert the steering lock key"

A wcześniej na stronie 14 też jest mowa o dwóch kluczykach:
"There are two keys provided. One is for the ignition switch, fuel tank cap, tool kit container and other for the steering lock."

: ndz sty 20, 2019
autor: Wydminianin
Strona 26 angielskiej instrukcji" To lock the steering:3.Insert the ignition switch key. Tłumaczenie jest dobre. A dlaczego mowa o dwóch teoretycznie różnych kluczykach-nie wiem. U mnie są dwa, ale czy się różnią-nie wiem. Nie próbowałem blokować kierownicy, a na razie mam moto na stojaku bez kół, więc nawet nie mogę sprawdzić. Podsumowując- dwa zapisy w instrukcji wzajemnie są sprzeczne, choć czytając wpisy nie u każdego. Tak więc możliwe, że w zależności od lat produkcji były różne konfiguracje kluczyków.

: ndz sty 20, 2019
autor: ciecio
Wydminianin pisze:Strona 26 angielskiej instrukcji" To lock the steering:3.Insert the ignition switch key.
Hmm, to ciekawe.
Widocznie istnieją różne wersje tej samej instrukcji, bo w tej którą ja mam jest zupełnie inaczej.

Obrazek

: wt sty 22, 2019
autor: Wydminianin
Czyli obaj nie mylimy się :D . A tak poważnie, to pewnie masz rację- różne instrukcje do różnych roczników. No i w tej "mojej" angielskiej jest mowa o jednym kluczyku-teraz doczytałem. Tak więc zdaje się, że w różnych latach pewnie były inne warianty kluczyków-1 lub 2.

: wt sty 22, 2019
autor: ciecio
Wydminianin pisze:Tak więc zdaje się, że w różnych latach pewnie były inne warianty kluczyków-1 lub 2.
Ale ja już nie mam siły i ochoty rozkminiać co i jak :D

: wt sty 22, 2019
autor: artix
Ciecio nie wymiękaj, miałeś dwa kluczyki, ale gdybyś miał tylko... jeden? :p Ciekawy temat, co moto to inna opcja, przynajmniej jest o czym pisać. Mamy szczęście, że nie nasze wiekowe maszynki, nie mają trzech kluczyków, w tym jeden klucz-matka, tak jak w nóweczkach, bo byłoby ciężko lub bardzo ciężko :D

: śr sty 23, 2019
autor: ciecio
artix pisze:ale gdybyś miał tylko... jeden?
Obecnie mam VN900 i jeden kluczyk, bez względu na rocznik :D

: czw sty 24, 2019
autor: BogdanLasota
W dniu dzisiejszym rozwierciłem tą wkładkę i wyjąłem. Zamówiłem też nową.
Znalazłem również opis w internecie na jakimś forum niemieckim że 2 kluczyki dodawane były na rynek niemiecki. A bodajże francuski i jeszcze coś to był jeden kluczyk.

: pn lut 25, 2019
autor: Painkiller
Mogę potwierdzić, że u mnie w VN800A jednym kluczykiem obsługuje się stacyjkę, wlew, schowki (mały po lewej i większy w prawym boczku)oraz blokadę kiery i uchwyt na kask.

Z tym że na początku myślałem, że do blokady kiery i uchwytu kaski potrzebny jest osobny kluczyk bo ten co miałem nie działał a ostatecznie okazało się, że zamki były brudne bo pewnie nie używane od dekad i WD40 pomogło.