Spalanie VN 800 Classic

Nikko
Posty: 25
Rejestracja: wt paź 26, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: Vulcan 800 Classic
VROC: 33024

Spalanie VN 800 Classic

Post autor: Nikko » wt gru 28, 2010

Witam,

mam takie pytanie do bardziej doświadczonych.
Od sierpnia jestem dumnym partnerem mojego VN 800 Classic i... trochę zaskakuje mnie spalanie, stąd pytam. Po zatankowaniu zbiornika pod korek przełączam się na rezerwę równo przy 200 km. Sprawdziłem to kilkakrotnie i zawsze gdy nabije 200 km mam rezerwę :)

Przy 18 l zbiornika (nie wiem ile mam rezerwy) wychodzi mi, że spala około 8/100 czy to nie za dużo? A jeżeli tak to co powinienem zrobić - regulacja gaźników?

Awatar użytkownika
Piotr
Posty: 3249
Rejestracja: śr kwie 21, 2010
Miejscowość: Warszawa-Wilanów
Motocykl: VN 1500 Nomad, VN 2000 Diablo Black
VROC: 25311

Post autor: Piotr » wt gru 28, 2010

A to spalanie to w cyklu miejskim czy na trasie? Jeżeli jeździsz po mieście i lubisz odkręcić to spalanie znacznie wzrasta. Moja rada jest taka po przejechaniu tych 200 km podjedź na stację i zatankuj pod korek i zobaczysz ile wejdzie paliwa wtedy będziesz mógł ocenić spalanie ale to już w następnym sezonie.
Pozdrawiam
VROC#25311

--- www.v-moto.pl części ,akcesoria, oleje, filtry... do VN-ów ---

http://www.steelrosesmcsouthside.pl

Nikko
Posty: 25
Rejestracja: wt paź 26, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: Vulcan 800 Classic
VROC: 33024

Post autor: Nikko » wt gru 28, 2010

Spalanie w cyklu mieszanym (wyjazd z miasta i kilkadziesiąt kilometrów trasy), bez darcia gum :D
Dzięki za radę:)

Awatar użytkownika
Lecho
Posty: 4580
Rejestracja: śr maja 12, 2010
Miejscowość: Białystok
Motocykl: VN1600 Classic
VROC: 32224

Post autor: Lecho » wt gru 28, 2010

Nie 18, a 15 to po pierwsze primo.
Po drugie primo 200 do rezerwy, to całkiem normalne dla 800tki wyjdzie Ci ok. 6 l/100km

Nikko
Posty: 25
Rejestracja: wt paź 26, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: Vulcan 800 Classic
VROC: 33024

Post autor: Nikko » wt gru 28, 2010

a to nie jest źle :D Nie wiem skąd wzięło mi się, ze zbiornik ma 18 litrów...ale sprawdzę tak jak sugeruje Piotr :)

Awatar użytkownika
SAURO
Posty: 2157
Rejestracja: pn maja 03, 2010
Miejscowość: ZAMOŚĆ, CIECHANÓW, RZYM
Motocykl: VN 1500 Nomad
VROC: 30956

Post autor: SAURO » wt gru 28, 2010

BAWMY SIĘ W MOTOCYKLE A NIE POLITYKĘ

Nikko
Posty: 25
Rejestracja: wt paź 26, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: Vulcan 800 Classic
VROC: 33024

Post autor: Nikko » wt gru 28, 2010

Poczytane :)
Czuję się dużo mądrzejszy :mrgreen:

Awatar użytkownika
SAURO
Posty: 2157
Rejestracja: pn maja 03, 2010
Miejscowość: ZAMOŚĆ, CIECHANÓW, RZYM
Motocykl: VN 1500 Nomad
VROC: 30956

Post autor: SAURO » śr gru 29, 2010

I o to chodzi :mrgreen: takie zadanie ma to forum :mrgreen:
BAWMY SIĘ W MOTOCYKLE A NIE POLITYKĘ

Awatar użytkownika
Mayones
Posty: 5682
Rejestracja: czw kwie 26, 2012
Miejscowość: B-B
Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
VROC: 0

Post autor: Mayones » sob lip 28, 2012

ostatnie dane ze spalanie vulcana 800 classic
245 km przejechane do rezerwy, trasa mieszana w tym 1/3 ekspresówka z prędkościami do 130 km/h,
weszło 11,68 litra co daje 4,75 l/100 km,
co do tej rezerwy przy 200 km to potwierdzam w jeździe miejskiej 190-200 km i rezerwa i zawsze wchodzi ok 11,5 litra czyli po mieście u mnie dość górzyście ok 5,5 litra/100 km
jeszcze nie jechałem do wykończenia rezerwy i dalej nie wiem czy mam 15 litrów + 3 rezerwy czy 18 litrów w tym 3 rezerwy :D, tak czy inaczej po załączeniu rezerwy + kilka km na stacje wchodzi ok 11,5 litra :ok:

Awatar użytkownika
Daromax
Posty: 1455
Rejestracja: pt kwie 22, 2011
Miejscowość: Zabrze
Motocykl: VN 2000 Classic LT
VROC: 33649

Post autor: Daromax » sob lip 28, 2012

:) Przecież sprawdzić spalanie to znowu nie taki problem zatankuj do pełna zrób 100 km i zatankuj znowu do pełna i masz wynik :)

Awatar użytkownika
Mayones
Posty: 5682
Rejestracja: czw kwie 26, 2012
Miejscowość: B-B
Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
VROC: 0

Post autor: Mayones » sob lip 28, 2012

zgadza się, choć w sumie na to samo wyjdzie ile przejedziesz ile wlejesz podzielić i już wiemy,
choć przy 200 km lepiej wyliczyć bo masz średnią z dwóch setek :D,
jak narazie wyliczyłem że miasto to 190-200 km do rezerwy, co daje mi ok 5,5-6 l na 100 km miasta :ok: nie jest za dużo nie za mało więc uważam że w normie, i nie ma się co martwić
PS mój skuterczak 50 ccm rok temu brał 3l/100km, więc skoro 800 ccm bierze 5,5 to jest jak najbardziej akceptowalne :D

Konrad
Posty: 4986
Rejestracja: czw mar 17, 2011
Miejscowość: Lublin
Motocykl: VN1700 NOMAD
VROC: 34019

Post autor: Konrad » ndz lip 29, 2012

Ja nie mam tego problemu zawsze pali tyle ile wleję ;) ;) ;) ;) ;)
Pozdrawiam Konrad

VROC #34019

Awatar użytkownika
Mayones
Posty: 5682
Rejestracja: czw kwie 26, 2012
Miejscowość: B-B
Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
VROC: 0

Post autor: Mayones » ndz lip 29, 2012

racja :D, choć dobrze wiedzieć kiedy pojawi się potrzeba pchania moto na najbliższą stację a ich w pewnych miejscach ze świecą szukać:D
PS oczywiście jak już znajdziemy te stacje, świece należałoby zgasić :D

Awatar użytkownika
Lecho
Posty: 4580
Rejestracja: śr maja 12, 2010
Miejscowość: Białystok
Motocykl: VN1600 Classic
VROC: 32224

Post autor: Lecho » pn lip 30, 2012

mayones4 pisze:jeszcze nie jechałem do wykończenia rezerwy i dalej nie wiem czy mam 15 litrów + 3 rezerwy czy 18 litrów w tym 3 rezerwy :D
Masz 15 litrów brutto. Już dwa razy udało :wall: mi się dotoczyć pod dystrybutor na nieżywym silniku i wchodzi 15,12, 15,09 litra.
Co do spalania to wciąż zastanawiałem się jak to jest, że moja 800tka nie schodzi poniżej 5,5, a standardem jest powyżej 6,0??
Do Rzeszowa (430km) jechałem sam bez bagażu trzymałem 120 na budziku i średnia z trasy 6,20. Po Rumunii z plecaczkiem i załadowani jak cygański tabor, jazda po górach w dużej mierze na czwórce i nagle zszedł rekordowo do 4,75 :scrach: jak się jedzie poniżej 80km/h to tyle pali.
:ok:

Awatar użytkownika
Góral
Posty: 2532
Rejestracja: sob mar 24, 2012
Miejscowość: Brusy
Motocykl: _FuMA
VROC: 34785

Post autor: Góral » pn lip 30, 2012

Widzisz Lechu coś w tym jest, jeżdżę sam do pracy, 45 km w obie strony więc tankowanie w poniedziałek i piątek na weekend ponownie, spala 5l, pojadę gdzieś sam w weekend - spalanie 5,5 albo wyżej, byłem z Małą, obładowani jak muły w Fijałkowie, spalanie 4,5. Co te kobiety w sobie mają :scrach: :D
"Wsiądźcie na motocykle i jedźcie tak długo, aż zrozumiecie o co w tym wszystkim chodzi" - Gang Dzikich Wieprzy

Awatar użytkownika
Mayones
Posty: 5682
Rejestracja: czw kwie 26, 2012
Miejscowość: B-B
Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
VROC: 0

Post autor: Mayones » pn lip 30, 2012

wyższy bieg + mniejsze obroty silnika = mniejsze spalanie :ok:
dlatego zamierzam zmienić tylną zębatkę na 40 zębów ciekawe co mi to da :D,

Awatar użytkownika
Daromax
Posty: 1455
Rejestracja: pt kwie 22, 2011
Miejscowość: Zabrze
Motocykl: VN 2000 Classic LT
VROC: 33649

Post autor: Daromax » wt lip 31, 2012

:) Nie poto kupiłem moto by teraz oszczędzać na paliwie :ok: jak chcesz mieć mniejsze koszta załóż gaz :D

Awatar użytkownika
Mayones
Posty: 5682
Rejestracja: czw kwie 26, 2012
Miejscowość: B-B
Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
VROC: 0

Post autor: Mayones » wt lip 31, 2012

e, nie aż takim sknerą nie jestem żebym gazomierz woził ze sobą :D

Awatar użytkownika
Lecho
Posty: 4580
Rejestracja: śr maja 12, 2010
Miejscowość: Białystok
Motocykl: VN1600 Classic
VROC: 32224

Post autor: Lecho » wt lip 31, 2012

mayones4 pisze:wyższy bieg + mniejsze obroty silnika = mniejsze spalanie :ok:
dlatego zamierzam zmienić tylną zębatkę na 40 zębów ciekawe co mi to da :D,
Skąd przypuszczenie, że inżynierowie z Kawasaki mający za sobą jako taką historię i doświadczenie w projektowaniu motocykli dali :cenzura: przy projektowaniu napędu ??
Przecież to wszystko się zestraja - moc, moment, ciężar motocykla, średnica koła, obroty silnika i jego żywotność.
800-tka jest jak na v-kę silnikiem wysokoobrotowym i lubi się kręcić. Tak została zaprojektowana.
:ok:

Awatar użytkownika
jurekawasaki
Posty: 820
Rejestracja: śr cze 02, 2010
Miejscowość: wielkopolska
Motocykl: kawasaki vn 800
VROC: 0

Post autor: jurekawasaki » wt lip 31, 2012

mayones4 pisze:wyższy bieg + mniejsze obroty silnika = mniejsze spalanie :ok:
dlatego zamierzam zmienić tylną zębatkę na 40 zębów ciekawe co mi to da :D,
Witam dobrze kalkulujesz tyle że ograniczajac obroty tracisz na momęcie obrotowym a to ma zły wpływ na trwałośc układu tłumiącego drgania w silniku ,a jak się to posypie to ''parę ''złotych wydasz na naprawe . :ok:

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 18 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 18 gości

Najwięcej użytkowników (268) było online ndz cze 16, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą