Wyjęcie rozrusznika

Awatar użytkownika
mieso1972
Posty: 79
Rejestracja: czw lip 22, 2010
Miejscowość: Isle of Wight , UK
Motocykl: Kawasaki VN800 Classic
VROC: 0

Wyjęcie rozrusznika

Post autor: mieso1972 » śr maja 15, 2013

Witam
Jestem nie pewny co do pytania które chcę zadać a mianowicie czy muszę spuścić olej w silniku aby wyjąć rozrusznik? W instrukcji jest napisane że przed wyjęciem trzeba zlać olej :drain engine oil : W motocyklu nigdy nie wyjmowałem tylko w aucie a tam nic się nie zlewa więc mnie to dziwi.
Vn 800 classic 1999r
Z góry dziękuję za odpowiedzi
Ostatnio zmieniony śr maja 15, 2013 przez mieso1972, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Radio
Posty: 758
Rejestracja: śr kwie 25, 2012
Miejscowość: Połczyńskie Zdroje
Motocykl: VN 900 Classic LT
VROC: 35570

Post autor: Radio » śr maja 15, 2013

Skoro tak pisze w instrukcji to trzeba......
Pozdrawiam
Mariusz
VROC#35570
Gdzie słyszysz śpiew tam idź,
tam dobre serca mają
źli ludzie wierzaj mi,
Ci nigdy nie śpiewają.

Duch

Post autor: Duch » śr maja 15, 2013

rozrusznik jest mniej więcej na wysokości poziomu oleju, podejrzewam że idzie o to by byś niepotrzebnie nie porozlewał olej przy zdejmowaniu rozrusznika, z drugiej strony - tak sobie gdybam, gdybyś postawił moto na podnośniku w kształcie trujkąta na tyle wysoko i opar go na tylnim kole poziom oleju przelał by się na tył silnika i ............. kombinuj i pochwal się co wyszło

Awatar użytkownika
Shepherd
Posty: 1886
Rejestracja: czw mar 31, 2011
Miejscowość: LOP
Motocykl: VN2000 "syn"
VROC: 0

Post autor: Shepherd » śr maja 15, 2013

mieso1972,

2 tygodnie temu wyjmowałem rozrusznik u siebie. A więc tak, jeśli masz stan, i chcesz wyjąć rozrusznik podczas gdy motocykl stoi na stopce bocznej, to spuść ok 1,L, więcej nie ma potrzeby bo i tak reszta nie sięga do otworu po rozruszniku. Uważaj na o-ring przy rozruszniku który uszczelnia, proponuje również przed powtórnym montażem o-ring delikatnie zwilżyć olejem, (na palec i dookoła)
BRATERSTWO, HONOR, SOLIDARNOŚĆ WEWNĄTRZKLUBOWA I SZACUNEK DLA BARW

Awatar użytkownika
mieso1972
Posty: 79
Rejestracja: czw lip 22, 2010
Miejscowość: Isle of Wight , UK
Motocykl: Kawasaki VN800 Classic
VROC: 0

Post autor: mieso1972 » śr maja 15, 2013

Wielkie dzięki chłopaki.Spróbuje jeszcze podnieść przód tak jak wspomniał Duch.

Awatar użytkownika
mieso1972
Posty: 79
Rejestracja: czw lip 22, 2010
Miejscowość: Isle of Wight , UK
Motocykl: Kawasaki VN800 Classic
VROC: 0

Post autor: mieso1972 » pt maja 17, 2013

A więc tak.Okazało się że nie muszę wyjmować rozrusznika ale na przyszłość będę wiedział co i jak z tym olejem.Po wnikliwych diagnozach metodą prób i błędów :) okazało się że winowajcą był akumulator który teoretycznie wskazywał naładowanie(osobiście ładowałem) lecz nie miał siły na rozruch.Włożyłem nowy aku i rozrusznik mało nie wyskoczy z silnika aż miło posłuchać :D
Jeszcze raz wielkie dzięki za podpowiedzi.

Awatar użytkownika
Shepherd
Posty: 1886
Rejestracja: czw mar 31, 2011
Miejscowość: LOP
Motocykl: VN2000 "syn"
VROC: 0

Post autor: Shepherd » pt maja 17, 2013

mieso1972,

No i fajnie że problem rozwiązany :ok: , notabene 2 tygodnie temu miałem dokładnie identyczny kłopot. Takie same podejrzenia i taka sama diagnoza.
BRATERSTWO, HONOR, SOLIDARNOŚĆ WEWNĄTRZKLUBOWA I SZACUNEK DLA BARW

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 19 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 19 gości

Najwięcej użytkowników (268) było online ndz cze 16, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą