Klekocze w VN800A

Awatar użytkownika
MadDog
Posty: 35
Rejestracja: wt mar 20, 2012
Miejscowość: Ogrodzieniec
Motocykl: VN800A
VROC: 0

Klekocze w VN800A

Post autor: MadDog » pn kwie 23, 2012

Witam.
Mam mały problem, mianowicie niepokojący klekot w silniku.
Jak motocykl chodzi na niskich obrotach to słuchać klekocik, na średnich-wysokich znika. Jest słyszalny jak jest na luzie oraz jest wyrażnie słyszalny podczas ruszania z obciążeniem np. z pasażerem i podczas odkręcania z każdego biegu.
Co sądzicie? co to może być?

Awatar użytkownika
Pantani
Posty: 263
Rejestracja: pt mar 25, 2011
Miejscowość: Ożarów Maz
Motocykl: f650gs twin
VROC: 0

Post autor: Pantani » wt kwie 24, 2012

Takie klekotanie jak panewka? to może z wałka wyrównoważającego, przeczytaj ten temat

http://www.vulcaneria.pl/viewtopic.php?t=2109

Awatar użytkownika
MadDog
Posty: 35
Rejestracja: wt mar 20, 2012
Miejscowość: Ogrodzieniec
Motocykl: VN800A
VROC: 0

Post autor: MadDog » wt kwie 24, 2012

Panewka to raczej na pewno nie jest. na sprzegle wciśniętym nie słychać. tylko przy odkręcaniu na niskich obrotach...
MadDog.

Awatar użytkownika
Pantani
Posty: 263
Rejestracja: pt mar 25, 2011
Miejscowość: Ożarów Maz
Motocykl: f650gs twin
VROC: 0

Post autor: Pantani » wt kwie 24, 2012

MadDog pisze:Panewka to raczej na pewno nie jest. na sprzegle wciśniętym nie słychać. tylko przy odkręcaniu na niskich obrotach...
:) mialem na mysli rodzaj dzwieku (panewki pewnie masz dobre, u mnie tez jest ten klekot,standard w starszych 800), a prawdopodobną przyczynę masz opisaną w w/w wątku

Kawasakidrifter
Posty: 12
Rejestracja: pt mar 23, 2012
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: Kawasaki vulcan 1500 Drifter
VROC: 0

Post autor: Kawasakidrifter » wt kwie 24, 2012

Jak coś klekocze to znak że najwyższy czas zmienić markę na Ducati :D
Tam zawsze coś klekocze :)

Być może jest to uszczelka być może to a być może jeszcze coś innego.
Ja miałem coś takiego , ale to było związane ze sprzęgłem chrobot coś jakby odskoczyło.

cyt "W moim i kolegi VN'ie występowało bardziej stukanie.
Wałek wyrównoważający z lewej strony wyposażony jest w metalowe tuleje oblane gumą -4 szt. po okręgu, guma zmniejsza średnicę , twardnieje co powoduje ,że element zazębiający się z wałkiem poprzez te tuleje uderza zamiast płynnie się zazębiać. hałas nasila się przy przyśpieszaniu i o ile pamiętam przy ostrzejszej przy-gazówce na luzie. " to może być to.
Ryś
Jawa ts 350
Wierchowina
Khl 125
Kz 1000
Osa 175
Aktualnie drifter

Awatar użytkownika
MadDog
Posty: 35
Rejestracja: wt mar 20, 2012
Miejscowość: Ogrodzieniec
Motocykl: VN800A
VROC: 0

Post autor: MadDog » wt kwie 24, 2012

Mój VN podobnież długo stał przed tym jak go kupiłem. Od 1996r. ma przejechane zaledwie 9900km co widać po jego stanie że przebieg oryginalny. więc faktycznie ta guma może być sparciała.

Dzisiaj byłem w Motohousie żeby go osłuchali i powiedział, że nie miał nigdy VN800 do robienia ale to "stuka" z przodu od spodu i wg niego to może być spalanie stukowe bo ten stuk występuje tylko przy obciążeniu, a jak go spytałem czy to nie mógłby być napinacz, gdzieś się podwiesić mógł czy coś to powiedział że napinacz bardziej by było słychać przy odpuszczaniu a nie odkręcaniu.

W czwartek z Royiem i chłopakami zbierzemy się, zrobimy gaźnik, olej wymienimy (przy okazji zobaczymy czy nie ma jakiś opiłków w nim), świece wymienimy, sprawdzimy luzy na zaworach ściągniemy czapy i zobaczymy czy łańcuszki są równo napięte. Jak ustanie to spoko a jak nie to... ;]
MadDog.

Lotnik
Posty: 30
Rejestracja: ndz lut 05, 2012
Miejscowość: Wrocław
Motocykl: Kawasaki VN800 Drifter
VROC: 0

Post autor: Lotnik » wt kwie 24, 2012

Ja miałem podobne objawy.
Coś stukało podczas dodawania gazu na luzie.
Ale najbardziej było słychać podczas ruszania bądź jazdy na małych obrotach.
Do wymiany był (i tu różne mniej lub bardziej fachowe nazwy) balancer/tłumik drgań.
Po wymianie chyba sześciu elementów gumowych jak ręką odjął. Części kosztowały mnie ok. 300 PLN
Popatrz ten temat (jest nawet link do manuala jak to zrobic) :
http://www.vulcaneria.pl/viewtopic.php?t=1708

Roy
Posty: 435
Rejestracja: pn cze 14, 2010
Miejscowość: Ogrodzieniec
Motocykl: VL 1500
VROC: 0

Post autor: Roy » wt kwie 24, 2012

Lotnik jest tak jak mówisz jedynie z tą różnicą że jak motocykl pracuje na luzie na wolnych obrotach to klekocze też.Też tak miałeś?:D
Yamaha XV 1600, Honda XL1000V, SAM ZAP x 2, K-750

Awatar użytkownika
Pantani
Posty: 263
Rejestracja: pt mar 25, 2011
Miejscowość: Ożarów Maz
Motocykl: f650gs twin
VROC: 0

Post autor: Pantani » wt kwie 24, 2012

U mnie na luzie tylko przy dodaniu gazu słychać. Dokładnie tak jak napisał Lotnik.
Czy te części tylko w autoryzowanych serwisach można kupić?
Koledzy, gdyby ktoś, gdzieś znalazł w dobrej cenie to proszę o info (a może jakieś grupowe zakupy zorganizyjemy :D )

Awatar użytkownika
MadDog
Posty: 35
Rejestracja: wt mar 20, 2012
Miejscowość: Ogrodzieniec
Motocykl: VN800A
VROC: 0

Post autor: MadDog » wt kwie 24, 2012

tylko w ASO:
4x37,34zł 92160-1582 (zamienników brak)
2x45,17zł 92075-1748(zamienników brak)
1x72,09zł 11060-1089(zamiennik35,07zł)
:antlers:
takie ceny w OLEK MOTOCYKLE mi podali.

Lotnik
Posty: 30
Rejestracja: ndz lut 05, 2012
Miejscowość: Wrocław
Motocykl: Kawasaki VN800 Drifter
VROC: 0

Post autor: Lotnik » śr kwie 25, 2012

Z tego co pamiętam to tylko przy dodawaniu gazu na luzie.
Ale teraz to juz nie jestem pewny czy bez dodawania gazu nie stukało.
Ktoś pisał, że to sie dzieje koło 40 tys. km, plus minus w zalezności od stylu jazdy

Awatar użytkownika
MadDog
Posty: 35
Rejestracja: wt mar 20, 2012
Miejscowość: Ogrodzieniec
Motocykl: VN800A
VROC: 0

Post autor: MadDog » śr kwie 25, 2012

no tylko jak motocykl nie był używany dłuższy okres... guma nie była rozgrzewana, nie miękła tylko była zimna i mogła stwardnieć ;) osłuchamy go dzisiaj i zobaczymy...
ale rzeczywiście to może być to... bo klekocze z przodu po lewej stronie...

Awatar użytkownika
MadDog
Posty: 35
Rejestracja: wt mar 20, 2012
Miejscowość: Ogrodzieniec
Motocykl: VN800A
VROC: 0

Post autor: MadDog » śr kwie 25, 2012

Sprawa ma się tak, że klekota jak mu się podoba :D
przedwczoraj jechaliśmy z kumplem i klekotał cały czas podczas jazdy. Dzisiaj jeździliśmy i klekotał dopiero przy mocniejszym odkręceniu. Na pewno jest to coś z lewej strony silnika. Czy to na pewno byłby ten balancer czy może coś innego?
MadDog.

VoN
Posty: 179
Rejestracja: pt lip 04, 2014
Miejscowość: Kutno
Motocykl: VN 800 Classic
VROC: 36788

Post autor: VoN » sob paź 04, 2014

Odgrzeje kotleta, bo chyba mam tą przypadłość :)

Jeśli dobrze rozumiem, klekotanie objawia sie przy ruszaniu lub wkręcaniu na obroty z niższego biegu? Dźwięk i uczucie jakby silnik nie miał siły i chciał się poddać?

Np. Jade na 2, hamuje odrobine, chce przyspieszyć i słyszę Try try try try i po chwili jak moto się rozpędzi do danego momentu try try ustępuje... tak do tego przywykłem że wydawało mi się to normalne :cool: Czy tej sytuacji chodzi właśnie o ten balancer? Napęd nowy, łańcuch naciągnięty.

Awatar użytkownika
ciecio
Posty: 484
Rejestracja: ndz lut 17, 2013
Miejscowość: Gdańsk
Motocykl: Kawasaki Vulcan 900 Classic
VROC: 36107

Post autor: ciecio » ndz paź 05, 2014

Klekotanie w takim przypadku jest po lewej stronie.
Jest dokładnie tak jak jak opisujesz, czyli dużo gazu przy niskich obrotach = klekot.
Warto to naprawić, naprawdę zmiana jest niesamowicie odczuwalna na +
"Wojną zachwycają się tylko ci, którzy nigdy jej nie poznali" Erazm z Rotterdamu
"Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do Swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem"

VoN
Posty: 179
Rejestracja: pt lip 04, 2014
Miejscowość: Kutno
Motocykl: VN 800 Classic
VROC: 36788

Post autor: VoN » ndz paź 05, 2014

Ok jak przyjdą przymrozki szukam części i trzeba będzie to zrobić dzięki ciecio,

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 17 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 17 gości

Najwięcej użytkowników (268) było online ndz cze 16, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą