Samemu można zrobić wszystko, nawet zbudować w garażu statek kosmiczny, pytanie czy warto do niego później wsiadać jeżeli ulepisz go np. z ciasta? Sądzę, że nie byłbyś zadowolony, jeżeli zawodowy mechanik serwisowałby twoje moto narzędziami z marketu i przy pomocy samoróbek (mikrometr przecież też można zbudować w piwnicy), wymieniając części na taniackie lub zajechane, używane z rozbitków drogowych. Także nie irytuj się, po prostu przemyśl sprawę zanim czegoś dotkniesz. Często bowiem bywa tak, że samodzielne grzebanie kosztuje więcej, niż zlecenie roboty na zewnątrz, ale jak raz zainwestujesz w narzędzia, to przez kupę lat możesz sprawnie opędzać być może nie tylko swój motocykl.
Nie zniechęcam cię do samodzielnej pracy, ale po prostu zainwestuj w niezbędny do tego sprzęt. Trudno jednak powiedzieć co ci będzie potrzebne do regulacji i synchronizacji gaźników w VN700, jeżeli nie zajrzysz w odpowiednie miejsce, a jest nim z pewnością serwisówka tego moto. Zobacz, co oprócz wakuometru jest ci potrzebne i do dzieła. Do regulacji składu mieszanki przydadzą się co najmniej świece diagnostyczne.
Więcej o gaźnikach, regulacji i synchronizacji znajdziesz tutaj:
http://www.motogen.pl/Czyszczenie-i-reg ... ,5240.html
http://hellontwowheels.blox.pl/2008/12/ ... nikow.html - bardzo fajny opis.
http://www.bezimienni-nl.pun.pl/viewtopic.php?pid=855 - przeczytaj ostatnie zdanie w opisie synchronizacji, to tak w temacie wakuometru którego zamierzasz użyć.
http://www.polishbikers.com/showthread.php?t=40
Przykład:
http://www.dbarton.pl/index.php?option= ... 34&lang=en - wyszukane na szybko, synchro gaźników w Virago 750
Dodam, że synchro gaźników i regulacja składu mieszanki (masz to w linku numer 2), ma sens jeżeli wszystko z moto jest ok. Wskazane jest np. ustawienie luzów zaworowych, wyczyszczenie gaźników, sprawdzenie poziomu paliwa w komorze pływakowej, sprawdzenie dysz itp. itd.
Nie nastawiaj się przypadkiem na zasadzie, że cię straszę i odradzam dotykania motocykla, ale praca odpowiednimi narzędziami jest profesjonalna, przyjemna i niekłopotliwa, a co najważniejsze, przeważnie nieszkodliwa dla maszyny.
Ogólnie polecam też poczytać to co znajdzie tutaj:
http://chudzikj.republika.pl/Technika/Technika.htm
Dowiesz się na pewno sporo ciekawych rzeczy, które pozwolą ci bardziej świadomie zabierać się obsługę serwisową i naprawę motocykla. Nie licz też na to, że krok po kroku ktoś napisze ci jak wszystko zrobić. Jest tak z trzech powodów. Pierwszy to taki, że wiedza jest cenna (finansowo), druga sprawa to to, że żeby napisać manuala do danej czynności, trzeba by zrobić to dokładnie na przykładzie twojego moto czyli VN700. Ostatnia sprawa jest taka, że stopień zużycia poszczególnych podzespołów, ogólna ocena stanu technicznego decyduje o podejmowanych czynnościach serwisowych w każdym, indywidualnym przypadku.
Mam nadzieję, że chociaż trochę ci pomogłem.