Strona 1 z 2

Stukanie w silniku

: sob sie 21, 2010
autor: wisniowy1
Witam!
Mam problem. Od kilku dni w silniku słychać bardzo głośne stukanie zaczyna od 2900 obrotów, przestaje stukać w czasie przyspieszania i zwalniania. Stukanie jest tak głośne, że nie mogę określić skąd dobiega. Może miał ktoś podobny problem i wie co to może być.

: sob sie 21, 2010
autor: VKC
Dzięcioł ci wpadł... :mrgreen:

Było już piszczenie, świstanie, cykanie a teraz proszę - nowy dźwięk. :ok:

: sob sie 21, 2010
autor: Baudolino
Na luzie też stuka ??

Pozdrawiam

: sob sie 21, 2010
autor: Starszy
...z pewnością rozrząd - trzeba przejrzeć napinacze !

: sob sie 21, 2010
autor: Baudolino
W Explorerze jek miałem walnięte napinacze to stukało tylko na zimnym silniku. Takie stuki mam też jak zapomnę dolac oleju.

Pozdrawiam

: sob sie 21, 2010
autor: wisniowy1
Dziękuje za szybkie odp. :yeee: też podejrzewam rozrząd i mam nadzieje że nie jest to panewka :cry:

: sob sie 21, 2010
autor: wisniowy1
Stuka cały czas tak jakby coś o korpus silnika milknie tylko na ciepłym silniku przy 80km/h na 5 biegu wtedy jest ok no i oczywiście jak się przyspiesza albo zwalnia na biegu

: sob sie 21, 2010
autor: wisniowy1
Starszy pisze:...z pewnością rozrząd - trzeba przejrzeć napinacze !
Czy we własny zakresie można to sprawdzić? :?:

: sob sie 21, 2010
autor: Abrams
Wyciągnąć silnik rozebrać i zobaczyć...
Trzeba robić rozrząd jak kolega Tiszo mówi.
Jak padnie rozrząd to silnik zblokuje i gleba...
Jaki masz przebieg??

: sob sie 21, 2010
autor: wisniowy1
Na liczniku 38000

: sob sie 21, 2010
autor: Abrams
wisniowy1 pisze:Na liczniku 38000
Który rocznik ??
Jak przed 94 to remoncik raczej jak po 94 to można jeszcze powalczyć napinaczami.

: sob sie 21, 2010
autor: wisniowy1
87r. czyli 100% remont :wall:

: sob sie 21, 2010
autor: Abrams
wisniowy1 pisze:87r. czyli 100% remont :wall:
To musisz zacząć myśleć o remoncie...

: sob sie 21, 2010
autor: Starszy
wisniowy1 pisze:
Starszy pisze:...z pewnością rozrząd - trzeba przejrzeć napinacze !
Czy we własny zakresie można to sprawdzić? :?:
Tak ! - przy każdym cylindrze jest dwie sprężyny napinające ślizgi które należy sprawdzić - jedna w napinaczu nawinięta na popychacz (ten wystający - u mnie się zawiesił) można określiś ile jeszcze może pójść w pracę, druga sprężyna (większa) trochę wyżej pod dużą śrubą napinająca oba ślizgi - można troszkę rozciągnąć, jak stuki ustaną to znaczy że pomoże wymiana na nowe.
Rozrząd powinien wytrzymać co najmniej 50tyś , wobec tego masz inny przebieg.

: ndz sie 22, 2010
autor: mrblack
Ehhhh.

Licznik kręcony na maxa.

Nie ma takiej opcji aby 23 letni motek miał 38kkm.

No chyba, iż jeździła nim wcześniej tylko babcia na stację Statoil :P .

Szykuj worek siana i rezerwuj dużooo czasu na remoncik :cry: ......

: ndz sie 22, 2010
autor: Abrams
Starszy pisze:
wisniowy1 pisze:
Starszy pisze:...z pewnością rozrząd - trzeba przejrzeć napinacze !
Czy we własny zakresie można to sprawdzić? :?:
Tak ! - przy każdym cylindrze jest dwie sprężyny napinające ślizgi które należy sprawdzić - jedna w napinaczu nawinięta na popychacz (ten wystający - u mnie się zawiesił) można określiś ile jeszcze może pójść w pracę, druga sprężyna (większa) trochę wyżej pod dużą śrubą napinająca oba ślizgi - można troszkę rozciągnąć, jak stuki ustaną to znaczy że pomoże wymiana na nowe.
Rozrząd powinien wytrzymać co najmniej 50tyś , wobec tego masz inny przebieg.
A czy ta regulacja nie jest dostępna po 94 roku??

: ndz sie 22, 2010
autor: Starszy
Abramsm1a1 pisze:
Starszy pisze:
wisniowy1 pisze:
Starszy pisze:...z pewnością rozrząd - trzeba przejrzeć napinacze !
Czy we własny zakresie można to sprawdzić? :?:
Tak ! - przy każdym cylindrze jest dwie sprężyny napinające ślizgi które należy sprawdzić - jedna w napinaczu nawinięta na popychacz (ten wystający - u mnie się zawiesił) można określiś ile jeszcze może pójść w pracę, druga sprężyna (większa) trochę wyżej pod dużą śrubą napinająca oba ślizgi - można troszkę rozciągnąć, jak stuki ustaną to znaczy że pomoże wymiana na nowe.
Rozrząd powinien wytrzymać co najmniej 50tyś , wobec tego masz inny przebieg.
A czy ta regulacja nie jest dostępna po 94 roku??

...mój jest z 92r - opisuję co można zobaczyć przy moim !

- poza tym wkiedyś intensywnie przeglądając wszystko co dotyczy VN 750 - przed zakupem - wyczytałem, że zmiany rozrządu były wprowadzone w 90, lub po 90r - nie pamiętam. Wizualnych, poza deklami silnika i boczkami (mało istotne dla eksploatacji) różnic pomiędzy moim a tym z 94r nie zauważyłem

: pn sie 23, 2010
autor: Tiszo
Starszy pisze:
Abramsm1a1 pisze:
Starszy pisze:
wisniowy1 pisze:
Starszy pisze:...z pewnością rozrząd - trzeba przejrzeć napinacze !
Czy we własny zakresie można to sprawdzić? :?:
Tak ! - przy każdym cylindrze jest dwie sprężyny napinające ślizgi które należy sprawdzić - jedna w napinaczu nawinięta na popychacz (ten wystający - u mnie się zawiesił) można określiś ile jeszcze może pójść w pracę, druga sprężyna (większa) trochę wyżej pod dużą śrubą napinająca oba ślizgi - można troszkę rozciągnąć, jak stuki ustaną to znaczy że pomoże wymiana na nowe.
Rozrząd powinien wytrzymać co najmniej 50tyś , wobec tego masz inny przebieg.
A czy ta regulacja nie jest dostępna po 94 roku??

...mój jest z 92r - opisuję co można zobaczyć przy moim !

- poza tym wkiedyś intensywnie przeglądając wszystko co dotyczy VN 750 - przed zakupem - wyczytałem, że zmiany rozrządu były wprowadzone w 90, lub po 90r - nie pamiętam. Wizualnych, poza deklami silnika i boczkami (mało istotne dla eksploatacji) różnic pomiędzy moim a tym z 94r nie zauważyłem
Bo 90 r. czy 94 r. niczym wizualnym się nie różni, jak już kiedyś pisałem chodzi o to że od 94 r. dano lepsze napinacze oraz ślizgi rozrządu, poprawiono również wodzik w skrzyni biegów który w starszych modelach pękał i trza bylo rozbierać skrzynie.

: pn sie 23, 2010
autor: Starszy
Tiszo pisze:poprawiono również wodzik w skrzyni biegów który w starszych modelach pękał i trza bylo rozbierać skrzynie.
...świeta prawda, coś wiem na ten tema t!

: pn sie 23, 2010
autor: Tiszo
Starszy pisze:
Tiszo pisze:poprawiono również wodzik w skrzyni biegów który w starszych modelach pękał i trza bylo rozbierać skrzynie.
...świeta prawda, coś wiem na ten tema t!
No fakt ty to robiłeś, no ale wreszcie jesteś cały poskładany więc Starszy nabij mu troszkę km.
Pozdro