Strona 1 z 1

Akumulator

: wt mar 01, 2011
autor: mlody1972
Hejo
Chlopaki podpowiedzcie mi w sprawie akumulatora.
W tamtym roku latem kupilem nowy akumulator do mojego sprzecika vn750, aktualnie motocykl stoi w nie ogrzewanym garazyku ale temperatura rzadko spada tam do - 5 przy siarczystych mrozach.
Akumulator caly czas siedzi w motocyklu, laduje go dwa razy w miesiacu.
Wczoraj chialem go odpalic, oczywiscie naladowalem akumulator pare razy zakrecil i akuu padlo, naladowalem ponownie i znowu akuu padlo, bardzo malo kreci szybko sie rozladowuje, na moj chlopski rozum powinien wiecej razy zakrecic z werwa niz mniej wiecej 10 razy i stop??
Dobrze mysle czy nie..uwazacie ze akuu pada??

Re: Akumulator

: wt mar 01, 2011
autor: Abrams
mlody1972 pisze:Hejo
Chlopaki podpowiedzcie mi w sprawie akumulatora.
W tamtym roku latem kupilem nowy akumulator do mojego sprzecika vn750, aktualnie motocykl stoi w nie ogrzewanym garazyku ale temperatura rzadko spada tam do - 5 przy siarczystych mrozach.
Akumulator caly czas siedzi w motocyklu, laduje go dwa razy w miesiacu.
Wczoraj chialem go odpalic, oczywiscie naladowalem akumulator pare razy zakrecil i akuu padlo, naladowalem ponownie i znowu akuu padlo, bardzo malo kreci szybko sie rozladowuje, na moj chlopski rozum powinien wiecej razy zakrecic z werwa niz mniej wiecej 10 razy i stop??
Dobrze mysle czy nie..uwazacie ze akuu pada??

Weź to aku do ciepłego mieszkania niech się ogrzeje, podładuj i ciepłe zatargaj do moto powinno pomóc.
A jak nie pomoże to może trzeba innego błędu poszukać.

: wt mar 01, 2011
autor: Ja-jo
może zobacz czy przy tym ładowaniu nie wygotowało ci się wszystko ze środka

: wt mar 01, 2011
autor: mlody1972
Dzieki Abrams sprawdze..:)
A aku jest zalane do pelna..sprawdzalem:)) Laduje specjalnie pzreznaczonym do motocyklowych akumulatorow prostownikiem.
Ahh jeszcze jedna uwaga, jak juz odpale to potem odpala bez problemu:)), ale na drugi dzien znowu to samo:)

: wt mar 01, 2011
autor: Abrams
mlody1972 pisze:Dzieki Abrams sprawdze..:)
A aku jest zalane do pelna..sprawdzalem:)) Laduje specjalnie pzreznaczonym do motocyklowych akumulatorow prostownikiem.
Ahh jeszcze jedna uwaga, jak juz odpale to potem odpala bez problemu:)), ale na drugi dzien znowu to samo:)
Jak zostawiasz aku w motorze i na drugi dzień siada to albo masz jakieś zwarcie w instalacji , albo aku do bani

: wt mar 01, 2011
autor: mlody1972
hm...wezme do domu ..sprawdze...a jak nie to i tak przed sezonem musze stawiac do mechaniora..spzregło trzeba robic, zsynchronizowac gaźniki, moze razem przewinac alternator jak juz bedzie silnik wyjety:):)
Poki co dzieki za podpowiedzi:))
Jeszcze zrobie jedna rzecz...jak wyjme aku..to na drugi dzien wloze i jedna klemre nie podlacze...zajde na drugi dzien i wtedy podepne i jak odpali to znaczy ze jakies zwarcie:((
Pozzdrawiam:))

: wt mar 01, 2011
autor: Ronin
Warto sprawdzić czy to akumulator żelowy czy też kwasowy
jeśli kwasowy to rada abramsa się przyda i można tak zrobić ,jeśli natomiast jest to
żel należy naładować go limiterem napięcia .

: wt mar 01, 2011
autor: Eden
a po co Ty 10 razy zapalasz motocykl, czy to znaczy ze nie pali i to sa kolejne próby?

szkoda chyba silnika na odpalanie co dwa tygodnie i to kilka razy pod rząd

to tak IMHO

: wt mar 01, 2011
autor: mlody1972
Eden ale cos zle zrozumiales z Tym odpalaniem..ja nie napisalem ze 10 razy odpalam co dwa tygodnie Tylko laduje co dwa tygodnie akumulator.
A odpalic próbowałem wczoraj...i nie dalem rady i razem w sumie w krotkich odstepach krecenia silnika...padl mi po 10 krotnej probie akumulator.
A jak juz odpalilem to pracowal 30 minut .
Pozdrawiam:)

: wt mar 01, 2011
autor: Lacik
Panowie troche sie podepne chamsko do tematu ale powiedzcie mi jedna rzecz... . Dzisiaj sprawdzalem napiecie i na chodzie ma 13 V, jak dodaje gazu nic sie nie rusza. Czy to nie jest za malo? gdzies czytalem ze ma byc 14.4? czasem zdarza mi sie problem z zapalaniem :/

: wt mar 01, 2011
autor: Abrams
Lacik pisze:Panowie troche sie podepne chamsko do tematu ale powiedzcie mi jedna rzecz... . Dzisiaj sprawdzalem napiecie i na chodzie ma 13 V, jak dodaje gazu nic sie nie rusza. Czy to nie jest za malo? gdzies czytalem ze ma byc 14.4? czasem zdarza mi sie problem z zapalaniem :/
Ciut za mało niestety

: wt mar 01, 2011
autor: Piotr_Classic
Abrams pisze:
Lacik pisze:Panowie troche sie podepne chamsko do tematu ale powiedzcie mi jedna rzecz... . Dzisiaj sprawdzalem napiecie i na chodzie ma 13 V, jak dodaje gazu nic sie nie rusza. Czy to nie jest za malo? gdzies czytalem ze ma byc 14.4? czasem zdarza mi sie problem z zapalaniem :/
Ciut za mało niestety
Ten post rozwiał moje wszelkie wątpliwości co do tego tematu.... polecam

http://vulcaneria.pl/viewtopic.php?t=686

: wt mar 01, 2011
autor: mlody1972
No coz nie pozostalo nic innego jak troche posiedziec i poczyscic styki:)

: wt mar 01, 2011
autor: Eden
ale 10 prób to dużo, dziwne ze nie zapalil, może cos z moto jest nie tak a nie tylko aku

a napisales teraz ze po 10 probach padl aku a jak zapalil to chodzil pol godziny

skoro padl aku to jak to sie stalo ze jednak zapalil

cos ja chyba slabo kumam dzisiaj
:hurra:

: wt mar 01, 2011
autor: Luzak
Eden nie pij już i daj spokój. Rano wstaniesz, wypijesz kefir, jeszcze raz przeczytasz i zrozumiesz.

: wt mar 01, 2011
autor: Eden
nooo a o cooooo tutuu chooodddddziii

hihi tak sie troche drocze z młodym1972

moto poczuje wiosne i bedzie paliło jak trzeba

: sob mar 05, 2011
autor: mrblack
Siemako.

Tak nawiasem mówiąc bez sensu jest przepalanie zimą motocykla szczególnie w zimnym garażu.

Ja tak kiedyś robiłem i trzeba było później zawsze wymieniac swiece i akumulatorek :cry: .

Też mam nieogrzewany garażyk i na koniec sezonu wtrysk oliwy w cylinderki, przekręcam parę razy korbą akumulatorek do domu i czekamy wiosenki. No i można paliwko zrzucić bo woda może sie pojawić w gazolinie.

A na jak już sie ociepli to sam miodek cała procedura uruchamiania !!!!!! Kumacie: ciepło napierdziela w grzbiet a ty tańczysz wokół motka aby odbuchał.... Super :ok:

No chyba, że macie motorki na pełnym wtrysku i w ciepłym garażu to inna bajka :mrgreen: