Panewki obudowy silnika

trocioks
Posty: 19
Rejestracja: czw gru 31, 2015
Miejscowość: tarnów
Motocykl: Kawasaki vn750
VROC: 0

Panewki obudowy silnika

Post autor: trocioks » ndz lut 16, 2020

Witam mam pytanie czy ktoś przerabiał problem z panewkami w obudowie silnika czy jest sposób na tę panewki bez zakupu całych połówek w kawasaki Polska pozdrawiam

Awatar użytkownika
Wielebny Bolo
Posty: 400
Rejestracja: ndz sty 14, 2018
Miejscowość: Brzeg Dolny
Motocykl: VN 2000 Parowóz
VROC: 0

Re: Panewki obudowy silnika

Post autor: Wielebny Bolo » ndz lut 16, 2020

Panewki główne wału korbowego ( tak się to nazywa), są integralną częścią wału. Są dobrane do wymiaru czopa wału i nie ma mowy o "żadnym przerabianiu tematu bez kupowania całych połówek".
Odpuść temat, chyba że chcesz sobie poeksperymentować ale ostrzegam to droga zabawa.
Daj silnik do mechanika który się na tym zna, pomierzy czopy i jeżeli są jeszcze w stanie do użytku to kupi odpowiedni wymiar panewek ( nie koniecznie w Kawasaki, możliwe że będzie miał sprawdzonego dostawcę panewek).
Motor ma cię wszędzie zawieźć a nie zawieść .

trocioks
Posty: 19
Rejestracja: czw gru 31, 2015
Miejscowość: tarnów
Motocykl: Kawasaki vn750
VROC: 0

Re: Panewki obudowy silnika

Post autor: trocioks » ndz lut 16, 2020

Witam i dziękuję za odpowiedź a w ogóle to chodzi mi czy one są wogule wymienialne bo powiem tak że wał jest po napawania części korbowodowej nowe panewki tłoki pierścienie ,sort jak coś źle opisuję ale jestem trochę dubaczem domowym .Jeśli chodzi o tę panewki w obudowie to jak miałem się wsiąść za składania to zauważyłem że panewka jakby się rozwarstwiła i z tąd ten problem ale dzięki za pomoc pozdrawiam

Awatar użytkownika
Wielebny Bolo
Posty: 400
Rejestracja: ndz sty 14, 2018
Miejscowość: Brzeg Dolny
Motocykl: VN 2000 Parowóz
VROC: 0

Re: Panewki obudowy silnika

Post autor: Wielebny Bolo » wt lut 18, 2020

Ludzie!!!!!!!!!!!
Wałów się nie napawa!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Sorki ale wyję z przerażenia jak widzę co chcecie robić z silnikami.
Kiedyś wały się szlifowało. Była odpowiednio "gruba" warstwa na czopach utwardzona przez szereg zabiegów obróbki cieplnej i chemicznej. Oprócz odpowiedniej twardości był jeszcze odpowiedni skład tej warstwy. Kilka wymiarów naprawczych było przewidziane i były do tego panewki.
Dzisiejsze wały są " jednorazowe". Powierzchnia czopów jest odpowiednio przygotowana ale jest bardzo cienka i nie ma możliwości szlifowania. Wejście z napawaniem na taki czop to totalna demloka w strukturze wewnętrznej czopa. Taki wał będzie jak gliniany garnek który ma służyć za dzwon.

Na pewno długo nie popracuje.
Motor ma cię wszędzie zawieźć a nie zawieść .

Awatar użytkownika
artix
Posty: 381
Rejestracja: wt cze 05, 2018
Miejscowość: Inowrocław
Motocykl: VN1600Mean Streak
VROC: 38561

Re: Panewki obudowy silnika

Post autor: artix » wt lut 18, 2020

Hmm... Wielebny, może kolega Trocioks miał na myśli jakieś natryskiwanie cieplne czopów czy coś podobnego? Napawanie elektrodami, przeprowadza się na elementach nie wymagających wysokiej dokładności wymiarowej i nie wymagających specyficznej obróbki cieplnej. Jeżeli jednak jakikolwiek spawacz napawał te czopy koledze, to taki wał można wrzucić do śmietnika. Albo natryskiwanie cieplne odpowiednim materiałem lub dorobienie, utwardzenie, nawęglenie itd. nowych czopów, które zrobione we właściwy sposób, będą ładnie pracowały. Czopy mogą być też szlifowane o ile nie ma na nich bałaganu po zatarciu czy spaleniu panewek. Zazwyczaj grubość utwardzonej warstwy, pozwala na taki zabieg i o ile są dostępne nadwymiarowe panewki oczywiście, jeżeli nie ma, to tylko natryskiwanie cieplne lub w przypadku rozbieralnych wałów np. nowy czop. Prawie wszystko można, tylko trzeba znaleźć odpowiedni warsztat i odpowiedniego fachowca, bo magików cała masa, spora kasa wydana, a na wale bicie, bo wał kiepsko wycentrowany i nie wyważony, materiał i utwardzanie "na oko". W skrócie, dobry fachowiec z dobrymi maszynami zregeneruje silnik, paprok też zrobi, ale niedługo można się szykować na kolejne problemy.

Awatar użytkownika
Wielebny Bolo
Posty: 400
Rejestracja: ndz sty 14, 2018
Miejscowość: Brzeg Dolny
Motocykl: VN 2000 Parowóz
VROC: 0

Re: Panewki obudowy silnika

Post autor: Wielebny Bolo » wt lut 18, 2020

Teoretycznie masz Atrix rację. Doktoryzować, owszem można na wszystkim ale nie widziałem warsztatu który by na poważnie regenerował czopy wałów. Nie są wstanie opracować odpowiedniego składu warstwy ciernej. Może dla wolnobieżnych wałów i to jeszcze czopy pracujące z łożyskami tocznymi. To ma szansę trochę pracować. Czopy wałów z łożyskami ślizgowymi to technologia takiej warstwy jest do nie otworzenia w warunkach warsztatowych.
W ostateczności można się ratować plastrem słoniny!!!!!!!!! :-))))) Kolega tak ratował silnik Adlera z 1938. jak jechał go sprzedać i panewka mu się wytopiła.
Motor ma cię wszędzie zawieźć a nie zawieść .

Awatar użytkownika
artix
Posty: 381
Rejestracja: wt cze 05, 2018
Miejscowość: Inowrocław
Motocykl: VN1600Mean Streak
VROC: 38561

Re: Panewki obudowy silnika

Post autor: artix » wt lut 18, 2020

Nie miałem na myśli warsztatów z tokarką, frezarką i sporym młotem do składania i centrowania :). Czas leci, technologia nie stoi w miejscu. Przykładowo: https://www.moto-market.waw.pl/regenera ... /index.htm

Awatar użytkownika
Wielebny Bolo
Posty: 400
Rejestracja: ndz sty 14, 2018
Miejscowość: Brzeg Dolny
Motocykl: VN 2000 Parowóz
VROC: 0

Re: Panewki obudowy silnika

Post autor: Wielebny Bolo » pt lut 21, 2020

Nawet ten warsztat nie zrobi jak fabryka. Nie to zawansowanie techniczne i odpowiednie zaplecze. Zawsze to leczenie chorego a nie stworzenie nowego człowieka.
Osobiście nie wsiadł bym na jakiegoś sporta z wałem po regeneracji. Wyobraź sobie zatracie wału przy nastu tyś. obrotów i ze dwiema paczkami na liczniku.
Motor ma cię wszędzie zawieźć a nie zawieść .

trocioks
Posty: 19
Rejestracja: czw gru 31, 2015
Miejscowość: tarnów
Motocykl: Kawasaki vn750
VROC: 0

Re: Panewki obudowy silnika

Post autor: trocioks » ndz lut 23, 2020

Witam jestem laikiem informacji udzielił mi gość który tym się zajmuje ,twierdził że będzie dobrze ale po remoncie części korbowej ,wyszedł następnie problem z panewkom w obudowie silnika noj klapa takiej panewki w kawasaki nie przewidzieli a koszt jednej połówki to około2500zl.Prubuję złożyć z dwóch połówek ponoć ma działać zobaczymy

Awatar użytkownika
Wielebny Bolo
Posty: 400
Rejestracja: ndz sty 14, 2018
Miejscowość: Brzeg Dolny
Motocykl: VN 2000 Parowóz
VROC: 0

Re: Panewki obudowy silnika

Post autor: Wielebny Bolo » ndz lut 23, 2020

trocioks pisze:
ndz lut 23, 2020
....... takiej panewki w kawasaki nie przewidzieli .........


bo teraz wałów się nie naprawia :(

Złożysz ten wał na panewkach które posiadasz i jakoś to będzie. Ciekawy jestem jak długo?
Jeżeli dalej będziesz używał tego silnika to daj znać jak długo uda ci się nim pojeździć. Może ta składanka ci posłuży.
Motor ma cię wszędzie zawieźć a nie zawieść .

Awatar użytkownika
artix
Posty: 381
Rejestracja: wt cze 05, 2018
Miejscowość: Inowrocław
Motocykl: VN1600Mean Streak
VROC: 38561

Re: Panewki obudowy silnika

Post autor: artix » ndz lut 23, 2020

Wielebny Bolo pisze:
pt lut 21, 2020
Osobiście nie wsiadł bym na jakiegoś sporta z wałem po regeneracji. Wyobraź sobie zatracie wału przy nastu tyś. obrotów i ze dwiema paczkami na liczniku.
Wielebny nie mam zamiaru upierać się przy swoim za wszelka cenę, pokazałem tylko jakieś tam rozwiązanie. Kilka miesięcy temu widziałem ogłoszenie z nowym wałem do VN1600 o ile pamiętam. Cena o dziwo 1tys z groszem, gdybym miał do wyboru regenerację lub nówkę w tej kasie lub nawet cenę x2, to sam bym ten wał kupił. Kolega stara się wybrnąć jakoś z tej sytuacji nie doprowadzając się do bankructwa, co mnie wcale nie dziwi. Zobaczymy co z tego wyjdzie, nie mamy do czynienia ze sportem kręconym do 12tys obr i nikt nie będzie tym zaiwaniał 200 i więcej.

Awatar użytkownika
Wielebny Bolo
Posty: 400
Rejestracja: ndz sty 14, 2018
Miejscowość: Brzeg Dolny
Motocykl: VN 2000 Parowóz
VROC: 0

Re: Panewki obudowy silnika

Post autor: Wielebny Bolo » pn lut 24, 2020

Dlatego dobrze by było monitorować ten silnik. A "nóż widelec" może się udać, co by było następną pożądaną wiedzą.
Motor ma cię wszędzie zawieźć a nie zawieść .

Awatar użytkownika
artix
Posty: 381
Rejestracja: wt cze 05, 2018
Miejscowość: Inowrocław
Motocykl: VN1600Mean Streak
VROC: 38561

Re: Panewki obudowy silnika

Post autor: artix » pn lut 24, 2020

Tak jest, to co kiedyś wydawało się nie do przeskoczenia, teraz z powodzeniem się robi. Tylko życzyć koledze szczęśliwego rozwiązania problemu i radości z jazdy. Ciekawe co z tego remontu wyniknie, oby to co powinno, a nie niewypał.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 1 użytkownik online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 1 gość

Najwięcej użytkowników (175) było online sob sty 30, 2016

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

Dzisiaj urodziny obchodzą