Strona 2 z 2

: ndz mar 09, 2014
autor: Piotr_Classic
Levy.... sprostuj proszę parę informacji.
Pomijając oczywiste sprawy wymienione przez kolegę Brein'a....
Ładowanie w normie - tzn. ile na wolnych obrotach a ile przy 4000 ?
Gaźnik? w tm modelu są dwa gaźniki, Ty jak mniemam wiesz o tym ale czy mechanik wie ?
Czy sprawdzłeś alternator ? jakie jest napięcie pomiedzy uzwojeniami? o ile sobie przypominam to jakieś 60 V na każdym z trzech wychodzących przewodów.
Następna rzecz to regulator napięcia. Jeżeli jest zbyt nagrzany od pracy a jest uszkodzony to nie przekazuje prawidłowego napięcia ładowania na akumulator a tym samym po niedługim czasie wyczerpuje się akumulator (żelowy?). Typ żelowy ma różne opinie a jeżeli chodzi o motocykle to niezbyt się sprawdza. Ma zbyt mały prąd rozładowania a przy niedoładowywanym akumulatorze (regulator) to mozesz mieć objawy - że na ciepłym silniku nie chce odpalić.

: ndz mar 30, 2014
autor: Faworit
Witam.Na amerykańskim forum jest dokładnie opisane co należy sprawdzić jak nie pali na ciepłym. Większość przypadków została już opisana na tym forum. Ostatnio ktoś wykrył, że uszkodzony przekaźnik świateł zjada nam 1v i aku jest nie doładowywany. I tu ciekawostka, jak kupiłem swoją pierwszą 750 jakiś domorosły elektryk ominął przekaźnik (zainstalował zwykły przełącznik pod siedzeniem) i problem ustał nawet palił na starym aku. Ten problem dotyczy większości 750 jak się okazuje na całym świecie :twisted:, ale i jego rozwiązań jest sporo :keep: