Sprzęgło VN750 '86

Awatar użytkownika
kerdmann
Posty: 89
Rejestracja: śr kwie 17, 2013
Miejscowość: Reda-pomorskie
Motocykl: vulcan vn750
VROC: 0

Sprzęgło VN750 '86

Post autor: kerdmann » ndz gru 08, 2013

Witam wszystkich
Jestem początkującym motocyklistą i szczęśliwym posiadaczem Vulcana VN750
Dziś rano postanowiłem przepalić motocykl po 2 tyg. postoju. Odpalił normalnie, silnik się zagrzał i postanowiłem wrzucić jedynkę aby popracowała trochę przekładnia i skrzynia biegów.
I tutaj mały problem.
Bieg wskoczył dosyć głośno i z szarpnięciem, koło zaczęło się kręcić ale gdy wcisnąłem ponownie sprzęgło koło się nie zatrzymuje. Podobnie jest z kolejnymi biegami.

Dźwignia sprzęgła jest twarda, linka naciągnięta jak zawsze, tyle że tak jakby w ogóle nie było sprzęgła. Biegi wchodzą wszystkie ale ze zgrzytem. Nie próbowałem nic więcej aby nie uszkodzić przekładni.

Moje podejrzenia padają na samo sprzęgło, tj. tarcze, przekładki itp.

Czy ktoś z kolegów miał podobną przypadłość???

Olej jest do wymiany na 100% po sezonie. Motocykl ma przebieg ok 25000 mil

Bardzo proszę o poradę co może być przyczyną i jakie konkretnie elementy kupić i wymienić

Pozdrawiam gorąco :yeee:
Nie jeździj szybciej niż potrafisz myśleć.

dodeks
Posty: 172
Rejestracja: śr sty 19, 2011
Miejscowość: Płaza
Motocykl: vn 1500 nomad
VROC: 0

Post autor: dodeks » ndz gru 08, 2013

Witam! Z tego co wnioskuję to próbę przeprowadziłeś na podniesionym tylnym kole..? mogło skleić tarcze z przekładkami ale to się zdarza. Spróbuj po wrzuceniu biegu i na wciśniętym sprzęgle opuścić delikatnie moto tak żeby koło dotknęło ziemi i tarcze z przekładkami się trochę poślizgały... oczywiście musisz to zrobić ostrożnie bo jak będzie coś poważniejszego ze sprzęgłem to ci moto z rąk ucieknie...najlepiej zrobić to przy ścianie w razie czego po prostu zdławisz silnik...Pozdro!

Awatar użytkownika
kerdmann
Posty: 89
Rejestracja: śr kwie 17, 2013
Miejscowość: Reda-pomorskie
Motocykl: vulcan vn750
VROC: 0

Post autor: kerdmann » ndz gru 08, 2013

Dzięki za info
Niestety dopiero w kolejny weekend będę w domku żeby wypróbować twój sposób!
Oczywiście jak tylko sprawdzę w działaniu to napiszę o tym!
Oby było to czym mówisz bo nie uśmiecha mi się wygrzebywać całego sprzęgła! heheh
Pozdrawiam :yeee:
Nie jeździj szybciej niż potrafisz myśleć.

Sztandar
Posty: 921
Rejestracja: pn sie 20, 2012
Miejscowość: Szczyty
Motocykl: drag star 1100
VROC: 0

Post autor: Sztandar » ndz gru 08, 2013

100% sklejone tarczki, nic poważnego, napisz na jakim oleju jezdzisz? :ok:
Bo liczy się droga, nie cel.

Awatar użytkownika
kerdmann
Posty: 89
Rejestracja: śr kwie 17, 2013
Miejscowość: Reda-pomorskie
Motocykl: vulcan vn750
VROC: 0

Post autor: kerdmann » ndz gru 08, 2013

Szczerze to nie mam pojęcia jaki jest tam olej. Odkupiłem motocykl od kolegi, wiem tylko tyle że był wymieniany! Olej i tak mam zamiar wymienić na nowy sezon na Motul więc spoko!
Wrócę do domu to sprawdzę czy da radę je rozkleić!
Dzięki za poradę :yeee:
Nie jeździj szybciej niż potrafisz myśleć.

Andrew
Posty: 6148
Rejestracja: śr kwie 07, 2010
Miejscowość: Będzin
Motocykl: VN 1500 Vinci,VN 2000 Deep Purple,VN 15 Ziuk
VROC: 31802

Post autor: Andrew » pn gru 09, 2013

Sklejone tarcze. To norma po postoju. To żaden problem. ;)

Awatar użytkownika
kerdmann
Posty: 89
Rejestracja: śr kwie 17, 2013
Miejscowość: Reda-pomorskie
Motocykl: vulcan vn750
VROC: 0

Post autor: kerdmann » pn gru 09, 2013

OK
Wydaje mi się że temat jest już zamknięty. W weekend spróbuje go uruchomić i rozkleić tarcze sprzęgła.
W razie problemów dam znać!
Pozdrawiam wszystkich.
Nie jeździj szybciej niż potrafisz myśleć.

Skrab
Posty: 62
Rejestracja: ndz mar 30, 2014
Miejscowość: Dubidze
Motocykl: Było honda rebel 125 Jest VN750 bestia
VROC: 0

Post autor: Skrab » ndz lip 27, 2014

Witam i jak wszystko w porządku z tym sprzęgłem? Bo u mnie jak włączę 1bieg moto delikatnie rusza do przodu ,(wcześniej na wyłączonym silniku rozkleiłem tarczę ) Może już czas na wymianę tarcz :(
Jedz powoli ale zawsze do celu

Awatar użytkownika
kerdmann
Posty: 89
Rejestracja: śr kwie 17, 2013
Miejscowość: Reda-pomorskie
Motocykl: vulcan vn750
VROC: 0

Post autor: kerdmann » ndz lip 27, 2014

Tak, wszystko w porządku! Tak mi się przynajmniej wydaje. heheeh
Po postoju jak wrzucam jedynkę to lekko szarpnie do przodu i tyle. Potem jest już wszystko ok. Nad wymianą sprzęgła będę myślał jak nie będę mógł ruszyć, jak na razie jeździ!!!
Pozdrawiam
Nie jeździj szybciej niż potrafisz myśleć.

Skrab
Posty: 62
Rejestracja: ndz mar 30, 2014
Miejscowość: Dubidze
Motocykl: Było honda rebel 125 Jest VN750 bestia
VROC: 0

Post autor: Skrab » ndz lip 27, 2014

To dobrze jak problem rozwiązany, ale mi akurat ciężko wchodzą biegi , i co to może być,,, tarcze? :wall:
Jedz powoli ale zawsze do celu

Awatar użytkownika
kerdmann
Posty: 89
Rejestracja: śr kwie 17, 2013
Miejscowość: Reda-pomorskie
Motocykl: vulcan vn750
VROC: 0

Post autor: kerdmann » pn lip 28, 2014

Może to wina oleju w silniku! Jaki masz zalany???
Ja jeżdżę na MOTUL 5100 i jestem zadowolony???
Jeśli nic innego nie przychodzi ci d głowy, to byle do końce sezonu i zimą rozkręć wszystko i zobacz w jakim stanie są tarcze.
Wymień olej na śweży, koszt niewielki a zobaczysz czy coś się poprawiło, na pewno nie zaszkodzi. hehehe
Pozdro
Nie jeździj szybciej niż potrafisz myśleć.

Skrab
Posty: 62
Rejestracja: ndz mar 30, 2014
Miejscowość: Dubidze
Motocykl: Było honda rebel 125 Jest VN750 bestia
VROC: 0

Post autor: Skrab » pn lip 28, 2014

Ja też jeździe na takim samym oleju , wymieniłem wiosną
,a wiec dekiel wykręciłem i zamówiłem tarczę dam znać po wymianie czy pomogło ,myślę że będzie dobrze bo nowe maja 3mm a te stare co wyciągnąłem to mają jakieś 2,03mm :)
Ja miałem coś takiego że ciężko było mi biegi przełączać i na wciśniętym sprzęgle motor trochę jechał do przodu,zobaczymy co będzie po wymijanie :yeee:
Jedz powoli ale zawsze do celu

Skrab
Posty: 62
Rejestracja: ndz mar 30, 2014
Miejscowość: Dubidze
Motocykl: Było honda rebel 125 Jest VN750 bestia
VROC: 0

Post autor: Skrab » śr lip 30, 2014

A więc tarcze wymienione , i powiem że motor całkiem inaczej chodzi ,biegi wskakują ja w masełko także polecam tym co mają takie problemy tarcze kupiłem takie
http://allegro.pl/tarcze-sprzegla-kawas ... 06512.html
:antlers: :yeee:
Piętnaście minut roboty :)
Jedz powoli ale zawsze do celu

Awatar użytkownika
TomkaT
Posty: 431
Rejestracja: ndz cze 08, 2014
Miejscowość: Kobyłka
Motocykl: VN 750
VROC: 37080

Post autor: TomkaT » czw sie 21, 2014

Witam Wszystkich.
Sory ale połącze się pod temat spzęgła ??
Czytając tematy sprzęgła w vn 750, mam takie pytanie. Mianowicie mam vn 750 87 rok i czy to normalne, że skok dżwigni (klamki) sprzęgła jest bardzo krótki (muszę bardzo delikatnie i powoli puszczać sprzęgło), dodam jeszcze, że wysprzęgla mi dobrze, biegi wchodzą bez problemów.
Proszę Szanowne grono o jakieś odpowiedzi, sugestie, dodam że posiadam Kawę dopiero od połowy maja i jeszcze jej do końca nie rozgryzłem.
Pozdrawiam.
TomkaT :yeee:
Kiedyś- Komar, Jawka, WFM, WSK, Jawa 350 ts, MZ ts 150, obecnie VN 750, a w przyszłości ??

Tomek

Skrab
Posty: 62
Rejestracja: ndz mar 30, 2014
Miejscowość: Dubidze
Motocykl: Było honda rebel 125 Jest VN750 bestia
VROC: 0

Post autor: Skrab » czw sie 21, 2014

U mnie też bierze sprzęgło przy końcu tak że tak ma być :yeee:
Jedz powoli ale zawsze do celu

Awatar użytkownika
TomkaT
Posty: 431
Rejestracja: ndz cze 08, 2014
Miejscowość: Kobyłka
Motocykl: VN 750
VROC: 37080

Post autor: TomkaT » ndz sie 24, 2014

Dzięki za odpowiedź Skarb. :yeee:
Kiedyś- Komar, Jawka, WFM, WSK, Jawa 350 ts, MZ ts 150, obecnie VN 750, a w przyszłości ??

Tomek

Skrab
Posty: 62
Rejestracja: ndz mar 30, 2014
Miejscowość: Dubidze
Motocykl: Było honda rebel 125 Jest VN750 bestia
VROC: 0

Post autor: Skrab » czw lut 05, 2015

Nie ma sprawy dobrze ze mpomoglem :oki:
Jedz powoli ale zawsze do celu

Awatar użytkownika
Rudy
Posty: 1080
Rejestracja: pn kwie 26, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: VN750
VROC: 29537

Post autor: Rudy » sob lut 07, 2015

Panowie,
Linka sprzęgła biegnie od klamki po lewej wzdłuż ramy aż do silnika. Z lewej obok chłodnicy na lince jest taki sześciokątny "walec" z gwintem i nakrętką. Służy do regulacji naciągu linki. Spróbujcie wyregulować tym + śruba przy samej klamce. Im bardziej wykręcicie gwint tym bardziej napięta wstępnie będzie linka i tym wcześniej będzie wysprzęglać licząc od puszczonej klamki.
Mechanika - to takie większe klocki Lego
----------
III

Skrab
Posty: 62
Rejestracja: ndz mar 30, 2014
Miejscowość: Dubidze
Motocykl: Było honda rebel 125 Jest VN750 bestia
VROC: 0

Post autor: Skrab » ndz lut 08, 2015

U mnie to nie pomogło,tak jak piszesz ;)
Jedz powoli ale zawsze do celu

Awatar użytkownika
Rudy
Posty: 1080
Rejestracja: pn kwie 26, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: VN750
VROC: 29537

Post autor: Rudy » ndz lut 08, 2015

No to linka raczej do wymiany bo rozciągnięta za bardzo. Jeżeli przy maksymalnym rozkręceniu śruby regulującej sprzęgło nie rozłącza już na samym początku ruchu klamki (licząc od puszczonej klamki kiedy zaczynamy ją naciskać) to linka jest wyciągnięta. Od bidy można jeszcze jeździć póki łapie gdzieś w połowie wciśnięcia ale jeżeli przy maksymalnym rozkręceniu śruby regulującej sprzęgło rozłącza dopiero przy końcu wciśnięcia klamki (przy samej manetce) to już jest źle.
Mechanika - to takie większe klocki Lego
----------
III

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 4 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 4 gości

Najwięcej użytkowników (268) było online ndz cze 16, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą