Ładowanie vn750

Tomson
Posty: 33
Rejestracja: czw kwie 24, 2014
Miejscowość: Gorzów
Motocykl: Kawa Vulcan VN 750
VROC: 0

Ładowanie vn750

Post autor: Tomson » czw maja 08, 2014

Witam.
Panowie wiem że było już tematów na ten temat i skorzystałem z waszych wskazówek. Sprawdziłem ładowanie, aku itp i sprawa wygląda tak. Bateryjka po całkowitym naładowaniu w firmie specjalizującej się tym i sprawdzeniu wynosi 13,02. Przy włączeniu silnika i pracy na wolnych obrotach ładowanie wynosi 14,03, ale jak dodam gazu około 4000 obr. to wtedy ładowanie spada do 13,20-13,10-13,40, po prostu się tak waha. Czy to jest problem z alternatorem czy regulatorem napięcia, i podajcie proszę ewentualne koszta związane z naprawą.
Nadmienię jeszcze ze miałem problem z odpalaniem na ciepłym silniku, ale wymieniłem świece i jest jakby lepiej, ale też jest naładowany akumulator, sprawdzę jeszcze jak trochę pokulam się po mieście i wtedy sprawdzę prąd jeszcze raz jak to wygląda.
Pomożecie?

Tomson
Posty: 33
Rejestracja: czw kwie 24, 2014
Miejscowość: Gorzów
Motocykl: Kawa Vulcan VN 750
VROC: 0

Post autor: Tomson » pt maja 09, 2014

witam.
Po nocy i wcześniejszym kilkukrotnym odpaleniu prąd był taki:
na zdaszonym silniku-12,60
na odpalonym na wolnych obrotach alternator podawał 13,60
a przy 4000 obrotów było 12,80

co wy na to. macie jakieś pomysły?

wojtasvn750
Posty: 37
Rejestracja: pn gru 10, 2012
Miejscowość: przemyśl
Motocykl: vn750
VROC: 0

Post autor: wojtasvn750 » pt maja 09, 2014

Hey jak dla mnie altek kaput mialem tak u siebie i bedzie tylko gorzej ja zrobilem to tak kupilem nowy alternator na allegro 480zl i wymieniłem na nowy i teraz mam ok na wolnych obr jakies 13.6 a na wysokich z oswietleniem jakies 14.7 a ha do wymiany altka trzeba wyjac silnik z ramy troche jest zabawy :p

Leo
Posty: 863
Rejestracja: czw lip 26, 2012
Miejscowość: Świnoujście
Motocykl: VN2000 były VN1500, VN750
VROC: 37144

Post autor: Leo » pt maja 09, 2014

Rzeczywiście wygląda na niesprawny alternator ale możesz jeszcze zmierzyć napięcie na wyjściu z alternatora między trzema żółtymi przewodami z tego co pamiętam między wszystkimi powinno być 80 volt (jest to już chyba opisane na forum) jeśli w którejś z kombinacji nie ma napięcia to po alternatorze. Na allegro można kupić nowe trochę taniej niż 480 zł ale przyda ci się także uszczelka pod obudowę alternatora i pod przekładnię kątową, bez wyjęcia silnika się nie obejdzie ale w 750-tce to nic strasznego.
Pozdrawiam.

Tomson
Posty: 33
Rejestracja: czw kwie 24, 2014
Miejscowość: Gorzów
Motocykl: Kawa Vulcan VN 750
VROC: 0

Post autor: Tomson » sob maja 10, 2014

Czy to o to chodzi?

Alternator?
Wymiana?

Ramms
Posty: 423
Rejestracja: ndz paź 07, 2012
Miejscowość: Lubin
Motocykl: VTX 1300
VROC: 0

Post autor: Ramms » sob maja 10, 2014

Wczoraj ten temat czytałem...dzisiaj podjechałem rano na stację zatankować i...już nie odpaliłem. W warsztacie po podłączeniu aku dawcy okazało się, że altek daje 11,3...silnik z ramy i będzie wydatek. Nie będę jednak kupował zamiennika, będę go przewijał za 250 zeta. Mam opinię, że ori altek po przewinięciu jest jak nowy, zamiennik niekoniecznie. Tomason tak to są zamienniki. Młodsze 3/4 mają podobno "rozpinaną" z lewej strony ramę, właśnie w celu lepszego dostępu do alternatora, a tak trzeba silnik wyciągać.
Pozdrawiam Robert

Tomson
Posty: 33
Rejestracja: czw kwie 24, 2014
Miejscowość: Gorzów
Motocykl: Kawa Vulcan VN 750
VROC: 0

Post autor: Tomson » sob maja 10, 2014

Tylko niech ktos mi wytłumaczy dla czego jak podłacze inny akumulator, np z auta to odpali bez problemu. ja jeszcze cały czas stawiam na to ze to jest nie trzymajacy akumulator, z jakś peknieta celą. tak mi tez tłumaczył mechanik. bo akumulator ma 12 volt a podawany jest okolo 13 to mimowszysko jest ładowany, chybaze cos zle rozumiem. a jeszcze druga rzecz mnie zastanawia, czy regulator napiecia nie jest walniety, skoro na wolnych obrotach daje 14 a na 4000 spada na 13,4. nie mode tego zrozumiec.... ehhhhh głupi jakis jestem juz od tego.

Ramms
Posty: 423
Rejestracja: ndz paź 07, 2012
Miejscowość: Lubin
Motocykl: VTX 1300
VROC: 0

Post autor: Ramms » sob maja 10, 2014

Mi przy wysokich też spada...ponadto sprawdziliśmy te "trzy fazy" dwie są spoko, jedna dramatycznie niższa, stąd diagnoza. Jak aku masz niedoładowane to Ci nie odpali, będzie miał słabą iskrę itd., a jak podłączysz dawcę ma siłę, da mocną iskrę więc odpali.
Pozdrawiam Robert

Awatar użytkownika
Tiszo
Posty: 893
Rejestracja: śr kwie 21, 2010
Miejscowość: Stary Dybów
Motocykl: VN 2000
VROC: 32243

Post autor: Tiszo » ndz maja 11, 2014

Tomson pisze:Tylko niech ktos mi wytłumaczy dla czego jak podłacze inny akumulator, np z auta to odpali bez problemu. ja jeszcze cały czas stawiam na to ze to jest nie trzymajacy akumulator, z jakś peknieta celą. tak mi tez tłumaczył mechanik. bo akumulator ma 12 volt a podawany jest okolo 13 to mimowszysko jest ładowany, chybaze cos zle rozumiem. a jeszcze druga rzecz mnie zastanawia, czy regulator napiecia nie jest walniety, skoro na wolnych obrotach daje 14 a na 4000 spada na 13,4. nie mode tego zrozumiec.... ehhhhh głupi jakis jestem juz od tego.
Regulator jest dobry a dlatego że tak ma to działać i po to on jest zbudowany żeby dawać taki prąd jaki jest potrzebny, wahanie ładowania wskazuje na prawidłowe działanie regulatora napięcia, najniższą wartością ładowania jest 13,4 V niższe już nie doładuje akumulatora, gdyż jest większy pobór prądu niż 12 V i dlatego akumulator nie będzie doładowany.

Tomson
Posty: 33
Rejestracja: czw kwie 24, 2014
Miejscowość: Gorzów
Motocykl: Kawa Vulcan VN 750
VROC: 0

Post autor: Tomson » ndz maja 11, 2014

Ramms pisze:Mi przy wysokich też spada...ponadto sprawdziliśmy te "trzy fazy" dwie są spoko, jedna dramatycznie niższa, stąd diagnoza. Jak aku masz niedoładowane to Ci nie odpali, będzie miał słabą iskrę itd., a jak podłączysz dawcę ma siłę, da mocną iskrę więc odpali.
Ramms a mozesz mi napisac gdzie trzeba przyłożyć miernik? i gdzie tego szukać? a jeszcze jak bys to rozrysował, albo zrobił zdjecie to byłoby super.
pzdr
Ostatnio zmieniony ndz maja 11, 2014 przez Tomson, łącznie zmieniany 1 raz.

Tomson
Posty: 33
Rejestracja: czw kwie 24, 2014
Miejscowość: Gorzów
Motocykl: Kawa Vulcan VN 750
VROC: 0

Post autor: Tomson » ndz maja 11, 2014

a jakie sa objawy jeśli aku jest walniety i np przy obciązeniu robi się zwarcie na celach, bo tak mi mechanik powiedział?, i czy mozna to tez sprawdzić jakoś?

Awatar użytkownika
Brein
Posty: 2242
Rejestracja: czw maja 06, 2010
Miejscowość: Kielce
Motocykl: Dniepr MT12
VROC: 32244

Post autor: Brein » ndz maja 11, 2014

Ramms pisze:Wczoraj ten temat czytałem...dzisiaj podjechałem rano na stację zatankować i...już nie odpaliłem. W warsztacie po podłączeniu aku dawcy okazało się, że altek daje 11,3...silnik z ramy i będzie wydatek. Nie będę jednak kupował zamiennika, będę go przewijał za 250 zeta. Mam opinię, że ori altek po przewinięciu jest jak nowy, zamiennik niekoniecznie. Tomason tak to są zamienniki. Młodsze 3/4 mają podobno "rozpinaną" z lewej strony ramę, właśnie w celu lepszego dostępu do alternatora, a tak trzeba silnik wyciągać.
Tu przewijają za 160zł http://allegro.pl/alternator-kawasaki-v ... 19501.html (przynajmniej według opisu aukcji).
Moja strona domowa: www.jacek-lukawski.pl
Ludzie dzielą się na dwie grupy: na tych, którzy "mogą coś zrobić" i na tych, którzy to zrobili.

Ramms
Posty: 423
Rejestracja: ndz paź 07, 2012
Miejscowość: Lubin
Motocykl: VTX 1300
VROC: 0

Post autor: Ramms » sob maja 17, 2014

Miernik ustaw na prąd zmienny !! 3 kable wychodzące z altka, idziesz po nich aż do kostki, rozpinasz, sprawdzasz ich stan, czy nie są przypalone itd. Rozpinasz na wyłączonej stacyjce!! Odpalasz: na biegu jałowym sprawdzasz każdą konfigurację tych 3 kabli: 1 z 2, 2 z 3 itd. ma pokazywać 20-23 V im więcej tym lepiej. na 3000-4000 tyś/obr minimum 45 V, nawet do 70V. Różnica pomiędzy fazami nie powinna być wyższa niż 0,5V. Nie spinaj kostki na włączonym silniku !! Mój mechanik mówił, że czasem nie ma tam kostki, bo ktoś przypalił ją i jest polutowane, wówczas powinno się odwinąć te trzy kable.

Natomiast po spięciu kostki i ponownym odpaleniu już na samym aku musi się mieścić, przy włączonych światłach mijania, w przedziale 13,6-15,8 niezależnie od obrotów, ni mniej nie więcej.
Pozdrawiam Robert

Tomson
Posty: 33
Rejestracja: czw kwie 24, 2014
Miejscowość: Gorzów
Motocykl: Kawa Vulcan VN 750
VROC: 0

Post autor: Tomson » sob maja 17, 2014

Ramms a wiesz może jak sprawdzić wyciągnięty alternator czy jest sprawny, bo jak wiesz pewnie, to serce mojemu stanęło i muszę je demontować i będę miał możliwość wyjęcia go do sprawdzenia i tak pewnie zrobię, bo chyba bym się wściekł jakbym włożył silnik z powrotem i okazałoby się, że altek jest do wymiany.

Faworit
Posty: 25
Rejestracja: pn paź 31, 2011
Miejscowość: Karczew
Motocykl: vn 750
VROC: 0

Post autor: Faworit » sob maja 17, 2014

Witam, koledzy podstawowa sprawa, która razi w opisach – mieszacie pojęcie napięcia (V) i prądu (A). Wiem, że to było dawno ( szkoła podstawowa), ale musimy wiedzieć, o czym piszemy żeby można było pomóc. Właściwie we wszystkich napisanych poradach chodzi o napięcie.
Przy niedziałającym silniku niewiele można sprawdzić: 1 opory między trzema żółtymi przewodami, 2 sprawdzenie czy nie ma przebicia pomiędzy trzema żółtymi przewodami a masą, 3 sprawdzenie czy te trzy żółte przewody nie są uszkodzone.
1 opory sprawdzamy omomierzem i powinny być takie same pomiędzy żółtymi przewodami, dokładne wartości podane są w serwisuwce, jak opory się różnią altek kaput. Uwaga –wartość zmierzona, może nieznacznie różnić się od wartości podanej w serwisuwce jak altek już był przewijany, ale opory między żółtymi przewodami powinny być takie same.
2 bierzemy miernik ustawiamy na „piszczek” i przykładamy jeden przewód do silnika a drugi po kolei do każdego z trzech przewodów nie powinien piszczeć, jak zapiszczy altek kaput.
3 mając altek na stole trzeba dokładnie je obejrzeć
Chodzi o żółte przewody, o których pisał kolega Ramms. Jak chcesz na yot…e są filmiki jak to zrobić.
Pozdrawiam

Sison
Posty: 11
Rejestracja: czw cze 05, 2014
Miejscowość: Ruda Śląska
Motocykl: VN 750 93r.
VROC: 0

Post autor: Sison » czw cze 05, 2014

Ramms pisze:Miernik ustaw na prąd zmienny !! 3 kable wychodzące z altka, idziesz po nich aż do kostki, rozpinasz, sprawdzasz ich stan, czy nie są przypalone itd. Rozpinasz na wyłączonej stacyjce!! Odpalasz: na biegu jałowym sprawdzasz każdą konfigurację tych 3 kabli: 1 z 2, 2 z 3 itd. ma pokazywać 20-23 V im więcej tym lepiej. na 3000-4000 tyś/obr minimum 45 V, nawet do 70V. Różnica pomiędzy fazami nie powinna być wyższa niż 0,5V. Nie spinaj kostki na włączonym silniku !! Mój mechanik mówił, że czasem nie ma tam kostki, bo ktoś przypalił ją i jest polutowane, wówczas powinno się odwinąć te trzy kable.

Natomiast po spięciu kostki i ponownym odpaleniu już na samym aku musi się mieścić, przy włączonych światłach mijania, w przedziale 13,6-15,8 niezależnie od obrotów, ni mniej nie więcej.
Dziś sprawdziłem u siebie "trzy zolte kabelki" z masa.
I wszystkie trzy rowno pokazywaly 14V na biegu jalowy i wzrastala ta wartosc wraz z obrotami.

Skoro ma byc 20-23V to mam uszkodzony alternator?

Pozdrawiam

EDIT
A czy z serwisowki nie wynika ze ma byc 14 V?

Obrazek

EDIT 2
Dodam, ze pomiaru dokonywalem na kostce podpieltej pod regulator

Skrab
Posty: 62
Rejestracja: ndz mar 30, 2014
Miejscowość: Dubidze
Motocykl: Było honda rebel 125 Jest VN750 bestia
VROC: 0

Post autor: Skrab » czw cze 05, 2014

A ja mam właśnie regulator i żadna kostka nie jest podpięta nie wiem o co kaman,a ładowanie jest bo jak dodam gazu to lampa świeci mocniej.
Jedz powoli ale zawsze do celu

Awatar użytkownika
Tiszo
Posty: 893
Rejestracja: śr kwie 21, 2010
Miejscowość: Stary Dybów
Motocykl: VN 2000
VROC: 32243

Post autor: Tiszo » pt cze 06, 2014

Sison pisze: Dziś sprawdziłem u siebie "trzy zolte kabelki" z masa.
I wszystkie trzy rowno pokazywaly 14V na biegu jalowy i wzrastala ta wartosc wraz z obrotami.

Skoro ma byc 20-23V to mam uszkodzony alternator?
Kurde nie mierzy się tak tylko między fazami (prąd zmienny) i ma być 80 V na każdej z faz.

Sison
Posty: 11
Rejestracja: czw cze 05, 2014
Miejscowość: Ruda Śląska
Motocykl: VN 750 93r.
VROC: 0

Post autor: Sison » pt cze 06, 2014

Witam,

tak wyczytałem wczoraj w nocy to i aż pojechałęm sprawdzić.
80V na jałowych?
Wyciągnąłem 3 zółte kabelki z wtyczki i pozostałem 3 kable z wtyczka wpiłąem w regulator. Odpaliłem motocykl i zmierzyłem napięcie.
Na jałowych było około 24,6V między każdą fazą a z wzrostem obortów, wzrastało napięcie. Sprawdziłem próźniej rezystancję na każdej z faz - i była jednakowa, więc stwierdziłem, że alternator jest dobry i dziś kupiłem regulator napięcia DZE 2306-01 do VN 750 i od razu nowy akumulator.

Podpiąłem wszystko, wtyczki wszystkie wypsiciałekem spreyem contaktem. Odpalam mierze i na jałowych jakies 13.2-13,5V.
Dodaje gazu i smutek ;c napięcie spada do nawet 13V przy 4-5tys.

Czyli jednak alternator? Jak ja wyciągne silnik :o

Sison
Posty: 11
Rejestracja: czw cze 05, 2014
Miejscowość: Ruda Śląska
Motocykl: VN 750 93r.
VROC: 0

Post autor: Sison » pt cze 06, 2014

Zrobilem z 15km i dokonalem znow pomiarow.
Aku ma 12,6V. Na jalowych obrotach 12.5V z tym, ze tym razem po dodaniu gazu napiecie rosnie do 13,5V przy 5 tys.

Albo ten alternator- ktory sprawdze dokladnie jutro. Albo nie ten regulator napiecia.
Najgorsze, ze kazdy podaje tak rozne dane odnosnie alternatora i wartosci jakie maja byc miedzy fazami ;/

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 9 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 9 gości

Najwięcej użytkowników (268) było online ndz cze 16, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą