VN750 ciśnienie w tylnych amorach

JAREKFR
Posty: 9
Rejestracja: pt lut 14, 2014
Miejscowość: SOSNOWIEC
Motocykl: Kawasaki VN 750 Amerykaniec
VROC: 0

VN750 ciśnienie w tylnych amorach

Post autor: JAREKFR » pt lut 14, 2014

Drodzy koledzy z tytułu, że jestem trochę nowicjuszem w dziedzinie motocykli mam pytanko odnośnie tylnych amorów w VN750 podobno można je dopompować ,ale jakie ma być ciśnienie??? .Jeżeli ktoś ma jakieś doświadczenia z tym motocyklem będę wdzięczny za wszelkie info.Pozdrawiam
jarekfr

dodeks
Posty: 172
Rejestracja: śr sty 19, 2011
Miejscowość: Płaza
Motocykl: vn 1500 nomad
VROC: 0

Post autor: dodeks » pt lut 14, 2014

Witaj! Najlepiej zerknąć do instrukcji...ja w nomadzie pompuję 2,5 bara i jest ok! wszystko zależy od wagi i czy jeździsz sam czy z plecakiem ale do tego pewnie masz jeszcze regulację twardości?! Wydaje mi się że każdy musi dobrać optymalnie ciśnienie żeby było wygodnie i na nierównościach amory nie dobijały...

Awatar użytkownika
Piotr_Classic
Posty: 2566
Rejestracja: pn cze 21, 2010
Miejscowość: Madryt
Motocykl: HD Street Glide
VROC: 32438

Post autor: Piotr_Classic » pt lut 14, 2014

Witaj, zgodnie z serwisówką ciśnienie w tylnych amortyzatorach jest o 0 do 294kPa (do około 2,9 bara - ja swoje doładowałem do 2,5 i było w porządku). Bardzo ale to bardzo ważnym jest abyś nie pompował na stacjach benzynowych. Nasz zaprzyjaźniony serwis Monsterbike spotkał się z przypadkiem kiedy pompowanie takie skończyło się uszkodzeniem zaworu. Rozwiązaniem podobno jest napompowanie kompresora, wyłączenie go, i delikatne dopompowanie amortyzatorów z tego co ma zbiornik "w sobie". Chodzi o to aby w chwili pompowania nie włączył sie kompresor gdyż ten właśnie skok ciśnienia może uszkodzić zawór.
Oprócz samego powietrza w tylnych amortyzatorach jest jescze specjalny olej o klasie lepkości SAE 5W, pojemność 139-142 mL w zależności od wersji motocykla jaką posiadasz.

Pompowane amortyzatory mają dać Ci głównie komfort podróżowania. Pierścieniem w pozycjach 1-4 regulujesz tylko ugięcie wstępne sprężyny w zależności od stanu drogi oraz obciążenia motocykla. Wg mnie, nic nie stoi na przeszkodzie abyś napompował amortyzatory do 1,5 bara ustawił pierścień na pozycję 2 i "płynął" po drodze (to moja subiektywna ocena). Pobaw się tym, sprawdź przy jakich ustawieniach odczujesz największy komfort z jazdy.

Czy masz serwisówkę do swojego moto?

Pozdrawiam
Piotr_Classic

dodeks
Posty: 172
Rejestracja: śr sty 19, 2011
Miejscowość: Płaza
Motocykl: vn 1500 nomad
VROC: 0

Post autor: dodeks » sob lut 15, 2014

Jeszcze wrzucę 2 grosze...próbowałem pompować pistoletem do pompowania kół porażka...co ściągałem wężyk z zaworu to ciśnienie się ulatniało..najlepiej pompować pompką do amortyzatorów z nakręcanym wężykiem ale to tylko moja mała sugestia. Pozdrawiam!

JAREKFR
Posty: 9
Rejestracja: pt lut 14, 2014
Miejscowość: SOSNOWIEC
Motocykl: Kawasaki VN 750 Amerykaniec
VROC: 0

Post autor: JAREKFR » sob lut 15, 2014

Dzięki serdeczne koledzy,będę próbował,a przede wszystkim muszę zobaczyć czy w ogóle jest tam olej ponieważ jeszcze tego nie zrobiłem.Moto posiadam od jesieni i chcę go przygotować do sezonu,a tak nawiasem to nie mam serwisówki do mojego VN-a jeżeli ktoś ma jakieś sugestie to chętnie je przyjmę.

Serdecznie pozdrawiam Jarek z SOSNOWCA
jarekfr

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 10 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 10 gości

Najwięcej użytkowników (268) było online ndz cze 16, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą