Sprzęgło, a zmiana biegów
-
Konrad
- Posty: 4986
- Rejestracja: czw mar 17, 2011
- Miejscowość: Lublin
- Motocykl: VN1700 NOMAD
- VROC: 34019
FlasH hamując silnikiem zmniejszasz zużycie paliwa jak również oszczędzasz klocki i tarcze. Niestety nie mam pojęcia co daje zmiana biegów bez sprzęgła (mniej zużywa się linka czy też tarcze sprzęgła może chodzi o nie przemęczanie nadgarstka)
Nie żebym był przeciwny takiej technice jazdy bo to każdego sprawa jak traktuje swoja maszynę ale naprawdę nie rozumiem co zyskujesz w ten sposób.
Ostatnio zmieniony wt paź 23, 2012 przez Konrad, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam Konrad
VROC #34019
VROC #34019
- Długi Lech
- Posty: 1000
- Rejestracja: ndz lis 14, 2010
- Miejscowość: Białystok
- Motocykl: EN 500 C3
- VROC: 33639
Konrad ale to chyba tylko jak jest na wtrysku?Konrad pisze:FlasH hamując silnikiem zmniejszasz zużycie paliwa jak również ....
Kiedyś jeździłem Syreną 105L, ona nie potrzebowała sprzęgła do zmiany biegów
- Mayones
- Posty: 5682
- Rejestracja: czw kwie 26, 2012
- Miejscowość: B-B
- Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
- VROC: 0
no właśnie dobre pytanie, gaźnik i hamowanie silnikiem, ja w moto hamuje silnikiem nauczony tym że w dieslu mi przy tej "operacji" zużycie chwilowe 0,00 l, a tu się teraz okazuje że przy gaźniku LIPA, chyba coś w tym jest bo skoro nasze 800setki nie palą mniej niż większe 900 czy 1500, tzn że te większe pojemności oszczędzają na hamowaniu silnikiem
, człowiek się całe życie uczy
jedyny plus w takim razie to oszczędność hamulca no i chyba skuteczność też bo przegrzana tarcza hamulcowa nie jest w pełni wydajna, mam rację ?
jedyny plus w takim razie to oszczędność hamulca no i chyba skuteczność też bo przegrzana tarcza hamulcowa nie jest w pełni wydajna, mam rację ?
-
FlasH
- Posty: 146
- Rejestracja: sob sie 11, 2012
- Miejscowość: Warszawa / Rzepin
- Motocykl: VN800 Classic
- VROC: 0
Noo... musiałbyś naprawdę ostro pocinać, żeby przegrzać hamulce.
Ale wracając do tematu... Tu znalazłem ciekawy fragment: http://www.scigacz.pl/Jazda,motocyklem, ... 16348.html
Ale wracając do tematu... Tu znalazłem ciekawy fragment: http://www.scigacz.pl/Jazda,motocyklem, ... 16348.html
No i to się pokrywa z moim odczuciem, że zmiana biegów bez sprzęgła jest bardziej płynna...6. Zmiana biegów - kraina łagodności
Przy każdej zmianie przełożenia trzeba (o ile nie jedziesz BMW K1300R z quikshifterem) zamknąć przepustnicę, wysprzęglić, zmienić bieg, zesprzęglić i otworzyć przepustnicę. To daje nam sporo momentów, które pasażer może odczuć. Osobiście preferuję zmianę biegów bez sprzęgła jadąc pasażerem. Nie w każdym motocyklu działa to w jedwabisty sposób, czasami trzeba lekko musnąć klamkę. Wystarczy wywrzeć lewą stopą lekki nacisk na dźwignię i odejmując gaz wcisnąć ją nieco mocniej. Bieg powinien wskoczyć płynnie i łagodnie. Redukowanie z międzygazem to coś, co dobrze byłoby stosować na co dzień, a co przydaje się szczególnie w jeździe z pasażerem.
- Mayones
- Posty: 5682
- Rejestracja: czw kwie 26, 2012
- Miejscowość: B-B
- Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
- VROC: 0
pewnie tak kwestia idealnego wyczucia,może kiedyś, ale znów zależy jak kto operuje sprzęgłem już nie wspomnę o automacie, Adelka coś o tym wieFlasH pisze:Noo... musiałbyś naprawdę ostro pocinać, żeby przegrzać hamulce.
No i to się pokrywa z moim odczuciem, że zmiana biegów bez sprzęgła jest bardziej płynna...
do zagrzania hebli chyba nie trzeba tak dużo zjazd z przegibka czy równicy
- mirad
- Posty: 2071
- Rejestracja: pn maja 31, 2010
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: VN 2000 Classic
- VROC: 32433
To prawda, miałem szalonego kolegę, który miał chyba 104 i jeździł nią bez sprzęgła i to po górkach karkonoskich. Było dawno, ale prawda.Długi Lech pisze:Syreną 105L, ona nie potrzebowała sprzęgła do zmiany biegów
Odcina dopływ paliwa? Już to gdzieś na forum pisałem, że w moim dieslu jest nawet lekka tendencja do produkcji ropy.Mayones pisze:w dieslu mi przy tej "operacji" zużycie chwilowe 0,00 l
Od V2 lepsze może być tylko V8!
FUCK FUEL ECONOMY !
FUCK FUEL ECONOMY !
- Ryffka
- Posty: 1400
- Rejestracja: pn kwie 19, 2010
- Miejscowość: Wrocław
- Motocykl: był VN2000 Soul Red, GTR 1400
- VROC: 24863
Kiedyś gdzieś czytałem na temat zmiany biegów bez sprzęgła, ale argumentacja była raczej czysto sportowa: po prostu zmiana idzie szybciej niż ze sprzęgłem. Wypróbowałem to na swojej 800-ce i jak najbardziej da się to zrobić i to naprawdę szybko i płynnie - kwestia wyczucia. Trochę gorzej jest z redukcją, ale też daje radę. Niemniej jednak producenci ciągle montują sprzęgła i w manualach piszą o technice zmiany biegów więc raczej powinno się go używać 
- Mayones
- Posty: 5682
- Rejestracja: czw kwie 26, 2012
- Miejscowość: B-B
- Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
- VROC: 0
a więc dziś przetestowałem z sercem w przełykuAndy pisze:Używam do startu, później w zależności od sytuacji na drodze. Jak trzeba ostro do 4, ze sprzęgłem.Jeśli mam czas, to w górę raczej idę bez sprzęgła. W dół rzadziej, ale się zdarza. Trzeba tylko czuć obroty, i bardzo, bardzo lekki nacisk stopy.... fajna sprawa....
ZAJE.... tzn genialna sprawa, powiedzmy że pierwsze wbicie biegu bez sprzęgła z 3 na 4 przyszło mi z bólem serca i strachem "a co jak zgrzytnie"
oczywiście nie na zbyt obciążonym silniku także pod górę odpada, ale z górki czy na prostej fajna sprawa. Może jednak zacznę robić foty podczas jazdy solo
także jak sytuacja tego będzie wymagała to będę z tego korzystał, na co dzień jednak ze sprzęgłem. Także dzięki Andy przekonałeś mnie
-
Andy
- Posty: 2540
- Rejestracja: czw maja 03, 2012
- Miejscowość: Warszawa
- Motocykl: VN 700, VN 1600 Nomad
- VROC: 34888
Nie ma za co, szczęściarzu....
, ( bo mogłeś dziś polatać ),
Mnie cały czas piekły stopy-do zmiany obuwia- na te do moto
, niestety nie udało się.
Obowiązki, ciągle coś...
Tak dzień dobiegł końca....
Mam tylko nadzieję, że pogoda jeszcze pozwoli polatać, tak z parę setek wykręcić..

Mnie cały czas piekły stopy-do zmiany obuwia- na te do moto
Obowiązki, ciągle coś...
Tak dzień dobiegł końca....
Mam tylko nadzieję, że pogoda jeszcze pozwoli polatać, tak z parę setek wykręcić..
Teraz już wiem, czym wolność jest...
Zawsze patrz na jasną stronę życia...
Zawsze patrz na jasną stronę życia...
- Lacik
- Posty: 2139
- Rejestracja: wt sie 10, 2010
- Miejscowość: Sosnowiec
- Motocykl: VN2000 Limited, FJR1300
- VROC: 33363
tak jak ktos napisal wczesniej, jazda bez sprzegla jest glownie dla sportowców ktorzy dzieki temu zmniejszaja czasy okrozen o te setne sekundy.
Gdyby sorzeglo nie bylo potrzebne, to by go nie bylo. Jesli sprzeglo bylo by tylko jak ktos napisal do ruszania, mielibysmy tylko sprzeglo 1<->2
Zywotnosc napewno jest mniejsza, i o ile nie zgrzytnie za 1 razem to za ktoryms tysiecznym moze sie to stac.
Nie rozumiem tez, dlaczego my, jezdzcy Vulcanów mielibysmy nie uzywac sprzegła? Walczycie na drodze o setne sekundy? Lewa reka odmawia posluszenstwa?
Ja bede uzywac sprzegla bo w aucie go nie mam
Gdyby sorzeglo nie bylo potrzebne, to by go nie bylo. Jesli sprzeglo bylo by tylko jak ktos napisal do ruszania, mielibysmy tylko sprzeglo 1<->2
Zywotnosc napewno jest mniejsza, i o ile nie zgrzytnie za 1 razem to za ktoryms tysiecznym moze sie to stac.
Nie rozumiem tez, dlaczego my, jezdzcy Vulcanów mielibysmy nie uzywac sprzegła? Walczycie na drodze o setne sekundy? Lewa reka odmawia posluszenstwa?
Ja bede uzywac sprzegla bo w aucie go nie mam
Ihaaaa VN750 -> VN1600 Mean Streak -> VN2000 Limited, FJR1300, Hayabusa
Czyli w momencie jak nastąpi gwałtowna potrzeba zmiany prędkości jazdy bo inaczej czołówka? Kiedyś Lecho pisał coś takiego "jak trenuję hamowanie awaryjne to zawsze mi wychodzi a jak musiałem to zrobić wpadłem w poślizg". I tak to jest, nikt mi nie powie, że w sytuacji awaryjnej delikatnie i z wyczuciem naciśnie, aby bez zgrzytu bieg wskoczył - raczej kopnie, szarpnie i wtedy może nastąpić sytuacja "zazgrzytało i nie weszło, ups." Zresztą zmieniając biegi raz bez sprzęgła, a innym razem ze sprzęgłem może nastąpić chwila wahania jak to zrobić tym razem i ta chwila może być groźniejsza niż ułamek sekundy stracony na wciśnięcie klamki. Jeśli ktoś chce się bawić to oczywiście może, jego sprzęt, jeśli robi to i biegi wchodzą gładko - w porządku, ale ja się tego uczył nie będę chyba, że z czystej ciekawości jak to jest.Mayones pisze:Nie chodzi mi o używanie tego non stop, ale gdyby zaszła taka potrzeba na drodze
"Wsiądźcie na motocykle i jedźcie tak długo, aż zrozumiecie o co w tym wszystkim chodzi" - Gang Dzikich Wieprzy
Kto jest online
Jest 1 użytkownik online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 1 gość
Najwięcej użytkowników (2787) było online śr lip 30, 2025
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość
Najwięcej użytkowników (2787) było online śr lip 30, 2025
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość
Dzisiaj urodziny obchodzą
- Angelus (39)
- Cichy (47)
- Jami66 (59)
- Jerzy Kwiatkows (72)
- Spart (59)
