Strona 4 z 34

: wt lis 27, 2012
autor: mirad
Kontynuując wątek o przeznaczeniu lotnictwa wojskowego fotografia z przeszłości:

Liberatory nad rafineriami Ploesti (Rumunia). Akcja z sierpnia 1943 roku. Ze 179 zaangażowanych maszyn 1/3 nie wróciła do bazy pod Benghazi ( Libia).

Obrazek

:(

: śr lis 28, 2012
autor: mirad
Dzisiaj środa, jak nazwa wskazuje środek tygodnia, czyli potem z górki. Trudny tydzień więc już niech sobie przeleci. :mad:

A my przelecimy się Invaderem.

No i popatrzcie jakie chamstwo lata w przestworzach !! 8/
Na drogach, nawet naszych tego nie zobaczycie. :D

Obrazek

I to nie jest fotoszopa.

:yeee:

: czw lis 29, 2012
autor: Konrad

: czw lis 29, 2012
autor: mirad
Konrad pisze:fajny artykuł na temat B17
Załogi bombowców rzeczywiście często wracały dobrze posiekane. Są filmy z "wydłubywania" ich z maszyn, nic przyjemnego.

Inna historia z czasów wojny:
Pilot wodował i wyciągnęli go. Nie chciał ryzykować lądowania na lotniskowcu.

Obrazek

oraz prawie współczesna:
F15 stuknęło się z A4 ( jakby mało mieli przestrzeni ), pilot z A4 katapultował się i ok.
F15 wpadł w korkociąg, ale pilot najpierw nie widział, że nie ma skrzydła, bo zasłaniał mu obłok wyciekającego paliwa. Wyprowadził maszynę i zdecydował lądować, co mu się udało. Przedstawiciel producenta nie potrafił wytłumaczyć jak udała się taka sztuka. To był chyba rok 1983.

Obrazek

:yeee:

: czw lis 29, 2012
autor: MUKA
mirad pisze:nie widział, że nie ma skrzydła, bo zasłaniał mu obłok wyciekającego paliwa.
coś mi tu nie gra ;) Wg konstrukcji samolotu i umiejscowienia kabiny pilota ani olej, ani paliwo nie mogło by zasłonić mu widoku. Takie problemy z widokiem mieli piloci z silnikami śmigłowymi centralnie umieszczonym. No chyba że miał pożar panela wskaźników :) A lądowanie bez skrzydła przeczy zasadom aerodynamiki :scrach:
Ale podobno cuda się zdarzają. :butelka:

: czw lis 29, 2012
autor: Goblin
A historia z drugiej wojny światowej o samolocie co miał uwięzionego dolnego pilota i koło w skrzydle się zacięło a on wylądował i było git?
:yeee:

: czw lis 29, 2012
autor: Andrzej
MUKA pisze:A lądowanie bez skrzydła przeczy zasadom aerodynamiki
Ale podobno cuda się zdarzają.
http://www.youtube.com/watch?v=Y90vnB6gUME

:)

: czw lis 29, 2012
autor: mirad
MUKA pisze:Ale podobno cuda się zdarzają.
W skrzydłach są zbiorniki paliwa i przewody paliwowe, zawirowania powietrza robią mgłę.
Mógł to być cud nad ziemią świętą, bo to samoloty Izraela. :D
Lot z takim uszkodzeniem jest możliwy z dwóch powodów: sterowanie odbywa się dalej resztą powierzchni sterowych bo to fly by wire oraz ciągle pracuje komputer zastępujący naturalną stateczność statyczną. Ponadto popatrz jaka powierzchnia nośna mu została, zwłaszcza kadłub.
Goblin pisze:uwięzionego dolnego pilota i koło w skrzydle się zacięło a on wylądował
Tego zdarzenia nie kojarzę.

:yeee:

: czw lis 29, 2012
autor: mirad
Andrzej pisze:
MUKA pisze:A lądowanie bez skrzydła przeczy zasadom aerodynamiki
Ale podobno cuda się zdarzają.
http://www.youtube.com/watch?v=Y90vnB6gUME

:)

No, żesz .... Fuks jak 6 w lotto, w ostatnim momencie wychylił klapolotkę na maksa do góry i postawił się do horyzontu. Nie wiem jak wyglądała sytuacja na ziemi, ale powinien od razu skakać, jak miał z czym. :antlers:
No i kto mu składał ten kit? Skrzydło poszło sobie polatać? Od strony kadłuba żadnych zniszczeń nie widać.

:yeee:

: czw lis 29, 2012
autor: Lecho
Andrzej pisze:
MUKA pisze:A lądowanie bez skrzydła przeczy zasadom aerodynamiki
Ale podobno cuda się zdarzają.
http://www.youtube.com/watch?v=Y90vnB6gUME

:)
Szczenę mam na podłodze.

: czw lis 29, 2012
autor: Konrad
Lecho pisze:
Andrzej pisze:
MUKA pisze:A lądowanie bez skrzydła przeczy zasadom aerodynamiki
Ale podobno cuda się zdarzają.
http://www.youtube.com/watch?v=Y90vnB6gUME

:)
Szczenę mam na podłodze.
Ja też :pada: :pada: :pada: :pada:

: czw lis 29, 2012
autor: mirad
To jeszcze taka fotka:

TO JA WYSIADAM !!

Obrazek


:yeee:

: czw lis 29, 2012
autor: MUKA
mirad pisze:Lot z takim uszkodzeniem jest możliwy z dwóch powodów: sterowanie odbywa się dalej resztą powierzchni sterowych bo to fly by wire oraz ciągle pracuje komputer zastępujący naturalną stateczność statyczną. Ponadto popatrz jaka powierzchnia nośna mu została, zwłaszcza kadłub.
Aż tak się nie znam ;) Ale niech Wam będzie :mrgreen: :thumbup:

: czw lis 29, 2012
autor: Lecho
Ten z F15 miał komputer i pewnie trochę czasu jak już wyprowadził z korka (w korkociągu z lejącym się paliwem nic nie widział).
Ale gościu na tym akrobacie :surprise:
Ja nawet wiem, że z punktu widzenia aerodynamiki to się da zrobić,....
Ale żeby za pierwszym razem ?? 8/
Nie sądzę, żeby to ćwiczył na symulatorze :D

: czw lis 29, 2012
autor: mirad
MUKA pisze:
mirad pisze:Lot z takim uszkodzeniem jest możliwy z dwóch powodów: sterowanie odbywa się dalej resztą powierzchni sterowych bo to fly by wire oraz ciągle pracuje komputer zastępujący naturalną stateczność statyczną. Ponadto popatrz jaka powierzchnia nośna mu została, zwłaszcza kadłub.
Aż tak się nie znam ;) Ale niech Wam będzie :mrgreen: :thumbup:
Znam się, nie znam się, ale zawsze można pytać i mieć swoje zdanie. :ok: :ok: :ok:

:yeee:

: czw lis 29, 2012
autor: Pustelnik
Andrzej,
MUKA napisał/a:
A lądowanie bez skrzydła przeczy zasadom aerodynamiki
Ale podobno cuda się zdarzają.

http://www.youtube.com/watch?v=Y90vnB6gUME
Akurat jeśli chodzi o ten filmik to jest znany na forach lotniczych 100% fake. Czyli totalna ściema. Trzeba przyznać, że nieźle zrobiona :)
A tu jest filmik demaskujący całą sprawę
http://www.youtube.com/watch?v=bzMXjlBXJeo

Aczkolwiek modele RC to potrafią. Niska waga i potężna moc silnika robią swoje.
http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=rjn ... =endscreen

: czw lis 29, 2012
autor: mirad
Pustelnik pisze:Akurat jeśli chodzi o ten filmik to jest znany na forach lotniczych 100% fake. Czyli totalna ściema. Trzeba przyznać, że nieźle zrobiona
Zrobiona i owszem, jednak ciągle nurtowały mnie dwie sprawy:

- brak śladów na kadłubie, jakby zdemontowane skrzydło
- skuteczność klapolotki do spowodowania aż takiego momentu w przechylającego, aby wyprostować letadło, raczej trudne do zrealizowania.

Dobrze, że wyjaśniło się. Czyli podpucha. :oops:

:yeee:

: czw lis 29, 2012
autor: Andrzej
Pustelnik pisze:Akurat jeśli chodzi o ten filmik to jest znany na forach lotniczych 100% fake. Czyli totalna ściema. Trzeba przyznać, że nieźle zrobiona
A tu jest filmik demaskujący całą sprawę
http://www.youtube.com/watch?v=bzMXjlBXJeo
Cholera, stary chłop a dałem się zrobić jak dzieciak ;)

: czw lis 29, 2012
autor: mirad
Andrzej pisze:
Pustelnik pisze:Akurat jeśli chodzi o ten filmik to jest znany na forach lotniczych 100% fake. Czyli totalna ściema. Trzeba przyznać, że nieźle zrobiona
A tu jest filmik demaskujący całą sprawę
http://www.youtube.com/watch?v=bzMXjlBXJeo
Cholera, stary chłop a dałem się zrobić jak dzieciak ;)
Gdybyśmy starannie przejrzeli film wątpliwości by narosły. W takich sztuczkach ważną rolę odgrywa optyka sprzętu do foto.

A co w tej kombinacji? Skrót optyczny?

Obrazek

:yeee:

: czw lis 29, 2012
autor: Lecho
:wall: