Strona 1 z 1

Kody błędów serwisowych

: pt sie 25, 2023
autor: Tex66
A że marazm okrutny i nie ma nic nowego do poczytania, a Forum przecież żyć musi, to takie małe wyjaśnienie, dla jednych rzecz oczywista, dla innych na pewno nie.

Coś na temat kodów błędów serwisowych, tych autodiagnostycznych i tych nieautodiagnostycznych.
Obrazek

Więc gdyby komuś zapaliłaby się kontrolka ostrzegawcza LED FI i pod nią symbol FI - „olejarka” oraz wyświetlił się taki sam symbol „olejarki” na wyświetlaczu ciekłokrystalicznym to porady typu „Przytrzymaj oba przyciski gumowe jednocześnie pod zegarem na włączonym zapłonie bez odpalania silnika. Powinny się pokazać aktualne błędyniech sobie od razu odpuści i nie traktuje ich poważnie.
Chyba, że przy okazji problemu w układzie smarowania chce sobie sprawdzić ewentualne błędy z układem paliwowym.

Konstruktorzy (Kawasaki) z góry sprecyzowali 11 możliwych usterek skutkujących zapaleniem się diody ostrzegawczej FI i symbolu FI - „olejarki” informujących o awarii w układzie smarowania. Siedem usterek jest stosunkowo błahych, to właśnie najczęściej któraś z tych siedmiu prostych usterek skutkuje świecącą się kontrolką ostrzegawczą FI i symbolem „olejarki”.
Niestety po ich sprawdzeniu i wykluczeniu zostają cztery (4), które będą się wiązały z wyjmowaniem silnika z ramy i jego rozpoławianiem. Te cztery usterki są zdecydowanie mniej prawdopodobne ale nie można ich wykluczyć.
Jakie możliwe jest siedem (7) powodów zapalenia się diody ostrzegawczej i symbolu „olejarki” i w jaki sposób oraz w jakiej kolejności sprawdzić każdy element jest w każdej IS VN-a na wtrysku.
Na pewno jest to trochę porozrzucane w każdej IS, ale jak się zbierze wszystko razem to temat jest prosty i można to ciekawie opracować w formie opisowo-graficznej.

Re: Kody błędów serwisowych

: pn mar 17, 2025
autor: Krakus 1972
Witaj Tex66. Dziś postanowiłem zrobić autodiagnostyke samemu ,z czystej ciekawości i na pierwszym teście gdzie przewód od ECU jest uziemnimy na stałe na czas testu to na zegarze po przyciśnięciu prawwgo przycisku na dwie sekundy zapala się FI i nie miga żółta kontrolka mimo że przewód jest uziemnimy i zapłon włączony ... Czy dobrze odczytuje że nie ma aktulknych błędów ? Natomiast przy drugim teście gdzie trzeba z przerwami przynajmniej 5;razu w ciug dwóch sekund uziemić przewód od ECU to zaczyna migać kontrolka swoimi kodami przez wiele minut . Tylko nie wiem czy te kody się powtarzają czy jest tyle błędów .jeśli możesz to sprawdź ,taka ogromną prośba i z góry dziękuję https://youtu.be/8ro_SrXh6gI?si=egiAnkxiGNnz_En2.

Re: Kody błędów serwisowych

: pn mar 17, 2025
autor: Tex66
Krakus,
Ja już tylko czytam posty i komentarze jak wszyscy, ale w drodze ostatniego wyjątku:

Obrazek

Obrazek

Re: Kody błędów serwisowych

: pt mar 21, 2025
autor: Krakus 1972
Witaj Tex66. Dopiero teraz wróciłem do domu po trzech dobach pracy w szpitalu i zrobiłem tak jak napisałeś ,po przekręceniu zapłonu i przytrzymaniu prawego przycisku na zegarze na ekranie pojawił się symbol FI po uziemieniu przewody od ECU na zegarze kontrolka zaczęła pulsowac cały czas w regularnych równych odstępach . Natomiast na drugi ej przepustnicy po podpięciu tylko przewodów bez zdjęcia starej przepustnicy dioda LED świeci się już cały czas po uziemien ECU.. nie więc gdzie jest prawidłowo . Szukałem na forach nawet zagranicznych ale nic nie znalazłem.

Re: Kody błędów serwisowych

: pt mar 21, 2025
autor: Tex66
Krakus,
Uparty jesteś, napisałem że już nie wypowiadam się żeby komuś pomóc bo nikt inny tego już nie robi, wszyscy którzy logują się teraz na Forum to nie po to, żeby komuś coś zasugerować, wyjaśnić i pomóc, ale tylko po to żeby coś nowego przeczytać.
W poście „Komunikat i prośba”:
viewtopic.php?f=14&t=15908&sid=4f9175ba ... 8a6e5ecba4
było zdjęcie z wytłumaczeniem w komentarzu z 07. października 2024, ale dziwnie „wzięło się i usunęło się samo się”.
Ponowiłem je dzisiaj.
Nie bież tego osobiście do siebie, ale już nie warto.

To co poniżej powinno coś wyjaśnić, ale to już mój ostatni komentarz na Twoje imienne pytanie do mnie.

Obrazek

Re: Kody błędów serwisowych

: pt mar 21, 2025
autor: Krakus 1972
Wielkie dziękuję ale dziki Twoim odpowiedziom i podpowiedziom które są czytelne . Nie znam dobrze angielskiego i korzystam czasem z tłumacza wchodząc w servisowke ale jak czasem przetłumaczy to Nic się nie trzyma kupy . Ty odpisujesz to zgrabnie że się chche czytać . Szukałem też jak skasować błędy z ECU które są zapisane tzebh jeszcze raz zrobić sobie tautodiagnostyke czy nie ma nowych błędów o jak zaczęło mi tłumaczyć to zrezygnowałem. żeby czegoś nie uszkodzić .. Jeśli pomożesz ja kskasować błędy z ECU to będzie super jeśli nie to uszanuje Twoja decyzję bo i tak jestem wdzięczny za poprzednia pomoc .