VN1500, a 1600 Mean Streak - porady przed zakupem

Wszelkie tematy dotyczące naszych motocykli.
MarKoz
Posty: 6
Rejestracja: pn mar 06, 2023
Motocykl: GSX-R 600 K7

VN1500, a 1600 Mean Streak - porady przed zakupem

Post autor: MarKoz » pn mar 06, 2023

Cześć,

Jestem obecnie na etapie poszukiwania Mean Streak. Mam pytanie do osób, które mają większe doświadczenie z tymi sprzętami. Czy te dwa silniki 1500 i 1600 różnią się mocno od siebie? Warto zawęzić swoje poszukiwania do jednego z nich? Czy tylko patrzeć na stan danego eglemplarza? Gdzieś natrafiłem na informację na temat spalania oleju przez model VN1500 czy ta sama przypadłość tyczy się VN1600? W jakich latach to występowało? Szukam moto po 2002 roku. Czy można było to wyeliminować bez konieczności remontu silnika?

Kozioł
Posty: 422
Rejestracja: wt lip 31, 2018
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: VN 1600classic
VROC: 0

Re: VN1500, a 1600 Mean Streak - porady przed zakupem

Post autor: Kozioł » pn mar 06, 2023

Spalaniem oleju nie masz co się przejmować jak kupisz zadbany egzemplarz. Informacje o spalaniu oleju dotyczą raczej motocykli z wcześniejszych lat produkcji w 2002 na pewno nie było już pod tym względem żadnych problemów...

MarKoz
Posty: 6
Rejestracja: pn mar 06, 2023
Motocykl: GSX-R 600 K7

Re: VN1500, a 1600 Mean Streak - porady przed zakupem

Post autor: MarKoz » pn mar 06, 2023

Dzięki za odpowiedź.
Czy znasz jakieś inne "typowe bolączki", na które warto zwrócić uwagę?

Awatar użytkownika
JAROLPH
Posty: 148
Rejestracja: ndz paź 10, 2021
Miejscowość: Drezdenko
Motocykl: VN1700 Voyager

Re: VN1500, a 1600 Mean Streak - porady przed zakupem

Post autor: JAROLPH » pn mar 06, 2023

Miałem VN 1500 z 2003r I gdzieś wyczytałem że tam jest zębatka napędu pompy oleju z tworzywa sztucznego, i radzili jej zamianę na metalową.
Ja tam nic nie ruszałem, ale cały czas jak miałem ten motocykl to nie dawało mi to spokoju.
Live free or die
Komar, Romet, Ogar, WSK, ETZ250, CZ350, HAYABUSA, CBR1100, VN 1500 NOMAD, ST1300, VN1700 VOYAGER

Kozioł
Posty: 422
Rejestracja: wt lip 31, 2018
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: VN 1600classic
VROC: 0

Re: VN1500, a 1600 Mean Streak - porady przed zakupem

Post autor: Kozioł » pn mar 06, 2023

Zębatka z tworzywa sztucznego w późniejszym okresie produkcji, prawdopodobnie po 2000 roku(modele na wtrysku na pewno miały już metalową) została zastąpiona metalową...

Matys
Posty: 8
Rejestracja: śr gru 07, 2022
Motocykl: VN1500 Mean Streak

Re: VN1500, a 1600 Mean Streak - porady przed zakupem

Post autor: Matys » pn mar 06, 2023

Jak przeglądasz ogłoszenia na OLX to jest tam Mean Streak "Kawasaki Vulcan VN 1500 Mean Streak Piękny Tylko 20 000 km" z Libiąża za 23900zł. Nie wiem co z nim nie tak, ale jak szukałem swojego w grudniu to już tam był, do tej pory wszystkie które są dodawane schodzą w miarę na bieżąco, a ten ciągle stoi. Powodzenia w poszukiwaniach :)

MarKoz
Posty: 6
Rejestracja: pn mar 06, 2023
Motocykl: GSX-R 600 K7

Re: VN1500, a 1600 Mean Streak - porady przed zakupem

Post autor: MarKoz » pn mar 06, 2023

Właśnie się nad nim zastanawiałem ale mam za daleko aby zaryzykować wycieczkę :). Zwłaszcza, ze firma sprzedająca nie ma za dobrych opinii. Jest jeszcze jedna sztuka, ktora oglądałem, tylko z przebiegiem 80.000 km. Wyglada całkiem dobrze ale obawiam się potem ewentualnej odsprzedaży z racji na przebieg.

Rozważałem jeszcze Suzuki Intrudera VZ1500 M90 ale również niszowy model i trochę drożyzny niż Mean Streak, który również spełni moje założenia.

Udało Ci się w końcu kupić jakiś ciekawy egzemplarz?

Jest ktoś w stanie odpowiedzieć co do różnic pomiędzy 1500, a 1600?

Matys
Posty: 8
Rejestracja: śr gru 07, 2022
Motocykl: VN1500 Mean Streak

Re: VN1500, a 1600 Mean Streak - porady przed zakupem

Post autor: Matys » wt mar 07, 2023

Jasne, udało mi się kupić w bardzo fajnym stanie z batwingiem, światłami ledowymi i kuframi, ale z przebiegiem też coś około 80kkm. Wydaje się dużo, ale z drugiej strony co tu się ma psuć jeśli jest regularnie serwisowany? Hydrauliczna regulacja zaworów, wtrysk, wał. Jako, że nie jestem mechanikiem to w porównaniu z innymi motoycklami w tym budżecie nie ma nic innego podjazdu.

Przesiadłem się na niego z 250ccm i uważam, że to bardzo dobry wybór. Szkoda tylko że ABS nie ma, ale nie można mieć wszystkiego :)

Awatar użytkownika
artix
Posty: 1158
Rejestracja: wt cze 05, 2018
Miejscowość: Inowrocław
Motocykl: VN2k,VN1700 Vaquero,HD Electra
VROC: 38561

Re: VN1500, a 1600 Mean Streak - porady przed zakupem

Post autor: artix » wt mar 07, 2023

Matys pisze:
wt mar 07, 2023
Wydaje się dużo, ale z drugiej strony co tu się ma psuć jeśli jest regularnie serwisowany?
Słuszna uwaga, regularny i właściwy serwis, brak sadystycznych skłonności u właściciela, a moto będzie żyło długie lata. Niestety zazwyczaj nie ma szans na zweryfikowanie historii maszyny, trzeba z zimną głową i wiedzą podejść do zakupu, bo w ogłoszeniach cały przekrój szmelcu za ciężkie pieniądze, same perełki i igiełki, a potem przychodzi ból głowy i portfela.

Matys
Posty: 8
Rejestracja: śr gru 07, 2022
Motocykl: VN1500 Mean Streak

Re: VN1500, a 1600 Mean Streak - porady przed zakupem

Post autor: Matys » czw mar 09, 2023

MarKoz pisze:
pn mar 06, 2023
Jest ktoś w stanie odpowiedzieć co do różnic pomiędzy 1500, a 1600?
Takie coś znalazłem, przetłumaczyłem to tłumaczem więc wybacz za błędy:

Główne różnice między dwoma silnikami:

Mean Streak 1500 różni się od wszystkich innych serii Vulcan 1500 z powodu:
Znacznie różniącego się rozrządu (inne wałki rozrządu)
Większych otworów przepustnicy
Większych zaworów dolotowych
Wyższych wartości mocy i momentu obrotowego
Inny układ ECU i mapowania paliwa (i możliwe, że zapłonu - nie jestem pewien)
Ten silnik był dostępny tylko w Mean Streak w latach 2002 i 2003.

Mean Streak 1600 (2004 - 2008) silnik był prawdopodobnie zwykłym 1600 - takim samym, jakie były również montowane w innych seriach Vulcanów w tym czasie. Ten sam rozrząd, zawory, moc i moment obrotowy, itp. ALE - przekładnia w 1600 w Mean Streak była taka sama, jak w 1500 Mean Streak - nadal znacznie różniąca się od innych Vulcanów. Dotyczy to tylko Ameryki Północnej. W Europie przekładnia w 1600 w Mean Streak była taka sama, jak we wszystkich innych seriach Vulcanów 1600.

Ponadto, zwykły 1600 miał więcej mocy i momentu obrotowego niż wersja 1500, która była stosowana w Mean Streak w latach 2002-2003. Inne ECU również. 1600 to rozwinięta wersja 1500 (ten sam rozmiar cylindrów/tłoków) ale z 5mm dłuższym skokiem.

Oprócz różnych silników, Mean Streaki są identyczne, niezależnie od tego, czy są to modele 1500 ('02-'03), czy 1600 ('04-'08). Były pewne drobne zmiany, takie jak numery części klocków hamulcowych i kilka innych drobnych elementów, ale zasadniczo motocykl z 2002 roku jest taki sam jak z 2008 roku, oprócz silników.

MarKoz
Posty: 6
Rejestracja: pn mar 06, 2023
Motocykl: GSX-R 600 K7

Re: VN1500, a 1600 Mean Streak - porady przed zakupem

Post autor: MarKoz » ndz kwie 02, 2023

Niestety nadal nie udało mi się trafić żadnego ciekawego egzemplarza. Natomiast mam opcje kupić ciekawą Yamahe Warrior. Czy ktoś z Was miał może okazje jezdzic taka maszyną i jest w stanie pokusić się o krótkie porwanie z Mean Streakiem :) ?

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 2 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 2 gości

Najwięcej użytkowników (176) było online śr wrz 15, 2021

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą