Jurek
Brawo za dociekliwość  
 
   
 
Trzecia znak z numeru VIN to 
nie miejsce produkcji (miasto) 
a konkretna fabryka więc tu 50% skuteczności. Chociaż dana fabryka jest gdzieś umiejscowiona ale mówi się o danej fabryce a nie o miejscu jej lokalizacji (mieście).
Zatwierdza to oznaczenie (3 znak) narodowa jednostka certyfikująca i tu masz 100% racji  

  ale niestety jest ona jednoznacznie określona. Tu mogłeś czegoś nie doczytać stąd ta Twoja niepewność.
Pełna odpowiedź powinna brzmieć: 
ISO, (International Standards Organization) - Światowy Związek Instytutów Normalizacyjnych.
W skład (
ISO) Światowego Związku Instytutów Normalizacyjnych należy 
SAE (Society of Automotive Engineers) - Stowarzyszenie Inżynierów Motoryzacji. 
To właśnie SAE jest autorem międzynarodowych norm: 
ISO 3779 i 
ISO 3780 dotyczących VIN.
Na gruncie polskim po ratyfikacji powyższych dokumentów normują to dwie nasze normy: 
PN-92/S-02060 i PN-92/S-02063.
Przykładowy VIN Kawasaki VN: 
JKBVNT60B6A010321
- 3 pierwsze znaki (1-3) - (WMI – World Manufacturer Identifier) - Światowy identyfikator producenta
- 6 kolejnych znaków ( znaki 4-9) – (VDS – Vehicle Descriptor Section) – Sekcja określająca pojazd
- 8 kolejnych znaków  (znaki 10-17) – (VIS – Vehicle Indicator Section) – Sekcja identyfikatora pojazdu
Jak czytać 
WMI?:
(1-znak) –   litera (cyfra) przyporządkowana obszarowi geograficznemu i danemu państwu na
                    tym obszarze przez Society of Automotive Engineers (SAE – Stowarzyszenie Inżynierów
                    Motoryzacji) zgodnie z ISO 3780 – w naszym VIN -  
J – Japonia.
(2-znak) –   uzupełnienie 1-ego znaku, to litera (cyfra) zgodnie z ISO 3780 również przyporządkowana
                   przez SAE określająca 
koncern (nie żadna fabryka czy zakład składania
                   motocykla). – w naszym VIN -  
K – Kawasaki.
(3-znak) –   litera lub cyfra przyporządkowana konkretnemu koncernowi ale już przez National Association
                   of Automotive Engineers (NAAE - Krajowe Stowarzyszenie Inżynierów) - znak 
                   przyporządkowany konkretnej fabryce wchodzącej w skład koncernu – fabryka gdzie motocykl
                   został ostatecznie złożony – w naszym VIN -
 B.
Niepowtarzalną identyfikację producenta zapewnia się przy użyciu kombinacji pierwszego, drugiego i trzeciego znaku VIN.
 
