Opony w tych warunkach

Wszelkie tematy dotyczące naszych motocykli.
Paweł Marcin
Posty: 212
Rejestracja: śr lip 22, 2020
Miejscowość: Wrocław
Motocykl: VN2000

Opony w tych warunkach

Post autor: Paweł Marcin » czw paź 15, 2020

Cześć,

Nie mam specjalnie doświadczenia w tym, jak się zachowują opony w cięższym cruiserze, bo do tej pory jeździłem lekką, zaledwie 170-180kg Hondą Varadero, więc nie wiem, czy to, co mnie dziś spotkało, to kwestia li tylko warunków pogodowych i nawierzchniowych (jakieś 8 stopni, wilgotny asfalt w centrum miasta), stare, stwardniałe gumy (rocznik 2013), czy też cecha charakterystyczna cięższej maszyny (VN900 + plus moje w ubraniu ok. 100kg). Chodzi o to, że przy hamowaniu przed pasami bardzo szybko zaczęło mi się blokować przednie koło, a nie hamowałem specjalnie ostro. Żeby wyrobić przed pasami, musiałem hamować pulsacyjnie i zajęło to z kilkanaście niezbyt mocnych ściśnięć klamki (każde zakończone uślizgiem) plus delikatnie nożny.

Zmieniać opony, nie wyjeżdżać poniżej 10 stopni na mokrą jezdnię, czy się przyzwyczaić?

p.s. opony i tak mam zamiar wymieniać, tylko nie wiem, czy na gwałtu rety, czy na spokojnie

Awatar użytkownika
artix
Posty: 1155
Rejestracja: wt cze 05, 2018
Miejscowość: Inowrocław
Motocykl: VN2k,VN1700 Vaquero,HD Electra
VROC: 38561

Re: Opony w tych warunkach

Post autor: artix » czw paź 15, 2020