Garść porad przed zakupem.

Wszelkie tematy dotyczące naszych motocykli.
efish
Posty: 3
Rejestracja: pn paź 10, 2016
Miejscowość: Białystok
Motocykl: Suzuki Marauder
VROC: 0

Garść porad przed zakupem.

Post autor: efish » pn paź 10, 2016

Czołem załogo. Po roku jazdy 125 nadszedł czas na zmiany. Do tej pory poruszałem się Suzuki Maruderem GZ, teraz czas się przesiąść na coś szybszego. Wybór padł na Vulcana. Na pierwszy ogień idzie Kawasaki Vulcan 700 VN z 1990r. Moja prośba do was o porady na co zwrócić uwagę przy pierwszych oględzinach, przed wizytą u mechaniora.
Z góry dziękuje i pozdrawiam

Maciek

Awatar użytkownika
Skiba1
Posty: 765
Rejestracja: pn kwie 06, 2015
Miejscowość: Wrocław
Motocykl: Kowboj, Dzida i Zdzira
VROC: 0

Post autor: Skiba1 » pn paź 10, 2016

Cześć,

Przede wszystkim należy zwrócić uwagę na tą część Forum:

http://www.vulcaneria.pl/viewforum.php?f=5


A już jesteś zdecydowany na 700-kę? Może dozbierasz przez zimę na kolejne 100 cm3 i będziesz miał świeższe moto :ok:
Pozdrawiam
Michał
T: 607-312-526

Awatar użytkownika
Mayones
Posty: 5682
Rejestracja: czw kwie 26, 2012
Miejscowość: B-B
Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
VROC: 0

Post autor: Mayones » pn paź 10, 2016


efish
Posty: 3
Rejestracja: pn paź 10, 2016
Miejscowość: Białystok
Motocykl: Suzuki Marauder
VROC: 0

Post autor: efish » pn paź 10, 2016

Nie mówię nie 800, jak się pojawi coś w mojej okolicy to na pewno oblukam. W tej chwili mam budżet ograniczony, ale nie napinam się że teraz muszę kupić. Nic na siłę, spokojnie będę szukał i może coś dozbieram :)

Awatar użytkownika
PPV
Posty: 140
Rejestracja: ndz lip 05, 2015
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: VN900 Custom 2007
VROC: 37483

Post autor: PPV » pn paź 10, 2016

A jakbyś uzbierał jeszcze na 200ccm, to do mnie możesz się zgłosić :D

Awatar użytkownika
Smoku
Posty: 1303
Rejestracja: ndz maja 20, 2012
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: Voyager 1700Były:Nomad 1500 FI`03,800 Classic
VROC: 0

Post autor: Smoku » pn paź 10, 2016

W 1990 była 750.
Generalnie w tym przypadku taniej, znaczy drożej więc zdecydowanie doradzam 800 :ok:
Włożyć kask, buty , skórę
I ruszyć w świat gdzie nowy świt
Będzie witał cię i kładł się do stóp
Każdy zakręt wiatr ułoży z chmur

Awatar użytkownika
robdk
Posty: 190
Rejestracja: ndz wrz 06, 2015
Miejscowość: Końskie
Motocykl: EN500B
VROC: 0

Post autor: robdk » pn paź 10, 2016

Prawdę powiedziawszy to proponowałbym z mniejszych EN500 a z większych to VN800. Nie polecam 700/750 bo to stare roczniki i w większości sprzedawanych silniki są mocno zaniedbane i bardzo często lecą panewki. Nie mówię, że to kiepski motocykl, ale poprzedni właściciele z reguły nie umiały się nim dobrze zaopiekować.
POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk

efish
Posty: 3
Rejestracja: pn paź 10, 2016
Miejscowość: Białystok
Motocykl: Suzuki Marauder
VROC: 0

Post autor: efish » pn paź 10, 2016

Smoku, To wersja USA (czarny silnik) tam w pierwszym roku produkcji były jakieś durne ograniczenia.
PPV, Powiedz gdzie zbierać, to jutro stawiam się u Ciebie :)
robdk, Wszystko zależy od egzemplarza, temu proszę o kilka rad na co zwracać uwagę, czy dalej sobie zawracać głowę czy dać spokój.

Awatar użytkownika
robdk
Posty: 190
Rejestracja: ndz wrz 06, 2015
Miejscowość: Końskie
Motocykl: EN500B
VROC: 0

Post autor: robdk » wt paź 11, 2016

Ja wiem, ze wszystko zależny od egzemplarza, ale szansa na trafienie w dobry egzemplarz tych modeli co podałem jest dużo większa niż 700/750 gdzie trzeba mieć niezłego fuksa by trafić coś dobrego.
POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk

Awatar użytkownika
Radek_K
Posty: 49
Rejestracja: pn lip 21, 2014
Miejscowość: Lubin
Motocykl: VN750
VROC: 36793

Post autor: Radek_K » wt lis 01, 2016

Ze swojego własnego doświadczenia (oprócz typowych sprawdzeń dla każdego motocykla - rama, lagi amortyzatory, napęd, silnik, gaźniki):

1. Napięcie alternatora (20-80V) równomierne pomiędzy wszystkimi fazami,
wymiana alternatora to ok. 500 zł plus zdjęcie/założenie silnika ok. 300-500 zł (serwis)
2. Napięcie ładowania regulatora 13,8-14,4 (poniżej zwiastuje problemy)
regulator od 70zl (chińczyk) - 250zł (tourmax), wymiana niezbyt trudna,
3. tarcze hamulcowe - limit do jazdy 4,5 mm (nowe oryginały ok. 1000 zł/szt zamienniki 250-500 zł/szt)
4. opony - rocznik/bieżnik - za zwój komplet zapłaciłem blisko 1000 zł (od 700 zł komplet)
5. ciężki rozruch/duży prąd rozruchowy - problemy z rozrusznikiem (najczęściej zmęczone życiem szczotki, czasem wypracowane tuleje czy łożyska) szczotki ok. 7,50 zł sztuka, tuleje czy łożyska kilkadziesiąt zł (trzeba dobierać),
6. wydechy (tłumik centralny) - 500 zł, tłumiki końcowe (często uszkodzone/dziwnie spawane) na rynku raczej tylko używane ok. 100-250 zł /szt
7. napinacze łańcuszków rozrządu - z reguły wystarcza wymiana sprężyn (kit za ok 150 zł ze stanów)

poza tym stan ogólny motocykla (wizualny, zadrapania i dziwne ślady przygód z przeszłości). Ogólnie prawdy jest trochę w słowach poprzedników, że na rynku sporo zmęczonych życiem/źle serwisowanych egzemplarzy.

Niemniej jednak jak już przedłubiesz swoje (jeździ i pali od strzału) to będziesz właścicielem ginącego gatunku na który z sentymentem spogląda wielu ich byłych posiadaczy. Generalnie niewiele tego pojawia się na zlotach...









Tarcze ( grubość do wymiany to ok.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 67 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 67 gości

Najwięcej użytkowników (268) było online ndz cze 16, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 67 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą