Prośba o poradę vn 800

Wszelkie tematy dotyczące naszych motocykli.
Gorst
Posty: 26
Rejestracja: sob lut 23, 2013
Miejscowość: Olsztyn
Motocykl: vn 800
VROC: 0

Post autor: Gorst » śr mar 20, 2013

słuchajcie jutro wybierm się obejżeć moto. jak uważacie czy wymieniona kierownica przednia lampa lakier na baku, czy to świadczy, że moto miało jakąś konkretną glebę, czy może ta kierownica wymieniona ze względy na wzrost pokaźny kierowcy (wysunięte podnóżki, kanapa zmieniona na pełniejszą? co o tym myśleć?
nadmieniam, że może byc cieżko o jazdę próbną i zweryfikowanie czy moto nie ucieka bo pełno śniegu na drogach obecnie:(
ktoś tu na forum pisał, ze warto zobaczyć stan ograniczników skrętu, może ktoś powiedziec cos wiecej gdzie one się znajduja i jak powinny wyglądać, ewentualnie jakies foto by się przydało
dzięki z góry:)

Gasman
Posty: 250
Rejestracja: czw maja 17, 2012
Miejscowość: Brodnica
Motocykl: HD FLHTCUI
VROC: 34836

Post autor: Gasman » śr mar 20, 2013

Ogranicznik skretu to takie dzyndzle - no powiedzmy trzpienie -pod dolna polka-jak sa pokrzywione lub ich nie ma to na pewno byla przygoda.
Do mnie w sumie daleko nie masz ale niestety w domu bede w polowie kwietnia dopiero- bo bys sobie obejrzal i posluchal jak pracuje moj sprzet -mialbys porownanie. Chyba ze sie mocno spieszysz i sie mocno napaliles na tego sprzeta. ogladaj na chlodno co by nie wtopic kasy.
Na Tabunade zdazysz jest 27 kwietnia. :ok:

ps . chyba ktorys z forumowiczow jest z ostrody i chyba mial tez vn 800-ale nie jestem pewny.
Rolling, rolling, rolling.........
Komar 3, WSK 175, VN800Classic, VN1600Classic, VN900Classic, HD FLHTCUI.....

Gorst
Posty: 26
Rejestracja: sob lut 23, 2013
Miejscowość: Olsztyn
Motocykl: vn 800
VROC: 0

Post autor: Gorst » śr mar 20, 2013

to te trzpienie blokują kierownice przy maksyalnym skręcie tak? czyli można je po tym poznac chyba nie?
a do tabunady fakt jest jeszcze troche czasu choc nie ukrywan napaliłem sie troche:)

Awatar użytkownika
Mayones
Posty: 5682
Rejestracja: czw kwie 26, 2012
Miejscowość: B-B
Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
VROC: 0

Post autor: Mayones » czw mar 21, 2013

Jak z jazdą próbną jest ciężko to choć moto na podnośnik sam tył wystarczy żebyś mógł przewajchować biegi góra dół czy nic nie zgrzyta wyskakuje itp, ogranicznik skrętu to 1 dzyndzel długości 2-3cm pod główką ramy warto zobaczyć czy nie jest jakiś klepnięty skrzywiony szlifowany czy świeżo malowany, przy skręcie lewo i prawo możesz porównać czy masz między np lagą a bakiem jednakowe odległości.
luzy na główce ramy też sprawdź spróbuj poruszać motocyklem przód tył przy wciśniętym przednim heblu większy luz odczujesz, jak jest możliwość podniesienia nieco przodu i tyłu to zakręć kołem i zerknij czy jest dobrze wycentrowane, co do dzwona to sprawdź uchwyty które trzymają wentylator zwłaszcza po stronie wydechów czy nie jest ten uchwyt jakiś wgięty lub prostowany, przy mocniejszym dzwonie spokojnie ten uchwyt uderza w wyjście wydechu z przedniego gara.
Powodzenia i trzymaj napalenie na wodzy :ok:

Gorst
Posty: 26
Rejestracja: sob lut 23, 2013
Miejscowość: Olsztyn
Motocykl: vn 800
VROC: 0

Post autor: Gorst » czw mar 21, 2013

dzięki za informacje no postaram się w miarę na chłodno wszystko posprawdac, mam nadzieje ze się nie rozczaruję:)

Awatar użytkownika
jano
Posty: 126
Rejestracja: pt cze 22, 2012
Miejscowość: Krakow - Wieliczka
Motocykl: VN 800 classic
VROC: 0

Post autor: jano » pt mar 22, 2013

I jak tam Gorst? Byles na ogledzinach motocykla? Udalo sie?

Gorst
Posty: 26
Rejestracja: sob lut 23, 2013
Miejscowość: Olsztyn
Motocykl: vn 800
VROC: 0

Post autor: Gorst » pt mar 22, 2013

tak bylem na oględzinach. i od wczorej stałem się posiadaczem vn 800 Vulcan:)
niestety pogoda nie pozwoliła na jazdę próbna, więc niejako kupowałem troszkę w ciemno, no ale jak usiadlem i odpaliłem silnik to wiedziałem, że musze go miec:)
co do tych wysuniętych podnóżków to zawiele jeszcze nie jezdziłem(moze ze 50m) ale praktycznie całkowicie pozwalają na wyprostowanie nóg (mam 170cm wzrostu) nie wiem jak się bedzie z tym jezdzilo, zobaczymy jak się troche ociepli i śnieg zejdzie.
motocykl w stanie wizualnym na 5 jak na ten rocznik, zobaczymy jeszcze jak mechanika, ale podejrzewam , żedzwona nie miał, ogranicznik skrętu prosty bez śladów ingerencji, lagi proste, uszczelniacze na lagach ok, silnik pracuje ładnie (subiektywna ocena bo nie mam porównania), jedynie co to jeden wydech jest troche głośniejszy, nie wiem w sumie czemu ale raczej na 100% oba gary pracują

Awatar użytkownika
Mayones
Posty: 5682
Rejestracja: czw kwie 26, 2012
Miejscowość: B-B
Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
VROC: 0

Post autor: Mayones » pt mar 22, 2013

Gratulacje, i byle do wiosny :yeee:
VN 800 tak ma że przedni gar jest jakby "mocniejszy" chyba o to Ci chodziło, czuć przy wydechu jak dłoń przyłożysz że nieco mocniej bije powietrze z niego, niemniej jednak bez tylnego gara(zdarzyło mi się jechać :wall: ) motocykl ma moc skutera :ok:
Co do lag to proste "na oko" są każde, jak będziesz wymieniał olej i uszczelniacze w lagach to wtedy je dokładnie sprawdź, lagi spokojnie nadają się do prostowania w większości przypadków.
Przy wymianie łożysk główki ramy oblukaj też sztycę.

Gorst
Posty: 26
Rejestracja: sob lut 23, 2013
Miejscowość: Olsztyn
Motocykl: vn 800
VROC: 0

Post autor: Gorst » pt mar 22, 2013

dzięki Mayones!
wszystkie info które mi podałeś okazały się dla mnie bardzo pomocne przy oglądaniu:)
a co do tych wydechów to właściciel mówił ze troche inne wytłumienie jest w nich, jak przytwam nogą jeden to jest glośniej, a jak drugi to ciszej.
no cóż zobaczymy co kupilem jak sezon nadejdzie i troche pojeżdże póki co jestem happy i zaraz lece popatrzeć i posluchać kavy:)
aha co mi powiedział zę do wymiany to się nadaje łożysko w przednim kole

Awatar użytkownika
Lecho
Posty: 4580
Rejestracja: śr maja 12, 2010
Miejscowość: Białystok
Motocykl: VN1600 Classic
VROC: 32224

Post autor: Lecho » pt mar 22, 2013

Gorst pisze: jedynie co to jeden wydech jest troche głośniejszy, nie wiem w sumie czemu ale raczej na 100% oba gary pracują
Jeżeli nie jechałeś, i nie masz doświadczenia to trudno jest wyczuć czy chodzą 2 gary.
Jeżeli na wolnych obrotach pracuje równiutko to znaczy że chodzi na jednym.

:ok:

Awatar użytkownika
Jurek
Posty: 1197
Rejestracja: czw cze 07, 2012
Miejscowość: Sulejówek
Motocykl: VN 800 classic "Samuraj"
VROC: 35044

Post autor: Jurek » pt mar 22, 2013

Lecho masz rację. Sam tego doświadczyłem ze zdziwieniem. Pracował na jednym, ale równiutko. Było ciszej z tłumików i to mnie zastanowiło :scrach:. Później w czasie jazdy dało się odczuć znaczny spadek mocy.

Awatar użytkownika
Shepherd
Posty: 1886
Rejestracja: czw mar 31, 2011
Miejscowość: LOP
Motocykl: VN2000 "syn"
VROC: 0

Post autor: Shepherd » pt mar 22, 2013

Mayones pisze:VN 800 tak ma że przedni gar jest jakby "mocniejszy" chyba o to Ci chodziło, czuć przy wydechu jak dłoń przyłożysz że nieco mocniej bije powietrze z niego,
Nie zgodzę się z tobą, 800-ka nie mam tak że któryś gar ma mocniejszy po prostu drugi jest bardziej narażony na przegrzanie,( po chłopsku szybciej się zużywa, ) wiem co mówię bo w 2011 robiłem 2 cylinder, (bo tak jak mówisz był słabszy). Teraz po remoncie chodzi jak laleczka, i tak jak to oceniasz "powietrza bije równo z obydwu wydechów" (jednak myślę że pomiar sprężania jest dokładniejszy niż ocena na oko który daje więcej powietrza) Wiec jeśli odczuwalna jest różnica pracy pierwszego cylindra na drugim to znaczy że kończy się 2 gar, co wiąże się za jakiś czas z remontem (chyba że ktoś mało lata, to może to mu nie przeszkadzać i bardzo długo)
BRATERSTWO, HONOR, SOLIDARNOŚĆ WEWNĄTRZKLUBOWA I SZACUNEK DLA BARW

Awatar użytkownika
Lecho
Posty: 4580
Rejestracja: śr maja 12, 2010
Miejscowość: Białystok
Motocykl: VN1600 Classic
VROC: 32224

Post autor: Lecho » pt mar 22, 2013

Po transakcji kupna mojej zielonki, cały dumny i blady pomykałem przez miasto Łódź i ...... po którymś rondzie nagle rumak wyrwał 8/ - drugi garnek załączył :yeee:
:ok:

Awatar użytkownika
Góral
Posty: 2532
Rejestracja: sob mar 24, 2012
Miejscowość: Brusy
Motocykl: _FuMA
VROC: 34785

Post autor: Góral » pt mar 22, 2013

Jurek pisze:Lecho masz rację. Sam tego doświadczyłem ze zdziwieniem. Pracował na jednym, ale równiutko. Było ciszej z tłumików i to mnie zastanowiło :scrach:.
Drugi robił za "koło wyrównoważające", stąd ta równa praca :) :) :)
"Wsiądźcie na motocykle i jedźcie tak długo, aż zrozumiecie o co w tym wszystkim chodzi" - Gang Dzikich Wieprzy

Awatar użytkownika
Mayones
Posty: 5682
Rejestracja: czw kwie 26, 2012
Miejscowość: B-B
Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
VROC: 0

Post autor: Mayones » pt mar 22, 2013

Shepherd pisze:
Mayones pisze:VN 800 tak ma że przedni gar jest jakby "mocniejszy" chyba o to Ci chodziło, czuć przy wydechu jak dłoń przyłożysz że nieco mocniej bije powietrze z niego,
Nie zgodzę się z tobą, 800-ka nie mam tak że któryś gar ma mocniejszy po prostu drugi jest bardziej narażony na przegrzanie,( po chłopsku szybciej się zużywa, ) wiem co mówię bo w 2011 robiłem 2 cylinder, (bo tak jak mówisz był słabszy). Teraz po remoncie chodzi jak laleczka, i tak jak to oceniasz "powietrza bije równo z obydwu wydechów" (jednak myślę że pomiar sprężania jest dokładniejszy niż ocena na oko który daje więcej powietrza) Wiec jeśli odczuwalna jest różnica pracy pierwszego cylindra na drugim to znaczy że kończy się 2 gar, co wiąże się za jakiś czas z remontem (chyba że ktoś mało lata, to może to mu nie przeszkadzać i bardzo długo)
A co remontowałeś w nim ? ja po regulacji zaworów nadal mam nieco mocniejszy "dmuch" z pierwszego garnuszka

Awatar użytkownika
jurekawasaki
Posty: 820
Rejestracja: śr cze 02, 2010
Miejscowość: wielkopolska
Motocykl: kawasaki vn 800
VROC: 0

Post autor: jurekawasaki » pt mar 22, 2013

Shepherd pisze:
Mayones pisze:VN 800 tak ma że przedni gar jest jakby "mocniejszy" chyba o to Ci chodziło, czuć przy wydechu jak dłoń przyłożysz że nieco mocniej bije powietrze z niego,
Nie zgodzę się z tobą, 800-ka nie mam tak że któryś gar ma mocniejszy po prostu drugi jest bardziej narażony na przegrzanie,( po chłopsku szybciej się zużywa, ) wiem co mówię bo w 2011 robiłem 2 cylinder, (bo tak jak mówisz był słabszy). Teraz po remoncie chodzi jak laleczka, i tak jak to oceniasz "powietrza bije równo z obydwu wydechów" (jednak myślę że pomiar sprężania jest dokładniejszy niż ocena na oko który daje więcej powietrza) Wiec jeśli odczuwalna jest różnica pracy pierwszego cylindra na drugim to znaczy że kończy się 2 gar, co wiąże się za jakiś czas z remontem (chyba że ktoś mało lata, to może to mu nie przeszkadzać i bardzo długo)
A ja nie zgadzam się z Tobą kolego ,to że drugi gar czasem wypadnie z zapłonu to taka cecha tego silnika .Przerabiałem to nie raz łącznie z pomiarem ciśnienia sprężania ,pokusiłem się nawet o analizę przebiegu impulsu napięcia cewki oscyloskopem ,nie znalazłem żadnej nieprawidłowości ..Dalej - silnik jest chłodzony cieczą więc przegrzanie drugiego cylindra to zwykła bzdura ,to nie Yamacha czy coś stworzone na jej modłę, chłodzone powietrzem .Problem tkwi w zasilaniu jednym gaźnikiem ,i tyle .
Pozdrawiam .
Ostatnio zmieniony pt mar 22, 2013 przez jurekawasaki, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Shepherd
Posty: 1886
Rejestracja: czw mar 31, 2011
Miejscowość: LOP
Motocykl: VN2000 "syn"
VROC: 0

Post autor: Shepherd » pt mar 22, 2013

Mayones pisze:A co remontowałeś w nim ? ja po regulacji zaworów nadal mam nieco mocniejszy "dmuch" z pierwszego garnuszka
Całe serce było wyjęte z ramy i przesłuchane dokładnie, a drugi cylinder rozebrany całkowicie. Do wymiany były pierścienie. A później regulacja zaworów, gaźnika, czyszczenie zbiornika, itd.
jurekawasaki pisze:A ja nie zgadzam się z Tobą kolego ,to że drugi gar czasem wypadnie z zapłonu to taka cecha tego silnika .Przerabiałem to nie raz łącznie z pomiarem ciśnienia sprężania ,pokusiłem się nawet o analizę przebiegu impulsu napięcia cewki oscyloskopem ,nie znalazłem żadnej nieprawidłowości ..Dalej silnik jest chłodzony cieczą więc przegrzanie drugiego cylindra to zwykła bzdura ,to nie Yamacha czy coś stworzone na jej modłę, chłodzone powietrzem .Problem tkwi w zasilaniu jednym gaźnikiem ,i tyle .
Pozdrawiam .
Znajomy który przegląda mi moto pod kontem mechanicznym (pracował wtedy w Moto GP) nie jeden silnik rozbierał i skłądał w swoim życiu i jest na prawdę obyty w temacie, twierdzi że częste jest przegrzanie drugiego cylindra. I mimo że piszesz że przegrzanie silnika chodzonego cieczą to bzdura, (to że silnik nie wpadnie raz na jakiś czas w zapłon, a to że nie pracuje jak należy na drugi gar to wielka różnica)

Uważasz że nie można przegrać silnika chłodzonego cieczą? (dla mnie to jest bzdura)

Łatwiej przegrzać silnik chłodzony cieczą - wystarczy nieszczelność, źle działający termostat i już mamy kłopot. Silniki chłodzone powietrzem są tak policzone aby dawały radę nawet w cieplejszych krajach.
Ostatnio zmieniony pt mar 22, 2013 przez Shepherd, łącznie zmieniany 3 razy.
BRATERSTWO, HONOR, SOLIDARNOŚĆ WEWNĄTRZKLUBOWA I SZACUNEK DLA BARW

Awatar użytkownika
Mayones
Posty: 5682
Rejestracja: czw kwie 26, 2012
Miejscowość: B-B
Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
VROC: 0

Post autor: Mayones » pt mar 22, 2013

Przy okazji przejazdem sprawdzę gdzieś to sprężanie :ok: dzięki za podpowiedź

Awatar użytkownika
jano
Posty: 126
Rejestracja: pt cze 22, 2012
Miejscowość: Krakow - Wieliczka
Motocykl: VN 800 classic
VROC: 0

Post autor: jano » sob mar 23, 2013

Gorst pisze:tak bylem na oględzinach. i od wczorej stałem się posiadaczem vn 800 Vulcan:)
Gratuluje zakupu :ok: . Wiedzialem ze nie bedzie latwo do tego podejsc na chlodno :) .
Mam nadzieje ze motocykl sie dobrze sprawdzi.

Gorst
Posty: 26
Rejestracja: sob lut 23, 2013
Miejscowość: Olsztyn
Motocykl: vn 800
VROC: 0

Post autor: Gorst » sob mar 23, 2013

no u mnie różnica w wywalaniu powietrza jet dosc znaczna i czuc to ręką, z przedniego gara jest dużo slabiej, tak samo przedni wydech jest wiele cichszy, nie wiem sprzedajacy mowil, że poprostu tłumienie jest inne w obu, ze niby ten jeden jest przerobiony:/ zobaczymy zaczne jeździć to podjade do mechanika niech zobaczy posłucha itp,

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 65 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 65 gości

Najwięcej użytkowników (268) było online ndz cze 16, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 65 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą