Zmiana tarczy licznika mph na kmh

Awatar użytkownika
ciecio
Posty: 482
Rejestracja: ndz lut 17, 2013
Miejscowość: Gdańsk
Motocykl: Kawasaki Vulcan 900 Classic
VROC: 36107

Post autor: ciecio » pn sty 26, 2015

Skalę w kmh będę robił na zamówienie.
Sprzedawca użyje mojej tarczy za wzór, więc kolejni chętni będą mieli łatwiej

Mars dzięki za wyjaśnienia.
Gdyby udało mi się magiczną kostkę zlokalizować i wyeliminować, to wystarczy tylko zmienić przebieg na aktualny w km i mam europejską (kontynentalną) wersję :yeee:
A sposób jakiś musi być, w końcu u handlarzy to na początku dziennym.
"Wojną zachwycają się tylko ci, którzy nigdy jej nie poznali" Erazm z Rotterdamu
"Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do Swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem"

Awatar użytkownika
Ryffka
Posty: 1397
Rejestracja: pn kwie 19, 2010
Miejscowość: Wrocław
Motocykl: był VN2000 Soul Red, GTR 1400
VROC: 24863

Post autor: Ryffka » pn sty 26, 2015

Sprawa może nie być taka prosta jak się wydaje. Ogarniałem temat zamiany licznika na wersję europejską i mam wymieniony cały licznik (elektronika + zegary) + założony kalibrator prędkości. W manualu moto (VN2000) podana jest rozpiska wejścia do licznika i nie ma osobnych impulsów do wskazówki i wyświetlacza. Zatem przekładka tarczy + kalibrator spowoduje, że do licznika będą trafiać impulsy z odpowiednio zmienioną częstotliwością co odbije się również na wychyleniu wskazówki - na chłopski, matematyczny rozum częstotliwość będzie większa, żeby mile pykały tak jak kilometry, a zatem wskazówka zamiast 120 (dajmy połowa wskazania) wskaże cirka 190 (0,8 wskazania). Jak dla mnie jedyną sensowną operacją jest wymiana całego licznika - sam zegar to tylko zabieg kosmetyczny. Ja kalibrator założyłem, ponieważ po wymianie przekłamanie względem GPS wynosiło ok 15% co zniwelowałem do 1% :) Licznik można zanabyć z niemcowni na ebay.de - niestety koszt to ok 200EUR np.: tutaj

kacmar
Posty: 1385
Rejestracja: ndz gru 08, 2013
Miejscowość: Zabrze
Motocykl: VN900LT '08 ........ VN1700 Voyager
VROC: 36367

Post autor: kacmar » śr sty 28, 2015

ciecio pisze:Skalę w kmh będę robił na zamówienie.
Sprzedawca użyje mojej tarczy za wzór, więc kolejni chętni będą mieli łatwiej .....
A jakie koszta do poniesienia i jaki wzór zamawiasz ?
Pozdrawiam Cię
VROC#36367

Awatar użytkownika
ciecio
Posty: 482
Rejestracja: ndz lut 17, 2013
Miejscowość: Gdańsk
Motocykl: Kawasaki Vulcan 900 Classic
VROC: 36107

Post autor: ciecio » śr sty 28, 2015

Koszt 90 zł.
Najbardziej bym chciał tarczę zbliżoną do oryginału.
Jednak po przeanalizowaniu wszystkich opinii na razie się wstrzymuję.
Na początku sezonu podejmę ostateczną decyzję, chcę sprawdzić czy to faktycznie nie jest aż tak bardzo przeszkadzające.
"Wojną zachwycają się tylko ci, którzy nigdy jej nie poznali" Erazm z Rotterdamu
"Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do Swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem"

Awatar użytkownika
MaciekSz
Posty: 3699
Rejestracja: ndz maja 09, 2010
Miejscowość: Pruszków
Motocykl: BMW K1200LT
VROC: 32197

Post autor: MaciekSz » czw sty 29, 2015

ciecio pisze:Koszt 90 zł.
Najbardziej bym chciał tarczę zbliżoną do oryginału.
Jednak po przeanalizowaniu wszystkich opinii na razie się wstrzymuję.
Na początku sezonu podejmę ostateczną decyzję, chcę sprawdzić czy to faktycznie nie jest aż tak bardzo przeszkadzające.
W ogóle nie rozumiem problemu. Ja tam lube jeździć 90 na godzinę. Co za różnica czy w mph czy w kmh? :hah:
MaciekSz
Jest: K1200LT
Był VN 1700 Nomad B&W, Vulcan S, VN 2000 Rogue, VN1600 Nomad, VN900 Custom Ebony LE,
Er6N, R1150RT
VROC #32197
Obrazek

Awatar użytkownika
Duszek
Posty: 1918
Rejestracja: ndz maja 09, 2010
Miejscowość: Niemcy
Motocykl: GL 1500 I
VROC: 32261

Post autor: Duszek » czw sty 29, 2015

MaciekSz pisze:
ciecio pisze:Koszt 90 zł.
Najbardziej bym chciał tarczę zbliżoną do oryginału.
Jednak po przeanalizowaniu wszystkich opinii na razie się wstrzymuję.
Na początku sezonu podejmę ostateczną decyzję, chcę sprawdzić czy to faktycznie nie jest aż tak bardzo przeszkadzające.
W ogóle nie rozumiem problemu. Ja tam lube jeździć 90 na godzinę. Co za różnica czy w mph czy w kmh? :hah:

Maciek, ja też nie widzę problemu, lecz przy 90km/h zderzenie z "robalem" boli, to przy 90 mph - wrażenie urwania nogi gwarantuję.

Pzdr
... i nie mylmy posiadacza motocykla z motocyklistą ... Andrzej Ch +

GG : 51000581

Awatar użytkownika
ciecio
Posty: 482
Rejestracja: ndz lut 17, 2013
Miejscowość: Gdańsk
Motocykl: Kawasaki Vulcan 900 Classic
VROC: 36107

Post autor: ciecio » czw kwie 02, 2015

Znalazłem coś takiego:
http://allegro.pl/tarcze-zegary-kawasak ... 83781.html

Cena taka, że w sumie ryzyko małe, ale też za tą cenę cudów chyba sie nie ma co spodziewać.
Miał ktoś do czynienia z towarem tego sprzedawcy?
"Wojną zachwycają się tylko ci, którzy nigdy jej nie poznali" Erazm z Rotterdamu
"Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do Swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem"

czarny
Posty: 287
Rejestracja: pt wrz 28, 2012
Miejscowość: STARGARD
Motocykl: HD V-ROD MUSCLE
VROC: 0

Post autor: czarny » czw kwie 02, 2015

kwota nieduza, kurcze czy da się to wymienić nie psując nic?

i pozostaje jeszcze kwestia przebiegu, po zmianie tarczy, przebieg zmniejsza się mi o jedna trzecia, bo wygląda jakby był w km ;-)

Anex
Posty: 33
Rejestracja: pn maja 25, 2015
Miejscowość: Myślenice
Motocykl: Kawasaki VN 1700 Nomad
VROC: 0

Post autor: Anex » ndz cze 07, 2015

Koledzy gdzie znajduje się wspominana wcześniej "magiczna" kostka w VN 900, dzięki której można zamienić mile na kilometry.
Zmieniając tarcze licznika, takowej kostki w konsoli licznika nie dostrzegłem :( .

Konrad
Posty: 4986
Rejestracja: czw mar 17, 2011
Miejscowość: Lublin
Motocykl: VN1700 NOMAD
VROC: 34019

Post autor: Konrad » ndz cze 07, 2015

W VN 900 nie ma "magicznej" kostki za wskazania w milach czy tez w kilometrach odpowiada zegar jest zbudowany odpowiednio dla wersji Europejskiej lub Amerykańskiej tak wynika z serwisówki. Nie ma tam żadnej wzmianki żeby można było to jakikolwiek sposób zmieniać.
Pozdrawiam Konrad

VROC #34019

Anex
Posty: 33
Rejestracja: pn maja 25, 2015
Miejscowość: Myślenice
Motocykl: Kawasaki VN 1700 Nomad
VROC: 0

Post autor: Anex » pn cze 08, 2015

Dzięki za info.

lukasz_wk
Posty: 33
Rejestracja: śr sie 31, 2016
Miejscowość: Kozienice
Motocykl: VN900 classic
VROC: 0

Post autor: lukasz_wk » pn kwie 03, 2017

Witam

Zmienil ktos w koncu ten licznik?
Wystarczy tylko wymiana licznika czy trzeba sie z impulsami tez bawic?

Awatar użytkownika
ciecio
Posty: 482
Rejestracja: ndz lut 17, 2013
Miejscowość: Gdańsk
Motocykl: Kawasaki Vulcan 900 Classic
VROC: 36107

Post autor: ciecio » pn kwie 03, 2017

lukasz_wk pisze:Zmienil ktos w koncu ten licznik?
Ja zmieniłem cały licznik
"Wojną zachwycają się tylko ci, którzy nigdy jej nie poznali" Erazm z Rotterdamu
"Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do Swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem"

czardasz
Posty: 50
Rejestracja: pn sie 19, 2013
Miejscowość: Szczecin
Motocykl: Obecnie brak
VROC: 0

Post autor: czardasz » sob kwie 15, 2017

ciecio pisze:
lukasz_wk pisze:Zmienil ktos w koncu ten licznik?
Ja zmieniłem cały licznik
Gdzie kupiłeś, za ile, jak przegieg ustawiłeś? I w ogóle pochwal się, napisz coś więcej, jak wyszło. :yeee:

Awatar użytkownika
ciecio
Posty: 482
Rejestracja: ndz lut 17, 2013
Miejscowość: Gdańsk
Motocykl: Kawasaki Vulcan 900 Classic
VROC: 36107

Post autor: ciecio » sob kwie 15, 2017

Licznik kupiłem na ebay-u
Zapłaciłem 160 EUR razem z przesyłką
Stary licznik sprzedałem za 420 zł, więc cała wymiana kosztowała mnie trochę ponad 200 zł
Wizualnie różnicy nie ma, to ten sam licznik tylko tarcza i odo w km :)
Z przebiegiem nic nie robiłem, stary licznik miał 18 tys. mil a nowy 21 tys km
Mam dokumentację fotograficzną, więc jak kiedyś będę sprzedawał motocykl to poinformuję kupca co i jak.
"Wojną zachwycają się tylko ci, którzy nigdy jej nie poznali" Erazm z Rotterdamu
"Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do Swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem"

czarny
Posty: 287
Rejestracja: pt wrz 28, 2012
Miejscowość: STARGARD
Motocykl: HD V-ROD MUSCLE
VROC: 0

Post autor: czarny » sob kwie 15, 2017

A licznik nowy wie ze teraz impulsy to km a nie mile?

Awatar użytkownika
ciecio
Posty: 482
Rejestracja: ndz lut 17, 2013
Miejscowość: Gdańsk
Motocykl: Kawasaki Vulcan 900 Classic
VROC: 36107

Post autor: ciecio » sob kwie 15, 2017

Czujnik prędkości jest taki sam w przypadku mil i km więc nie ma impulsów w milach czy też w km
Cała inteligencja jest w liczniku i ogranicza się tylko do innego przeliczania ODO czyli przebiegu.
"Wojną zachwycają się tylko ci, którzy nigdy jej nie poznali" Erazm z Rotterdamu
"Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do Swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem"

czarny
Posty: 287
Rejestracja: pt wrz 28, 2012
Miejscowość: STARGARD
Motocykl: HD V-ROD MUSCLE
VROC: 0

Post autor: czarny » ndz kwie 16, 2017

aha
no to super

Duch

Post autor: Duch » ndz kwie 23, 2017

a to moja tarcza zegarowa do 900

zdjęcie

takiej niema nikt

Awatar użytkownika
ciecio
Posty: 482
Rejestracja: ndz lut 17, 2013
Miejscowość: Gdańsk
Motocykl: Kawasaki Vulcan 900 Classic
VROC: 36107

Post autor: ciecio » ndz kwie 23, 2017

Duch pisze:takiej niema nikt
Zdjęcia też nie ma :D
"Wojną zachwycają się tylko ci, którzy nigdy jej nie poznali" Erazm z Rotterdamu
"Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do Swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem"

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 0 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 0 gości

Najwięcej użytkowników (176) było online śr wrz 15, 2021

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą