Strona Główna
 Zloty  FAQ  Szukaj  Kalendarz Rejestracja  Zaloguj

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: Badger
Czw Mar 06, 2014
VN 1500 - Potworny luz na wahaczu
Autor Wiadomość
Kasiarz 

Motocykl: Vulcan VN1500 Classic Fi
Skąd: Kraków
Wysłany: Wto Sty 14, 2014   VN 1500 - Potworny luz na wahaczu

Witajcie Dobrzy Ludzie
Czy mógłby mi ktoś posłużyć radą, co może być przyczyną takiego luzu poprzecznego na wahaczu? Sprawdzałem z serwisówką i wszystkie elementy są, byłem na laserowym badaniu ramy i z nią wszystko jest w najlepszym porządku. Luz mam taki jak na załączonym filmie i tylne koło przemieszcza się na prawo i lewo o około 1,5 cm. Masakra i nie wiem co robić.
Pomocy !! !

Link do filmu z luzem: http://www.youtube.com/wa...eature=youtu.be
 
 
Zeus 


Motocykl: VN 2000 LT "White Devil"
VROC: 33589
Skąd: ZIELONA GÓRA
Wysłany: Wto Sty 14, 2014   

Sprawdź wymiary tulejek

_________________
www.v-moto.pl Oryginalne części, akcesoria, oleje, filtry do Kawasaki

VROC #33589
 
 
Kasiarz 

Motocykl: Vulcan VN1500 Classic Fi
Skąd: Kraków
Wysłany: Sro Sty 15, 2014   

Dzięki. Tulejki są dokładnie o tych wymiarach. Jak założę śrubę i tulejki na sam wahacz, to wpasowują się długością idealnie pomiędzy ramionami wahacza. Jak założę wszystko na ramę, to wahacz lata razem z tulejkami. Zastanawiam się, czy nie zużyły się przypadkiem te uszczelniacze (na rysunku powyżej nr 92049). Czy one nie były przypadkiem grubsze i się nie starły? Nie widziałem na oczy nowych, bo u nas jest wszystko na zamówienie... No kurcze jest problem :(
 
 
Zeus 


Motocykl: VN 2000 LT "White Devil"
VROC: 33589
Skąd: ZIELONA GÓRA
Wysłany: Sro Sty 15, 2014   

Nie sądzę, żeby się starły.
Może sama śruba jest wydłużona?
Śruba (nowa oryginał) 177 zł
Uszczelniacz szt. 37 zł (nowy oryginał).
_________________
www.v-moto.pl Oryginalne części, akcesoria, oleje, filtry do Kawasaki

VROC #33589
 
 
Jepi19 

Motocykl: vn 900
Skąd: Bieruń stary
Wysłany: Sro Sty 15, 2014   

W vn900 jest w ramie łożysko kulkowe które niweluje opór tarcia po skręceniu wachacza

Podaj model i rocznik albo sprawdz
http://www.kawasakipartsh...27/owners-tools
 
 
Kasiarz 

Motocykl: Vulcan VN1500 Classic Fi
Skąd: Kraków
Wysłany: Sro Sty 15, 2014   

Są tylko łożyska igiełkowe, trzy tuleje, dwa uszczelniacze i śruba. Dokładnie tak jak na rysunku od Zeusa.
 
 
bzq 


Motocykl: VN15 SE
Skąd: strzelce op./leśnica
Wysłany: Sro Sty 15, 2014   

a serwisówka dopuszcza jakiś luz?
_________________
Gdy odwalę kitę
To będzie gites
Cudnie, fajnie i gites
Gdy definitywnie odwalę kitę
 
 
Jepi19 

Motocykl: vn 900
Skąd: Bieruń stary
Wysłany: Czw Sty 16, 2014   

Kasiarz podaj model rok sprawdze bo na rysunku niewiele widać
 
 
dodeks 

Motocykl: vn 1500 nomad
Skąd: Płaza
Wysłany: Czw Sty 16, 2014   

Witam! Ja się zastanawiam czy przypadkiem wachacz nie był wymieniany z innego rocznika w którym obowiązywały inne wymiary np. tej tulei centralnej w ramie? Bo inaczej to trzeba wszystko zwymiarować i dorobić jakieś tuleje dystansowe...
 
 
marecki1981i 


Motocykl: Kawsaki VN 900
Skąd: koniec swiata
Wysłany: Czw Sty 16, 2014   

dodeks napisał/a:
Witam! Ja się zastanawiam czy przypadkiem wachacz nie był wymieniany z innego rocznika w którym obowiązywały inne wymiary np. tej tulei centralnej w ramie? Bo inaczej to trzeba wszystko zwymiarować i dorobić jakieś tuleje dystansowe...


To samo przyszlo mi do glowy...mozliwe ze byl skladany z kilku rozbitkow :mad:
 
 
Kasiarz 

Motocykl: Vulcan VN1500 Classic Fi
Skąd: Kraków
Wysłany: Czw Sty 16, 2014   

No to pocieszyliście mnie jak sukę batem :(
Będę wszystko sprawdzał po kolei.
 
 
Zeus 


Motocykl: VN 2000 LT "White Devil"
VROC: 33589
Skąd: ZIELONA GÓRA
Wysłany: Czw Sty 16, 2014   

Może wahacz jest od jakiegoś innego modelu, np. z silnikiem 1600?

[img][/img]

Sprawdź swój wahacz albo strzel fotkę, będzie łatwiej dopasować.
_________________
www.v-moto.pl Oryginalne części, akcesoria, oleje, filtry do Kawasaki

VROC #33589
 
 
Wulbi 


Motocykl: Yamaha 1900
Skąd: Mieczewo
Wysłany: Czw Kwi 16, 2015   

To jak tam się zakończyło ?
Bo u mnie też taki problem ,tylko mniejszy luz.
I przy jezidzie prawie oki ,prucz ściągania przy przejeżdżaniu kolein.
Ale najgorzej jest jadąc na 1 biegu po dziurawej nawierzchni asfaltowej lub drodze polnej ,ciągnie raz w lewo raz w prawo .Czuje się to najeżdżając tylnym kołem w dołki na drodze .
_________________
Wieczny optymista
 
 
Wulbi 


Motocykl: Yamaha 1900
Skąd: Mieczewo
Wysłany: Pią Kwi 17, 2015   

No to metoda prób i błędów i dedukcja ,
Po rozkręceniu w miejsce luzu 3 mm od strony wału włożyłem podkładkę i zlikwidowałem luz ,z czego nie za bardzo jestem zadowolony bo to takie chałupnictwo ,na próbę ,i co wyszło ?
Jazda po dziurach i polnych jak by dobra a na pewno inna .
Ale sprawdziłem ośiowość - zbieżność i wyszło mam o 1 cm przesunięty środek ,
Wychodzi że muszę przełożyć podkładkę na drugą stronę ,tylko że to jak takie leczenie syfa pudrem !! !
Jak naprawić luz na wahaczu ? A może taki luz ma tam być ?
Z przemyśleń wychodzi mnie że luz mógł powstać z uklepańa się tych elementów gumowych co zaślepiają łożysko są one z gumy i wtopionej metalowej podkładki ,CZY MOGŁY SIĘ UKLEPAĆ LUB WYTRZEĆ ?
_________________
Wieczny optymista
 
 
Wulbi 


Motocykl: Yamaha 1900
Skąd: Mieczewo
Wysłany: Sob Kwi 18, 2015   

No to metoda prób i błędów i dedukcja ciąg dalszy.
Przełożyłem podkładkę na drugą stronę i nadal linia kuł o 1 cm przestawiona , i wzołem twarde podkładki po 1,5 mm i włożyłem z dwóch stron ,może troszkę lepiej ale nadal około 1 cm linia ,ośiowość zbieżność, przestawiona .Nie wiem co zrobić i jak ustawia się lub czym -koła żeby leciały w jednej lińi środkiem opony ?
_________________
Wieczny optymista
 
 
Robrob 

Motocykl: BMW K1200 LT
Skąd: Łomża
Wysłany: Nie Kwi 19, 2015   

a jesteś pewien że to wina tyłu a nie na przykład krzywej lagi lub ramy
_________________
Motocykle są jak wódka..prawdziwa jazda zaczyna się od litra..
 
 
Wulbi 


Motocykl: Yamaha 1900
Skąd: Mieczewo
Wysłany: Nie Kwi 19, 2015   

Przód sprawdzony i lagi prościutkie nowy olej i uszczelnienia przy okazji ,rama raczej prosta ,nie ściąga ,jazda bez trzymanki bez problemu.A po zastosowaniu podkładek przestał pływać na dziurach .
_________________
Wieczny optymista
 
 
Wulbi 


Motocykl: Yamaha 1900
Skąd: Mieczewo
Wysłany: Czw Kwi 23, 2015   

TEN TYP TAK MA .
Byłem u kolesia co sprzedaje motory i ma 1600 w częściach ,
Sprawdziłem i u niego wahacz też chodzi na boki .
Chyba tak ma !
_________________
Wieczny optymista
 
 
Gregory 

Motocykl: VN1500
Skąd: Stasi Las
Wysłany: Czw Lut 23, 2017   

Przepraszam za odgrzewanie kotleta ale mam dokładnie taki sam problem. Wymieniałem gumę łączącą wahacz z silnikiem i po zamontowaniu wahacza zauważyłem dokładnie taki luz jak na filmiku z pierwszego posta. Serwisowka nie mówi nic na temat takiego luzu. Wymieniłem uszczelki, które są po obu stronach ramy i nic się nie zmieniło. Mam w związku z tym prośbę do posiadaczy VN1500 o sprawdzenie czy w Waszych motocyklach występuje taki luz. Najlepiej sprawdzić to unosząc tylne kolo, chwycić za wał jak najbliżej silnika i spróbować poruszać całym wahaczem. Dzięki z góry.
_________________
Amatorzy zbudowali arkę, profesjonaliści Titanica...
 
 
Leo 

Motocykl: VN2000 były VN1500, VN750
VROC: 37144
Skąd: Świnoujście
Wysłany: Czw Lut 23, 2017   

Musiałeś coś złożyć nie tak jak trzeba, ja swoje poprzednie moto rozłożyłem w drobny mak, po sprawdzeniu i złożeniu na starych częściach nie było najmniejszego luzu. Poza tym taki osiowy luz jest niebezpieczny, nie da się prowadzić motocykla.
_________________
Pozdrawiam Grzegorz.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template bLock v 0.2 modified by Badger
Copyright by Vulcaneria.pl © 2011