Egzamin na kat.A - Będzie Trudniej!!!!!!!!!!!!!!

Przepisy, regulaminy, szkółka, techniki jazdy itp.
Awatar użytkownika
Berserker
Posty: 307
Rejestracja: pn sie 20, 2012
Miejscowość: Słupsk
Motocykl: VN 1500 Mean Streak
VROC: 35284

Egzamin na kat.A - Będzie Trudniej!!!!!!!!!!!!!!

Post autor: Berserker » wt lis 27, 2012

Zmiany dotyczące egzaminów na motocykl już zatwierdzone.
Niezła rewolucja! :antlers:
Poczytajcie:
http://www.chopper-cruiser.com.pl/wiadomości/
FOUR WHEELS MOVE THE BODY. TWO WHEELS MOVE THE SOUL

Chopper Cruiser Riders' Group
www.facebook.com/chopper.cruiser.poland
www.chopper-cruiser.com.pl

Awatar użytkownika
Goblin
Posty: 1010
Rejestracja: pt lut 25, 2011
Miejscowość: Warszawa/Rembertów
Motocykl: VN900 był EN 500C1 '96
VROC: 33392

Post autor: Goblin » wt lis 27, 2012

To narobili tych A1 itd. Kupa bałaganu, a świat miał być prostszy
:scrach:
Dziś trwa życie jedyne jakiego możemy być pewni, więc cieszmy się dopóki trwa.

Awatar użytkownika
Mayones
Posty: 5682
Rejestracja: czw kwie 26, 2012
Miejscowość: B-B
Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
VROC: 0

Post autor: Mayones » wt lis 27, 2012

A ja jestem za stopniowaniem prawka w zależności od wieku. Moto to nie zabawka, a 3/4 młodzików wybiera sporty szlifierki przecinaki itp i potem jadąc taką R1 wpadają przez żywopłot na cmentarz (przeżył).

Awatar użytkownika
Krasnal
Posty: 2148
Rejestracja: sob kwie 24, 2010
Miejscowość: UK & Piotrków T.
Motocykl: Kawasaki VN2000 "lalunia"
VROC: 32105

Post autor: Krasnal » wt lis 27, 2012

Im trudniej, tym lepiej, jestem o tym przekonany, jak popatrzec na statystyki, to staje sie jasne, iz mloda brac przegina, wiec najpierw doswiadczenia troche, a reszta przyjdzie sama... :thumbup:
...spróbujmy byc szczesliwi, chocby po to, by swiecic innym przykladem...

+44 7540233074

Konrad
Posty: 4986
Rejestracja: czw mar 17, 2011
Miejscowość: Lublin
Motocykl: VN1700 NOMAD
VROC: 34019

Post autor: Konrad » wt lis 27, 2012

Krasnal pisze:Im trudniej, tym lepiej, jestem o tym przekonany, jak popatrzec na statystyki, to staje sie jasne, iz mloda brac przegina, wiec najpierw doswiadczenia troche, a reszta przyjdzie sama... :thumbup:
W całości popieram :ok: :ok: :ok:
Pozdrawiam Konrad

VROC #34019

Awatar użytkownika
Berserker
Posty: 307
Rejestracja: pn sie 20, 2012
Miejscowość: Słupsk
Motocykl: VN 1500 Mean Streak
VROC: 35284

Post autor: Berserker » wt lis 27, 2012

Popieram szanownych kolegów.
Młodość ma podobno swoje prawa i musi się wyszaleć, ale niekoniecznie na motocyklu!!!!
FOUR WHEELS MOVE THE BODY. TWO WHEELS MOVE THE SOUL

Chopper Cruiser Riders' Group
www.facebook.com/chopper.cruiser.poland
www.chopper-cruiser.com.pl

Awatar użytkownika
Daromax
Posty: 1455
Rejestracja: pt kwie 22, 2011
Miejscowość: Zabrze
Motocykl: VN 2000 Classic LT
VROC: 33649

Post autor: Daromax » czw gru 06, 2012

:) A według mnie nie chodzi o bezpieczeństwo ino o kase ;(

Awatar użytkownika
Lacik
Posty: 2139
Rejestracja: wt sie 10, 2010
Miejscowość: Sosnowiec
Motocykl: VN2000 Limited, FJR1300
VROC: 33363

Post autor: Lacik » czw gru 06, 2012

Stopniowanie moze sie okazac chybionym pomyslem, a przynajmniej nic nie wnoszacym w bezpieczenstwo. Malo tego moze sie okazac dokuczliwe dla niektorych ludzi.

I zaczne od dokuczliwosci. wielu z was, jest starszych odemnie, ma rodzine, dzieci i najprawdpodobniej olej w glowie. Taki Kowalski postanawia zrobic prawko, marzy mu sie duzy motocykl ktorym bedzie przeczesywał drogi europy wraz z zona na plecaku. I pojawia sie zonk. Musi kupic cos do 800 cm pojemnosci. Ktos powie ze przeciez moze jezdzic na takim motocyklu. A no moze, ale nawet na forum widac jak wiele osob doradza przeskoczenie odrazu na wiecej niz 1499 cm3,, bo po roku sie znudzi. A pozatym jest motocyklista i chce jezdzic na wiekszym. Pomijam fakty wygladu/postury itd. wolno mu! a no wlasnie nie...
I prosze nie piszcie ze moja 800... 900 itd jest zajebista i nie zamienilbym jej na nic innego, nie o to chodzi :mrgreen:

Co do mlodych i tej pojemnosci. Itak duzo osob kupuje motocykle o pojemnsoci okolo 600 na poczatek. A tutaj wiekszosc znanych motocykli chwyta sie do tego przedzialu.
A jak bedzie trzeba to... Polak madry... wymysli zaraz jak tutaj zdlawic motocykl ( oczywiscie w dowodzie :mrgreen: ). To akurat nie jest problemem... moj VN750 ma wpisane 87 kw w dowodzie, gdzies ktos sie po drodze rabnal i tak zostalo, malo tego nie mozna tego zmienic w urzedzie.
A to czy ten motocykl ma 3,5 czy 5,5 to przy duzej predkosci i tu i tu leci sie jak szmata :)
A wypadki wiadomo... martwy punkt, nie widzialem jak skrecalem w lewo itd.

Nastepna grupa, jest grupa czubów ktorzy beda mieli to gleboko w dupie i pojda dwoma sciezkami:
1. zrobie prawko a i tak bede jezdzic na R1
2. bede jezdzic na R1, kase na prawko przepije :mrgreen:


tak wiec komu sie wlaczy tryb niesmiertelnosci to wlaczy... a jaki bedzie skutek? tutaj motocykl raczej malo ma do powiedzenia, a sam kierowca i zwiazki przyczynowo-skutkowe.
No chyba ze ma sie taki pojazd :mrgreen:
Obrazek

Takie przynajmniej moje zdanie.

A druga kwestia jest taka, ze poki bedzie sie szkolic ludzi tak jak sie szkoli, to wypadkow bedzie przybywac. Najgorsze jest to ze ci ktorzy jezdza dobrze... tez moga niestety stac sie ofiara.


Co do egzaminu na kompie... to bedzie latwiej. No chyba ze beda konstruowac pytania typu
1. Kierujacy pojazdem na drodze gruntowej krajowej glownej E75, która pokryta jest w 30% asfaltem, 40% dziurami i 30% łatami ( statystycznie przeliczajac na 1 km) w czasie ulewnego deszczu którego opad wynosi nie mniej niz 30mm na godzine który porusza sie z predkoscia 25 m/s. Droga hamowania takiego pojazdu, ktory posiada hamulec tarczowy przod oraz hamulec bebnowy tyl wynosi 50m.

TAK
NIE

No to wtedy bedzie trudniej :) Ale nie liczylbym na to.


A i jeszcze jedno... bezsensowne stopniowanie... A1 A2 A , powinno byc A2 A1 A. Ale to tylko tak na marginesie zeby sie przywalic :)

Powinni uzdrowic to w inny sposob... jaki?
1. szkolic porzadnie... a nie na odwal sie na placu, gdzie instruktor spi w samochodzie ( autopsja :D )
2. pokazywac filmy, zdjecia drastyczne, na ktorym krew sika, kosci sie lamia. Taki obraz wryje sie w pamiec i bedzie ograniczal wyobraznie na motocyklu.
3. Nauka pierwszej pomocy... tego dalej nie ma.
4. Zrobienie ludziom formata mozgu z wirusu Znieczulica, nawet grazac wyrokami, mandatami itd. Ale stanowczo, a nie jak do tej pory, gdzie wszyscy cie wymijaja jak ty lezysz na drodze ( autopsja)
5. Ktos powinien wykonac model czlowieka z zelu balistycznego z imitacja krwi itd, poswiecic motocykl i pokazac jak zachowuje sie cialo przy jakis tam predkosciach, zderzeniach itd.
6. Wpajac informacje na temat odziezy motocykklowej i wzroscie bezpieczenstwa przy uzyciu jej.
Ostatnio zmieniony czw gru 06, 2012 przez Lacik, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Berserker
Posty: 307
Rejestracja: pn sie 20, 2012
Miejscowość: Słupsk
Motocykl: VN 1500 Mean Streak
VROC: 35284

Post autor: Berserker » czw gru 06, 2012

Lacik, :yeee: w pełni popieram! Dobrze ujęte... Choć uważam, że stopniowanie, ma tu rację bytu, właśnie ze względu na małolatów... :butelka:
FOUR WHEELS MOVE THE BODY. TWO WHEELS MOVE THE SOUL

Chopper Cruiser Riders' Group
www.facebook.com/chopper.cruiser.poland
www.chopper-cruiser.com.pl

Awatar użytkownika
Lacik
Posty: 2139
Rejestracja: wt sie 10, 2010
Miejscowość: Sosnowiec
Motocykl: VN2000 Limited, FJR1300
VROC: 33363

Post autor: Lacik » czw gru 06, 2012

Berserker pisze:Lacik, :yeee: w pełni popieram! Dobrze ujęte... Choć uważam, że stopniowanie, ma tu rację bytu, właśnie ze względu na małolatów... :butelka:
W przyszlym roku dowiemy sie, czy to cos zmienilo czy nie, ze statystyk drogowych. Najlepiej jakby takie statystyki policja poprowadzila bardziej skrupulatnie z podzialem na wiek, motocykl, staz itd.
Ja moge sie zalozyc o flaszke ze niestety nie :mrgreen:

Awatar użytkownika
Krasnal
Posty: 2148
Rejestracja: sob kwie 24, 2010
Miejscowość: UK & Piotrków T.
Motocykl: Kawasaki VN2000 "lalunia"
VROC: 32105

Post autor: Krasnal » pt gru 14, 2012

Stopniowanie jak najbardziej, nie wymyslili niczego nowego, juz sie sprawdza w kilku krajach Europy, z tym, ze jest jedna zasadnicza roznica, a moze nie, nie czytalem dokladnie, w kazdym razie kierowcy posiadajacy duze doswiadczenie (czytaj prawko od dluzszego czasu, co wcale nie przeklada sie na doswiadczenie, jak wiemy :D ) moga starac sie o prawko na moto bez ograniczania pojemnosci, mocy, czy czegos tam jeszcze...
drastyczne obrazki, nic z tego, juz zbadali, ze do drastycznych obrazow blyskawicznie sie przyzwyczajamy, i w pedal...oczywiscie jedni szybciej, inni wolniej, a czesc nigdy, niestety ta ostatnia czesc, to ulamek promila...
tak naprawde nikt nie wie, dlaczego za kierownica przeistaczamy sie w "bestie", bo nie o predkosc tu tylko chodzi...ale sie rozpisalem...
...spróbujmy byc szczesliwi, chocby po to, by swiecic innym przykladem...

+44 7540233074

Awatar użytkownika
Painkiller
Posty: 504
Rejestracja: czw sie 18, 2011
Miejscowość: wRock...
Motocykl: Kawa VN800 A
VROC: 34211

Post autor: Painkiller » śr sty 02, 2013

Czy gdzieś można znaleźć statystykę w ilu wypadkach uczestniczą (już nawet nie ile powodują) motocykliści posiadający prawko kat A i kierujący motocyklami bez prawka? Bo moim zdaniem tu jest pies pogrzebany. Jest grupa osób, którym prawko nie jest do niczego potrzebne, słyszałem wiele razy hasło "w razie kontroli i tak się nie zatrzymam". Znam nawet osobiście kilka takich cwaniaczków, którym dres zastępuje kombinezon i dwóch z nich zaliczyło już poważne gleby (jeden na pierwsze moto kupił sobie CBR 600 RR i rozmontował ją mniej więcej po tygodniu)

Awatar użytkownika
Mayones
Posty: 5682
Rejestracja: czw kwie 26, 2012
Miejscowość: B-B
Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
VROC: 0

Post autor: Mayones » czw sty 03, 2013

Co racja to racja, najgorzej jak niektórzy boją się jeździć, a tu nagle odebrali kartonik, wsadzili do kieszeni i królowie szos, potem tylko w wiadomościach słychać jak to się zawinęło beemwu z młodzikami na słupie na prostej, albo nastolatka wjechała pod pociąg...
Ja zdałem prawko na moto po 15 latach od kat.B i mimo tych nastu lat na drogach nie czuję się pewnie na nich jadąc moto :(
Dla mnie osobiście kartonik to daje tylko tyle że w razie kontroli jestem o parę złociszy do przodu, na kursie rok temu nauczyli mnie dobrze kręcić ósemki choperkiem i tyle.

Rav
Posty: 1908
Rejestracja: pt cze 22, 2012
Miejscowość: Kielce
Motocykl: VN 800 Classic=> R1100RT
VROC: 0

Post autor: Rav » pt sty 04, 2013

Dobrze, że będzie trudniej zdobyć prawko, ale uważam, że niewiele się zmieni, problem leży w poziomie szkoleń w większości szkół jazdy. Sam doswiadczyłem tego robiąc "A", instruktorzy, którzy okazjonalnie dosiadali motocykli nie mieli pojęcia jak przekazać podstawowe wiadomości z zakresu technik prowadzenia moto, jak skręcać, hamować, jak pochylać sprzęta, zależało im jedynie by delikwent zdał egzamin za 1-szym razem by nie psuć statystyki zdawalności w ich szkole. Gdybym przed kursem nie przeczytał dokładnie i z uwagą "Motocyklisty Doskonałego", "Ulicznych Strategii" to było by kiepsko przesiadając się z "GN-na na VN. Szczęscie mają ci kursanci, którzy trafiają do szkół gdzie uczą prawdziwi motocykliści, bo ich szanse na przeżycie mocno wzrastają.

Awatar użytkownika
Mars
Posty: 654
Rejestracja: pt lis 25, 2011
Miejscowość: Świecie k/ Bydg.
Motocykl: VN 900 classic 2008r.
VROC: 34646

Post autor: Mars » sob sty 05, 2013

Wtrącę swoje "dwa grosze". Mój syn w zeszłym roku rozpoczął kurs na prawo jazdy kat. A i B. Przed wejściem w życie nowych przepisów ma szansę zdać egzamin praktyczny tylko na kat. B. Na kat. A nie ma już szansy. Dlaczego on i jemu podobni, czyli ci, co zaczęli kurs na starych zasadach, mają zdawać egzaminy na nowych? Dlaczego nie bierze się pod uwagę faktu, że egzaminy praktyczne na kat. A są wstrzymane w okresie zimowym? Nowe przepisy nie powinny obejmować osób, które rozpoczęły/ ukończyły kurs przed wejściem w życie nowych.
ZHDK A Rh "-"
HDK ZDZN

Wiewiur
Posty: 52
Rejestracja: ndz kwie 01, 2012
Miejscowość: Śmigiel k.Leszna
Motocykl: VN800 Classic ;)
VROC: 0

Post autor: Wiewiur » sob sty 05, 2013

według mnie, u nas w Polsce zarówno stare, jak i nowe zasady są złe...ja patrząc na swoje niewielkie w porównaniu do niektórych doświadczenie mogę powiedzieć tylko tyle, że na kursie, zarówno na A i B nauczyłem się w sumie tylko tego co potrzebne na egzamin, a dopiero później w ruchu ulicznym nauczyłem się jeździć...
born to be wild !

Awatar użytkownika
Mars
Posty: 654
Rejestracja: pt lis 25, 2011
Miejscowość: Świecie k/ Bydg.
Motocykl: VN 900 classic 2008r.
VROC: 34646

Post autor: Mars » sob sty 05, 2013

Ależ oczywiście, że tak. Przy tak małej ilości godzin nikt nie jest w stanie nauczyć się super jeździć- dopiero późniejsza praktyka dużo daje. W dodatku zobaczcie za co egzaminatorzy przerywają egzamin- czasami wystarczy tylko najechać na linię ciągłą. Ilu z nas, szczególnie na skrzyżowaniach, na nie nie najeżdża? Ja widzę wielu takich kierowców. I co? Dzieje się jakaś masakra na ulicy? Nie. Dla mnie WORD'y stały się maszynką do robienia pieniędzy dla Skarbu Państwa. Jak sami nie uświadomimy swoim "dzieciom", że za kierownicą nie mają wielu żyć ( jak w grach ), to nikt inny im tego nie wpoi.
ZHDK A Rh "-"
HDK ZDZN

Awatar użytkownika
Berserker
Posty: 307
Rejestracja: pn sie 20, 2012
Miejscowość: Słupsk
Motocykl: VN 1500 Mean Streak
VROC: 35284

Post autor: Berserker » ndz sty 06, 2013

Tu możecie oglądnąć filmik ze zmianami, jakie będą obowiązywały w tym roku na egzaminie praktycznym na kat. A:
http://www.chopper-cruiser.com.pl/wiado ... t-a-cz-ii/
FOUR WHEELS MOVE THE BODY. TWO WHEELS MOVE THE SOUL

Chopper Cruiser Riders' Group
www.facebook.com/chopper.cruiser.poland
www.chopper-cruiser.com.pl

Awatar użytkownika
Góral
Posty: 2532
Rejestracja: sob mar 24, 2012
Miejscowość: Brusy
Motocykl: _FuMA
VROC: 34785

Post autor: Góral » ndz sty 06, 2013

A na pewno mieli sznurowane buty? :mrgreen:
"Wsiądźcie na motocykle i jedźcie tak długo, aż zrozumiecie o co w tym wszystkim chodzi" - Gang Dzikich Wieprzy

Awatar użytkownika
Lacik
Posty: 2139
Rejestracja: wt sie 10, 2010
Miejscowość: Sosnowiec
Motocykl: VN2000 Limited, FJR1300
VROC: 33363

Post autor: Lacik » wt sty 15, 2013

http://moto.onet.pl/351966,13506324,2,z ... ml?node=27

pytania na prawo jazdy, co prawda na samochód, ale na motocykl będą takie same...
mogę powiedzieć tylko tyle ---> :surprise: :hah:
Ihaaaa VN750 -> VN1600 Mean Streak -> VN2000 Limited, FJR1300, Hayabusa

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 0 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 0 gości

Najwięcej użytkowników (176) było online śr wrz 15, 2021

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą