Owiewka.

Adamspa
Posty: 27
Rejestracja: pn kwie 09, 2012
Miejscowość: Chrzanów
Motocykl: Suzuki GSX650FA
VROC: 0

Owiewka.

Post autor: Adamspa » pn kwie 09, 2012

Jak się jeździ z dużą owiewką mocowaną do kierownicy motocykla np. w motocyklu Kawasaki Classic 1700:

http://www.kawasaki.pl/Accessory/Detail ... 700Classic

Czy trzeba szczególnie mocno trzymać kierownicę podczas jazdy , przy tak dużej powierzchni szyby.
Czy podmuchy powietrza utrudniają stabilność jazdy , zwłaszcza przy większych prędkościach, ze względu na dużą powierzchnię owiewki.
Czy Kawasaki Vojager http://www.kawasaki.pl/VN1700Voyager dużo lepiej się prowadzi , bo owiewka - szyba nie jest w nim bezpośrednio przymocowana do kierownicy.


Czy występuję niekorzystne zawirowanie powietrza przy takim kształcie owiewki.
Czy bardziej ważniejszy jest kształt, wyprofilowanie owiewki czy może wielkość jeśli chodzi o dobrą osłonę przed pędem powietrza.

Dziękuje.

Awatar użytkownika
Badger
Posty: 6396
Rejestracja: pn kwie 05, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: Blue Lady + Osiołek
VROC: 29218

Post autor: Badger » pn kwie 09, 2012

nie wypowiem się na temat aerodynamiki, ale jeśli chodzi o sposób mocowania to nie widzę większej różnicy
pie.....lę, nie myję

Jazda motocyklem to przeżycie religijne, im szybciej tym bliżej Boga

Kiedy ludzie są tego samego zdania co ja, mam zawsze wrażenie, że się pomyliłem.

Eden

Post autor: Eden » pn kwie 09, 2012

ja mam spora szybę podobna do oryginalnej, mocowana do polki i lag

moze faktycznie przy duzym wietrze potrafi troche utrudnic jazde

ale to pikus

wiecej jest zalet na trasie nawet przy 140 jest ok

wiatr owiewa gore kasku, a na klate nic nie dmucha i owady zostaja na szybie a nie na kurtce

jadac patrze przez szybe i tez jest ok

w nocy przy deszczu dyskomfort ale mysle ze bez szyby bylo by jeszcze gorzej

to moje spostrzezenia

Awatar użytkownika
Krasnal
Posty: 2148
Rejestracja: sob kwie 24, 2010
Miejscowość: UK & Piotrków T.
Motocykl: Kawasaki VN2000 "lalunia"
VROC: 32105

Post autor: Krasnal » pn kwie 09, 2012

Jest dość duża różnica między szybą mocowaną do lag ( to ta na pierwszym obrazku), a szybą mocowaną do kierownicy. Ta pierwsza jest dużo bardziej komfortowa, drugi sposób mocowania, czyli do kierownicy lub półki (sa różne rozwiązania) ma kilka minusów. Jednym z podstawowych są drgania które z szyby przenoszą sie na kierownice, nie jest to miłe i na szczęście dotyczy głównie większych prędkości. Obserwowanie drogi prze szybę nie jest dobrym pomysłem, z całą pewnością jest niebezpieczne, ale jak możesz zauważyć powyżej, są różne szkoły...
Ten pierwszy sposób mocowania jest sposobem fabrycznym.
pozdrawiam i zaznaczam, że powyższe opinie to moje opinie(używam obu sposobów mocowania), każdy z kolegów może mieć inne...
...spróbujmy byc szczesliwi, chocby po to, by swiecic innym przykladem...

+44 7540233074

Adamspa
Posty: 27
Rejestracja: pn kwie 09, 2012
Miejscowość: Chrzanów
Motocykl: Suzuki GSX650FA
VROC: 0

Post autor: Adamspa » pn kwie 09, 2012

A jak się sprawdzają dolne owiewki , chodzi np. o te:
http://www.kawasaki.pl/Accessory/Detail ... 700Classic
czy dobrze chronią przed wiatrem oraz deszczem ?

Awatar użytkownika
Badger
Posty: 6396
Rejestracja: pn kwie 05, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: Blue Lady + Osiołek
VROC: 29218

Post autor: Badger » pn kwie 09, 2012

sprawdzają się dopóki nie założysz gmoli :)
pie.....lę, nie myję

Jazda motocyklem to przeżycie religijne, im szybciej tym bliżej Boga

Kiedy ludzie są tego samego zdania co ja, mam zawsze wrażenie, że się pomyliłem.

Awatar użytkownika
MaciekSz
Posty: 3699
Rejestracja: ndz maja 09, 2010
Miejscowość: Pruszków
Motocykl: BMW K1200LT
VROC: 32197

Post autor: MaciekSz » pn kwie 09, 2012

Badger pisze:sprawdzają się dopóki nie założysz gmoli :)
Eee... Nie. ja mam i gmole i te owiewki. Nie ma problemów.

Z szybami z doświadczenia mojego jest tak:

Do kierownicy tak - ale mała owiewka, Im większa, tym większe problemy będą ze stabilnością przy dużych prędkościach i powiewach wiatru. Duża szyba - obowiązkowo mocowana do lag.
MaciekSz
Jest: K1200LT
Był VN 1700 Nomad B&W, Vulcan S, VN 2000 Rogue, VN1600 Nomad, VN900 Custom Ebony LE,
Er6N, R1150RT
VROC #32197
Obrazek

Adamspa
Posty: 27
Rejestracja: pn kwie 09, 2012
Miejscowość: Chrzanów
Motocykl: Suzuki GSX650FA
VROC: 0

Post autor: Adamspa » wt kwie 10, 2012

Są jeszcze jakieś sposoby na poprawienie osłony nóg , oprócz odzieży i ochraniaczy.
Trochę nie rozumiem zasady osłony poprzez gmole, to jakiś żart ?
Ostatnio zmieniony wt kwie 10, 2012 przez Adamspa, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Badger
Posty: 6396
Rejestracja: pn kwie 05, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: Blue Lady + Osiołek
VROC: 29218

Post autor: Badger » wt kwie 10, 2012

Adamspa pisze: Trochę nie rozumiem zasady osłony poprzez gmole, to jakić żart ?
a ja nie rozumiem Twojego pytania??
pie.....lę, nie myję

Jazda motocyklem to przeżycie religijne, im szybciej tym bliżej Boga

Kiedy ludzie są tego samego zdania co ja, mam zawsze wrażenie, że się pomyliłem.

Awatar użytkownika
Zombie
Posty: 2574
Rejestracja: pn sty 03, 2011
Miejscowość: M-a
Motocykl: VN 1700 Vaquero , Indian Scout
VROC: 34250

Post autor: Zombie » wt kwie 10, 2012

MaciekSz pisze:Eee... Nie. ja mam i gmole i te owiewki. Nie ma problemów.
Też tak mam i bez problemów spełniają swoje zadanie.
Mniejsza o perfekcje, badz po prostu dobry.
www.steelrosesmcsouthside.pl

Adamspa
Posty: 27
Rejestracja: pn kwie 09, 2012
Miejscowość: Chrzanów
Motocykl: Suzuki GSX650FA
VROC: 0

Post autor: Adamspa » wt kwie 10, 2012

Czy gmole to rury mocowane w obszarze silnika , w celu zapewnienia jego ochrony (i innych elementów) , w przypadku przewrócenia się na motocyklu.

Awatar użytkownika
Lecho
Posty: 4574
Rejestracja: śr maja 12, 2010
Miejscowość: Białystok
Motocykl: VN1600 Classic
VROC: 32224

Post autor: Lecho » wt kwie 10, 2012

Adamspa pisze:Trochę nie rozumiem zasady osłony poprzez gmole, to jakiś żart ?
Gmole to głównie ochrona nóg (nie mylić z osłoną) w przypadku ślizgu, czy innych przewrotek.
Motocykl bez gmoli przewracając się przygniata nogę motocyklisty i jest w najlepszym wypadku niemiło, częściej jednak przy masie naszych motocykli kończy się to pogruchotaniem kostki i stawu skokowego ;(
A motocykliści dzielą się na tych co już leżeli, i tych co będą leżeć.
Adamspa pisze:Czy gmole to rury mocowane w obszarze silnika , w celu zapewnienia jego ochrony (i innych elementów) , w przypadku przewrócenia się na motocyklu.
Tak to właśnie metalowa rura, choć nie o silnik chodzi.
:ok:

Awatar użytkownika
MarKov
Posty: 2478
Rejestracja: wt lip 06, 2010
Miejscowość: WARSZAWA
Motocykl: VN 1700 CLASSIC TOURER
VROC: 27362

Post autor: MarKov » wt kwie 10, 2012

Adamspa pisze:Są jeszcze jakieś sposoby na poprawienie osłony nóg , oprócz odzieży i ochraniaczy.
tak zamiana motocykla na samochód :rotfl22: :rotfl22: :rotfl22: :rotfl22:
MarKov
VN 1700 Classic Tourer
VN 900 Classic (był)

VROC # 27362

Adamspa
Posty: 27
Rejestracja: pn kwie 09, 2012
Miejscowość: Chrzanów
Motocykl: Suzuki GSX650FA
VROC: 0

Post autor: Adamspa » wt kwie 10, 2012

Samochód to ja mam. Od 2010 r zacząłem jeździć na jednośladzie. Tak mi się spodobało, że raczej myślę o motocyklu takim bardziej wygodniejszym na dłuższe trasy. Ponieważ mamy klimat umiarkowany to wiem z doświadczenia , że dobra by była również osłona na nogi.
Proszę napiszcie jak to jest z Waszego doświadczenia. Ja jeżdżę na Suzuki GSX650FA. Jechałem np. przy 7-8 stopniach Celcjusza odpowiednio ubrany i po 50 minutach jazdy miałem już dość.
A ilę można wytrzymać na chopperach jadąc w chłoniejsze dni? A jak jest latem, czy przy tak dużych silnikach czuć promieniujące ciepło?

Awatar użytkownika
Badger
Posty: 6396
Rejestracja: pn kwie 05, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: Blue Lady + Osiołek
VROC: 29218

Post autor: Badger » wt kwie 10, 2012

Adamspa pisze:A jak jest latem, czy przy tak dużych silnikach czuć promieniujące ciepło?
to jest własnie paradoks tych motocykli i ich silników, jak jest zimno to nie grzeją, ale w upał to się gotuje wszystko od jajek po czubki palców u nóg
pie.....lę, nie myję

Jazda motocyklem to przeżycie religijne, im szybciej tym bliżej Boga

Kiedy ludzie są tego samego zdania co ja, mam zawsze wrażenie, że się pomyliłem.

ludek
Posty: 360
Rejestracja: czw lut 03, 2011
Miejscowość: Słupsk
Motocykl: VN2000
VROC: 34580

Post autor: ludek » wt kwie 10, 2012

Do osłony nóg przed wiatrem widziałem jeszcze jeden patent. Był to skórzany "pokrowiec" naciągnięty na gmole. Wyglad tego trochę dyskusyjny, ale na pewno pomaga.

Awatar użytkownika
Lecho
Posty: 4574
Rejestracja: śr maja 12, 2010
Miejscowość: Białystok
Motocykl: VN1600 Classic
VROC: 32224

Post autor: Lecho » wt kwie 10, 2012

to jest własnie paradoks tych motocykli i ich silników, jak jest zimno to nie grzeją, ale w upał to się gotuje wszystko od jajek po czubki palców u nóg
:D
Zwłaszcza na światełkach między dymiącymi puszkami (wszyscy pozamykani bo klimy chłodzą), słońce wali, asfalt się lepi do butów, ..... i w tym momencie załącza się wentylator, i cały oddech z chłodnicy i rozgrzanego silnika przetacza się przez jaja i klatę wdzierając się od spodu pod kask :antlers: :antlers: :antlers:
....Za wszystko inne możesz zapłacić kartą......
:ok:

Awatar użytkownika
MaciekSz
Posty: 3699
Rejestracja: ndz maja 09, 2010
Miejscowość: Pruszków
Motocykl: BMW K1200LT
VROC: 32197

Post autor: MaciekSz » wt kwie 10, 2012

ludek pisze:Do osłony nóg przed wiatrem widziałem jeszcze jeden patent. Był to skórzany "pokrowiec" naciągnięty na gmole. Wyglad tego trochę dyskusyjny, ale na pewno pomaga.
Coś takiego, prawda?

Na deszczowe dni może być fajne
MaciekSz
Jest: K1200LT
Był VN 1700 Nomad B&W, Vulcan S, VN 2000 Rogue, VN1600 Nomad, VN900 Custom Ebony LE,
Er6N, R1150RT
VROC #32197
Obrazek

Awatar użytkownika
Thomas
Posty: 3124
Rejestracja: ndz paź 24, 2010
Miejscowość: Chorzów, Bytom
Motocykl: VN 2000 Limited
VROC: 33040

Post autor: Thomas » śr kwie 11, 2012

MaciekSz pisze:
ludek pisze:Do osłony nóg przed wiatrem widziałem jeszcze jeden patent. Był to skórzany "pokrowiec" naciągnięty na gmole. Wyglad tego trochę dyskusyjny, ale na pewno pomaga.
Coś takiego, prawda?

Na deszczowe dni może być fajne
Coś takiego ma Oktogon tylko że z plexi
VROC#33040

Lepiej mieć brzuch z jedzenia niż garb z roboty.

Eden

Post autor: Eden » śr kwie 11, 2012

bleee ochyda

i opor powietrza jak autobus

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 0 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 0 gości

Najwięcej użytkowników (176) było online śr wrz 15, 2021

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą