Kawasaki VN 800 nie pali na jeden Cylinder !!

Marcel_G
Posty: 3
Rejestracja: sob mar 31, 2012
Miejscowość: Skoczów
Motocykl: Kawasaki VN 800
VROC: 0

Kawasaki VN 800 nie pali na jeden Cylinder !!

Post autor: Marcel_G » sob mar 31, 2012

Witam
Jestem nowy i chciałem się ładnie przywitać DZIEŃ DOBRY :)
Przechodząc do meritum mam problem :/ Mam Kawasaki VN 800 Custom z 95'
i niestety nie pali mi na jeden cylinder:( To juz nie pierwszy raz początkowo myślałem, że to wina świec wymieniałem już ze dwa razy i dalej po nie długim okresie poprawnej pracy temat się powtarza, przy pierwszej wymianie zauważyłem ze przewód wysokiego napięcia był lekko zasniedziały ale oczwyiście uporałem się z tym. Zastanawiam się czy to wina cewki, modułu czy może wystarczyła by regulacja gaźnika- czasami zdarza się odpalic na 2 cylindry.
BARDZO PROSZĘ O POMOC i wskazówki.
Pomożcie świeżakowi:)

Awatar użytkownika
Badger
Posty: 6396
Rejestracja: pn kwie 05, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: Blue Lady + Osiołek
VROC: 29218

Post autor: Badger » sob mar 31, 2012

a świece po wymianie wygrzewałeś??

dla mnie to sprawa świec.

zwłaszcza jak mówisz, że przez pewien czas po wymianie jest wszystko OK.

pamiętaj, że v-ki bardzo nie lubią odpalania "na chwilę".
praktycznie za każdym razem jak odpalasz to tak, żeby świece się zagrzały do temperatury samooczyszczania
pie.....lę, nie myję

Jazda motocyklem to przeżycie religijne, im szybciej tym bliżej Boga

Kiedy ludzie są tego samego zdania co ja, mam zawsze wrażenie, że się pomyliłem.

Awatar użytkownika
Piotr
Posty: 3249
Rejestracja: śr kwie 21, 2010
Miejscowość: Warszawa-Wilanów
Motocykl: VN 1500 Nomad, VN 2000 Diablo Black
VROC: 25311

Post autor: Piotr » sob mar 31, 2012

Badger pisze:pamiętaj, że v-ki bardzo nie lubią odpalania "na chwilę".
praktycznie za każdym razem jak odpalasz to tak, żeby świece się zagrzały do temperatury samooczyszczania
Od tego zacznij, nie odpalaj na chwilę a jak już odpalisz to albo przejażdżka, albo poczekaj aż się zagrzeje, ja w swoim poprzednim VN 800 kupiłem świece na ewentualną wymianę i z tymi świecami go sprzedałem stosując powyższą zasadę.
VROC#25311

--- www.v-moto.pl części ,akcesoria, oleje, filtry... do VN-ów ---

http://www.steelrosesmcsouthside.pl

Awatar użytkownika
Daromax
Posty: 1455
Rejestracja: pt kwie 22, 2011
Miejscowość: Zabrze
Motocykl: VN 2000 Classic LT
VROC: 33649

Post autor: Daromax » sob mar 31, 2012

:) Według mnie to wina świec i sprawdz w specyfikacji czy masz dobrane dobrze. :ok:

Marcel_G
Posty: 3
Rejestracja: sob mar 31, 2012
Miejscowość: Skoczów
Motocykl: Kawasaki VN 800
VROC: 0

Post autor: Marcel_G » sob mar 31, 2012

Zawsze po wymianie wygrzewałem i nigdy nie odpalam na chwilkę tylko dokłądnie tak jak mówicie do zagrzania albo przejażdzka. Pierwszy raz kupiłem NGK myślałem, że one sie nie sprawdziły następne kupiłem Denso ale niestety efekt jest podobny. Zastanawiam się również nad gaźnikiem ze względu na to, że przed pierwszą wymianą sprawdzałem czy "stare" święce dają iskrę efekt był pozytywny...dodam, że Kawa niestey nie stoi w ogrzewanym garażu oraz nie wiem czy to ma jakieś znaczenie ale ma "wybebeszone" wydechy.

Awatar użytkownika
Kristofer
Posty: 374
Rejestracja: sob lut 25, 2012
Miejscowość: Myszków
Motocykl: Honda Goldwing
VROC: 0

Post autor: Kristofer » sob mar 31, 2012

może źle dobrałeś świece i mają za małą ciepłotę i padają ewentualnie kable do wymiany
albo zamień cewki miejscami i zobacz czy nie w nich przyczyna
zanim wydasz kasę na nowe świece i kable zamień cewki

Awatar użytkownika
jurekawasaki
Posty: 820
Rejestracja: śr cze 02, 2010
Miejscowość: wielkopolska
Motocykl: kawasaki vn 800
VROC: 0

Post autor: jurekawasaki » sob mar 31, 2012

Mam jedno pytanie jak wyglądają świece po wykręceniu po tym jak silnik przestaje palić na jeden gar, ich wygląd dużo nam może wyjaśnić .Jak się domyślam przestaje palić na cylinder nr 2 czyli ten tylni.

Awatar użytkownika
mirek_vn
Posty: 191
Rejestracja: wt kwie 06, 2010
Miejscowość: łódzkie
Motocykl: VN 900 Classic
VROC: 31457

Post autor: mirek_vn » ndz kwie 01, 2012

Marcel_G pisze:"wybebeszone" wydechy.
Nadpalają się zawory wydechowe i ich gniazda.
Trzeba do nich zajrzeć.

Marcel_G
Posty: 3
Rejestracja: sob mar 31, 2012
Miejscowość: Skoczów
Motocykl: Kawasaki VN 800
VROC: 0

Post autor: Marcel_G » ndz kwie 01, 2012

jurekawasaki pisze:Mam jedno pytanie jak wyglądają świece po wykręceniu po tym jak silnik przestaje palić na jeden gar, ich wygląd dużo nam może wyjaśnić .Jak się domyślam przestaje palić na cylinder nr 2 czyli ten tylni.
Świeca po wykręceniu jest lekko czarna z tego co pamiętam i dokładnie nie pali mi 2 cylinder:(

W chwili wolnego czasu zamienie cewki i dam znać jak to wygląda.
DZIĘKUJĘ PANOWI ZA WSPARCIE !!

nuti
Posty: 38
Rejestracja: sob mar 19, 2011
Miejscowość: Śląsk
Motocykl: VN 800
VROC: 0

Post autor: nuti » pn kwie 16, 2012

U mnie podobny efekt był, rok temu wymieniłem świece na model NGK CR8 i moto palił, w tym sezonie powtórka z rozrywki motor znowu pali na jeden gar lub bardzo nierówno, wymieniłem świece na NG CRE 7 odpaliłem zagrzałem ( ok 30 min ) i moto ładnie pali, pracuje równo i płynnie.
jak się okazuje świece warto wymienić co sezon tym bardziej ze nie jest to droga rzecz :)

:pedzi:

Balik
Posty: 11
Rejestracja: czw gru 29, 2016
Miejscowość: goleszów
Motocykl: kawasaki vulcan vn800
VROC: 0

Post autor: Balik » śr lut 22, 2017

witam. mam podobny problem. moj moto vn 800 z 1997roku. ostatnio odpaliłem motocykl i silnik szedł na 1 cylindrze, zostawiłem go żeby się zagrzał. szedł ok 20 min po czym zaczął palić 2 cylinder ( ten tylny ). nie mogłem się przejechać ponieważ jeszcze był snieg ,wiec zostawiłem go na odpalonym aż się dobrze zagrzeje. dziś chciałem odpalić motocykl i nawet nie ruszył rozrusznik. okazało się że aku jest do wymiany. kupiłem nowy aku i odpalił od strzału. i znów ten sam objaw. pali jeden cylinder drugi nic. gdy ssanie wyłaczyłem motor nie zgasł bardzo ładnie pracował ale tylko na tym jednym cylindrze. zostawiłem go znowu i po jakimś czasie na chwile pracował na 2 gary potem znow na jeden. i tak kilka razy ( również strzeliło z rury ) i potem zaczał pracować znów na 2 cylindry. zauwazyłem ze z rury cylindra który nie pracował kopci . poczekałem aż porzadnie się zagrzeje. po kilkunastu minutach dymu było mniej a silnik był zagrzany bardzo dobrze. zgasiłem motor i znów zapaliłem i od razu na 2 cylindry szedł. powiedzcie mi co to może być ? zaznacze ze w zeszłym sezonie były wymieniane swiece filtr powietrza synchronizacja gaznika. zrobiłem ok 2 tys przebiegu.

Awatar użytkownika
naziro
Posty: 459
Rejestracja: śr lip 01, 2015
Miejscowość: wlkp
Motocykl: triumph 900
VROC: 37411

Post autor: naziro » czw lut 23, 2017

Podmień cewki i sprawdź, czy nadal nie pali na tylny cylinder.
SZYBKO,TANIO,DOBRZE (z tych trzech rzeczy razem występują tylko dwie do wyboru)

Awatar użytkownika
Iron75
Posty: 1281
Rejestracja: wt wrz 07, 2010
Miejscowość: Lublin
Motocykl: VN2000
VROC: 0

Post autor: Iron75 » czw lut 23, 2017

Ja obstawiam świece. Drogie nie są, roboty przy wymianie też niewiele więc ja bym od tego zaczął.

Awatar użytkownika
Mayones
Posty: 5682
Rejestracja: czw kwie 26, 2012
Miejscowość: B-B
Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
VROC: 0

Post autor: Mayones » czw lut 23, 2017

Kable WN mogą nie łączyć trzeba wykręcić kabel z fajki i go obejrzeć bo może być zielony i poszarpany - taki był mój przypadek

Awatar użytkownika
Ryffka
Posty: 1397
Rejestracja: pn kwie 19, 2010
Miejscowość: Wrocław
Motocykl: był VN2000 Soul Red, GTR 1400
VROC: 24863

Post autor: Ryffka » pt lut 24, 2017

Temat wałkowany już kilkakrotnie na forum. Świece wymieniać co sezon albo i częściej i problem zniknie. Miałem dokładnie to samo, ale u mnie sprawę załatwiły świece irydowe + filtr KN + zestaw dysz KN - palił od strzału i problem tylnego garnka zniknął. Przy temperach powyżej 15 st. odpalał nawet bez ssania. Niech się wypowie Wyder, bo on to moto użytkuje od kilku lat :)
Przewody oczywiście też do przeglądu :)

Awatar użytkownika
Mayones
Posty: 5682
Rejestracja: czw kwie 26, 2012
Miejscowość: B-B
Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
VROC: 0

Post autor: Mayones » pt lut 24, 2017

Mój na zwykłych CR7E palił bez ssania cały rok, świeczki to nie olej nie trzeba co 6 tyś km :D

jacyII
Posty: 145
Rejestracja: pt sie 21, 2015
Miejscowość: Poznań
Motocykl: vn 800
VROC: 0

Post autor: jacyII » pt lut 24, 2017

Witaj.

Przede wszystkim sprawdzenie świec (ewentualnie wymienić) , cewki , przewody wysokiego napięcia , fajki , przewody idące do cewek. Potem zawory , wydechy i cierpliwa kontrola całości. Nasze maszyny są wiekowe i to utrudnia postawienie trafnej diagnozy i naprawy . Osobiście uważam ,że dobrze dobrane świece to połowa sukcesu.

Pozdro :pedzi:

Slawek
lewa w górę i do przodu

Awatar użytkownika
Mayones
Posty: 5682
Rejestracja: czw kwie 26, 2012
Miejscowość: B-B
Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
VROC: 0

Post autor: Mayones » pt lut 24, 2017

jacyII pisze:że dobrze dobrane świece to połowa sukcesu.
czyli to co producent zalecił w serwisówce :oki:

jacyII
Posty: 145
Rejestracja: pt sie 21, 2015
Miejscowość: Poznań
Motocykl: vn 800
VROC: 0

Post autor: jacyII » pt lut 24, 2017

serwisówka "mówi":
świece
NGK CR7E lub NDU22ESR-N
przerwa
0,7-0,8 mm

a tak naprawdę to znaleźć o podobnej wartości cieplnej

Pozdro
sławek
lewa w górę i do przodu

Balik
Posty: 11
Rejestracja: czw gru 29, 2016
Miejscowość: goleszów
Motocykl: kawasaki vulcan vn800
VROC: 0

Post autor: Balik » pt lut 24, 2017

kupiłem nowe swiece i wszystko wróciło do normy :) wielkie dzieki. LWG

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 2 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 2 gości

Najwięcej użytkowników (176) było online śr wrz 15, 2021

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą