Pytanie laika

Awatar użytkownika
Madfood
Posty: 74
Rejestracja: sob lut 11, 2012
Miejscowość: Lbn
Motocykl: Kawasaki EN 500
VROC: 0

Pytanie laika

Post autor: Madfood » pn lut 20, 2012

Jak już wiecie pierwszego lutego stałem się szczęśliwym posiadaczem Kawy EN 500.
Mrozy trochę odpuściły i postanowiłem zabrać się za wymianę płynów i filtrów,
i tu pada moje pytanie, a właściwie kilka:
1. Jaki olej polecacie, dużo ludzi używa MOTULa ale słyszałem, że są też inne równie dobra a przy okazji tańsze?
2. Jakie filtry jakiejś konkretnej firmy czy nie ma to większego znaczenia?
3. Jaki płyn hamulcowy?
4. Jaki płyn chłodniczy?

PS: Tak przy okazji jak ktoś ma to poprosiłbym o manuala do w/w moto na maila
boorn@o2.pl
Veni, Vidi, Vici i co dalej???

Awatar użytkownika
Garciu
Posty: 2555
Rejestracja: pn lis 14, 2011
Miejscowość: Poznań
Motocykl: VN 1700 Classic LT
VROC: 34722

Post autor: Garciu » pn lut 20, 2012

zaraz dostaniesz z....ę ;)

Andrew
Posty: 6148
Rejestracja: śr kwie 07, 2010
Miejscowość: Będzin
Motocykl: VN 1500 Vinci,VN 2000 Deep Purple,VN 15 Ziuk
VROC: 31802

Post autor: Andrew » pn lut 20, 2012

Madfood skorzystaj z opcji "szukaj". ;)

Awatar użytkownika
Sheriff
Posty: 1254
Rejestracja: pt cze 11, 2010
Miejscowość: Koog aan de Zaan
Motocykl: Versys 1000 GT
VROC: 30486

Post autor: Sheriff » pn lut 20, 2012

Jaki olej:
http://www.vulcaneria.pl/search.php?mode=results

i dalej w ten sposób można szukać chyba że lenistwo doskwiera...

Awatar użytkownika
Madfood
Posty: 74
Rejestracja: sob lut 11, 2012
Miejscowość: Lbn
Motocykl: Kawasaki EN 500
VROC: 0

Post autor: Madfood » pn lut 20, 2012

Sorki za spam ale przeszukałem jako tako forum i nie znalazłem konkretów więc postanowiłem zaryzykować zjebkę i napisać nowy temat.

Po prostu potrzebuję konkretów:
takie płyny, takie filtry itp...
Veni, Vidi, Vici i co dalej???

Awatar użytkownika
Chucherek
Posty: 93
Rejestracja: pn sty 30, 2012
Miejscowość: Łódź
Motocykl: EN 500
VROC: 0

Post autor: Chucherek » pn lut 20, 2012

witaj
Ja do swojego ENa zakupiłem:
płyn hamulcowy TRW dot4 (został z samochodu więc będzie jak znalazł)
świece i fajki NGK (70 zł za komplet w serwisie Kawy)
filtr oleju oryginał 34 zł w serwisie Kawasaki
filtr powietrza też tylko w orginale znalazłem 112 zł
płyn chłodniczy: koncentrat na bazie glikolu 1 litr, reszta wody demineralizowanej
olej... dziś chciałem zakupić Motula 5100 10W40 ale sprzedawca namawia mnie na alternatywny Valvoine 10W40 w cenie 26 zł za litr-półsyntetyk i to właśnie zdrefiłem i postanowiłem zapytać na forum-śledz wątek

To tyle z rzeczy według mnie koniecznych po zakupie, ale prosze, niech mnie ktoś poprawi :twisted:
Pamiętaj o innych zanim pomyślisz o sobie...
____________________
Honda Rebel-była
okres wczesnego narzeczeństwa :)
Gilera Cougar-jest
Kawasaki EN 500 97r-jest

Awatar użytkownika
Krasnal
Posty: 2148
Rejestracja: sob kwie 24, 2010
Miejscowość: UK & Piotrków T.
Motocykl: Kawasaki VN2000 "lalunia"
VROC: 32105

Post autor: Krasnal » pn lut 20, 2012

Chucherek pisze:witaj
Ja do swojego ENa zakupiłem:
płyn hamulcowy TRW dot4 (został z samochodu więc będzie jak znalazł)
świece i fajki NGK (70 zł za komplet w serwisie Kawy)
filtr oleju oryginał 34 zł w serwisie Kawasaki
filtr powietrza też tylko w orginale znalazłem 112 zł
płyn chłodniczy: koncentrat na bazie glikolu 1 litr, reszta wody demineralizowanej
olej... dziś chciałem zakupić Motula 5100 10W40 ale sprzedawca namawia mnie na alternatywny Valvoine 10W40 w cenie 26 zł za litr-półsyntetyk i to właśnie zdrefiłem i postanowiłem zapytać na forum-śledz wątek

To tyle z rzeczy według mnie koniecznych po zakupie, ale prosze, niech mnie ktoś poprawi :twisted:
Sluchaj Chucherek, gdzie w miescie Lodzi jest servis kawy?, kiedys byl przy wylocie na Tuszyn, ale sie wybyl...
narka
...spróbujmy byc szczesliwi, chocby po to, by swiecic innym przykladem...

+44 7540233074

Awatar użytkownika
Chucherek
Posty: 93
Rejestracja: pn sty 30, 2012
Miejscowość: Łódź
Motocykl: EN 500
VROC: 0

Post autor: Chucherek » pn lut 20, 2012

ja korzystam z usług moto-moto Autoryzowany serwis Kawasaki w Zgierzu na ul. Łódźkiej- polecany przez któregoś z forumowiczów-chyba Kubę...
Ceny niezłe, możliwość negocjacji a i czasem coś doradzi, jak choćby z filtrem gdzie oryginał jest pare zł droższy od zamiennika...
Najbardziej mi się podoba, że wszystkie zamówienia składasz mailem, bez żadnych zaliczek... :D
Pamiętaj o innych zanim pomyślisz o sobie...
____________________
Honda Rebel-była
okres wczesnego narzeczeństwa :)
Gilera Cougar-jest
Kawasaki EN 500 97r-jest

Awatar użytkownika
Madfood
Posty: 74
Rejestracja: sob lut 11, 2012
Miejscowość: Lbn
Motocykl: Kawasaki EN 500
VROC: 0

Post autor: Madfood » pn lut 20, 2012

Chucherek pisze: To tyle z rzeczy według mnie koniecznych po zakupie, ale prosze, niech mnie ktoś poprawi :twisted:

Dzięki Chucherek bardzo cenne info czekam na więcej wypowiedzi do porównania :D
Veni, Vidi, Vici i co dalej???

Awatar użytkownika
jurekawasaki
Posty: 820
Rejestracja: śr cze 02, 2010
Miejscowość: wielkopolska
Motocykl: kawasaki vn 800
VROC: 0

EN 500

Post autor: jurekawasaki » pn lut 20, 2012

Madfood pisze:
Chucherek pisze: To tyle z rzeczy według mnie koniecznych po zakupie, ale prosze, niech mnie ktoś poprawi :twisted:

Dzięki Chucherek bardzo cenne info czekam na więcej wypowiedzi do porównania :D
Masz En -a to na stronie pod tytułem Motocykle lat 80 tych i 90 tych znajdziesz ciekawy opis i podstawowe parametry swojego moto. http://chudzikj.republika.pl/

Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
kazuhira
Posty: 1382
Rejestracja: ndz sty 16, 2011
Miejscowość: Kotliska
Motocykl: KLE650
VROC: 33862

Post autor: kazuhira » czw lut 23, 2012

Chucherek pisze:ja korzystam z usług moto-moto Autoryzowany serwis Kawasaki w Zgierzu na ul. Łódźkiej- polecany przez któregoś z forumowiczów-chyba Kubę...

(ciach)
Hmm byłem tam raz, owszem miło mnie się rozmawiało, jednak nie serwisowałem u mich motocykla - nie przypominam sobie żebym ich polecał ;) ponieważ nic u nich nie robiłem.
Nie jestem dziwny ... jestem z edycji kolekcjonerskiej :D

Dosman

Post autor: Dosman » czw lut 23, 2012

Madfood pisze:Sorki za spam ale przeszukałem jako tako forum i nie znalazłem konkretów więc postanowiłem zaryzykować zjebkę i napisać nowy temat.

Po prostu potrzebuję konkretów:
takie płyny, takie filtry itp...
Nie szukaj JOKO TAKO . z forum jest jak z Kobietą -powoli. spokojnie. czule i dojdziesz do celu :D

Dosman

Post autor: Dosman » czw lut 23, 2012

kazuhira pisze:
Chucherek pisze:ja korzystam z usług moto-moto Autoryzowany serwis Kawasaki w Zgierzu na ul. Łódźkiej- polecany przez któregoś z forumowiczów-chyba Kubę...

(ciach)
Hmm byłem tam raz, owszem miło mnie się rozmawiało, jednak nie serwisowałem u mich motocykla - nie przypominam sobie żebym ich polecał ;) ponieważ nic u nich nie robiłem.
Jurek czujny jak zwykle :) :ok:

Awatar użytkownika
jurekawasaki
Posty: 820
Rejestracja: śr cze 02, 2010
Miejscowość: wielkopolska
Motocykl: kawasaki vn 800
VROC: 0

Post autor: jurekawasaki » czw lut 23, 2012

Dosman pisze:
kazuhira pisze:
Chucherek pisze:ja korzystam z usług moto-moto Autoryzowany serwis Kawasaki w Zgierzu na ul. Łódźkiej- polecany przez któregoś z forumowiczów-chyba Kubę...

(ciach)
Hmm byłem tam raz, owszem miło mnie się rozmawiało, jednak nie serwisowałem u mich motocykla - nie przypominam sobie żebym ich polecał ;) ponieważ nic u nich nie robiłem.
Jurek czujny jak zwykle :) :ok:[/quote

Lubie pomagać ludziom ,fajne to uczucie coś zrobić dla drugiego za zupełną darmochę.

Pozdrawiam Dosmana.

Awatar użytkownika
Chucherek
Posty: 93
Rejestracja: pn sty 30, 2012
Miejscowość: Łódź
Motocykl: EN 500
VROC: 0

Post autor: Chucherek » śr mar 21, 2012

Witaj ponownie,

Jestem właśnie mądrzejszy o nowe doświadczenia bo odstawiłem niedawno swoje moto na serwis i ot co zostało w nim zrobione:
-Regulacja zaworów
-Wymiana jakiś tam gumek pod śrubki
-wymiana uszczelki pokrywy zaworów
-wymiana oleju oraz uszczelniaczy przedniego zawieszena
-regulacja sprzęgła
-naciąg łańcucha
-ogólny przegląd motocykla
-wymiana tulejki dzwigni sprzęgła
-wymiana jakiśkrućców odpowietrzenia górnego
-wymiana płynów chłodzacy+hamulcowy
-sprawdzenie rozrządu
-pomiar ciśnienia sprężania

Wszystko za cene >600 pln wraz z częściami-więc nie tragedia chyba?

No i to by było na tyle :)-ponoć wystarczająco by przejeździć sezon.

Ale jeszcze mam do Was pytanie ad. Gaźnika bo ten mechanik powiedział, że skoro pracuje ładnie i nic się nie dzieje to lepiej go nie ruszać i nie czyścić. co o tym sadzicie?
Pamiętaj o innych zanim pomyślisz o sobie...
____________________
Honda Rebel-była
okres wczesnego narzeczeństwa :)
Gilera Cougar-jest
Kawasaki EN 500 97r-jest

Konrad
Posty: 4986
Rejestracja: czw mar 17, 2011
Miejscowość: Lublin
Motocykl: VN1700 NOMAD
VROC: 34019

Post autor: Konrad » śr mar 21, 2012

Skoro jest ok to po co się czepiać jak pracuje bez problemowo i jeździ ok.
Pozdrawiam Konrad

VROC #34019

Awatar użytkownika
MUKA
Posty: 8374
Rejestracja: wt maja 25, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: Vn 1500 Classic tourer
VROC: 0

Post autor: MUKA » czw mar 22, 2012

Chucherek pisze:lepiej go nie ruszać i nie czyścić.
Dotyczy to nie tylko gaźnika!
Rodzina, Klub, Barwy, Honor.

Awatar użytkownika
Iron75
Posty: 1281
Rejestracja: wt wrz 07, 2010
Miejscowość: Lublin
Motocykl: VN2000
VROC: 0

Post autor: Iron75 » czw mar 22, 2012

ja też kiedyś chciałem gaźnik wyczyścić i mechanik się zapytał "a co się dzieje?" no to ja Mu mówię że nic, tylko swoje juz przejeździł i wypadało by go może wyczyścić. Usłyszałem od niego to samo co ty od swojego. No i tak sobie śmigam :antlers:

Awatar użytkownika
Długi Lech
Posty: 1000
Rejestracja: ndz lis 14, 2010
Miejscowość: Białystok
Motocykl: EN 500 C3
VROC: 33639

Post autor: Długi Lech » czw mar 22, 2012

U mnie serwis wykonał:
1.Regulacja luzów zaworowych
2. Synchronizacja gaźników (niby czyszczenie też ale wątpię w to)
3. polerowanie lag
4 Wymiana uszczelniaczy lag
5. Olej w lagach
6. sprawdzenie płynu chłodnicy (dobry, nie ruszali)
7. wymiana oleju i filtra oleju
8. czyszczenie filtra powietrza

Co dwa lata powinniśmy smarować łożysko wahacza, powiedźcie czy sam to zrobię czy mus oddać do serwisu?
Pozdrawiam Leszek

VROC #33639

Andreas
Posty: 543
Rejestracja: czw paź 21, 2010
Miejscowość: Bydgoszcz
Motocykl: hd ultra electra limited 103 c &night rod
VROC: 0

Post autor: Andreas » czw mar 22, 2012

jakies 5lat temu gdy miałem nomada gaznika nie tykałem bo działał....
niestety przestał gdy byłem w trasie ...
skończyło się tak że na lawecie wrócił z krakowa do bydgoszczy (500km)
gaznik się przydkał ale żeby było ciekawie to od tego, rozszczelniła się pompa paliwowa.
gaznik do czyszczenia , pompa do wymiany (dobrze że nie byłem gdzieś dalej w europie..
junak
kawasaki gpz 550
honda vf 750 Magna
vn 1500 nomad
vn 2000
Hd Electra 88
hd dyna szkieletor
hd ultra electra limited 103 cale & night rod special & road king

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 1 użytkownik online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 1 gość

Najwięcej użytkowników (176) było online śr wrz 15, 2021

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

Dzisiaj urodziny obchodzą