Kawasaki VN 2000 - piszczenie, gwizd podczas jazdy

VN 2000 Diablo
Posty: 402
Rejestracja: wt cze 15, 2010
Miejscowość: Katowice
Motocykl: Kawasaki VN 2000 Diablo Black
VROC: 0

Kawasaki VN 2000 - piszczenie, gwizd podczas jazdy

Post autor: VN 2000 Diablo » wt cze 15, 2010

Witam Was
Jeżeli zapalę motocykl , na luzie nie ma w nim żadnego piszczenia, gwizdu. Jeżeli przegazuję również, wszystko chodzi ok. Jeżel ruszę na pierwszym biegu, nie ma gwizdu, na drugim również natomiast zaczyna się pojawiać taki dziwny gwizd, pisk po włączeniu trzeciego biegu od prędkości 50-60 km/h, włączam czwarty bieg cisza, natomiast jeżeli dodaję gazu zaczyna się on pojawiać do włączeia piątego biegu przy prędkości 80 km/h. (gwidz jest od 75-80km/h). Powyżej 85 km/h pisk ten ustaje do prędkości 110km/h. Przy prędkości 110 km/h znowu piszczy, gwizda. Po dodaniu gazu, przy wyższej prędkości 115 km/h pisk ustaje i powyżej go już nie ma, np. (115-200km/h cisza) - wszystko fajnie pracuje. Acha jeszcze jedno - jeżeli jadę np. 70-80 km/h i zaczyna piszczeć i np. naciskam sprzęgło (nie pracuje wtedy skrzynia) wtedy następuje cisza, nie ma żadnego pisku. Motocykl ma przejechane 2748 mil. Jak go kupiłem miał przejechane 725 mil. jest to motocykl salonowy dealera Kawasaki w USA. Jest to rocznik 2008. cały czas od kupna ma ten objaw i taki sam do tej pory. Byłem w trzech serwisach w Katowicach - Booster, Yamaha, Kawasaki oraz Ratka w Mikołowie. Powiedzieli że to jest jego normalna praca, że każdy V-twin różnie pracuje, również różnie pracują w danych motocyklach łożyska. Powiedzieli mi żebym się tym nie martwił. Były w nim regulowane: pas napędowy, oś koła itd. Pas był myty mydlinami, smarowany specjalnym środkiem do pasków napędowych i cały czas ten sam objaw - pisk, gwizd ( to nie jest żęgolenie).
Bardzo proszę was o opinie na ten temat i czy użytkownicy VN 2000 mają takie objawy

Awatar użytkownika
Baudolino
Posty: 945
Rejestracja: ndz cze 13, 2010
Miejscowość: Kraków
Motocykl: Lucynka
VROC: 32426

Post autor: Baudolino » wt cze 15, 2010

Żadnych pisków i gwizdów w swoim nie stwierdziłem, a przysłuchiwalem się ostatnio silnikowi właśnie pod kątem jakiś "dziwactw" które mogłyby mnie zaniepokoić.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Krasnal
Posty: 2148
Rejestracja: sob kwie 24, 2010
Miejscowość: UK & Piotrków T.
Motocykl: Kawasaki VN2000 "lalunia"
VROC: 32105

Post autor: Krasnal » wt cze 15, 2010

zadnych tego typu dzwiekow nie zarejestrowalem, rocznik ten sam i nawet przebieg taki sam, natomiast inna przygode opisalem w poscie obok, nareczka i pozdrawiam
...spróbujmy byc szczesliwi, chocby po to, by swiecic innym przykladem...

+44 7540233074

Trufel

Post autor: Trufel » ndz sty 08, 2012

polecam poluźnić pas napędowy i kurcze na miłość boska nie smarować pasa napędowego żadnym i smarowidłami czy innymi gównami

Awatar użytkownika
mirad
Posty: 2071
Rejestracja: pn maja 31, 2010
Miejscowość: Mazowsze
Motocykl: VN 2000 Classic
VROC: 32433

Post autor: mirad » ndz sty 08, 2012

Miałem coś podobnego i zrobiłem jak pisze Trufel, poluzowanie pasa. Jak nie pomoże to i ja nie pomogę bo się nie znam. 8/ 8/
Od V2 lepsze może być tylko V8!
FUCK FUEL ECONOMY !

Awatar użytkownika
Daromax
Posty: 1455
Rejestracja: pt kwie 22, 2011
Miejscowość: Zabrze
Motocykl: VN 2000 Classic LT
VROC: 33649

Post autor: Daromax » wt sty 10, 2012

:) Tak jak pisze Trufel sprawdz naciąg paska to znaczy-na osłonie jest znacznik i w tym miejscu musisz nacisnąć siłą 4,5 kg pasek powinien się ugiąć ok 10 mm podałem z VN 900 ,sprawdz czy koło jest równo sprawdz na znacznikach po dwóch stronach, a na koniec umyj pas w gorącej wodzie z płynem i proszkiem do prania. Powinno pomóc ja zawsze tak musze robić na koniec sezonu. Nasze drogi nie nalezą do najczystrzych i pasek jeszcze jak jest wysmarowany to łapie piasek a to on tak piszczy :ok:

Roy
Posty: 435
Rejestracja: pn cze 14, 2010
Miejscowość: Ogrodzieniec
Motocykl: VL 1500
VROC: 0

Post autor: Roy » wt sty 10, 2012

nasmaruj pas ludwikiem :) i pozostaw do wyschnięcia. Piszczeć może od złego ustawienia pasa. Miałem to samo w Savage.
Yamaha XV 1600, Honda XL1000V, SAM ZAP x 2, K-750

marcintiry
Posty: 2
Rejestracja: ndz lut 26, 2012
Miejscowość: Zawiercie
Motocykl: kawasaki vulkan
VROC: 0

Post autor: marcintiry » pn kwie 23, 2012

VN 2000 Diablo, Witam Diablo w moim vulkanie 1500 z roku1999 też mam taki szum na czwartym biegu,szum jest taki dziwny jak by się łożysko zacierało to trwa parę sekund.Sygnał ten odbieram w przedniej części motoru od kola przedniego w kierunku silnika.Chyba ze to jest szum od załączającego się wentylatora od chłodnicy.Jeszcze nie miałem okadzi jechać w dalsza trasę bo jest uszkodzony drugi bieg.Motor jest w naprawie mechanik co go naprawia mówił mi ze spadło jakieś zabezpieczenie na skrzyni biegów ja mu w to nie wierze motor ma przejechane 28200mil to jest 45120km tyle jest na liczniku a jaka prawda tego przebiegu to nikt nie wie.Pozdrawiam
marcintiry

Awatar użytkownika
Kermit
Posty: 1070
Rejestracja: pn gru 09, 2013
Miejscowość: Poręba k. Zawiercia
Motocykl: VN 2000
VROC: 36601

Post autor: Kermit » śr cze 18, 2014

Mam identyczne objawy, przy identycznych prędkościach i przełożeniach. Basin naciągał i sprawdzał pas więc na pewno jest OK, a jak świszczało tak świszczy :) ja się chyba już do tego przyzwyczaiłem, ale trapi mnie skąd się ten świerszcz bierze.
Wojtek

Daswetter
Posty: 27
Rejestracja: śr wrz 09, 2015
Miejscowość: Jaworzno
Motocykl: Vulcan VN2000 Limited Edition
VROC: 0

Post autor: Daswetter » pt kwie 14, 2017

Witam Panowie
Też się podepnę pod ten temat, też zapytam. Piszczenie u mnie pojawiło się w zeszłym sezonie, na wiosnę zmuszony zostałem do wymiany pasa, nie kupiłem oryginału bo nie dam 1600 zł jak mogę mieć praktycznie to samo za 800zł. Piszczenie na starym pasie pojawiało się czasami, na chwileczkę, delikatne i nie przeszkadzało. Pas wymieniłem sam, nie piszczał, pojechałem do Kawy aby ustawili mi napięcie pasa. Ustawili i nic dalej nie piszczało. Na koniec sezonu zaczęło pojawiać się piszczenie częściej. Jednak to co się dzieje w tym sezonie to już jest MASAKRA. Póki silnik zimny wszystko jest ok. Ale po zagrzaniu silnika przy prędkościach 40 do 90 jest RZEŹ, nie ważne jaki bieg, dopiero wysokie obroty niwelują ten dźwięk. Panowie dźwięk jest na tyle głośny że przy spokojnej jeździe nie słyszę pracy silnika czy wydechu tylko jeden wielki pisk. Słychać mnie ze 100 metrów.
Ktoś coś??

Awatar użytkownika
Marecki75
Posty: 169
Rejestracja: śr gru 31, 2014
Miejscowość: Konin
Motocykl: Kawasaki VN 2000 Classic
VROC: 0

Post autor: Marecki75 » ndz kwie 16, 2017

Daswetter, ja na Twoim miejscu mimo wszystko pobawilbym się jeszcze we własnym zakresie regulacją pasa. Na podnośnik sprzęta, ściagaj zawleczkę luzuj, tylko delikatnie, nie całkiem , nakrętkę od ośki, następnie śruby kontrujące odkręć i śrubami oś regulacji zacząłbym od regulacji co pół obrotu , z lewej, z prawej , następnie dokręcasz nakrętkę od ośki ( do oporu, ale bez zawleczki ) , kontry od śrub regulacyjnych , sprzęta z podnośnika na ziemie i jazda próbna, jak piszczy ponownie na podnośnik i powtórka regulacji. Ja tak u siebie wyeliminowałem. Pasa nie wymieniałem ale laczek na tylnym kole i po wymianie tez miałem piszczenie, pas był zbyt napięty.
Pasja...Przyjaźń...Radość...Motocykle...

Daswetter
Posty: 27
Rejestracja: śr wrz 09, 2015
Miejscowość: Jaworzno
Motocykl: Vulcan VN2000 Limited Edition
VROC: 0

Post autor: Daswetter » pn kwie 17, 2017

Marecki, właśnie w ten sposób chce spróbować, tylko zastanawiałem się czy ktoś miał tak głośne piszczenie bo szkoda mi trochę czasu na taką zabawę, no i dziwi mnie to że na zimnym silniku nie ma tego piszczenia tylko pojawia się po rozgrzaniu

Awatar użytkownika
Marecki75
Posty: 169
Rejestracja: śr gru 31, 2014
Miejscowość: Konin
Motocykl: Kawasaki VN 2000 Classic
VROC: 0

Post autor: Marecki75 » pn kwie 17, 2017

Daswetter,
Może to jednak kwestia oryginalności pasa ? Zakładam , że masz jakiś zamiennik. Być może dobrej jakości, ale jednak może w jakimś procencie odbiegający materiałowo od oryginału. Może dlatego pisk. ?
Pasja...Przyjaźń...Radość...Motocykle...

Daswetter
Posty: 27
Rejestracja: śr wrz 09, 2015
Miejscowość: Jaworzno
Motocykl: Vulcan VN2000 Limited Edition
VROC: 0

Post autor: Daswetter » pn kwie 17, 2017

Pas jest z Harleya Davidsona, parametry są bardzo zbliżone, jest węższy o 2mm niż nasz oryginał. Nawet jak byłem ustawić ten naciąg w Kawie w Chorzowie to serwisanci mi gadali że to dobry wybór, no i żadnych pisków nie było. Ogólnie ten pisk pojawił się już 2 lata temu, tylko bardzo delikatnie. Pas szczelił no i założyłem ten z HD, no i tu też chłopaki z Vulcanerii polecali ten pas.

czarny
Posty: 287
Rejestracja: pt wrz 28, 2012
Miejscowość: STARGARD
Motocykl: HD V-ROD MUSCLE
VROC: 0

Post autor: czarny » pn kwie 17, 2017

gromnicą nasmarowac boki pasa

zawsze pomaga

Daswetter
Posty: 27
Rejestracja: śr wrz 09, 2015
Miejscowość: Jaworzno
Motocykl: Vulcan VN2000 Limited Edition
VROC: 0

Post autor: Daswetter » pn kwie 17, 2017

czarny pisze:gromnicą nasmarowac boki pasa

zawsze pomaga
Ty poważnie?????

czarny
Posty: 287
Rejestracja: pt wrz 28, 2012
Miejscowość: STARGARD
Motocykl: HD V-ROD MUSCLE
VROC: 0

Post autor: czarny » pn kwie 17, 2017

naprawde poważnie.

w mojej 900 popiskiwal pas i nic nie pomagało, podniosłem motocykl i krecąc kołem zwykłą swiecą potarłem pas po bokach, delikatnie bo nie bylem pewien metody, z obu stron. przejachalem tak ok, 3 tys km. po zimie znowu słyszę popiskiwania, coprawda nie sa tak mocne jak u Ciebie ale piszczy sobie troche, co dziwne bardziej podczas cofania motocykla, jak wprowadzam tylem do garazu,

u mnie pomogło

a patent pochodzi z dawnych czasów fiatów i polonezów gdzie sie tak pasek klinowy smarowało swieca zeby nie piszczal, tez pomagało

Daswetter
Posty: 27
Rejestracja: śr wrz 09, 2015
Miejscowość: Jaworzno
Motocykl: Vulcan VN2000 Limited Edition
VROC: 0

Post autor: Daswetter » pn kwie 17, 2017

o zwykłej białej kredzie to słyszałem i stosowałem w samochodzie. O świecy nie słyszałem evar :D

czarny
Posty: 287
Rejestracja: pt wrz 28, 2012
Miejscowość: STARGARD
Motocykl: HD V-ROD MUSCLE
VROC: 0

Post autor: czarny » wt kwie 18, 2017

A butów świecą nią smarowales żeby po slizgawce lepiej smigaly?

Awatar użytkownika
Marecki75
Posty: 169
Rejestracja: śr gru 31, 2014
Miejscowość: Konin
Motocykl: Kawasaki VN 2000 Classic
VROC: 0

Post autor: Marecki75 » wt kwie 18, 2017

Panowie to świece w dłoń i smarujemy :D :D :), aby dobry poślizg był.. :) :yeee:

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 0 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 0 gości

Najwięcej użytkowników (176) było online śr wrz 15, 2021

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą