jazda w grupie komendy

Przepisy, regulaminy, szkółka, techniki jazdy itp.
Awatar użytkownika
Lecho
Posty: 4574
Rejestracja: śr maja 12, 2010
Miejscowość: Białystok
Motocykl: VN1600 Classic
VROC: 32224

Post autor: Lecho » śr lut 08, 2012

Trzymaj taką odległość od Twego poprzednika żebyś zawsze mógł wyhamować na wypadek gdyby się wyłożył. Większa prędkość, masa, czy słabsze hamulce, to odległość trzeba odpowiednio zwiększyć. Jak sam robisz jakiś dziwny manewr to tak żeby ten za tobą miał szanse zareagować.
Jeżeli pierwszy wyprzedzi, to nie zamyka przepustnicy szczęśliwy że jest na swoim pasie tylko odkręca manetkę tak długo aż wszyscy wyprzedzą i wrócą na swój pas.
A zasada ogólna to wszyscy myślą o wszystkich.
:ok:

Lucas
Posty: 596
Rejestracja: czw gru 01, 2011
Miejscowość: Kielce
Motocykl: Vulcan 1500
VROC: 34525

Post autor: Lucas » śr lut 08, 2012

Lecho, szacun :bec:
Nie wiem czy zdajecie sobie sprawę, że takie uwagi są nas nowych wielce pomocne!
Faktycznie nasze maszyny nie mieszczą się we dwie na naszych pasach :D
VROC 34525

Lucas
Posty: 596
Rejestracja: czw gru 01, 2011
Miejscowość: Kielce
Motocykl: Vulcan 1500
VROC: 34525

Post autor: Lucas » śr lut 08, 2012

Komendy są powielane przez kolejnych w grupie?
No ja jadę na końcu :wall:
Trufel jedziemy razem?
VROC 34525

Trufel

Post autor: Trufel » śr lut 08, 2012

na końcu Ty i ja kurde spoko po zapierdala...y sobie hihihi w grupie :motorynka:

Awatar użytkownika
kazuhira
Posty: 1382
Rejestracja: ndz sty 16, 2011
Miejscowość: Kotliska
Motocykl: KLE650
VROC: 33862

Post autor: kazuhira » śr lut 08, 2012

Lucas pisze:Komendy są powielane przez kolejnych w grupie?
No ja jadę na końcu :wall:
Trufel jedziemy razem?
Końcami kolumny jeżdzą raczej doświadczeni motocykliści, powód raczej oczywisty. To oni w razie draki mogą zapewnić odpowiedni poziom pomocy jak coś się wydarzy.

Nie widzę aby to zostało tu powiedziane więc nadmienię jeszcze, że ci co wolniej jadą powinni być kierowani na czoło kolumny, Ogon zazwyczaj "goni" kolumnę. a jeśli ktoś nie czuje się pewnie przy większej predkości to w "ogonie" się zgubi :( Gdy jest natomiast z przodu to kolumna może dostosować się do prędkości takiego motocyklisty.

Pozatem oczywiście jeśli decydujemy się na wyjazd z grupą to przede wszystkim powinniśmy przeliczyć nasze siły na zamiary, bo w trakcie takiej wyprawy życie zweryfikuje to szybciej niżli by ktokolwiek mazył.
Nie jestem dziwny ... jestem z edycji kolekcjonerskiej :D

Trufel

Post autor: Trufel » śr lut 08, 2012

kazuhira jak długo jeździsz na moto hmm?? że mówisz iż na końcu jadą doświadczeni reiderzy ja swoje na kulałem i wiem o co loto więc nie insynuuj mi tu że nie umiem jeździć .

Awatar użytkownika
kazuhira
Posty: 1382
Rejestracja: ndz sty 16, 2011
Miejscowość: Kotliska
Motocykl: KLE650
VROC: 33862

Post autor: kazuhira » śr lut 08, 2012

Trufel pisze:kazuhira jak długo jeździsz na moto hmm?? że mówisz iż na końcu jadą doświadczeni reiderzy ja swoje na kulałem i wiem o co loto więc nie insynuuj mi tu że nie umiem jeździć .
Czy ja coś takiego stwierdziłem?

Wybacz, jeśli cię to uraziło to wyjaśniam, że miałem tu na myśli takie kwestie jak:
1. Komunikację z czolem kolumny
2. Znajomość przebiegu trasy [punkty zborne, postoje itp]
3. Umiejętność udzielenia pomocy na drodze [zarówno mechaniczej, jak i medycznej]
4. umiejętność jazdy [doświadczenie]

To właśnie rozumiem jako "doświadczonego motocylistę"
Nie jestem dziwny ... jestem z edycji kolekcjonerskiej :D

Lucas
Posty: 596
Rejestracja: czw gru 01, 2011
Miejscowość: Kielce
Motocykl: Vulcan 1500
VROC: 34525

Post autor: Lucas » śr lut 08, 2012

Ej Panowie!
Luźniej ciut bo komuś mogą gumki strzelić a to nie o to chodzi :scrach:
kazuhira, tak jak powiedział kolega w innym temacie "rozpędzić moto może każdy..."
Ja będę zamykał z tej prostej przyczyny, że jestem głośny a Trufel, będzie mnie asekurował :D
Założenie jest takie, mamy się rozkoszować jazdą, ..., wspólnie bawić a co najważniejsze wspomagać.
Dlatego proszę o ...
Szacun :)
VROC 34525

Lucas
Posty: 596
Rejestracja: czw gru 01, 2011
Miejscowość: Kielce
Motocykl: Vulcan 1500
VROC: 34525

Post autor: Lucas » śr lut 08, 2012

Osobiście jestem za by pewne tematy rozładować. Róbmy to jednak z głową, jak chcecie załatwi się stroje "sumito" osobiście bardzo to lubię :oki:
Chociaż czasem wolę full ... ;)
VROC 34525

Trufel

Post autor: Trufel » śr lut 08, 2012

kazuhira sorka źle cię zrozumiałem wybacz :p
Lucas myślałem że lubisz wiesz po odkręcać , a ty jesteś po prostu głośny ale spoko będziesz ryczał za mnie bo ja tylko wydobywam z siebie takie grzeczne puf puf puf puf puf puf :razz: :razz:

Lucas
Posty: 596
Rejestracja: czw gru 01, 2011
Miejscowość: Kielce
Motocykl: Vulcan 1500
VROC: 34525

Post autor: Lucas » śr lut 08, 2012

puf puf to mam po fasolce :D
Trufel, oj lubię odwinąć, lecz nie robiłem sobie jaj pisząc, że boję się prędkości na moto :)
Do 80 śmiało zwijam, jenak przy Tobie tego nie zrobię bo mnie zgasisz :D
VROC 34525

Lucas
Posty: 596
Rejestracja: czw gru 01, 2011
Miejscowość: Kielce
Motocykl: Vulcan 1500
VROC: 34525

Post autor: Lucas » śr lut 08, 2012

Tak szczerze, nigdy nie jechałem w większej paczce niż 4 szt. Po pierwsze to były inne moto bo na upartego przy szerszym pasie mogliśmy się zmieścić na jednej "alejce" w trzech. Jednym słowem wieczne tasowanie.
Dlatego proszę o więcej niuansów, co was spotkało, czego unikać itd.
VROC 34525

Awatar użytkownika
Brein
Posty: 2242
Rejestracja: czw maja 06, 2010
Miejscowość: Kielce
Motocykl: Dniepr MT12
VROC: 32244

Post autor: Brein » śr lut 08, 2012

Czy ktoś może posprzątać w tym temacie i przenieść tego trolowego bloga w inne miejsce ?
Moja strona domowa: www.jacek-lukawski.pl
Ludzie dzielą się na dwie grupy: na tych, którzy "mogą coś zrobić" i na tych, którzy to zrobili.

Lucas
Posty: 596
Rejestracja: czw gru 01, 2011
Miejscowość: Kielce
Motocykl: Vulcan 1500
VROC: 34525

Post autor: Lucas » śr lut 08, 2012

Brein, dlatego proszę o Wasze uwagi na temat.
VROC 34525

Awatar użytkownika
Brein
Posty: 2242
Rejestracja: czw maja 06, 2010
Miejscowość: Kielce
Motocykl: Dniepr MT12
VROC: 32244

Post autor: Brein » śr lut 08, 2012

Lucas pisze:Brein, dlatego proszę o Wasze uwagi na temat.
To załóż osobny temat o dywagacjach i radach dotyczących jazdy, gdzie każdy będzie mógł się wymienić doświadczeniem na temat, a tu zostawmy to, co powinno być.
Moja strona domowa: www.jacek-lukawski.pl
Ludzie dzielą się na dwie grupy: na tych, którzy "mogą coś zrobić" i na tych, którzy to zrobili.

Awatar użytkownika
Zombie
Posty: 2574
Rejestracja: pn sty 03, 2011
Miejscowość: M-a
Motocykl: VN 1700 Vaquero , Indian Scout
VROC: 34250

Post autor: Zombie » śr lut 08, 2012

Brein pisze:Czy ktoś może posprzątać w tym temacie i przenieść tego trolowego bloga w inne miejsce ?
Jestem za !!
Mniejsza o perfekcje, badz po prostu dobry.
www.steelrosesmcsouthside.pl

Awatar użytkownika
Zombie
Posty: 2574
Rejestracja: pn sty 03, 2011
Miejscowość: M-a
Motocykl: VN 1700 Vaquero , Indian Scout
VROC: 34250

Post autor: Zombie » śr lut 08, 2012

Lucas pisze:Brein, dlatego proszę o Wasze uwagi na temat.
Czasami wystarczy przeczytać coś od początku. Wiem, bo niedawno byłem w Twojej sytuacji. Poczytalem zapamiętałem. Nie wszystko oczywiscie zapamiętałem ale...pojeździłem w grupie z Vulcanerios(a wtedy nim nie byłem) i wiele się nauczyłem( czytaj nauczyli mnie) w praktyce.Jeździć nie pisać !! Dlatego te Wasze pisanie NIE w temacie jest conajmniej śmieszne. Trufel, Ty wiesz co?? Mam nadzieję,
Mniejsza o perfekcje, badz po prostu dobry.
www.steelrosesmcsouthside.pl

Awatar użytkownika
Zombie
Posty: 2574
Rejestracja: pn sty 03, 2011
Miejscowość: M-a
Motocykl: VN 1700 Vaquero , Indian Scout
VROC: 34250

Post autor: Zombie » śr lut 08, 2012

Trufel pisze:na końcu Ty i ja kurde spoko po zapierdala...y sobie hihihi w grupie
Nobel dla tych co zmienili drogę do VC......
Mniejsza o perfekcje, badz po prostu dobry.
www.steelrosesmcsouthside.pl

Awatar użytkownika
Lecho
Posty: 4574
Rejestracja: śr maja 12, 2010
Miejscowość: Białystok
Motocykl: VN1600 Classic
VROC: 32224

Post autor: Lecho » czw lut 09, 2012

kazuhira pisze:Końcami kolumny jeżdzą raczej doświadczeni motocykliści, powód raczej oczywisty. To oni w razie draki mogą zapewnić odpowiedni poziom pomocy jak coś się wydarzy.
Dokładnie tak jest.
W przypadku "dwupasmówek" to ten na końcu decyduje kiedy kolumna ma zacząć manewr wyprzedzania i go inicjuje.
A i trzeba się poruszać szybciej od tirów, lub ZNACZNIE wolniej.
:ok:

Awatar użytkownika
MaciekSz
Posty: 3699
Rejestracja: ndz maja 09, 2010
Miejscowość: Pruszków
Motocykl: BMW K1200LT
VROC: 32197

Post autor: MaciekSz » pt lut 10, 2012

Ważna jest jedna zasada:

Na początku kolumny jedzie Road Captain.

Z tej zasady wynika to, że to on:
* decyduje, gdzie kiedy i jak (zakładka, jedna kolumna) grupa jedzie
* wydaje komendy - reszta obserwuje i się dostosowuje
* wskazuje Ci miejsce w kolumnie - Twoim zadaniem jest pilnowanie tego miejsca
* mówi, kto zamyka kolumnę - bo ten gość blokuje pas do wyprzedzania, sygnalizuje koniec manewru no i zap...prza najszybciej :pedzi: .

Jak się stosujesz, jest git. W VC jest kilku RC - jeżeli nie masz doświadczenia, przed ruszeniem z grupą podejdź do nich i powiedz o tym.
MaciekSz
Jest: K1200LT
Był VN 1700 Nomad B&W, Vulcan S, VN 2000 Rogue, VN1600 Nomad, VN900 Custom Ebony LE,
Er6N, R1150RT
VROC #32197
Obrazek

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 0 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 0 gości

Najwięcej użytkowników (176) było online śr wrz 15, 2021

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą