Zgrzyt w skrzyni

Tramt
Posty: 6
Rejestracja: pt gru 06, 2013
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: VN1600
VROC: 0

Zgrzyt w skrzyni

Post autor: Tramt » śr kwie 11, 2018

Witam Kolegów.
Może coś mi poradzicie w poniższym wkurzajacym mnie problemie
Rok temu wyłożyłem się na żwirku.W efekcie solidnie zgięła się dźwignia biegów (poza innymi drobnymi uszkodzeniami). Od tego czasu w czasie przyspieszania, przy przełączaniu z 1 na drugi bieg pojawia się zgrzyt. Takie harczenie jakby zębatki nie chciały się zazębić. Radzę sobie w ten sposób ,że po rozpędzeniu na jedynce czekam na sprzęgle aż obroty spadną do jałowego i wtedy zmieniam na dwójkę już bez zgrzytu. Nastepne biegi wchodzą bezproblemowo. Bylem z tym u mechanika który bez jazdy próbnej przekonywał mnie że niewielki zgrzyt to normalne -"biegi trzeba wrzucać w sposób zdecydowany". Ale ja tak właśnie robię! Poza tym wcześniej nie było żadnych zgrzytów.

Kumpel z większym stażem twierdzi że trzeba rozpolowić silnik żeby sprawdzić co się dzieje w skrzyni. Masakra
Może coś podpowiecie. Rozpoławiać? Skupić się na mechanizmie zewnetrznym zmiany biegów?
A może kogoś polecicie?
Pozdrawiam
Jacek
Ostatnio zmieniony śr kwie 11, 2018 przez Tramt, łącznie zmieniany 1 raz.

królik
Posty: 154
Rejestracja: śr maja 05, 2010
Miejscowość: Gąbin koło Płocka
Motocykl: vn 2000 limited
VROC: 34903

Post autor: królik » śr kwie 11, 2018

Kolego temat omawiany już na tym forum.1600 chyba już ma taki urok , że zgrzyta przy zmianie z 1 na 2.U mnie było tak samo kiedy ostrzej ruszałem.jak nie przeciągałem na jedynce tylko zaraz po ruszeniu wrzuciłem dwójkę to bieg wchodził cicho i płynnie.

Cicik
Posty: 198
Rejestracja: śr lis 29, 2017
Motocykl:

Post autor: Cicik » śr kwie 11, 2018

pytanie czy to jest zgrzyt czy ZGRZYT .
nalepiej przejdz sie innym 1.6 i porównaj.
powiem tylko że u mnie nic nie grzyta (oczywiscie słychać "klikniecie" zmiany ale to nie zgrzytanie)
Ostatnio zmieniony śr kwie 11, 2018 przez Cicik, łącznie zmieniany 1 raz.

Tramt
Posty: 6
Rejestracja: pt gru 06, 2013
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: VN1600
VROC: 0

Post autor: Tramt » śr kwie 11, 2018

Cicik pisze:pytanie czy to jest zgrzyt czy ZGRZYT .
nalepiej przejdz sie innym 1.6 i porównaj.
powiem tylko że u mnie nic nie grzyta (oczywiscie słychać "klikniecie" zmiany ale to nie zgrzytanie)
Czy to jest ZGRZYT? - to brzmi Trrrrr-click. Co do porównania to mam porównanie ze stanem przy zakupie. Gdyby wtedy tak było to na pewno bym go nie kupił bo co to za motocykl którym nie można się rozpędzić od jedynki.
W środę za tydzien umówiełem się z kumplem. On twierdzi że nic mu nie zgrzyta ale przejadę się jego Nomadem.
Zastanawiam się jeszcze nad trwałością tak "normalnie" pracującej skrzyni.

Dzięki za odpowiedź.

Awatar użytkownika
Kristofer
Posty: 374
Rejestracja: sob lut 25, 2012
Miejscowość: Myszków
Motocykl: Honda Goldwing
VROC: 0

Post autor: Kristofer » śr kwie 11, 2018

Do wymiany zębatki bo mają zaokraglon kły kolejnym etapem będzie wypadanie II biegu ,silnik na stół i 3 nie twoje

Awatar użytkownika
CBY
Posty: 319
Rejestracja: pn gru 19, 2016
Miejscowość: Bydgoszcz /Białe Błota
Motocykl: VN1600 Classic - wcześniej VN1500 i VN750
VROC: 38641

Post autor: CBY » śr kwie 11, 2018

W moim (byłym już) VN1500 był wykrzywiony ten wielowypust, na którym osadzone są dźwignie zmiany biegów (kołyska). To efekt jakiejś drobnej wywrotki, jaka musiała się przydarzyć jednemu z poprzednich właścicieli. Ciężko było wrzucić bieg (szczególnie jedynkę) do tego stopnia, że za którymś razem po prostu "ukręciłem" ten króciec. Zanabyłem :) drogą kupna przez internet taki mechanizm zmiany biegów, używany ale prosty chyba za coś ok. 200 zł, mechanik założył to bez wyjmowania silnika, tylko rozkręcając lewą stronę i biegi wchodziły jak w masełko.
Nie wiem czy to samo jest u Ciebie, ale skoro twierdzisz, że ten "wichajster" jest wykrzywiony po wywrotce to może tak być.
Pozdrawiam, (Jolly) Roger
LwG

Cicik
Posty: 198
Rejestracja: śr lis 29, 2017
Motocykl:

Post autor: Cicik » śr kwie 11, 2018

sprawdz jeszcze (a może przede wszystkim) w jakim stanie jest wysprzęglik.
może płyn wycieka / jest go mało / etc. i nie wysprzęgla do końca "od razu" tylko po chwili i dlatego czekasz az ci obroty spadną.

tak czy siak przez net to troche wróżenie z fusów ;) LwG :
Ostatnio zmieniony śr kwie 11, 2018 przez Cicik, łącznie zmieniany 1 raz.

Tramt
Posty: 6
Rejestracja: pt gru 06, 2013
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: VN1600
VROC: 0

Post autor: Tramt » pt kwie 13, 2018

Wracam właśnie z serwisu Kawy. Do wymiany wodzik i koła drugiego biegu. Temat im dobrze znany i jest wynikiem raczej nie wypadku co "nieumiejetnego posługiwania sie skrzynią" Łał... - kto tej magicznej umiejetności powinien uczyć? - w instrukcji nie doszukałem się .
Koszt 2,8 tysia . Podobno tanio - co myślicie ???

Zlecę jesienią, a na razie w drogę...

Dzięki za odpowiedzi.
Pozdrawiam
Jacek

Awatar użytkownika
Mayones
Posty: 5682
Rejestracja: czw kwie 26, 2012
Miejscowość: B-B
Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
VROC: 0

Post autor: Mayones » pt kwie 13, 2018

Tramt pisze:Koszt 2,8 tysia . Podobno tanio - co myślicie ?
Myślę ze drogo :)

Cicik
Posty: 198
Rejestracja: śr lis 29, 2017
Motocykl:

Post autor: Cicik » pt kwie 13, 2018

Tramt pisze:Wracam właśnie z serwisu Kawy. Do wymiany wodzik i koła drugiego biegu. Temat im dobrze znany i jest wynikiem raczej nie wypadku co "nieumiejetnego posługiwania sie skrzynią" Łał... - kto tej magicznej umiejetności powinien uczyć? - w instrukcji nie doszukałem się .
Koszt 2,8 tysia . Podobno tanio - co myślicie ???

Zlecę jesienią, a na razie w drogę...

Dzięki za odpowiedzi.
Pozdrawiam
Jacek
pogadaj z Zeusem o wycenie i ew. robocie.

Awatar użytkownika
Kristofer
Posty: 374
Rejestracja: sob lut 25, 2012
Miejscowość: Myszków
Motocykl: Honda Goldwing
VROC: 0

Post autor: Kristofer » pt kwie 13, 2018

Do wymiany są dwa tryby bo on e idą w komplecie pięć lat temu koszt samych zębatek to 1400 zł do tego wodziki uszczelki i pewnie jeszcze kilka zeczy wyjdzie co by pasowało wymienić jak już jest na wierzchu tak że 2,8 w ASO to bardzo dobra cena ,a jak będą mieli dać ci gwarancję na robotę to beda wiele zeczy wymieniać i jak się skończy 5-6 tyś to bym się nie zdziwił

Awatar użytkownika
Kristofer
Posty: 374
Rejestracja: sob lut 25, 2012
Miejscowość: Myszków
Motocykl: Honda Goldwing
VROC: 0

Post autor: Kristofer » pt kwie 13, 2018

Ps ,przed zmianą biegów najpierw delikatnie dźwignia ,ujęcie gazu i sprzęgło pozwoli ci na mniejsze zużycie tej zębatki ,jak potrenujesz to bez sprzęgła będą płynnie biegi w górę wchodzic :ok:

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 0 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 0 gości

Najwięcej użytkowników (176) było online śr wrz 15, 2021

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą