czy mogłem zatrzeć/uszkodzić silnik

Awatar użytkownika
Mauzer
Posty: 506
Rejestracja: śr wrz 13, 2017
Miejscowość: Wrocław
Motocykl: vulcan 1600 Classic/ teraz n 2000
VROC: 0

czy mogłem zatrzeć/uszkodzić silnik

Post autor: Mauzer » czw mar 29, 2018

Witam

Na początek wielkie podziękowania dla Brylanta i Skiby z Wrocławia, za pomoc .

Jadąć motocyklem, bardzo powoli zapaliła się mi kontrolka IF ( chyba tak sie nazywa) i praktycznie od razu zgasł silnik. Myślałem, że cos tego i od razu chciałem zapalić, nawet nie chciał ruszyć - rozrusznik nie kręcił, po kilku sek zapalił..i zgasł. Pomyślałem, silnik zatarty. Zadzwoniłem po kolegów, by mnie sholowali... jednak ciekawość nie dała mi spokoju, po ok 30 minutach silnik zapalił i pracował normalnie. i tak:
1. Czy Kawasaki VN 1600 z 2005 roku ma czujnik odcięcia zapłonu w czasie gdy temperatura silnika wzrośnie
2. czy mogło cos sie uszkodzić?

oraz
okazało się, ze w zbiorniku wyrównawczym nie ma płynu chłodzącego, dolałem, ale wlazło tylko tyle ile do zbiornika. Prawdopodobnie to było przyczyną plus prawdopodobnie nie działający wiatrak.. ( muszę sprawdzić)

Czy odpowietrza się ukłąd chłodzący, ew jak?
Nigdy nie jest za późno. :yeee: :yeee: :yeee:

Awatar użytkownika
Kater
Posty: 1686
Rejestracja: ndz maja 06, 2012
Miejscowość: Świętochłowice
Motocykl: vn 1500 nomad
VROC: 35878

Post autor: Kater » czw mar 29, 2018

Zdejmij zegar, tam jest wlew do chłodnicy, jest też odpowietrznik, dolej do pełna aż wyleje się z odpowietrznika i tyle.

Awatar użytkownika
Kristofer
Posty: 374
Rejestracja: sob lut 25, 2012
Miejscowość: Myszków
Motocykl: Honda Goldwing
VROC: 0

Post autor: Kristofer » czw mar 29, 2018

Tylko dolewamy na zimnym silniku do chłodnicy

Awatar użytkownika
Mauzer
Posty: 506
Rejestracja: śr wrz 13, 2017
Miejscowość: Wrocław
Motocykl: vulcan 1600 Classic/ teraz n 2000
VROC: 0

Post autor: Mauzer » czw mar 29, 2018

ok dzięki, a co z czujnikiem IF, myślisz (cie) że zadziałał i odciął zapłon?
Nigdy nie jest za późno. :yeee: :yeee: :yeee:

Awatar użytkownika
Kristofer
Posty: 374
Rejestracja: sob lut 25, 2012
Miejscowość: Myszków
Motocykl: Honda Goldwing
VROC: 0

Post autor: Kristofer » czw mar 29, 2018

Podczas jazdy nie powinien się przegrzać ,na postoju tak ale zazwyczaj wyrzuca resztę płynu pod Moto o ile dobrze pamiętam to był takowy czujnik powyżej 110 rozłącza zapłon

Awatar użytkownika
Kater
Posty: 1686
Rejestracja: ndz maja 06, 2012
Miejscowość: Świętochłowice
Motocykl: vn 1500 nomad
VROC: 35878

Post autor: Kater » czw mar 29, 2018

Nie ma takiego czujnika jest kontrolka FI która sygnalizuje że jest coś nie tak z osprzętem silnika, coś jak check engine w aucie. dolej płynu odpal moto i sprawdż czy włączy się wentylator

Awatar użytkownika
Mauzer
Posty: 506
Rejestracja: śr wrz 13, 2017
Miejscowość: Wrocław
Motocykl: vulcan 1600 Classic/ teraz n 2000
VROC: 0

Post autor: Mauzer » czw mar 29, 2018

Jutro spuszczam oleum, by sprawdzić czy jakieś wióry są w nim. Dlaczego zgasł i dlaczego nie chciał odpalić, a po kilku minutach odpalił? Mogło obrócić panewki? ... szereg pytań, bez problemu wjechałem do garażu, chodzi tak jak chodził...


Jutro sprawdzę eleum, doleje płynu, zobaczę czy wiatrak działa .. jak bedą wióry w oleju to jakas masakra
Ostatnio zmieniony czw mar 29, 2018 przez Mauzer, łącznie zmieniany 1 raz.
Nigdy nie jest za późno. :yeee: :yeee: :yeee:

Awatar użytkownika
Zeus
Posty: 2888
Rejestracja: pt mar 18, 2011
Miejscowość: ZIELONA GÓRA
Motocykl: VN 2000 LT "White Devil"
VROC: 33589

Post autor: Zeus » czw mar 29, 2018

Układ chładzący odpowietrzasz jeszcze na pompie wody, górna lewa śrubka obudowy pompy wody.
www.v-moto.pl Oryginalne części, akcesoria, oleje, filtry do Kawasaki

VROC #33589

Awatar użytkownika
Skrobel
Posty: 2579
Rejestracja: czw maja 30, 2013
Miejscowość: Piaseczno
Motocykl: Nomad 1700, VN900 LT, był VN800-B3, VN1500-L4
VROC: 35582

Post autor: Skrobel » pt mar 30, 2018

Lamka FI ma tak naprawdę więcej zastosowań. Między innymi sygnalizuje błędy w ECU. Możesz dzięki niej przeprowadzić podstawową diagnostykę silnika - w serwisówce rodział Fuel System (DFI) -> Troubleshooting the DFI System.

Jeśli lampka FI świeci, to komputer przynajmniej pokaże w którym układzie szukać problemu.

Niezależnie od tego oczywiście oleum sprawdź i płyny też.
LwG
Łukasz czyli Skrobel

Awatar użytkownika
Mauzer
Posty: 506
Rejestracja: śr wrz 13, 2017
Miejscowość: Wrocław
Motocykl: vulcan 1600 Classic/ teraz n 2000
VROC: 0

Post autor: Mauzer » pt mar 30, 2018

Kater pisze:Zdejmij zegar, tam jest wlew do chłodnicy, jest też odpowietrznik, dolej do pełna aż wyleje się z odpowietrznika i tyle.
Nie mam pod zegarami wlewy, pod bakiem owszem

Spawa wygląda tak,ze motocykl cały. Powodem był niewłączający się wiatrak. Wiatrak nie włączał sie natomiast, bo zaśniedziała wtyczka łącząca wiatrak z czujnikiem temperatury. Złacze mieści się za chłodnicą, cieżki dostep. ... Olej po wymianie czysty, bez opiłków więc silnik ok. Zadziałała kontrolka FI
Nigdy nie jest za późno. :yeee: :yeee: :yeee:

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 4 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 4 gości

Najwięcej użytkowników (176) było online śr wrz 15, 2021

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą