Strona Główna
 Zloty  FAQ  Szukaj  Kalendarz Rejestracja  Zaloguj

Poprzedni temat :: Następny temat
Pali główny bezpiecznik - chodzi jeden gar
Autor Wiadomość
MaszaMadafaka 

Motocykl: Kawasaki Vulcan 1500 Nomad
Skąd: Okolice Tarnowa
  Wysłany: Pią Lut 24, 2017   Pali główny bezpiecznik - chodzi jeden gar

Cześć. Niestety jestem laikiem jeśli chodzi o mechanikę. Wybaczcie.
Zauważyłem że po kolejnym zimowaniu, gdy odpalam Kawę i zrobię kilka km , pali mi główny bezpiecznik (ten za pojemnikiem z płynem- czerwona gumowa nakładka) Od trzech sezonów wymiana bezpiecznika pomaga - wyjeżdzam, elektryka nagle pada zupelnie, wymieniam go na nowy na wiosnę i cały sezon jest git. Niestety dzisiaj sytuacja się powtórzyła ale już bardziej radykalnie :/ Po odpaleniu i ruszeniu zauważyłem że brak mu mocy i lekko "pierdzi" Gdy przyłożyłem dłonie do wydechów , z lewego leciało zimne powietrze , lewa Cobra w ogóle się nie grzeje. Klapanie, brak mocy, zimny lewy wydech - jako zupełny laik próbuje zdiagnozować - nie chodzi jeden z garów. I nagle znowu pali główny bezpiecznik. Rozbieram wszystko, wymieniam bezpiecznik , odpalam - sytuacja sie powtarza - odpala na jeden gar na chwile i zaraz pali bezpiecznik :/ Gdzie go może boleć? Zawsze zwalałem to na poczet zimy - w moim garażu jest lekka wilgoć , szron na stykach, wilgoć - spali po zimie raz ,wymieniam i po sprawie. Tym razem jest coś bardziej na rzeczy. Zresztą , od dwóch lat mam nowy , z naprawdę wyższej pólki akumulator, a mimo wszystko jak postoi dłużej motor ( tydzień w lecie) to już ma problemy z odpaleniem.
_________________
Jesteś zwycięzcą!!
 
 
naziro 


Motocykl: triumph 900
VROC: 37411
Skąd: wlkp
Wysłany: Sob Lut 25, 2017   Re: Pali główny bezpiecznik - chodzi jeden gar

Cytat:
Zresztą , od dwóch lat mam nowy , z naprawdę wyższej pólki akumulator, a mimo wszystko jak postoi dłużej motor ( tydzień w lecie) to już ma problemy z odpaleniem.

Wygląda na to, że masz gdzieś małe zwarcie. Sprawdź wszystkie przewody i połączenia. Może to tylko słaba "masa"głównego przewodu od akumulatora? Przydał by się pomiar ładowania. Zdejmij zbiornik paliwa i dokładnie sprawdź wiązkę kabli pod nim. Tam często lubi się przecierać. Pod tylnym błotnikiem też się zdarza przetarcie wiązki. Generalnie trzeba zrobić dokładny przegląd kabli i połączeń elektrycznych. Weź jakiś preparat typu kontakt spray i popsikaj w każdą sprawdzoną wcześniej kostkę połączeniową.
_________________
SZYBKO,TANIO,DOBRZE (z tych trzech rzeczy razem występują tylko dwie do wyboru)
 
 
jacyII 

Motocykl: vn 800
Skąd: Poznań
Wysłany: Sob Lut 25, 2017   

Witaj.

Naziro podał wszystko na tacy ,jeżeli chodzi o aku , następnie sprawdzenie prądu ładowania,ubytki prądu na masę. Potem sprawdzanie po kolei świec, fajek, przewodów WN , cewek na końcu zawory i przeloty tłumików. Moim zdaniem problemów występuje kilka naraz,po kolei trzeba je naprawiać-najpierw bezpiecznik potem reszta . Cierpliwości w poszukiwaniach :)

Pozdro

Slawek :pedzi:
_________________
lewa w górę i do przodu
 
 
Kristof_if 


Motocykl: HD Electra,Aprilia etv 1000,był Vulcan 1500
VROC: 37033
Skąd: Lubomia
Wysłany: Nie Lut 26, 2017   

Ja sprawdziłbym również kostki pod lewym deklem jak niema dobrego styku to się nagrzewają i przez to topią się i jest zwarcie.
Powodzenia
_________________
Kriss.
Live to ride,ride to live.
 
 
MaszaMadafaka 

Motocykl: Kawasaki Vulcan 1500 Nomad
Skąd: Okolice Tarnowa
Wysłany: Pon Mar 27, 2017   

Szukam i szukam , ściagnąłem bak i póki co , pod lampą zauważyłem przetarty kabelek. Ale to chyba nie to .
Odkręciłem świece w niedziałającym garze - są mokre . I ttaj moje pytanie - co odpowiada za podawanie prądu na świece? Dobrze kojarzę że cóś takiego jak cewka? Zaczynam podejrzewać że to może być przyczyną że jeden z cylindrów nie chodzi. Tylko jak taki laik jak ja to może sprawdzić? Podrzućcie jakiś link do aukcji albo sklepu jak taka cewka wygląda. Mam taki miernik prądu stałego i zmiennego ,jak to ustawić ,gdzie przyłozyć elektrody czujnika? Cholerka , wiem że to trudno wytłumaczyć ,ale może udało by mi się samemu do tego dojść :scrach:
_________________
Jesteś zwycięzcą!!
 
 
Zeus 


Motocykl: VN 2000 LT "White Devil"
VROC: 33589
Skąd: ZIELONA GÓRA
Wysłany: Wto Mar 28, 2017   

http://www.kawasakiorigin...-G2A&country=US
_________________
www.v-moto.pl Oryginalne części, akcesoria, oleje, filtry do Kawasaki

VROC #33589
 
 
naziro 


Motocykl: triumph 900
VROC: 37411
Skąd: wlkp
Wysłany: Wto Mar 28, 2017   

Zamień cewki miejscami. Będziesz wiedział czy to cewka, czy coś innego po drodze.
_________________
SZYBKO,TANIO,DOBRZE (z tych trzech rzeczy razem występują tylko dwie do wyboru)
 
 
Mars 


Motocykl: VN 900 classic 2008r.
VROC: 34646
Skąd: Świecie k/ Bydg.
Wysłany: Wto Mar 28, 2017   

Jeśli zmienisz cewki i drugi cylinder przestanie pracować, to sprawdź potem kabel i fajkę od tej cewki, bo może to któreś z nich broi.
_________________
ZHDK A Rh "-"
 
 
jacyII 

Motocykl: vn 800
Skąd: Poznań
Wysłany: Wto Mar 28, 2017   

Witaj

Mars ma rację ---

"Jeśli zmienisz cewki i drugi cylinder przestanie pracować, to sprawdź potem kabel i fajkę od tej cewki, bo może to któreś z nich broi."- dokładnie tak.
Jednak najczęściej padają same świece szczególnie jak się pali motocykl krótko -a tak na chwilę włączę motór :D

pozdro
_________________
lewa w górę i do przodu
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template bLock v 0.2 modified by Badger
Copyright by Vulcaneria.pl © 2011