opony samochodowe na tylne koło ?

Awatar użytkownika
Marecki75
Posty: 169
Rejestracja: śr gru 31, 2014
Miejscowość: Konin
Motocykl: Kawasaki VN 2000 Classic
VROC: 0

opony samochodowe na tylne koło ?

Post autor: Marecki75 » ndz sty 28, 2018

Co o tym sądzicie ?

W tych filmach autorzy pokazują, że jeżdżą, zachwalają. Mój angielski jest kiepski, ale kolega wstępnie z komentarzy przetłumaczył, że opony takie mają dużo lepszą przyczepność, wręcz kleją się do drogi i dużo większe przebiegi od klasycznych motocyklowych.

Zerknijcie tutaj:
https://www.youtube.com/watch?v=al9PcpR-or4
lub tutaj :
https://www.youtube.com/watch?v=LG-uU6FmlOQ
lub tu:
https://www.youtube.com/watch?v=y5rVi7lXgbg
i tu:
https://www.youtube.com/watch?v=zMZK2E7yorI



próbowaliście kiedyś ? Macie jakieś doswaidczenia ?

Zaznaczam, podaję to jako ciekawostkę :) Sam uwazam, że do motocykla nadają się tylko opony motocyklowe :) Ale, że panowie zza wielkiej wody mają fantazję i takie zakładają, pomyślałem, że może zapytam również tutaj, czy ktoś z was miał takie doswoadczenia, lub zna kogoś, kto jeżdzi na samochodowym laczku.
Ostatnio zmieniony ndz sty 28, 2018 przez Marecki75, łącznie zmieniany 1 raz.
Pasja...Przyjaźń...Radość...Motocykle...

Awatar użytkownika
Mayones
Posty: 5682
Rejestracja: czw kwie 26, 2012
Miejscowość: B-B
Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
VROC: 0

Post autor: Mayones » ndz sty 28, 2018

Vulcany dajo radę :mrgreen:

Cicik
Posty: 198
Rejestracja: śr lis 29, 2017
Motocykl:

Post autor: Cicik » wt sty 30, 2018

w usa mowi się na to "darkside" i być może (!) tam się to na ich prostych sprawdza.
pamiętajcie ze wiele z tych kierowników robi po kilkadziesiąt tyś mil rocznie! i wymiany opon MC co 15 tyś mil sa dla nich problemem i kosztem.

od siebie dodam ze nie wyobrażam sobie w EU opony sam. na moto ale w usa dla kogoś kto smiga tys mil długimi prostymi już tak.
pozdr

Cicik
Posty: 198
Rejestracja: śr lis 29, 2017
Motocykl:

Post autor: Cicik » wt sty 30, 2018

PS
stronka opisująca co i jak z oponami samochodowymi na moto.
jak sa problemy z ang. to najlepiej otrzowyć strone w przegjądarce google z opcją tłumaczenia stron.
http://ridermagazine.com/2016/05/20/tal ... torcycles/

Awatar użytkownika
Wielebny Bolo
Posty: 1189
Rejestracja: ndz sty 14, 2018
Miejscowość: Brzeg Dolny
Motocykl: VN 2000 Parowóz
VROC: 0

Post autor: Wielebny Bolo » ndz lut 04, 2018

Opona samochodowa dla Mistrzów Odcinka Prostego.
Jak sobie wyobrażasz jazdę po łuku na krawędzi opony samochodowej? Co z odpowiednią siłą tarcia ( która zależy od powierzchni styku) ?. Co z "trzymaniem" opony nawierzchni ( patrz bieżnik) ? , przecież na krawędzi opony sam. bieżnik jest w szczątkowej formie.
Chyba to wystarczy aby pomysł opon sam. wyrzucić do kosza, chyba że chcesz jeździć tylko prosto a zakręty na "stojaka" :(

A że w Ameryce jeżdżą ?.
U nas jest przysłowie:
Dla towarzystwa cygan dał się powiesić.
Ostatnio zmieniony ndz lut 04, 2018 przez Wielebny Bolo, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Mayones
Posty: 5682
Rejestracja: czw kwie 26, 2012
Miejscowość: B-B
Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
VROC: 0

Post autor: Mayones » pn lut 05, 2018

A cóż to za wyczyn jeździć na motku na oponach motocyklowych :D

Awatar użytkownika
MaciekSz
Posty: 3699
Rejestracja: ndz maja 09, 2010
Miejscowość: Pruszków
Motocykl: BMW K1200LT
VROC: 32197

Post autor: MaciekSz » wt lut 06, 2018

Znamy takich, co po naszych drogach jeździli na samochodowych. I w winklach dawali radę nie gorzej niż reszta.

Osobiście nie zdecydowałbym się, ale nie jest to niemożliwe. I faktycznie sporo osób w stanach przechodzi na Ciemną stronę.
MaciekSz
Jest: K1200LT
Był VN 1700 Nomad B&W, Vulcan S, VN 2000 Rogue, VN1600 Nomad, VN900 Custom Ebony LE,
Er6N, R1150RT
VROC #32197
Obrazek

Cicik
Posty: 198
Rejestracja: śr lis 29, 2017
Motocykl:

Post autor: Cicik » śr lut 07, 2018

na forach usa piszą ze podstawą takiej zamiany jest kasa. nikt nie pisze ze mu się lepiej jeździ. piszą ze jeździ się nie gorzej a taniej.
tam wiele ludzi robi - jak już pisałem - po 50, 60 i więcej tysięcy MIL rocznie (ciepłe stany bez zim)
normalna opona moto to koszt min. 200$ + wymiana ok 50-100$. a oponka moto wytrzymuje max10tyś mil. wiec łatwo policzyć ze to grubo ponad 1200 dol. rocznie.
opona samochodowa to koszt max 100 + wymiana.
acha, no i miejmy na uwadze ze cały czas piszemy o cruiserach (do sportów i sport-turyst. nie zakładają) gdzie nikt nie kładzie się na kolano . ;)

Awatar użytkownika
Wielebny Bolo
Posty: 1189
Rejestracja: ndz sty 14, 2018
Miejscowość: Brzeg Dolny
Motocykl: VN 2000 Parowóz
VROC: 0

Post autor: Wielebny Bolo » pt lut 23, 2018

Panowie.
Jeszcze taniej będzie na oponach od wózków spawalniczych ;) .
W PRLu niestety na takich oponach próbowaliśmy jeździć, bo o inne było trudno. To że na pierwszym zakręcie była gleba szybko nas nauczyło że szkłem d.... nie podetrzesz.
Motor ma cię wszędzie zawieźć a nie zawieść wszędzie.

DarekZ
Posty: 6
Rejestracja: sob sty 13, 2018
Miejscowość: Bydgoszcz
Motocykl: Kawasaki VN 2000
VROC: 0

Post autor: DarekZ » pt mar 02, 2018

jeździłem na samochodowych. na równej drodze można jeździć. ale na naszych, pofałdowanych drogach z koleinami, moim zdaniem, nie sprawdzają się ponieważ prowadza tył.
MOTÓR JEST WIELKI!!!! szczególnie ten :)

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 8 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 8 gości

Najwięcej użytkowników (176) było online śr wrz 15, 2021

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą