Strona Główna
 Zloty  FAQ  Szukaj  Kalendarz Rejestracja  Zaloguj

Poprzedni temat :: Następny temat
Lagi
Autor Wiadomość
Cebelek 

Motocykl: Kawasaki
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob Kwi 23, 2016   Lagi

Witam.
Rozebrałem lagi , żeby wymienić uszczelniacze. Po rozebraniu okazało się że jedna laga jest dłuższa o jakieś 3 lub 4 mm. Tak mam być?
 
 
Cebelek 

Motocykl: Kawasaki
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob Kwi 23, 2016   

Dodam jeszcze że jest to vulcan1500 classic 96
 
 
Cebelek 

Motocykl: Kawasaki
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob Kwi 23, 2016   

No i proszę o podanie ilości oleju do lag. Ile trzeba wlać do jednej lagi
 
 
naziro 


Motocykl: triumph 900
VROC: 37411
Skąd: wlkp
Wysłany: Nie Kwi 24, 2016   

Ta różnica długości lag to po całkowitym rozmontowaniu, czy tylko po wyjęciu z półek?
_________________
SZYBKO,TANIO,DOBRZE (z tych trzech rzeczy razem występują tylko dwie do wyboru)
 
 
Cebelek 

Motocykl: Kawasaki
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie Kwi 24, 2016   

Różnicę zauważyłem po całkowitym rozmontowaniu lag. Jedna rura jest dłuższa i tak samo sprężyny.
 
 
naziro 


Motocykl: triumph 900
VROC: 37411
Skąd: wlkp
Wysłany: Nie Kwi 24, 2016   

Wychodzi na to, że są z różnych maszyn, bo powinny być równe.
_________________
SZYBKO,TANIO,DOBRZE (z tych trzech rzeczy razem występują tylko dwie do wyboru)
 
 
PPV 


Motocykl: VN900 Custom 2007
VROC: 37483
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie Kwi 24, 2016   

Ja też nigdy nie słyszałem, o różnej długości lag... najprawdopodobniej poprzedni właściciel odwalił taką manianę/druciarstwo po stłuczce :hammer:
 
 
Cebelek 

Motocykl: Kawasaki
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie Kwi 24, 2016   

Co z tym fantem zrobić, bo teoretycznie jak włożę oślę przez obie lagi to jedna laga będzie trochę płycej obsadzona w górnej półce i pytanie czy tak można?
 
 
Skiba1 


Motocykl: VN 1500FI Classic, GTR 1000 '92, Zdzira '97
Skąd: Wrocław
Wysłany: Nie Kwi 24, 2016   

Cześć

Cebelek napisał/a:
jedna laga będzie trochę płycej obsadzona w górnej półce i pytanie czy tak można?
no niezbyt można bo zawias nie będzie równo pracował
niestety ciężki masz orzech do zgryzienia, bo trudno powiedzieć co tam masz napchane w środku,

a powiedz po demontażu wszystkie elementy są identyczne? I można domniemywać że tylko rury są różne włożone?
przejrzałem serwisówkę i nie ma podanej długości rury tylko szerokość więc ciekawe która jest właściwa.
_________________
Pozdrawiam
Michał
T: 607-312-526
 
 
Cebelek 

Motocykl: Kawasaki
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie Kwi 24, 2016   

Wszystkie części są identyczne tylko rury i sprężyny są różne. Jest to jasne że była wymieniona jedna laga . Zamontowane to było tak że krótsza laga w górnej półce była niżej obsadzona o kilka milimetrów.
 
 
PPV 


Motocykl: VN900 Custom 2007
VROC: 37483
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie Kwi 24, 2016   

Na pytanie, czy tak można, odpowiedź jest chyba jasna: można, skoro do tej pory jeździłeś i nic nie zauważyłeś. Jak to parę mm, to ja bym się chyba nie przejmował zanadto - ale też bym zaczął obserwować aukcje, może się trafią fajne lagi do wzięcia (tak, na wszelki wypadek).
 
 
Cebelek 

Motocykl: Kawasaki
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon Kwi 25, 2016   

Ok. Lagi są na aukcjach. Nawet jak je kupię to pewnie dobrze będzie wlać im świeży olej i założyć nowe uszczelniacze. Problem w tym że nadal nie wiem ile tego oleju do lagi się leje.
 
 
PPV 


Motocykl: VN900 Custom 2007
VROC: 37483
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon Kwi 25, 2016   

Tam wyżej naziro wrzucił obrazek z manuala, podane są wartości ile wlewasz oleju po całkowitym rozebraniu lag, oraz ile, jak tylko wylewasz stary olej bez rozbierania całości. Mierzysz też wysokość od góry/krawędzi do poziomu oleju w ściśniętej ladze (bez sprężyny w środku/ podana wartość w mm). Sprężynę też mierzysz, bo ona z czasem traci właściwości i robi się krótsza (podana jest minimalna długość). Warto się zaopatrzyć w service manual do swojego konkretnego modelu/rocznika - tam jest wszystko napisane ;)
 
 
Skiba1 


Motocykl: VN 1500FI Classic, GTR 1000 '92, Zdzira '97
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pon Kwi 25, 2016   

PPV napisał/a:
, jak tylko wylewasz stary olej bez rozbierania całości.

jako ciekawostkę to Wam powiem, że jak wymieniałem olej u siebie ( bez rozbierania ) to mierzyłem ilość starego/wylanego oleju i jak zlałem olej nazwijmy go "ochoczo wylatujący"
a następnie odwróciłem lage do góry nogami i przepompowałem kilka razy to ilość oleju wylanego była taka jak zakłada serwis dla lag rozebranych.
Wcześniej myślałem, że zawsze pozostaje jakaś tam ilość oleju, której nie da się wydobyć bez rozbiórki,
wniosek z tego taki, że warto pomierzyć lustro oleju jak już wleje się nowe oleum :)
_________________
Pozdrawiam
Michał
T: 607-312-526
 
 
Cebelek 

Motocykl: Kawasaki
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto Kwi 26, 2016   

Ja wlałem po 400 ml do każdej, a lagi były rozebrane dostrzętnie. Po złożeniu lag i sprawdzeniu jeden po drugiej zauważyłem że lewa laga jest miętsza. I co teraz , czy dolać jeszcze trochę oleju żeby wyrównać twardość?
 
 
Skiba1 


Motocykl: VN 1500FI Classic, GTR 1000 '92, Zdzira '97
Skąd: Wrocław
Wysłany: Wto Kwi 26, 2016   

Cześć,
a czemu wlałeś 400ml? Nalej tyle ile serwis zakłada.
Co do regulacji twardości - nalejesz za dużo oleju to wyszcza Ci uszczelniaczem,
_________________
Pozdrawiam
Michał
T: 607-312-526
 
 
Cebelek 

Motocykl: Kawasaki
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto Kwi 26, 2016   

Wczoraj otrzymałem tyle informacji na temat ile to oleju trzeba wlać w lagi że zgłupiałem całkiem. Każdy gada co innego, a niby wszystkie informacje były w serwisówkach.
Jak ktoś z was wie ile trzeba wlać tak jak powinno być to proszę napiszcie. Ja tej tabelki nie kumam od Nazira , więc proszę o konkretne proporcje.
Ostatnio zmieniony przez Cebelek Wto Kwi 26, 2016, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Cebelek 

Motocykl: Kawasaki
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto Kwi 26, 2016   

Wczoraj otrzymałem tyle informacji na temat ile to oleju trzeba wlać w lagi że zgłupiałem całkiem. Każdy gada co innego, a niby wszystkie informacje były w serwisówkach.
Jak ktoś z was wie ile trzeba wlać tak jak powinno być to proszę napiszcie. Ja tej tabelki nie kumam od Nazira , więc proszę o konkretne proporcje.
 
 
Cebelek 

Motocykl: Kawasaki
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto Kwi 26, 2016   

Wczoraj otrzymałem tyle informacji na temat ile to oleju trzeba wlać w lagi że zgłupiałem całkiem. Każdy gada co innego, a niby wszystkie informacje były w serwisówkach.
Jak ktoś z was wie ile trzeba wlać tak jak powinno być to proszę napiszcie. Ja tej tabelki nie kumam od Nazira , więc proszę o konkretne proporcje.
 
 
Cebelek 

Motocykl: Kawasaki
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto Kwi 26, 2016   

Wczoraj otrzymałem tyle informacji na temat ile to oleju trzeba wlać w lagi że zgłupiałem całkiem. Każdy gada co innego, a niby wszystkie informacje były w serwisówkach.
Jak ktoś z was wie ile trzeba wlać tak jak powinno być to proszę napiszcie. Ja tej tabelki nie kumam od Nazira , więc proszę o konkretne proporcje.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template bLock v 0.2 modified by Badger
Copyright by Vulcaneria.pl © 2011