Strona Główna
 Zloty  FAQ  Szukaj  Kalendarz Rejestracja  Zaloguj

Poprzedni temat :: Następny temat
wyciek płynu wężykiem odpowietrzającym
Autor Wiadomość
Milicjant 

Motocykl: kawasaki vulcan 1500
Skąd: Tychy
Wysłany: Sro Kwi 20, 2016   wyciek płynu wężykiem odpowietrzającym

Zauważyłem ze przy załączonym silniku kapie mi płyn chłodniczy z wężyka odpowietrzającego który znajduje się przy chłodnicy . Kolor płynu jest taki jak wlałem czyli bez widocznych barw zawartości oleju . Wraz ze wzrostem temperatury silnika wzrasta poziom płynu we wlewie płynu we wlewie czyli pod zegarem ........pompa wody uszkodzona czy uszczelka ? A może zapowietrzony układ
 
 
robdk 


Motocykl: EN500B
Skąd: Końskie
Wysłany: Sro Kwi 20, 2016   

Albo korek przepuszcza.
_________________
POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk
 
 
Kristof_if 


Motocykl: HD Electra,Aprilia etv 1000,był Vulcan 1500
VROC: 37033
Skąd: Lubomia
Wysłany: Czw Kwi 21, 2016   

Jeżeli to wężyk który wychodzi z pompy to nie odpowietrzający tylko kontrolny reperaturki pompy wody i to znaczy że masz do wymiany uszczelnienia
_________________
Kriss.
Live to ride,ride to live.
 
 
Milicjant 

Motocykl: kawasaki vulcan 1500
Skąd: Tychy
Wysłany: Czw Kwi 21, 2016   

Kristof_if napisał/a:
Jeżeli to wężyk który wychodzi z pompy to nie odpowietrzający tylko kontrolny reperaturki pompy wody i to znaczy że masz do wymiany uszczelnienia



Tak jak mówisz. .....wężyk wchodzi do pompy wody a bynajmniej w tym miejscu . Samemu można to wymienić Czy trzeba mieć jakieś specjalistyczne narzędzia ?
 
 
Pustelnik 

Motocykl: vulcan 1500-A13 '99r, Aprilia RSV1000R
VROC: 35092
Skąd: Zawiercie
Wysłany: Czw Kwi 21, 2016   

Można samemu bez specjalistycznych narzędzi.
Musisz kupić:
1 - wirnik pompy, w którym integralną częścią jest połówka uszczelniacza ceramicznego,
2 - uszczelniacz ceramiczny (druga połówka tego wyżej)
3 - uszczelka obudowy pompy
4 - ewentualnie łożysko pompy, które mimo ,że jest kryte dostaje w tyłek jak pracuje zanurzone w wodzie (u mnie kulki były tak pordzewiałe, że prawie same wypadły)
Dwie pierwsze rzeczy łatwo wymienić. Łożysko to już trudniejsza sprawa bez rozpoławiania silnika. Za łożyskiem od strony silnika jest jeszcze simering ale on zazwyczaj jest dobry i nie trzeba go wymieniać (chyba,że mamy rozpołowiony silnik to jak najbardziej wymiana jest polecana)
Ja łożysko wydłubałem sukcesywnie różnymi dłutkami. Najpierw osłonę, później kulkotrzymacz, następnie kulki, środkową bieżnię, a na końcu zewnętrzną bieżnię. By ją wyjąć, a przy okazji nic nie uszkodzić, zastosowałem małą szlifierkę palcową. Takie małe g..no z marketu z wałkiem giętkim. Zużyłem kilka kamyków ale przeszlifowałem (przeciąłem) bieżnię tak, że zapadła się do środka i można ją było wyciągnąć. Stosowałem najmniejsze kamyki palcowe bo miejsca jest niewiele. Składanie do kupy to już łatwizna. Oczywiście trzeba wszystko bardzo dokładnie wydmuchać, wymyć, wyczyścić by nasz nowy uszczelniacz nie uszkodził się od pozostałości po szlifowaniu.
_________________
Komar3->Jawa350->ETZ250x2->Kawasaki GPZ550-> dwadzieścia lat przerwy-> Zipp chopper 50/72 (przez miesiąc)->Dniepr MT10-36 (z koszem)->Vulcan 1500+Aprilia RSV1000R
 
 
Milicjant 

Motocykl: kawasaki vulcan 1500
Skąd: Tychy
Wysłany: Nie Kwi 24, 2016   

:pada: Panowie Serdeczne dzięki za Pomoc .....u mnie skończyło się na wymianie uszczelniacz który jest zaraz za wirnikiem czyli ten na sprężynie ( był to głowny powód wycieku ) a przy okazji oring na wałku i uszczelkę pokrywy .

Wyciągnąc uszczelniacz sprężynowy to wyższa szkoła jazdy ;-)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template bLock v 0.2 modified by Badger
Copyright by Vulcaneria.pl © 2011