Rozruch po nocy

Awatar użytkownika
Cibi
Posty: 10
Rejestracja: wt wrz 15, 2015
Miejscowość: Gdynia
Motocykl: VN900B
VROC: 0

Rozruch po nocy

Post autor: Cibi » wt wrz 15, 2015

Cześć,

Jestem nowym właścicielem VN900 i proszę o info. Czy jest to normalne, że gdy uruchamiam motocykl po nocy, to silnik zaskakuje dopiero po jakichś 4-5 sekundach ? Dodam, że następne uruchomienie jest już na dotyk, czyli po jakiejś 0,5 sekundy. Motocykl jest prawie nowy (1 rok) i akumulator kręci bez problemu.

Awatar użytkownika
Krzycho
Posty: 781
Rejestracja: sob mar 02, 2013
Miejscowość: Białystok
Motocykl: V-strom 650, wcześniej Vulcany...
VROC: 35666

Post autor: Krzycho » wt wrz 15, 2015

Moja 9-setka palia zawsze od pierwszego kopa, zimna i ciepła tak samo...

czarny
Posty: 287
Rejestracja: pt wrz 28, 2012
Miejscowość: STARGARD
Motocykl: HD V-ROD MUSCLE
VROC: 0

Post autor: czarny » wt wrz 15, 2015

moja zawsze dluzej kreci ale to podobno jest wina power comandera

Awatar użytkownika
PPV
Posty: 140
Rejestracja: ndz lip 05, 2015
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: VN900 Custom 2007
VROC: 37483

Post autor: PPV » śr wrz 16, 2015

Mój custom z 2007 z przebiegiem niecałe 9000km (czyli można powiedzieć - prawie nówka) pali zawsze od strzała, ale jak jest zimny (czy tam po nocy/tygodniu) potrafi zgasnąć zaraz po tym pierwszym uruchomieniu (jeżeli nie tykam manetki, bo jak przy uruchamianiu delikatnie dodam gazu, to nie zgaśnie). Akumulator mam nowy, kupiony w czerwcu.

Awatar użytkownika
Cibi
Posty: 10
Rejestracja: wt wrz 15, 2015
Miejscowość: Gdynia
Motocykl: VN900B
VROC: 0

Post autor: Cibi » śr wrz 16, 2015

Odnośnie Power Commander'a. Doczytałem, że to moduł, który się dokłada aby zmienić mapę wtrysków czyli wykonać tzw. "chip tuning". Ja nic takiego nie robiłem u siebie - jeszcze. Jutro mam serwis na 6000 km. Zobaczymy co mi powiedzą.

Awatar użytkownika
Mayones
Posty: 5682
Rejestracja: czw kwie 26, 2012
Miejscowość: B-B
Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
VROC: 0

Post autor: Mayones » czw wrz 17, 2015

Po mojemu coś nie teges z paliwem, skoro musisz parę razy obrócić bo jak rozumiem kręci bez problemu tylko "na sucho" ? ale wina aku też możliwa, bo to że pokazuje ponad 12 V to nie znaczy, że nie gubi amperów i na porządne zakręcenie brakuje, a jak pojeździsz trochę to masz doładowany na świeżo i kręci.
Proponuje podłączyć aku na noc, tak żebyś miał rano pewność, że jest full jak zapali od strzała to masz przyczynę, jak dalej to samo to coś z paliwem.

kacmar
Posty: 1385
Rejestracja: ndz gru 08, 2013
Miejscowość: Zabrze
Motocykl: VN900LT '08 ........ VN1700 Voyager
VROC: 36367

Post autor: kacmar » pt wrz 18, 2015

U mnie odpala na dotyk, nawet po zimowym postoju. Jak miałem stary akumulator to miałem taki objaw - po wymianie na nowy problem przeszedł do historii. Sprawdź akumulator pod obciążeniem tak jak Mayones napisał to może być u Ciebie przyczyną dłuższego rozruchu za pierwszym odpaleniem.
Pozdrawiam Cię
VROC#36367

Awatar użytkownika
marecki1981i
Posty: 82
Rejestracja: pt gru 07, 2012
Miejscowość: koniec swiata
Motocykl: Kawsaki VN 900
VROC: 0

Post autor: marecki1981i » czw lis 05, 2015

No to u mnie wyglada to tak : jak wylacze silnik kluczykiem i nastepnego dnia odpala na dotyk...natomiast jak wylacze najpierw wylacznikiem awaryjnym na kierownicy to rano za drugim razem odpala...dziwne ale sprawdzone i tak jest u mnie. :diabelek:

Awatar użytkownika
PPV
Posty: 140
Rejestracja: ndz lip 05, 2015
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: VN900 Custom 2007
VROC: 37483

Post autor: PPV » czw lis 05, 2015

Z tym wyłączaniem to są swoją drogą 2 szkoły - jedni twierdzą, że kluczykiem trzeba, inni że czerwonym przy kierownicy;) Ja tam zawsze wyłączam kluczykiem - awaryjny, jest awaryjny, a nie do gaszenia... Co do odpalania - u mnie prawie zawsze jest teraz tak, że zimny (na następny dzień np) nie odpali po pierwszym zakręceniu (nigdy nie trzymam rozrusznika dłużej niż 2-3? obroty. Za drugim razem już od strzała. Na wiosnę zmienię świeczki, napiszę, czy coś się zmieniło.

Awatar użytkownika
Cibi
Posty: 10
Rejestracja: wt wrz 15, 2015
Miejscowość: Gdynia
Motocykl: VN900B
VROC: 0

Post autor: Cibi » sob lis 07, 2015

Od momentu gdy zacząłem trzymać moto w hali garażowej na noc to też już nie mam problemu. Dodatkowo przed rozruchem zacząłem wyłączać lightbary.

Awatar użytkownika
KAZEK
Posty: 30
Rejestracja: pt wrz 30, 2016
Miejscowość: MIASTKO
Motocykl: Kawasaki Vulcan 900 Clasic
VROC: 38041

Post autor: KAZEK » ndz lis 06, 2016

Posiadam nową Kawę 900, rocznik 2016 z Sierpnia. Garażuję w hali i rozruch jest podobny za drugim podejściem bez problemu. Uzyskałem z serwisu informację że takie objawy są normalne. Spowodowane jest już chłodną porą roku itp.

SZOP
Posty: 92
Rejestracja: sob lis 21, 2015
Miejscowość: dolnośląskie okolice Polkowic
Motocykl: VN1700 Nomad
VROC: 0

Post autor: SZOP » ndz lis 06, 2016

Spróbuj zmierzyć napięcie aku przed rozruchem - powinno być powyżej 12V i w czasie rozruchu - napisz ile wynosi oraz już w czasie pracy silnika. Czasem jest tak, że poluzuje się przewód prądowy (lub masowy) albo zaśniedzieje przy zacisku na aku lub rozruszniku albo też przewód masowy z ramy do silnika (jeżeli jest lub powinien być). W czasie pracy silnika zmierz napięcie na zacisku aku i oddzielnie na zacisku rozrusznika - nie powinno być różnicy- powodzenia!

czarny
Posty: 287
Rejestracja: pt wrz 28, 2012
Miejscowość: STARGARD
Motocykl: HD V-ROD MUSCLE
VROC: 0

Post autor: czarny » ndz lis 06, 2016

mialem tak samo, zawsze krecil 4-5 sekund, spalony stator byl, po naprawie zawsze pali od pyka

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 1 użytkownik online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 1 gość

Najwięcej użytkowników (176) było online śr wrz 15, 2021

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

Dzisiaj urodziny obchodzą