vn 900 łancuszki rozrzadu

Eden

vn 900 łancuszki rozrzadu

Post autor: Eden » czw mar 15, 2012

mam pytanie do fachowców
ile wytrzymuja łancuszki rozrzadu w vulkanach?

dalem motocykl do regulacji zaworow do serwisu w szczecinie
gosc mi dzwoni i mowi ze łancuszki w tragicznym stanie sa oi trzeba wymieniac
koszt łancuszkow 400zl + robota razem 1000zl
motocykl 2007 rok przebieg w tej chwili 18tys km (nie wiem czy autentyczny)
motocykl odpala super, pali srednio 4,7 benzyny
nie rzęzi, zawory chcialem wyregulowac bo cykanie mnie wkurzalo
mam wrazenie ze chca mnie naciagnac na te łancuchy

czy znacie kogos komu łancuch pekł albo sie zerwał? ( gosc mnie straszy ze tak sie moze stac)

co sadzicie o tym?

Awatar użytkownika
fitter
Posty: 3035
Rejestracja: pn lut 14, 2011
Miejscowość: Szczecin
Motocykl: VN900LT '10
VROC: 33352

Post autor: fitter » czw mar 15, 2012

Z danych mi znanych w ENie powinien wytrzymać do cirka 40 tys. - VN-a mam dopiero trochę ponad miesiąc więc nie mam mniemania najmniejszego ale pewnie podobnie.

Sprawdź w pierwszej kolejności - bo to w EN-ie decydowało o wymianie - napinacze, jeśli takowe są VN. Studiuję Manual napisany w dziwnym wyspiarskim języku wiec na razie tyle mojej g... wartej porady.
Życie nie powinno być podróżą do grobu, której celem jest dowiezienie atrakcyjnych i dobrze zachowanych zwłok. Człowiek do kresu życia powinien się dotoczyć narąbany w trzy dupy, krzycząc: "ALE TO BYŁA JAZDA!"

Awatar użytkownika
Chopper1993
Posty: 147
Rejestracja: śr lut 01, 2012
Miejscowość: Poznań (Czerwonak)
Motocykl: Kawasaki Vulcan 750
VROC: 0

Post autor: Chopper1993 » czw mar 15, 2012

mojemu znajomemu pękną łańcuszek rozrządu ale akurat w samochodzie Corsa 1.2
niezły gnój się zrobił

Eden

Post autor: Eden » czw mar 15, 2012

w motocyklu mi chodzi w motocyklu

Awatar użytkownika
Zeus
Posty: 2888
Rejestracja: pt mar 18, 2011
Miejscowość: ZIELONA GÓRA
Motocykl: VN 2000 LT "White Devil"
VROC: 33589

Post autor: Zeus » czw mar 15, 2012

Eden pisze:w motocyklu mi chodzi w motocyklu
Co prawda to nie w VN 900 ale ja w swoim VN 1500 przy przebiegu 63 tys. wymieniałem (dzwoniły jak w kościele) i mchanior mówił, że były oryginalne :)
www.v-moto.pl Oryginalne części, akcesoria, oleje, filtry do Kawasaki

VROC #33589

Eden

Post autor: Eden » czw mar 15, 2012

ja tak czuje ze oni chca mnie naciagnac gnojki
ja im jutro dam

u mnie jest cisza
tylko małe cykanie po rozgrzaniu

wiec nie podejrzewam ze łancuchy sa juz do wymiany
probowalem dojsc jaki jest przebieg

rocznik 2007
opona tylna jest z 2008 roku
przednia z 2009
obie sa w super stanie

wnioskuje ze tylna gosc zjezdzil w poltora roku, a przednia w dwa i pol
wiec ile mogl nalatac skoro te zalozone na moto sa w super stanie?

Andreas
Posty: 543
Rejestracja: czw paź 21, 2010
Miejscowość: Bydgoszcz
Motocykl: hd ultra electra limited 103 c &night rod
VROC: 0

Post autor: Andreas » czw mar 15, 2012

skoro opony masz już wymienione to nie może mieć takiego przebiegu w vn na tylnej oponie zrobiłem 20 tyś a motocykl ma bardzo duży moment obrotowy no i na autostradach dawałem w palnik myślę że w 900-tce oponki powinny wytrzymać 30tyś. jesli masz jakiekolwiek zużycie tarcz też sugeruje większy przebieg w vn 2000 kupiłem miał 21tys km a tarcze bez zużycia.
łańcuchy powinny wytrzymać 50tys km. Wyciągniete łańcuch wcale nie muszą dzwonić jesli je napinacz jeszcze napina. Moze być na ostatnim ząbku i dalej się juz nie wysunie. Pewnie na tej podstawie ci to zdiagnozowali.
junak
kawasaki gpz 550
honda vf 750 Magna
vn 1500 nomad
vn 2000
Hd Electra 88
hd dyna szkieletor
hd ultra electra limited 103 cale & night rod special & road king

Eden

Post autor: Eden » czw mar 15, 2012

madrego to i dobrze posluchac

to mi troche rozjasnia
ale pas napedowy fabryczny (tak powiedzial mi gosc w innym serwidsie kiedys)

wyglada bardzo dobrze
sam nie wiem juz ile ma nakulane
tarcze fabryczne super stan

Andreas
Posty: 543
Rejestracja: czw paź 21, 2010
Miejscowość: Bydgoszcz
Motocykl: hd ultra electra limited 103 c &night rod
VROC: 0

Post autor: Andreas » czw mar 15, 2012

pas napędowy słyszałem że należy wymienić przy 70tyś (w harleyu) po podestach też można przebieg sprawdzić (gumy) i pedał hebla przy 40-50tyś guma sie wyciera na pedale.
junak
kawasaki gpz 550
honda vf 750 Magna
vn 1500 nomad
vn 2000
Hd Electra 88
hd dyna szkieletor
hd ultra electra limited 103 cale & night rod special & road king

Eden

Post autor: Eden » czw mar 15, 2012

jutro oblukam wszystko
w vulkanach zaleca sie podobno przy 50tys wymiane
Ostatnio zmieniony czw mar 15, 2012 przez Eden, łącznie zmieniany 1 raz.

Trufel

Post autor: Trufel » czw mar 15, 2012

powiem tak np. W intruzie 1400 rozrząd powinno się wymieniać po 40 tyś. km. ale funfel ma na kulane 57tyś. i nic nie dzwoni nic nie stuka i mechanior zalecił nie wymieniać . Kolejny przykład YAMAHA z 1984 roku przebieg oryginalny 68 tyś.km. rozrząd jeszcze kula i UWAGA jest oryginalny ,ale wymienione bo łańcuszki tańsze od remontu silnika :p :p .
I następny przykład też Yamaha virago 535 ( moja) przebieg 46 tyś łańcuchy zarżnięte w pień.
Honda cbr 1000f przebieg hmmm??? około 45 tyś.km. łańcuch do wymiany wraz z napinaczem , taka wada tych motorków że napinacz też trzeba było wymieniać w cbr 1100 też :D .


Takie moje doświadczenie mógłbym wymieniać dalej ale chyba nie ma sensu , moim zdaniem gość cię naciąga albo się nie zna . Nie twierdzę że ja się znam bo mechanior ze mnie żaden.

i tak decyzja należy do ciebie

Eden

Post autor: Eden » czw mar 15, 2012

uzytkownicy vn 900 a u Was jak to wyglada?

Awatar użytkownika
Sheriff
Posty: 1254
Rejestracja: pt cze 11, 2010
Miejscowość: Koog aan de Zaan
Motocykl: Versys 1000 GT
VROC: 30486

Post autor: Sheriff » pt mar 16, 2012

Właśni wróciłem z przeglądu VN 900 żonki i tyle co się dowiedziałem to że głębszą serwisówkę w VN 900 (zawory itd) robi się dopiero przy 40tys. Tyle mogę powiedzieć.

Awatar użytkownika
MaciekSz
Posty: 3699
Rejestracja: ndz maja 09, 2010
Miejscowość: Pruszków
Motocykl: BMW K1200LT
VROC: 32197

Post autor: MaciekSz » pt mar 16, 2012

Opony kiedy trzeba, pas napędowy również (ok. 40-50 tys. powinien wytrzymać). Rozrząd z tego co pamietam ok 30-40 tys.

Albo chcą Cię orżnąć, albo przebieg jest "prawie" prawdziwy. Względnie motocykl dostał ostro w :dupa: . Podjedź, sam oszacuj zużycie.
MaciekSz
Jest: K1200LT
Był VN 1700 Nomad B&W, Vulcan S, VN 2000 Rogue, VN1600 Nomad, VN900 Custom Ebony LE,
Er6N, R1150RT
VROC #32197
Obrazek

Awatar użytkownika
fitter
Posty: 3035
Rejestracja: pn lut 14, 2011
Miejscowość: Szczecin
Motocykl: VN900LT '10
VROC: 33352

Post autor: fitter » pt mar 16, 2012

Sheriff pisze:VN 900 żonki
A fotkami się nie chwaliła... chyba, że przegapiłem ;)
Życie nie powinno być podróżą do grobu, której celem jest dowiezienie atrakcyjnych i dobrze zachowanych zwłok. Człowiek do kresu życia powinien się dotoczyć narąbany w trzy dupy, krzycząc: "ALE TO BYŁA JAZDA!"

Eden

Post autor: Eden » pt mar 16, 2012

odebralem moto z serwisu
wrocilem do domu 25km
cykanie zdecydowanie sie zmniejszylo, cos tam jeszcze sluchac ale to juz chyba normalne

ale pod tylnym cylidrem na silniku mokro od oleju
wytarlem do sycha zrobilem rundke 5 km i znowu to samo
dzwonie do serwisu a on mi mowi zebym pod koniec przyszlego tygodnia postawil moto to poprawia
jak to uslyszalem to mirece opadly
powiedzialem mu ze przyjade jutro o 10 a o 11 mam otrzymac motocykl sprawny

kurna jak nie to po mordzie ktos tam dostanie

czy w tym kraju sa jakies serwisy ktorym mozna oddac moto w ciemno bez obaw?

Tezis
Posty: 598
Rejestracja: śr lis 23, 2011
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: VN 2000
VROC: 34451

Post autor: Tezis » ndz mar 18, 2012

w moim VN 900 Clasic 2006 wymieniłem opony po 19357 mil. tylna opona poniżej 1 mm. przednia opona 2mm. przebieg orginał. Według serwisówki regulacja zaworów co 12000 mil. :ok:

Awatar użytkownika
Tiszo
Posty: 893
Rejestracja: śr kwie 21, 2010
Miejscowość: Stary Dybów
Motocykl: VN 2000
VROC: 32243

Post autor: Tiszo » pn mar 19, 2012

Eden pisze:ja tak czuje ze oni chca mnie naciagnac gnojki
ja im jutro dam

u mnie jest cisza
tylko małe cykanie po rozgrzaniu
Cykanie po rozgrzaniu to nie łańcuch, łańcuszki jak zaczynają dzwonić to na zimnym potem jak się rozgrzeje to przestają, oczywiście to w pierwszej fazie potem to dzwonią cały czas.
Przeważnie wymienić powinno się po 40 tys. km ale moja stara 750 ma już 66 tys i z tego co wiem to jeszcze jeździ. Więc przy twoim przebiegu jeżeli jest oryginalny to nie powinni tam palcy wkładać. Jeżeli już to można wymienić sprężyny na napinaczach a nie rozrząd.

marius
Posty: 1060
Rejestracja: wt kwie 06, 2010
Miejscowość: Mazowsze
Motocykl: VN 900 Custom
VROC: 31327

Post autor: marius » pn mar 19, 2012

Eden pisze:czy w tym kraju sa jakies serwisy ktorym mozna oddac moto w ciemno bez obaw?
też zadawałem kiedyś to pytanie. Dlatego, jeśli jest możliwość to najlepiej umawiać się tak aby być przy naprawie. Zwłaszcza jeśli oddaje się moto niesprawdzonym "fachowcom".
マリウッシュ

Awatar użytkownika
robkas
Posty: 79
Rejestracja: pn sie 07, 2017
Miejscowość: Staszów
Motocykl: Kawasaki VN900 LT
VROC: 0

Post autor: robkas » czw sie 30, 2018

Ktoś może robił ostatnio wymianę łańcuszków, jaki orientacyjny koszt robocizny?
Zastanawiam się nad wymianą bo coś mi dzwoni ten silnik po rozgrzaniu. Mama zamiar kupić łańcuchy rozkute i przewlekać bez rozbiórki silnika (tylko sama góra i zakuć łańcuchy zakuwarką.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 1 użytkownik online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 1 gość

Najwięcej użytkowników (176) było online śr wrz 15, 2021

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

Dzisiaj urodziny obchodzą