Strona Główna
 Zloty  FAQ  Szukaj  Kalendarz Rejestracja  Zaloguj

Poprzedni temat :: Następny temat
Silnik się dławił i zgasł po 290 km. po zatankowaniu - ok
Autor Wiadomość
Radziecki 

Motocykl: Kawasaki vn900
Skąd: Rybnik
Wysłany: Pon Sie 14, 2017   Silnik się dławił i zgasł po 290 km. po zatankowaniu - ok

Hej,

Zwracam się do was z prośbą o pomoc. Kilka dni temu jechałem trasę ok 25 km (mając przejechane 260 km). Na tej trasie silnik raz choćby "przygasł/zadławił się" w trakcie jazdy, ale po tym dojechał do celu bez większych przeszkód. W drodze powrotnej po przejechaniu ok. 5 km w trakcie jazdy miała miejsce ta sama sytuacja z tym, że po "zadławieniu się" silnik zgasł w trakcie jazdy. Po 30 sek i zjechaniu na pobocze, odpaliłem go od ręki, przejechałem jakieś 500 metrów po czym znowu to samo. Przejechałem kolejne 500 metrów i dosłownie przy stacji benzynowej zgasł i już nie chciał odpalić. Dopchałem go na stację, spojrzałem na licznik, który pokazał 290 km przejechanych. Odkręciłem korek wlewu paliwa i zakołysałem motocyklem - paliwo w baku jeszcze było. Dla świętego spokoju zatankowałem go do pełna i odpaliłem. Silnik pracował, zatem wrzuciłem pierwszy bieg i robiłem jak idiota ok. 5 rund wokół stacji i nie zgasł. Zaryzykowałem i pojechałem nim do domu (czyli ok. 20 km) i nic się nie stało. Wczoraj tez mała runda (ok. 10 km) i tez bez problemu. Boję się, że przy 300 km (lub wcześniej) spotka mnie to samo... Czy macie jakieś doświadczenia w tym temacie?

Dodam tylko, że mam uszkodzony wskaźnik paliwa (nigdy nie pokazuje pełnego zatankowania i za szybko opada i pokazuje rezerwę), ale to chyba nie ma związku. Jak macie na to rozwiązanie to też posłucham dobrej rady.

Gdzieś na forum czytałem, że może to być problem z zapowietrzonym przewodem paliwowym / bakiem lub zabrudzonymi gaźnikami. Polecono sprawdzić korek wlewu paliwa i system odpowietrzania (ponoć można zrobić rundę z otwartym bakiem) i przeczyścić gaźniki preparatem STP. Jakie są wasze opinie?

Z góry dzięki za pomoc
 
 
Duch 


Motocykl: kawasaki
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Wysłany: Pon Sie 14, 2017   

gdzieś na youtube gościu opisywał wady i zalety 900-setki mówiąc:
by nie sugerować się wskazaniami z KONTROLEK bo te są nie dokładne
A może faktycznie motor informował ciebie o rezerwie
_________________
https://www.youtube.com/watch?v=VEn9feX6Z8A
Ostatnio zmieniony przez Duch Pon Sie 14, 2017, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Przemo 


Motocykl: VN 2000 Classic '06
VROC: 37109
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pon Sie 14, 2017   

zbiornik ma 20l. 900 pali ok 5/100 przy spokojnej jeździe tak do 120km/h. 300km powinno się przejechać na spokojnie, ale jeżeli dochodzi jazda po mieście + jakieś dzidowanko, to przy 300km na tripie już szukam stacji, albo i wcześniej.

Możesz mieć większe spalanie co automatycznie zmniejsza ci zakres wycieczki na jednym zbiorniku.

Wskaźnik paliwa "tak ma" przy 200km przejechanych lubi pokazać że paliwa już nie ma, ale rezerwa odpala mi się dopiero jak zostało paliwa na 50km.

Zatankuj do full, sprawdź kiedy paliwo się kończy i wyliczysz sobie spalanie. Będziesz wiedział mniej więcej na ile ci starczy zbiornik paliwa :)
 
 
Painkiller 


Motocykl: Kawa VN800 A
VROC: 34211
Skąd: wRock...
Wysłany: Pon Sie 14, 2017   

Faktycznie objawy jak przy braku paliwa. U mnie rekordowe spalanie wyszło kiedyś >9 litrów i też się zdziwiłem, że przerywa.
_________________
VROC #34211

pol3k
 
 
Radziecki 

Motocykl: Kawasaki vn900
Skąd: Rybnik
Wysłany: Pon Sie 14, 2017   

Chłopaki, to niestety nie jest faktyczny brak paliwa (choć objawy na to wskazują). Jak wspomniałem, paliwo było w zbiorniku jak nim pokołysałem. Zatankowałem do pełna i na blacie pokazało niecałe 15 litrów (czyli 5 l /100 km) co od dłuższego czasu jest średnią spalania jaką mam. Zatem przyjmując, że bak ma ok. 20 to oznacza, że miałem jeszcze 5 litrów paliwa.

Macie inne sugestie?
 
 
Kolba 

Motocykl: VN 900 Classic, HD Electra
VROC: 37533
Skąd: SRC
Wysłany: Wto Sie 15, 2017   

może zacznij od najprostszych rzeczy sprawdź filtr paliwa kiedyś kupiłem też takie chińskie gówno i pod wpływem paliwa normalnie się stopiło i nie podawało paliwa sprawdz wężyki itp. a po drugie masz gaźnik chyba raczej wtrysk
_________________
kolba
Ostatnio zmieniony przez Kolba Wto Sie 15, 2017, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
jacyII 

Motocykl: vn 800
Skąd: Poznań
Wysłany: Wto Sie 15, 2017   

Wtrysk raczej niż gaźnik :) , mocniej ciśniesz więcej pali prosta sprawa , a około 300 km to niezły wynik :D

może tyle pali bez usterki a jak nie to trzeba zrobić pełną diagnostykę silnika

pozdro
_________________
lewa w górę i do przodu
 
 
PPV 


Motocykl: VN900 Custom 2007
VROC: 37483
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto Sie 15, 2017   

Radziecki napisał/a:

Macie inne sugestie?

Przesiądź się na ruska koleżko.
 
 
jacyII 

Motocykl: vn 800
Skąd: Poznań
Wysłany: Wto Sie 15, 2017   

Radziecki napisał/a:
Chłopaki, to niestety nie jest faktyczny brak paliwa (choć objawy na to wskazują). Jak wspomniałem, paliwo było w zbiorniku jak nim pokołysałem. Zatankowałem do pełna i na blacie pokazało niecałe 15 litrów (czyli 5 l /100 km) co od dłuższego czasu jest średnią spalania jaką mam. Zatem przyjmując, że bak ma ok. 20 to oznacza, że miałem jeszcze 5 litrów paliwa.

Macie inne sugestie?


dobra

od najprostszych spraw - kranik,filtr,przewód paliwowy - czy paliwo dochodzi do wtryskiwacza? - czy otwiera się przepustnica (reaguje na obrót manetką) - czy dochodzi impuls prądowy do wtryskiwacza - czy reaguje impulsator,czujnik położenia przepustnicy i inne czujniki ,

A tak na prawdę znaleźć zaufany warsztat-bo bez wiedzy to syzyfowe prace :D

pozdro
_________________
lewa w górę i do przodu
 
 
Kolba 

Motocykl: VN 900 Classic, HD Electra
VROC: 37533
Skąd: SRC
Wysłany: Wto Sie 15, 2017   

a po co ci za raz warsztat chyba filtr kranik czy przewody może sam sprawdzić no nie przesadzajmy oleje i filtry też w warsztacie wymieniasz
_________________
kolba
 
 
Iron75 


Motocykl: VN2000
Skąd: Lublin
Wysłany: Sro Sie 16, 2017   

wieki temu miałem identyczny problem, z tym że w aucie. Problemem okazał się być zaworek ciśnieniowy lub zwrotny paliwa. Osadzony był on w tym koszu razem z pompą paliwa. Dopóki cała pompa była zanurzona w paliwie było wszystko ok, ale jak tylko zaczęła wystawać ponad poziom paliwa w zbiorniku zaczynały się takie hece jak u Ciebie. Dodatkowo po dłuższym postoju musiałem długo kręcić rozrusznikiem żeby auto odpaliło. U Ciebie ten problem raczej nie występuje ponieważ odległość między zbiornikiem paliwa a wtryskami jest zdecydowanie mniejsza.
NIe wiem czy w motocyklu będzie podobnie ale może warto sprzwdzić tę drogę
_________________
jade jade na motorze
pozdrawiam Cię Gość
 
 
jacyII 

Motocykl: vn 800
Skąd: Poznań
Wysłany: Sro Sie 16, 2017   

Do Kolba

Oczywiście Masz rację - proste rzeczy samemu a o reszcie testów z miernikami - warsztat

Pozdro
_________________
lewa w górę i do przodu
 
 
Radziecki 

Motocykl: Kawasaki vn900
Skąd: Rybnik
Wysłany: Sro Sie 16, 2017   

Dzięki za wszystkie rady chłopaki. Zacznę faktycznie od najprostszych rzeczy które potrafię zrobić sam. Na szczęście 20 metrów od mnie mam warsztat w którym właściciel jeździ od lata na dwóch kółkach więc jak proste zabiegi nie zadziałają to oddam moją 900 w dobre ręce.

P.S gaźników już ruszać nie będę ;)
 
 
Mars 


Motocykl: VN 900 classic 2008r.
VROC: 34646
Skąd: Świecie k/ Bydg.
Wysłany: Czw Sie 17, 2017   

Koledzy z "osiemsetek"- 900-ka ma wtrysk paliwa i nie ma kranika.
_________________
ZHDK A Rh "-"
 
 
jacyII 

Motocykl: vn 800
Skąd: Poznań
Wysłany: Pią Sie 18, 2017   

Mars napisał/a:
Koledzy z "osiemsetek"- 900-ka ma wtrysk paliwa i nie ma kranika.


dzięki za podpowiedź :)
_________________
lewa w górę i do przodu
 
 
kacmar 


Motocykl: VN900LT '08
VROC: 36367
Skąd: Zabrze
Wysłany: Pon Wrz 11, 2017   

Radziecki napisał/a:
Dzięki za wszystkie rady chłopaki. Zacznę faktycznie od najprostszych rzeczy które potrafię zrobić sam. Na szczęście 20 metrów od mnie mam warsztat w którym właściciel jeździ od lata na dwóch kółkach więc jak proste zabiegi nie zadziałają to oddam moją 900 w dobre ręce.

P.S gaźników już ruszać nie będę ;)


I problem rozwiązany ? Jaka przyczyna była ? Pochwal się.
_________________
Pozdrawiam Cię Gość
VROC#36367
 
 
Radziecki 

Motocykl: Kawasaki vn900
Skąd: Rybnik
Wysłany: Sro Maj 23, 2018   

Sorki za opóźnienie, miałem się pochwalić czy zdiagnozowałem usterkę i co nią była. No więc, nie wiem ponieważ od tego momentu jeżdżę na moto już 5-6 bak i kompletnie nic się nie dzieje. Ponieważ wtedy usterka zniknęła po zatankowaniu nowego paliwa, na innej stacji to problem zrzucam na barki słabej jakości paliwa. Od tego momentu tankuję na innej stacji i wszystko jest ok.
Dzięki wszystkim za pomoc.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template bLock v 0.2 modified by Badger
Copyright by Vulcaneria.pl © 2011