Strona Główna
 Zloty  FAQ  Szukaj  Kalendarz Rejestracja  Zaloguj

Poprzedni temat :: Następny temat
sprawdzenie łożyska główki ramy
Autor Wiadomość
mymlon 


Motocykl: vulcan 1600
Skąd: Wrocław
Wysłany: Wto Maj 15, 2018   sprawdzenie łożyska główki ramy

Czesc, jak w temacie. Jak w tak dużym motocyklu to zrobić? Nic nie znalazłem .
_________________
Darek, Pozdrawiam
Tel. 691928378
 
 
Skiba1 


Motocykl: VN 1500FI Classic, GTR 1000 '92
Skąd: Wrocław
Wysłany: Wto Maj 15, 2018   

Cześć,
tak samo jak w małym :)
unieść przód i użyć dobrego dotyku :ok:
na wstępną diagnozę wystarczy
_________________
Pozdrawiam
Michał
T: 607-312-526
 
 
mymlon 


Motocykl: vulcan 1600
Skąd: Wrocław
Wysłany: Wto Maj 15, 2018   

Tak Skibuś, masz rację i tak robiłem z Virago. Maszyna na stopę, lekko przechylam, i druga osoba bada luz.. zastanawiam się jak bez lewarka zrobić to z Kawą... ponieważ jakos sobie niewyobrażanym w/w sposobu przy tak ciężkim motocyklu.
_________________
Darek, Pozdrawiam
Tel. 691928378
 
 
Skiba1 


Motocykl: VN 1500FI Classic, GTR 1000 '92
Skąd: Wrocław
Wysłany: Wto Maj 15, 2018   

przyjedziesz do garażu i będzie dobrze...
_________________
Pozdrawiam
Michał
T: 607-312-526
 
 
Przemo 


Motocykl: VN 2000 Classic '06
VROC: 37109
Skąd: Wrocław
Wysłany: Wto Maj 15, 2018   

z 2vk daliśmy radę to i 1.6 do zrobienia :)
_________________
Jeżdżę, bo pić nie mogę.
XV535>VN800>VN900>VN2000
 
 
Przemeku 

Motocykl: vn 900
Skąd: pęgów
Wysłany: Wto Maj 15, 2018   

podepnę się z pytaniem: po jakim przebiegu/ ilu latach padają łożyska w główce ramy? czuć to jakoś podczas jazdy?
 
 
Przemo 


Motocykl: VN 2000 Classic '06
VROC: 37109
Skąd: Wrocław
Wysłany: Wto Maj 15, 2018   

Serwisówka do 900 mówi o inspekcji raz w roku lub co 12k km
Sprawdzanie smarowania co 2 lata lub co 24k km

objawami może być (z własnego doświadczenia):
- wyczuwalny "ząbek" gdy powoli kręcisz kierownicą np na postoju lub przy podniesionym przednim zawieszeniu
- gdy puścisz kierownice podczas jazdy to może wpadać w shimmy (kierownica zaczyna latać na boki), ale podobne objawy daje np. zużyty olej w lagach
- na podniesionym przednim zawieszeniu łapiesz za lagi i delikatnie nimi ruszasz w górę i dół i próbujesz wyczuć czy są jakieś luzy
- najgorzej jak już zaczyna coś ci dzwonić jak potłuczone szkło na każdym wertepie, :D to znaczy że łożysko przestało już być w zaprojektowanej przez producenta formie i żyje własnym życiem (miałem tak w pierwszym motocyklu)
_________________
Jeżdżę, bo pić nie mogę.
XV535>VN800>VN900>VN2000
 
 
Przemeku 

Motocykl: vn 900
Skąd: pęgów
Wysłany: Sro Maj 16, 2018   

Przemo, dzięki
 
 
mymlon 


Motocykl: vulcan 1600
Skąd: Wrocław
Wysłany: Czw Maj 17, 2018   

Przemo napisał/a:

- najgorzej jak już zaczyna coś ci dzwonić jak potłuczone szkło na każdym wertepie, :D to znaczy że łożysko przestało już być w zaprojektowanej przez producenta formie i żyje własnym życiem (miałem tak w pierwszym motocyklu)


Ja tak, mam. Zastanawiam sie czy to osłona chłodnicy, osłona lampy czy inny dinks tak dzwoni na dziurach.
_________________
Darek, Pozdrawiam
Tel. 691928378
 
 
robdk 


Motocykl: EN500B
Skąd: Końskie
Wysłany: Pią Maj 18, 2018   

Najprościej sprawdzić to lekko popychając motocykl wciskać dynamicznie klamkę hamulca. Przetaczamy w przód i w tył. Jeśli jest jakiś stuk to już jest luz na łożyskach. Badanie za lagi na podniesionym to tylko możemy sprawdzić już bardzo duży luz a to już jest dużo za późno....
_________________
POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk
 
 
Kristofer 


Motocykl: Honda Goldwing
Skąd: Myszków
Wysłany: Pią Maj 18, 2018   

Po prostu trzeba wymienić jak fabryka zaleca czy ma luz czy nie ,jak nie ma to w niedługim czasie będzie mieć na pewnych rzeczach się nie oszczędza
 
 
Przemo 


Motocykl: VN 2000 Classic '06
VROC: 37109
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pią Maj 18, 2018   

fabryka nie zaleca wymiany... fabryka zaleca inspekcję ;)

najważniejsza zasada... jak dbasz tak masz ;) :yeee:
_________________
Jeżdżę, bo pić nie mogę.
XV535>VN800>VN900>VN2000
 
 
Kristofer 


Motocykl: Honda Goldwing
Skąd: Myszków
Wysłany: Sob Maj 19, 2018   

Żeby tylko takie problemy byly w Moto :D ja dla świętego spokoju bym to wymienił , łożysko 100 zł więc jakiejś tragedii nie ma i jeszcze w kawie jak wszystko jest na wierzchu , gorzej mam ją bo jeszcze milion plastiku po drodze :wall:
Co do sprawdzania na hamulec :D jak już w ten sposób czuć luz to łożysko powinno być wymienione z 10tys km wcześniej :hah:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template bLock v 0.2 modified by Badger
Copyright by Vulcaneria.pl © 2011