Strona Główna
 Zloty  FAQ  Szukaj  Kalendarz Rejestracja  Zaloguj

Poprzedni temat :: Następny temat
Podłączenie obrotomierza
Autor Wiadomość
robkas 

Motocykl: Kawasaki VN900
Skąd: Staszów
Wysłany: Wto Lis 21, 2017   Podłączenie obrotomierza

Po przesiadce z Hondy na VN900 brakuje mi bardzo obrotomierza. Często szukam piątki choć już na niej jadę :) Postanowiłem zamontować obrotomierz i kupiłem taki chromowany i do tego ładny, też w chromie uchwyt na kierownicę. Wszystko pięknie pasuje tylko mam problem z podłączeniem. Plus i minus wiadomo, a kabel sygnałowy do cewki, tylko że w VNie są dwie cewki i jak podłącze do jednej to pokazuje o połowę mniejsze obroty, jak zmostkuję to silnik głupieje bo dostaje podwójnie iskrę na sąsiednim cylindrze w nieodpowiednim momencie. Jak puszcze przez prąd przez diodę z jednego to znów pokazuje połowę obrotów, a jak puszcze prąd z obu cewek przez dwie diody do wspólnego kabla sygnałowego to obrotomierz nawet nie drgnie. Próbowałem wsadzić między plusa a kabel sygnałowy jakiś rezystor wzbudzający ale zabieg też się nie udał.
No i wpadłem na pomysł że pojedynczy sygnał można by złapać z czujnika położenia wału... taki musi gdzieś być bo skąś te cewki wiedzą kiedy wysłać iskrę. Tylko gdzie on jest vn900. Może ktoś wie?
 
 
Skrobel 


Motocykl: Nomad 1700, VN900 LT, był VN800-B3, VN1500-L4
VROC: 35582
Skąd: Piaseczno
Wysłany: Sro Lis 22, 2017   

Czegoś tu nie rozumiem. Przecież podczas każdego obrotu wału iskra jest podawana na oba cylindry. Dlatego akcesoryjne obrotomierze podłącza się do jednej cewki. Jedna iskra w fazie pracy danego cylindra to jeden obrót silnika. Skąd wiesz, że obrotomierz podłączony do jednej cewki pokazuje połowę obrotów?

A co do czujnika położenia wału, to też są dwie ceweczki niestety.
_________________
LwG
Łukasz czyli Skrobel
Ostatnio zmieniony przez Skrobel Sro Lis 22, 2017, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
robkas 

Motocykl: Kawasaki VN900
Skąd: Staszów
Wysłany: Sro Lis 22, 2017   

Miał byś rację gdyby to był bokser, gdzie martwy punkt na obu cylindrach jest w położeniu 180 stopni, ale w silniku z układem V o jest trochę inaczej. Sygnałem podającym prąd na poszczególne cewki steruje komputer. Iskra nie pojawia się na obu cylindrach jednocześnie.
Skąd wiem że obroty są za małe...bo po podłączeniu z jednej cewki obrotomierz pokazuje około 400obrotów/min , a gdy podczas pracy silnika dotknę kabelek do drugiej cewki to obroty są prawidłowe i wszystko działa, ale tylko do czasu zgaszenia silnika, bo przy próbie ponownego uruchomienia występuje detonacja z powodu zapłonu w nieodpowiednim momencie... dwie iskry w tym samym momencie.
Jeśli chodzi o czujnik położenia wału to on ma dwa kable. Jednym wchodzi prąd, a drugim wraca do komputera, tylko w chwili gdy czujnik odbierze sygnał z wału i to jest pełny obrót 1/1.
Znalazłem wczoraj w manualu, że kostka tego czujnika jest pod lewym chromowanym deklem silnika
str 504
Teraz poczekam na pogodę i spróbuje z tamtąd pociagnąć ten sygnał do obrotomierza.
Ostatnio zmieniony przez robkas Sro Lis 22, 2017, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Kolba 

Motocykl: VN 900 Classic, HD Electra
VROC: 37533
Skąd: SRC
Wysłany: Sro Lis 22, 2017   

dużo zabawy załóż oryginalny wyświetlacz biegów i po kłopocie
_________________
kolba
 
 
robkas 

Motocykl: Kawasaki VN900
Skąd: Staszów
Wysłany: Sro Lis 22, 2017   

Tak łatwo się nie poddam, wydałem kasę na obrotomierz, a teraz mam go wyrzucić i kupić za 400 zł wyświetlacz... o nie
 
 
ciecio 


Motocykl: Kawasaki Vulcan 900 Classic
VROC: 36107
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Czw Lis 23, 2017   

Tak przy okazji, możesz napisać jaki obrotomierz instalujesz ?
Ewentualnie link do miejsca zakupu
_________________
"Wojną zachwycają się tylko ci, którzy nigdy jej nie poznali" Erazm z Rotterdamu
 
 
robdk 


Motocykl: EN500B
Skąd: Końskie
Wysłany: Czw Lis 23, 2017   

Zobacz, czy obrotomierz nie ma opcji ustawiania jak ma interpretować sygnał.
I chyba w tym silniku to iskra może nie jest w tym samym momencie dla każdego cylindra ale zaraz po sobie na danym obrocie wału.
Ustaw obrotomierz jak dla jednego cylindra.
_________________
POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk
Ostatnio zmieniony przez robdk Czw Lis 23, 2017, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
robkas 

Motocykl: Kawasaki VN900
Skąd: Staszów
Wysłany: Czw Lis 23, 2017   

Obrotomierz kupiłem taki http://allegro.pl/stalowy...6356438201.html i tu akurat pisze w opisie, że on nie nadaje się do silnika z dwoma cewkami. Regulacji to on nie ma żadnej, jedyna możliwość coś zmienić to rozgiąć chromowaną puszkę i dostać się do elektroniki, a następnie wymienić kondensator na wejściu sygnału do obrotomierza. Tylko kwestia doboru odpowiedniego... żeby podwoić te obroty.
 
 
Kolba 

Motocykl: VN 900 Classic, HD Electra
VROC: 37533
Skąd: SRC
Wysłany: Czw Lis 23, 2017   

do wszystkich modeli z cyfrowymi licznikami jak dobrze doczytałem
_________________
kolba
 
 
ciecio 


Motocykl: Kawasaki Vulcan 900 Classic
VROC: 36107
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pią Lis 24, 2017   

robkas napisał/a:
pisze w opisie, że on nie nadaje się do silnika z dwoma cewkami.


Na innych aukcja tego samego modelu też piszą, że nie nadaje się do motocykli z dwoma cewkami
Może lepiej poszukać kompatybilnego obrotomierza zamiast próbować oszukać system :)
_________________
"Wojną zachwycają się tylko ci, którzy nigdy jej nie poznali" Erazm z Rotterdamu
Ostatnio zmieniony przez ciecio Pią Lis 24, 2017, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
marecki1981i 


Motocykl: Kawsaki VN 900
Skąd: koniec swiata
Wysłany: Sro Gru 06, 2017   

Takie cos sobie kup ....co prawda nie wyglada to dobrze ale dziala i banalnie proste w montazu :

http://allegro.pl/licznik...6956150030.html
 
 
robkas 

Motocykl: Kawasaki VN900
Skąd: Staszów
Wysłany: Czw Gru 07, 2017   

Niestety to kłóci się z moją estetką, wizualnie nie pasuje do cruisera, ale montaż faktycznie banalny. Powalczę jeszcze z tymi diodami i opornikami jak się tylko zrobi ciepło.
Jeszcze można spróbować podpiąć obrotek do złącza diagnostycznego lub Ecu komputera.
 
 
czarny 

Motocykl: vn 900
Skąd: STARGARD
Wysłany: Sob Gru 09, 2017   

a może poprostu zamontowac gustowny stylowy wyświetlacz biegów. Kiedys miałem pomysł zeby zamontować wyświetlacz w obudowie kierunkowskazu ( leżą takie dwa fabryczne kierunki w garazu) szkło pomarańczowe pomalować czarny mat, wstawić w nie wyswietlacz elektroniczny, jakos zamontować na kierownicy i gitara, kiedys na pewno wróce do pomysłu nbo na razie czasu brakuje i pomysłu jak to zamontowac na kierownicy, kierunki sa z customa przednie,
 
 
robkas 

Motocykl: Kawasaki VN900
Skąd: Staszów
Wysłany: Dzisiaj 9:43   

Dzięki, ciekawy pomysł żeby to schować w kierunkowskazie...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template bLock v 0.2 modified by Badger
Copyright by Vulcaneria.pl © 2011