Strona Główna
 Zloty  FAQ  Szukaj  Kalendarz Rejestracja  Zaloguj

Poprzedni temat :: Następny temat
Zrób to sam: mała przeróbka wydechu VN900 foto-video relacja
Autor Wiadomość
PPV 


Motocykl: VN900 Custom 2007
VROC: 37483
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią Sie 14, 2015   Zrób to sam: mała przeróbka wydechu VN900 foto-video relacja

Zabrałem się dzisiaj za przeróbkę wydechu, gdyż oryginalny pierdzący niczym chiński skuter 125cm jest nie do przyjęcia, a w akcesoryjny nie zamierzam (jak na razie) inwestować. Praca łatwa i przyjemna, godzinka wystarczy. Co potrzeba + koszty:
- wiertarka (miałem w domu starą Celmę dwubiegową - wiercić oczywiście na 1 biegu - wolniejszym)
- wiertło do metalu 30cm/10mm (takie mi się udało kupić w sklepie Jula - niecałe 10zł)
- taśma maskująca malarska (miałem)
- młotek + coś do zrobienia wgłębienia w blaszce, aby się wiertło nie ślizgało - w moim przypadku w miarę długi pilnik (miałem)
- mniejsze wiertełko do rozwiercenia nitów (koszt ok 2,5zł - chyba 4mm)
Najpierw wywierciłem po jednym otworze 10mm w blaszce w samej rurze - lepiej by było zrobić tam otwór tej samej średnicy, co rura, ale się jeszcze nie dorobiłem otwornicy odpowiedniej. Nagrałem filmik jak brzmi przed przeróbką i z tymi otworami w rurach - na końcu relacji.
Następnie zamaskowałem czarną blaszkę, aby jej nie porysować rozwiercając nity. Nity poszły bez problemu, moim oczom ukazało się mocowanie owej blaszki.









Taśmą malarską zabezpieczyłem chromy, oraz owinąłem wiertło i wywierciłem po 8 otworów w każdym tłumiku - poszło też bez problemów. Wcześniej oczywiście młotkiem i pilnikiem zrobiłem małe wgłębienia, aby się wiertło nie ślizgało. Nie starałem się wiercić tych otworów jakoś symetrycznie, bo i tak nie będą widoczne.


Tak to wygląda po skończeniu roboty:

Wyczyściłem ślady po taśmie, usunąłem opiłki i koniec roboty na dzisiaj.
Teraz jeszcze kupię czarne nity i przytwierdzę czarne blaszki na miejsce - wydech będzie wyglądał jak w oryginale (to mi podpowiedział czarny z forum, bo na początku chciałem uchlastać te mocowania blaszek i tak zostawić - tak jak można znaleźć na zdjęciach w necie).
A teraz filmiki (słuchać na słuchawkach):
przed przeróbką
z otworami w rurach
na koniec
Jak przynituję blaszki, to jeszcze nagram 4 filmik.
Wnioski: wydech ma trochę inny dźwięk i jest trochę głośniejszy, aczkolwiek nie tak, jak się spodziewałem... Na razie nie będę się jednak bawił w wycinanie tłumików.
 
 
Kolba 

Motocykl: VN 900 Classic, HD Electra
VROC: 37533
Skąd: SRC
Wysłany: Pią Sie 14, 2015   

https://www.facebook.com/...64193991&type=1
_________________
kolba
 
 
Kolba 

Motocykl: VN 900 Classic, HD Electra
VROC: 37533
Skąd: SRC
Wysłany: Pią Sie 14, 2015   

mam podobnie ale tylko 3 dziury
_________________
kolba
 
 
Kolba 

Motocykl: VN 900 Classic, HD Electra
VROC: 37533
Skąd: SRC
Wysłany: Pią Sie 14, 2015   

mam podobnie ale tylko 3 dziury dźwięk o niebo lepszy a decybele porównywalne
_________________
kolba
 
 
Kolba 

Motocykl: VN 900 Classic, HD Electra
VROC: 37533
Skąd: SRC
Wysłany: Pią Sie 14, 2015   

https://www.facebook.com/...07262412675891/
_________________
kolba
 
 
PPV 


Motocykl: VN900 Custom 2007
VROC: 37483
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią Sie 14, 2015   

Kolba treść na pejsbuku niestety niedostępna... Co do dźwięku - jak ktoś ma dobry słuch, to sobie zawsze może dostroić wg. uznania - wystarczy kupić parę śrubek 10mm i wkręcić w te otwory ;) Co do nitowania, bo zapomniałem dodać: kupiona nitownica za 10zł w auchan; nity czarne w oryginale są najprawdopodobniej 2.4mm - jako że czarnych w takim rozmiarze nie znalazłem - zamówiłem sobie w sklepie nieopodal nity 3.2mm - po prostu powiększę te otworki. Dźwięk po dodaniu blaszek będzie jeszcze inny - nagram w przyszłym tygodniu, to wrzucę.
 
 
czarny 

Motocykl: vn 900
Skąd: STARGARD
Wysłany: Pią Sie 14, 2015   

I pięknie.
 
 
Grześ 

Motocykl: Vulcan VN2000C ,,Bandzior,,
VROC: 35561
Skąd: Mosina
Wysłany: Pon Sie 17, 2015   

Główny element odpowiedzialny za dźwięk i osiągi jest koledzy na drugim końcu tłumika.
Trzeba od szlifować rant i odwiercić jeden spaw od dołu wtedy da się wyjąć wkład. Mniej więcej 5 cm od początku jest gęsty jak ku....mac katalizator i po jego wyjęciu dopiero będzie ogień.
POLECAM. Niestety trzeba wkład przeciąć a potem wybić Kat i z powrotem zaspawać.
Ślady nie zostają widoczne bo rant i tak jest fabrycznie spawany i malowany farbą a całość chowa się pod osłoną. :ok:
_________________
--
 
 
Mati8921 


Motocykl: Kawasaki vn 900
Skąd: Piaseczno
Wysłany: Sob Paź 24, 2015   

A jak ze spalaniem u vn -a po takiej przeróbce. Nic się nie zmieniło?
 
 
PPV 


Motocykl: VN900 Custom 2007
VROC: 37483
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob Paź 24, 2015   

Spalanie identyczne jak było, nic się nie zmieniło, poza tym, że jest głośniejszy :) Na wolnych obrotach nie ma wielkiej różnicy, ale przy normalnej jeździe już czuć różnicę, jestem zadowolony z przeróbki i jak najbardziej polecam. Miałem nagrać filmik z jazdy, ale mój sprzęt nie nadaje się do tego. Jak będzie okazja, to nagram i wrzucę. Można też wpaść do mnie i się przekonać osobiście.
 
 
Mati8921 


Motocykl: Kawasaki vn 900
Skąd: Piaseczno
Wysłany: Sob Paź 24, 2015   

Ok dzięki za info. Przerobiłem mój wydech twoim sposobem ale nie miałem kiedy sprawdzić czy nie zwiększyło to spalania. Co do dźwięku to o NIEBO lepiej :)
 
 
Anex 

Motocykl: Kawasaki VN 1700 Nomad
Skąd: Myślenice
Wysłany: Czw Lis 05, 2015   

I ja odmieniłem wydech na bardziej wyrazisty ;) zgodnie z zamieszczonymi zaleceniami i wskazówkami (blaszkę z rurką odciąłem, zrobiłem otwory 5x8mm.).
Efekt wielce satysfakcjonujący, odgłos zmieniony całkowicie, silnik nabrał basów :pada: :ok:
 
 
Przemeku 


Motocykl: vn 900
Skąd: pęgów
Wysłany: Nie Paź 29, 2017   

Czy ma ktoś może schemat budowy wydechu vn 900?
Nie mogę nigdzie znaleźć a chciałbym wiedzieć jak w środku wyglądają przegrody i kat.
 
 
Przemeku 


Motocykl: vn 900
Skąd: pęgów
Wysłany: Czw Lis 02, 2017   

http://photobucket.com/ga...Mzc0Nw==/?ref=1
http://s720.photobucket.c...E?sort=6&page=1
w linku fotki pociętego wydechu
Ostatnio zmieniony przez Przemeku Czw Lis 02, 2017, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
RadekSłupsk 


Motocykl: Kawasaki VN 800 A (1997)
VROC: 35633
Skąd: Słupsk
Wysłany: Pią Lis 03, 2017   

W ogole wywalilem pierwsza blache i rozwiercilem przegrode (vn800a)
Podobnie w 900 mozna by poczynic
_________________
It's not the Wild West anymore, you can't just clean up the streets with a gun, even though sometimes, that's exactly what's needed

VROC #35633
 
 
Maniek7013 

Motocykl: VN 900 classic
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: Sob Lis 11, 2017   

Grześ napisał/a:
Główny element odpowiedzialny za dźwięk i osiągi jest koledzy na drugim końcu tłumika.
Trzeba od szlifować rant i odwiercić jeden spaw od dołu wtedy da się wyjąć wkład. Mniej więcej 5 cm od początku jest gęsty jak ku....mac katalizator i po jego wyjęciu dopiero będzie ogień.
POLECAM. Niestety trzeba wkład przeciąć a potem wybić Kat i z powrotem zaspawać.
Ślady nie zostają widoczne bo rant i tak jest fabrycznie spawany i malowany farbą a całość chowa się pod osłoną. :ok:


Masz może jakieś fotki tej przeróbki ?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template bLock v 0.2 modified by Badger
Copyright by Vulcaneria.pl © 2011